Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Noob 28 juli 2014 12:50

Jordy zoals ik al zei is het beter bewuster te eten. Maar het is niet dé oplossing voor al je problemen. Ik heb het idee dat als jij je ergens op focust je daar helemaal in gelooft en voor gaat.

Om je even wakker te schudden JA we leven idd in een westerse wereld. Dus ook jij bent onderhevig aan vervuiling. Denk je er wel eens over na dat er zoveel gerommeld wordt dat ook jou eten niet biologisch is. De supplementen toevoegingen hebben van chemicaliën en gluten.
Jou drinkwater chemicaliën van landbouw, medicijnen, antibiotica etc bevat. Je zoveel fijnstof en chemicaliën inademt die ver boven de europese norm ligt. Kortom welcome to the west.

Als je echt in je verhaal gelooft ga dan ook weg uit het westen en in een onbewoond bergachtig gebied wonen. Want je doet nu aan half werk.

jord-y 28 juli 2014 13:10

Ik filter mijn water trouwens ;)

Uiteraard kan je niet alles tegenhouden, maar hoezo kom je met deze opmerkingen Noob, want daar gaat het helemaal niet om? Slaat nog kant nog wal als je het mij vraagt.

Ik vertrouw locale biologische boeren die zelf kweken en vlees verkopen vrijwel ja ook dat zal geen 100% garantie geven, maar wel 99%.
Je moet ergens op vertrouwen Noob , anders kan je beter stoppen met leven of niet?
Kijk dat jij ervoor kiest om troep in je lichaam toe te laten met nog meer kans op ziekte tja he moet je zelf weten zoals ik al zei.
Sommige mensen zitten zo vastgeroest in hun patroon en dat voelt lekker veilig en hoezo zou je dat überhaupt willen veranderen hea?
Kost moeite en energie blijkbaar en teveel geld uitgeven aan voeding wat meer kwaliteit heeft en dus o.a biologisch is dan kan je beter zulke dingen naar beneden halen , zodat je een goed excuus hebt om niet puur en natuur te eten, want dat is tenslotte onzin ik snap hem hoor :/

Zoals ik al zei ik ga uit van mijn vooruitgangen en ervaringen, dus ik snap je punt niet? Dat is dus MIJN WAARHEID opgedaan ook door kennis op internet en boeken over voeding en gezondheid.

Heb het geld niet om hier weg te gaan, maar als jij mij flink sponsort zal ik er eens goed over nadenken ;)!!
Mijn supplementen zijn voedingssupplementen, dus ja puur natuur ik let daar zeer op want vaak wordt het woord natuurlijk vaak misbruikt waardoor er uiteindelijk toch toevoegingen in zitten.
Zoals de naam het al zeg voedingssupplementen'[geen pilvorm] wat eigenlijk voeding is maar dan in vrij hoge geconcentreerde waarden niet de bekende chemische,bewerkte pilletjes en capsules.

Daarnaast is ziekte vooral een vergiftigingscrisis in het lichaam en zul je dus ook flink moeten ontgiften/ontslakken.

Noob en jasse zijn jullie bilmaatjes ofzo? siamese tweeling? Of onder 1 account ;)

Maar he nogmaals ziekte en aandoeningen zoals seb.eczeem is allemaal botte pech wat je overkomt en niks aan kan doen he sure...................

jasse 28 juli 2014 13:22

Leren schrijven is ook een vak jord-y. Net als op een normale manier reageren op iemand.

Ik heb het gevoel dat jij in je eigen wereld leeft en het is jij tegen de rest van de wereld. Jij bent juist, de rest is fout. Jij leest uit een artikel enkel wat je wil horen en dat rest is larie.

Jij hebt duidelijk meer ervaring met chronische ziekten en psychische aandoeningen. Ik merk het aan je reactie.

