agatha |
10 januari 2015 00:22 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
(Bericht 365489)
Maar door een etiket als Nazi op te plakken ben jij geen haar beter. Je bagateliseert negatieve sentimenten, je dehumaniseert een grote groep mensen en maakt ze monddood. Je waant je moreel overduidelijk superieur en je bent een haatzaaier. Want begrip voelen voor een Nazi is onmogelijk. Daarvoor voel je alleen haat.
Ik vind het alleen maar dom en verwerpelijk dat je zo denk. Ik hoop dat je eens aan zelfreflectie gaat doen. Wellicht zul je dan ontdekken dat vooroordelen en ongerichte haat je niet vreemd zijn.
Je volgt meer de lijn van die terroristen. Met het verschil dat zij mensen dood maakten met kogels terwijl jij ze monddood maakt met een besmette naam :)
|
Wow. We waren het hier unaniem eens dat wat er gebeurd is verschrikkelijk is. Vrijheid van meningsuiting en is een voorrecht wat maar weinig wereldbewoners hebben. Het zou heel jammer zijn als daar beledigingen uit voortvloeien. Een mening verwerpelijk vinden is één ding maar het op de man uitspelen is een tweede.
Lange tenen om het geschreven woord en wat afbeeldingen heeft geleidt tot een afschuwelijke moordpartij. Tolerantie en begrip voor de mening van een ander zijn sleutelwoorden die je mag verwachten van volwassenen die de luxe hebben van goede educatie en algemene ontwikkeling. Ik zie het even niet terug hier(en ook niet in de posts van Limbo).
Misschien het beste voorbeeld van hoe een fijne ontspannen sfeer kan omslaan in afkeer en onbegrip tussen 2 mensen die al jaren goed door een deur kunnen. Dit stukje geschiedenis is nog geen dag uit en leidt op deze vierkante mm al tot wrok.
Hoop echt dat jullie beide er effe nog een nachtje over slapen.
|