Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Ten einde raad (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39734)

Kale jongen 31 mei 2021 21:55

Ten einde raad
 
Ik heb sinds ongeveer 2 jaar geleden last van iets wat lijkt op schilfertjes op mijn hoofdhuid, niet dat ik er fysiek last van ervaar, als in jeuk, maar als ik eroverheen wrijf zit ik helemaal onder en ik weet niet of dit leidend kan zijn naar mijn haarverlies..

Tot een jaar terug gebruikte ik de shampoo die door de kapper zelf werd verkocht en toebedeeld werd naar mijn situatie, maar aangezien ik uiteindelijk de stap heb gezet om dat marginale hoopje af te scheren en het niet veel leek te helpen, ben ik tot overstag gegaan en overgestapt tot no-poo.. Ik dacht dat mijn haarverlies dan misschien terug te leiden was naar het moment, om besloten te hebben, om geen zuivelmiddelen te consumeren, maar nu dat ook al geruime tijd is teruggedraaid weet ik niet meer, waar allereerst de schilfertjes (of dergelijke) aan kunnen liggen.

Kale jongen 31 mei 2021 22:18

Vanmiddag ging ik er met een borstel overheen (dit is belachelijk omdat ik geen haar meer heb) en toen begon het te bloeden.

Aan mijn eetpatroon kan het ook haast niet liggen, lijkt me; ik eet voldoende fruit, noten, zuivel, groenten - geen snoep, drink enkel groene thee en water en qua beleg en maaltijden probeer ik ook elke dag in te variëren..

Finestaride ben ik nu een jaar geleden mee gestart en als ik de situaties vergelijk, durf ik niet te zeggen dat deze verbeterd is..

Kale jongen 31 mei 2021 22:34

Om nog even on topic te zijn, wil ik binnen nu en een jaar met een ht beginnen, maar dan moet deze kwestie wel opgelost zijn en heb ik meer zekerheid nodig dat mijn haarverlies stabiel is.

Roob 31 mei 2021 22:39

Frusterend zeg (al weet ik niet of dit thuis hoort onder de chrirugische behandelingen). Denk je dat het roos is of meer een soort eczeem? Ik had vanaf m'n puberjaren veel last van haarroos en de anti-roosshampoo van Elvive werkte toen verbluffend. Tot het plotsklaps uit de handel werd gehaald. Het werkzame stofje zit ook in Selsun. Ik heb dat vorig jaar nog geprobeerd en dat gaf bij mij na 2 - 3 weken goed resultaat. Daarna hoefde ik het maar 1x per 2 weken te gebruiken.

Nu met biotine capsules, Revita en Regenepure shampoo/conditioners heb ik er helemaal geen last van. De hoofdhuid is juist glanzend en een beetje vettig. De Selsun is dus niet meer nodig hier.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Kale jongen 31 mei 2021 22:53

Meer eczeem dan, mijn handen zijn ook snel rood, eerst dacht ik dat de kou de oorzaak, was maar nu het niet verminderd is en ze gisteravond zelfs een beetje paars waren, ligt de oorzaak misschien wel ergens anders.

Toevallig ben ik verder vandaag wel begonnen met mijn hoofdhuid te wassen met een mix van water en appelazijn, dit zou dan ook voor kalmerig, berusting en hopelijk heling moeten zorgen.

Naar jouw suggesties zal ik ook kijken, dan misschien als eerst naar de shampoo, ik wil namelijk niet te veel preventieve middeltjes gebruiken dit werkt maar tijdelijk en ik moet natuurlik ook geld overhouden voor mijn ht;) Dus idealiter zoek ik naar iets definitiefs.

Ik moet als laatste toegeven dat ik inderdaad een beetje valsgespeeld heb, maar kom er voor verdediging nu pas achter dat alles netjes op rubriek is verdeeld.

Pietjeee 1 juni 2021 08:11

Ik er sinds een aantal jaren ook last van en het zorgt zeer zeker voor meer haarverlies en een lagere kwaliteit haar. Sinds kort ga ik op de lactosevrije toer om te zien of dit enig effect zal hebben, het kwam naar voren na het bloedonderzoek.