Noob 28 juli 2014 14:31

Onder 1 account ja. Misschien spelen psychische problemen bij jou het meest parten. Je ziet overal complotten etc. Normaal en netjes blijven is ook een vak. Zegt wat over je intelligentie. Nu snap ik ook je zienswijze.

jord-y 28 juli 2014 15:35

Jij bent diegene die [vanaf begin als eerst op mij reageert] er blijkbaar psychisch zo mee zit om mijn reacties/overtuiging aan te vallen.

Actie is reactie gozer ;) Have a nice life.

jasse 28 juli 2014 15:38

Dat is net het probleem. Jij doet alsof iemand jou aanvalt. Ik heb gewoon een bedenking gepost en krijg dan een hoop beledigingen en veronderstellingen over mijn levensstijl over mij heen. Een levenstijl waar jij nota bene geen idee over hebt.

Reet 28 juli 2014 18:29

Het was net lekker rustig nu het "zo goed ging" met Jord-y en hier niet meer kwam irriteren...

Nick2 24 januari 2015 14:57

Zou een uv lamp kunnen helpen op bv een vaste werkplek? Het werd al eerder genoemd door een gebruiker hier, maar ik lees er verder weinig over. Ik heb het dus over de zelfde soort lamp als voor reptielen en vogels.. :rolleyes:

Bas05 7 november 2015 18:12

Hallo allemaal, ik heb al zo'n 30 jaar last van s.e. Om gek van te worden, door bijna mijn hele gezicht en hoofdhuid.
Ik lees al lang de ervaringen op dit forum, over middeltjes e.d. die ervoor zouden kunnen helpen.
Ik heb echt van alles geprobeerd, tot de honing toe, niets hielp.
Van de dermatoloog kreeg ik vroeger hormonenzalf, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer. Ook is dat niet best voor je huid natuurlijk.
Een week of 10 geleden werd het me gewoon even teveel en ben ik weer naar een dermatoloog gegaan. Ik kreeg Elidel voor m'n gezicht (zonder hormonen!!). Ik moest het 1 a 2 maal per dag insmeren. Sindsdien is m'n gezicht weer zo goed als normaal. Ik kreeg zelfs een kleurtje op vakantie...nog nooit meegemaakt. Ik juich echter niet te vroeg, maar volgens mij werkt dit echt, althans voor mij.
Ook kreeg ik voor m'n hoofdhuid Topicorte, wel met hormonen, maar na enkele dagen was ik ook van die korsten af en nu gebruik ik dat zo'n 2x per maand. Er vanaf komen gaat niet, maar ik ben tevreden als dit zo blijft. Misschien hebben jullie er iets aan, ik hoop het want het is een aandoening die niemand verdient.

amour fou 19 december 2015 00:08

Je immuun systeem versterken is IMO de enige manier om de SE aan te pakken. Neem dagelijks een hoge (!) dosis vitamine c in poedervorm (sodium ascorbate versie). Doet wonderen! Al die zalfjes onderdrukken alleen maar en dat maakt het probleem uiteindelijk alleen maar groter.

jord-y 20 december 2015 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bas05 (Bericht 386522)
Hallo allemaal, ik heb al zo'n 30 jaar last van s.e. Om gek van te worden, door bijna mijn hele gezicht en hoofdhuid.
Ik lees al lang de ervaringen op dit forum, over middeltjes e.d. die ervoor zouden kunnen helpen.
Ik heb echt van alles geprobeerd, tot de honing toe, niets hielp.
Van de dermatoloog kreeg ik vroeger hormonenzalf, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer. Ook is dat niet best voor je huid natuurlijk.
Een week of 10 geleden werd het me gewoon even teveel en ben ik weer naar een dermatoloog gegaan. Ik kreeg Elidel voor m'n gezicht (zonder hormonen!!). Ik moest het 1 a 2 maal per dag insmeren. Sindsdien is m'n gezicht weer zo goed als normaal. Ik kreeg zelfs een kleurtje op vakantie...nog nooit meegemaakt. Ik juich echter niet te vroeg, maar volgens mij werkt dit echt, althans voor mij.
Ook kreeg ik voor m'n hoofdhuid Topicorte, wel met hormonen, maar na enkele dagen was ik ook van die korsten af en nu gebruik ik dat zo'n 2x per maand. Er vanaf komen gaat niet, maar ik ben tevreden als dit zo blijft. Misschien hebben jullie er iets aan, ik hoop het want het is een aandoening die niemand verdient.