Ben je zelf al eens naar een dermatoloog geweest om je te laten adviseren? Bij mij werkte het soms redelijk, maar toch ook vaak slechts voor een periode, maar dit kan natuurlijk per persoon verschillen. Shampoos op teerbasis bijvoorbeeld, of gewoon een sterke nizoral of druppels met hoge concentraties salicylzuur, er zijn nog veel opties om te doorlopen.

dfw4f4f 1 juni 2021 08:59

Maak een afspraak met een dermatoloog, die kan je beter helpen dan dit forum.

Kale jongen 1 juni 2021 09:21

Het is trouwens een soort vlekje, niet rood eerder wit, waar dan ook die witte vlokjes uitkomen. Op het internet valt er na mijn zoektocht niks gelijknamigs over te vinden. Wel dus in de trant van wat jij zei, het verband tussen een ontsteking en haaruitval.

Donderdag heb ik een afspraak staan met mijn huisarts, maar ik heb er een hard hoofd in dat deze het zal kunnen identificeren.

G-AMS 1 juni 2021 11:16

Ik heb ook tijdje droge hoofdhuid gehad (misschien in iets mindere maten dan jij ervaart) maar ik heb het dagelijks ingesmeerd met Argan Olie en gewass
en met dode zee shampoo (Hypo Allergeen), dit hielp wel bij mij (beide van Holland & Barret)
Misschien het proberen waard.. en anders zou ik inderdaad naar de huisarts/dermatoloog gaan.

Limbo 1 juni 2021 11:56

Afspraak inderdaad maken bij dermatoloog.

timy 1 juni 2021 14:59

Dit komt mij over als mogelijk Psoriasis, maar de dokter of dermatoloog zal je vast kunnen helpen. Good luck!



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kale jongen (Bericht 459469)
Het is trouwens een soort vlekje, niet rood eerder wit, waar dan ook die witte vlokjes uitkomen. Op het internet valt er na mijn zoektocht niks gelijknamigs over te vinden. Wel dus in de trant van wat jij zei, het verband tussen een ontsteking en haaruitval.

Donderdag heb ik een afspraak staan met mijn huisarts, maar ik heb er een hard hoofd in dat deze het zal kunnen identificeren.


Kale jongen 1 juni 2021 16:09

Heeft er wel wat weg van, maar dan in een vele male mildere vorm. Heel veel last ervaar ik er (denk ik) zoals gezegd niet (direct) van, maar als ik dan zoals gisteren over mijn hoofdhuid borstelde of na het scheren op de grond kijk, komen er heel veel vlokjes(of anders misschien schilfertjes) af. Mijn voornaamste probleem is dat het mijn haaruitval mogelijk versneld en het er bovendien vrij ranzig uitziet.

Henk 1 juni 2021 23:30

Ik ben geen dermatoloog (inderdaad goed idee om die te raadplegen), maar ik moest denken aan seborroïsch eczeem. Ik heb dat denk ik ook gehad, met name de vele schilfers komt mij bekend voor.

pupuh 2 juni 2021 22:10

Je zou shampoo kunnen proberen met ketoconazol. Er staat genoeg hierover op het forum of google er anders eens naar.
Ik gebruik al jaren Regenepure DR met 1% ketoconazol. Helpt tegen jeuk, schimmel en eczeem en haaruitval.

Sterke

Roob 2 juni 2021 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk
ik moest denken aan seborroïsch eczeem.

Ik kende deze term niet, maar heb het gegoogled en vind het erg herkenbaar voor mijn eerdere problemen vroeger waar ik over schreef... Mijn problemen verdwenen dus met Selsun (= shampoo met seleniumsulfide erin). Nu ik een shampoo met 1% ketoconazol gebruik van Regenepure, heb ik er ook geen last van. En dat is dus wat precies op die site staat wat werkt tegen seborrhoïsch eczeem, grappig!

Ben benieuwd wat je huisarts zegt morgen, hou je ons op de hoogte?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.