Dat is wat die bekrompen tunnelvisiesyndroom-dokters jou proberen aan te praten ''dat je er niet vanaf kan komen'' Veel begint in de darm[flora] en niks is toeval.Je lichaam probeert jou iets te vertellen, dat het van binnen blijkbaar niet helemaal goed gaat. Daarnaast worden de meeste reguliere dokters zo geindoctrineerd en gedrild tijdens hun farmaceutische opleidingen dat men alleen nog maar aan symptoombestrijding doet genaamd pilletjes uitdelen of je doorverwijzen naar de psycholoog :)

YannickUA 20 december 2015 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 388688)
Dat is wat die bekrompen tunnelvisiesyndroom-dokters jou proberen aan te praten ''dat je er niet vanaf kan komen'' Veel begint in de darm[flora] en niks is toeval.Je lichaam probeert jou iets te vertellen, dat het van binnen blijkbaar niet helemaal goed gaat. Daarnaast worden de meeste reguliere dokters zo geindoctrineerd en gedrild tijdens hun farmaceutische opleidingen dat men alleen nog maar aan symptoombestrijding doet genaamd pilletjes uitdelen of je doorverwijzen naar de psycholoog :)

En jij als zelfverklaard fantast weet dat wel?

jord-y 20 december 2015 12:57

Genoeg wetenschappelijke studies daarover, maar goedgelovigen zoals jou nemen liever alles aan wat de standaard wittejasmannetjes je doen laten geloven tja dan is het niet gek als je de rest van je leven met deze klachten moet blijven leven, be my guest. Mij heb je er niet mee, integendeel :rolleyes:

jord-y 20 december 2015 13:01

Student farmacie
Zie al wat het probleem is :eek::o

Laat me raden hoeveel % gaat over voeding in je opleiding?
En hoeveel over medicatie/pillen genaamd symptoombestrijding?

Weet het antwoord al, maar misschien leuk voor de nog goedgelovigen.

Uiteraard heeft men in de farmacie voor elke kwaal wel een pilletje :D

YannickUA 20 december 2015 18:57

Man man man, wat een achterlijke pretentie.

Iedereen die te maken heeft met seborroïsche dermatitis heeft van nature een huid met een hoge(re) talgproductie. Mensen met een atopische huid hebben hier bijvoorbeeld nooit last van.
Daarom dat dit ook de 'eczeem van de vette huid' wordt genoemd.

Ja, sommige voeding kan seborroïsch eczeem verergeren, toch ligt dat voor elk persoon anders. Fysieke stress kan trouwens ook SE verergeren, zelfde geldt voor irriterende haarproducten, gelijklopende huidproblemen, ..

Met het ouder worden neemt meestal de talgproductie af en worden de symptomen minder of verdwijnen zelfs.
Maar hoe je het ook bekijkt, iedereen die SE heeft (gehad) had er wel een genetische aanleg voor. Jij schijnt symptomen en aanleg met elkaar te verwarren. Aanleg is chronisch, symptomen niet. Het enige wat je kan doen aan SE is symptoombestrijding, wat in de meeste gevallen de symptomen kan stoppen, of op z'n minst verminderen. Gezonder eten kan helpen maar helpt meestal maar gedeeltelijk. Je hoofdhuid proper houden zonder deze te overbelasten is véél effectiever. Voor zware vormen van SE volstaat alleen op je voeding aanpassen helemaal niet.

In onze opleiding neemt voedingsleer maar een klein deel in onze totale leerstof, maar in ieder geval voldoende om te weten welke voedingsmiddelen belangrijk zijn en welke soms problemen kunnen opleveren.
Met alle respect, maar een apotheker is een wel niveau hoger dan een voedingsdeskundige. Er is geen enkel vak dat gaat over "symptoombestrijding". Wij zoeken enkel oplossingen voor mensen met ziektes of lichamelijke problemen. De arts stelt vast, de apotheker lost op.

Voor de rest getuigt uwe zever van totale onwetendheid.
Maar als je denkt alles te kunnen oplossen met wat plantjes uit de natuur, be my guest.

Net nog gezien dat je ketoconazol gebruikt, dus zo slecht is de farmacie dan precies toch niet?

jord-y 20 december 2015 20:39

1 Bijlage(n)
Het valt mij altijd op dat wetenschapreligie aanhangers altijd zo'n uit de hoogte toontje gedrag hebben :rolleyes: rustig maar de wereld vergaat niet.

Ketoshampoo heb ik inderdaad gebruikt [shit you got me ben door het ijs gezakt lol]en is inderdaad symptoombestrijding ook ik was toendertijd goedgelovig en zoekende zoals velen! :cool: agressief spulletje voor je hoofdhuid kan ik zelf zeggen en heeft uiteraard het probleem niet opgelost duh genaamd symptoombestrijding.

Maar tot je weer meer gaat zelf nadenken, jezelf gaat verdiepen wat betreft voeding,genetica,epigenetica,voeding ansich, culturen met oeroude kennis en voeding, culturen die het gezondst leven,hoezo ziekten ontstaan,hoezo je klachten krijgt etc etc.

Blijf jij maar in je arrogante farmaceutische wetenschappelijk bewezen [kuch kuch] indoctrinatie wereldje zitten wat een donkere benauwde tunnel is en weinig ruimte geeft om verder te kijken dan de reguliere benadering.

Je talg verhaal is gewoonweg lachwekkend....
De apotheker lost op? haha dat is een goede.....wel een goede grap btw!
Apotheek, zijn goede pillenboeren is big business net als huisartsen die jarenlang gestudeerd hebben slimme mensen wat een aanzien al die papiertjes theorie theorie theorie.

Je weet wat ze zeggen, de praktijk is uiteindelijk je beste leermeester.

Jarenlang gestudeerd als huisarts/of in jouw geval en dan alleen maar grotendeels pilletjes kunnen uitschrijven en doorverwijzingen naar het gekkenhuis geven, poeh poeh :)
Het ironische is dat men altijd de natuurlijke aanpak zo naar beneden haalt, misschien eens verdiepen waar jouw geweldige farmaceutische industrie hun oorsprong en inspiratie vandaan haalt, koekoek ;)

Ga mijn tijd weer nuttiger besteden of ja niet aan zulke uit de hoogte wanna be wetenschapreligieaanhangers verspillen als je het niet erg vindt, fijne zondag.

YannickUA 21 december 2015 01:04

Ik hoop dat je dan ook consequent bent in je anti-farma wereldje en wanneer je eens ernstig ziek wordt ook geen pijnstillers, ontstekingsremmers of antibiotica slikt.

Achja, zalig zijn de simpelen van geest.

/thread

jord-y 21 december 2015 10:43

Yannick begrijpend lezen is lastig, zal wel door al die medicatietroep zijn die je genomen hebt ofzo?

Door ervaringen ben ik juist heel sceptisch geworden wat betreft dat [reguliere cicruit, dat zal jouw geindoctrineerde farmabrein blijkbaar niet kunnen snappen :cool: ]
Betekend niet dat ik perse tegen reguliere dokters/wetenschap ansich ben, maar veel is krom in dat wereldje.
Kom je vanzelf wel achter als je een nare ziekte hebt gehad/hebt en beseft hoe dat corrupte wereldje in elkaar zit.

Van het kastje naar de muur gestuurd worden, elkaar werk verschaffen enzovoort,men wilt je volstoppen met troep wat vaak juist weer averechts werkt,je hele leven moet blijven slikken [kaching kaching].

Als ik naar een ziekenhuis zou gaan is dat o.a in een situatie zoals een been breken etc.
Zelf zoveel mogelijk verantwoording nemen voor je gezondheid, tja daar houden mensen zoals jij niet zo van, weet wel hoezo dat brengt tenslotte geen geld in het laatje!

Sowieso kom je alleen maar met beledigende opmerkingen ,zwaktebod en ja als je niet normaal kan discussieren met respect naar je medemens begin er dan niet aan :) wie de bal kaatst? Heb niet met een emmer met farmastront gerinkelt toch?

Houdoe :)

jord-y 21 december 2015 11:28

2 Bijlage(n)
Farmaceutische industrie ontmaskerd in twee Tros Radar uitzendingen:
https://www.youtube.com/watch?v=B2_S8--oMLw


Zoals ik al eerder zei bekijk je voedingsinname kritisch, eet je teveel,darmen aanpakken o.a d.m.v probioticasupplementen of nog beter probioticavoeding en prebiotica voeding.

Lever ontgiften en ondersteunen, uiteraard genoeg water drinken! zijn goede stappen wat betreft roos/seb. eczeem.

jord-y 21 december 2015 11:34

Nog meer over de marketing,belangenverstrengeling en medicatie wat betreft de farmaceutische industrie, tja als je daar op wilt vertrouwen die gifpilletjes als je je seb.eczeem wilt aanpakken door naar die wittejasmannetjes te gaan genaamd huisartsen.

Gebruik je verstand zou ik zeggen, je hebt niet voor niets een brein gekregen van onze lieve Heer :cool:

https://www.youtube.com/watch?v=iJRNjN0zOgQ

YannickUA 21 december 2015 14:54

Wat zit je nu te zeveren, man. Voor SE zijn geen pillen, alleen topische lotions en shampoos waarvan jij er trouwens ook één van gebruikt.
Wees eens niet zo paranoïde en zoek hulp voor die opgekropte frustraties.

Btw, ons brein in z'n huidige vorm is niet gegeven door één of andere fictieve god, maar ontstaan na miljoenen jaren van evolutie. Kwestie van de puntjes op de i te zetten.

http://i.imgur.com/s5GHbQF.gif

jord-y 21 december 2015 18:01

Yannick het is wel duidelijk topics verzieken ben je goed in , blijf on topic aub en ik gebruikte die shampoo in 2011 wat dus al een tijdje geleden is :)daarnaast is iemand persoonlijk proberen te beledigen een zwaktebod en heb je blijkbaar niet zoveel kaas gegeten van genetica/epi genetica,voeding en hun verbanden en ga je graag blijkbaar op de beledigende tour duidelijk zaak! :cool:

Dit is een klacht die zoals vaak van binnenuit komt , dus iets van buiten behandelen met agressieve shampoo's zoals ketoconazol of dergelijke verziekt je hoofdhuid aardig op lange termijn kan ik je zeggen

Ben het voor de 1e keer met je eens, een wonder :) er bestaan inderdaad geen wonder [farmaceutische] pilletjes voor o.a seb.eczeem. Voeding en darmen aanpakken daar en tegen lijkt mij wat verstandiger, het probleem aanpakken niet de symptomen.

YannickUA 21 december 2015 19:11

Ik beledig? Misschien moet je je vorige posts eens herlezen want die vallen bijna om van arrogant sarcasme en onzin.

En je doet precies alsof SE enkel maar voorkomt bij mensen die "vanbinnen" totaal niet gezond zijn, het tegendeel is waar. De gezondheid van iemand heeft niets te maken met het al dan niet hebben van SE. Eigenlijk is het een heel onschuldige vorm van eczeem die enkel maar uitgaat van een hyperactieve gistpopulatie. Niets meer, niets minder. Als je dat met een shampoo onder controle kan houden is dat eigenlijk perfect en moet je daar geen complot van een nieuwe wereldorde achter gaan zoeken.
Dat jij problemen hebt gehad met sommige artsen is niet mijn probleem.

jord-y 22 december 2015 12:39

Laatste reactie naar jou toe anders krijgen we oneindige gezever zoals je zelf al zegt, een cursus wederzijds respect ongeacht overtuiging is misschien wel iets voor jou?

Zie hier wat respectvolle uitspraken van jou:
-Wat zit je nu te zeveren, man.

-Achja, zalig zijn de simpelen van geest

-Man man man, wat een achterlijke pretentie.

-Voor de rest getuigt uwe zever van totale onwetendheid.

-En jij als zelfverklaard fantast weet dat wel?

Het probleem met mensen zoals jou is jij haalt je kennis grotendeels alleen uit boeken, maar vele andere mensen hebben hun kennis ook door het leven zelf te ervaren snap je?
Spreek helaas voor vele die zulke nare ervaringen hebben opgedaan, maar het opent je ogen wel dat is een voordeel, alleen sommige houden liever hun corrupte farmaciebord voor hun kop, want dit is allesbehalve een ervaring van mij alleen.

Blijf jij maar de rest van je leven agressieve shampoo's gebruiken die het probleem nooit zullen oplossen, sterker nog het erg slecht is voor je hoofdhuid op lange termijn!

Artikel Vertrouw uw arts, maar niet de pillen die hij voorschrijft, zegt de Deense hoogleraar Peter Gøtzsche, die in een uitvoerig gedocumenteerd boek de 'door en door verrotte' farmaceutische industrie aanklaagt.
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/...ared%20content

Je weet wat ze zeggen he, met zulk arrogante wetenschapsattitude krijg je een bolle [belgische] bolleke ;)

Fijne kerst

YannickUA 22 december 2015 16:39

Voor mij stopt de discussie.

jord-y 22 december 2015 17:20

Naast dat roos/seb.eczeem behandelen met agressieve reguliere medicatie/topicals er voor kan zorgen dat het juist extra hard terug komt net als antibioticakuren resistentie en allerlei andere ongemakken tot perminente schade think about that.

http://bodyecology.com/articles/truth-dandruff.php

The Truth Behind Dandruff: What Causes an Itchy Scalp?



Dandruff. Maybe you've had it.
Scaly pieces of skin flaking off onto clothing, an itchy scalp, possibly accompanied by other signs of inflammation, like redness. Also known as seborrheic dermatitis, dandruff can plague the oiliest of regions of the head.
These may seem unlikely because dandruff presents signs of dryness: the flakes, the itch, the redness. It even has the tendency to be more prevalent during the winter months, a notoriously dry time. However, in the case of seborrheic dermatitis, these signs are actually qualities of fungal overgrowth.
Seborrheic dermatitis can also manifest in the nasolabial groove around the nose, as well as any other region of the body where there are folds of skin (think armpits, inguinal groove, belly button) and where there is a greater number of hair follicles. Most cases of dandruff involve an inflammatory response to an unchecked explosion of yeast that is native to the surface of skin: Malassezia furfur, formerly known as Pityrosporum ovale.
The particular species of Malassezia responsible for seborrheic dermatitis is lipid dependent; their lipids of choice are saturated fatty acids.
The yeast hydrolyzes human sebum, which is the fatty wax secreted by sebaceous glands that are found near hair follicles. Malassezia requires the support of saturated fatty acids in order to grow, which is why the places with the most dander are often the oiliest regions on the head. Irritation on the scalp is thought to arise when the amount of unsaturated fatty acids becomes disproportionately large and breeches the skin's protective barrier.
http://bodyecology.com/style/image/p...s/dandruff.jpg Not only is dandruff embarrassing, but many over-the-counter dandruff treatment products are highly toxic! You can treat dandruff naturally by boosting your immune system by populating your gut with healthy bacteria found in fermented foods and probiotic beverages.

Because Malassezia is usually present on the skin, it is considered an opportunistic pathogen, meaning that it becomes pathogenic when defenses are down.
Stress, illness, fatigue, sleep deprivation, and change in weather have all been linked to the onset or aggravation of seborrheic dermatitis. Winter sees the greatest incidence of dandruff. The seasonal nature of seborrheic dermatitis is not surprising; whether it is the rich traditional foods that are popular from November to February, the dramatic shift to chilly weather, the stress of holiday travel, or all of the above, many people experience a weakened immune system during the winter season.
The standard treatment protocol for dandruff indicates the use of creams and hair treatments that are anti-fungal, anti-inflammatory, and sebo-supressive.
While the assortment of pharmaceutical steroids and anti-fungals can effectively minimize the condition short-term, these medications can be highly toxic, and often the seborrheic dermatitis persists because many factors, such as stress and lifestyle, determine its pathogenesis. A solid arsenal of medicated creams, ointments, and internal fungal-busters provide short-term relief. An appropriate and wise balance to this approach includes elements that boost the immune system.
In order for Malassezia to become pathogenic, it had to thrive in an unchecked environment.
The body is like any ecosystem: there are layers and systems all working together in concert. When one aspect is depleted or strained, the entire structure feels and adjusts to the change.
In the human body, the friendly microflora coexist with the opportunistic and the pathogenic. The immune cells and various aspects of the endocrine system are also a part of the dialogue. In order for the body to be in a state of health, all elements of this dialogue must be present, without over or under extending itself.
Diet is one of the most effective and straightforward means to activating and regulating the immune system while giving your body the tools it needs for repair.
  • Follow Body Ecology principles: This includes removing foods that are not on the diet and adhering to the 80/20 Principle. Fungal overgrowth and recurrent infection is a sign that your body's immune system needs support. Popular foods, such as those found in the standard American diet, contribute to an acidic environment that fosters pathogenic microorganisms.

    Eating foods that are known triggers or that you have sensitivity to will exacerbate an inflamed gut and send out a systemic inflammatory signal. Additionally, too much of a good thing is still too much. Those with compromised immune systems and fungal overgrowth need to be especially careful that they support their digestion with proper food combining, as well as digestive enzymes, like Body Ecology's line of Assist enzyme formulations.
  • Daily consumption of fermented foods and probiotic beveragesnot only helps Candida overgrowth, it also helps to check Malassezia as well. Fermented foods made with a Culture Starter and probiotic beveragescontaining living beneficial microbes populate your gut and speak to your immune system. The gastrointestinal tract contains a very large mass of lymphoid tissue that sits just below the gut mucosal barrier.
  • Researchers now know that the flora found in your gut actually communicates with cells found in your immune system, which has a systemic effect. Incorporate anti-fungal elements into your diet: powerful anti-fungal foods like garlic and oregano oil and teas such as pau d'arco are useful additions when combating fungal overgrowth.
WHAT TO REMEMBER MOST ABOUT THIS ARTICLE:

Dandruff is also known as seborrheic dermatitis and normally occurs in the oiliest areas of the head. The symptoms of dandruff, like flaking, itchiness, dryness, and redness, are usually characteristics of a fungal overgrowth. Sleep deprivation, fatigue, illness, stress, and climate changes have been linked with severe dandruff. While dandruff hair products and creams are normally prescribed to treat this condition, these medications can be extremely toxic and only provide temporary relief.
The true dandruff solution can be found in boosting your immune system to fight this yeast overgrowth from the inside out. By following the Body Ecology Diet, eating fermented foods and probiotic beverages, and adding anti-fungal foods to your diet like garlic and oregano oil, you can naturally treat dandruff and restore health to your scalp!

K1987 17 januari 2016 11:17

Zit nu al 5 maanden aan de ketoconazol shampoo, eerst regenepure en de laatste tijd weer revita shampoo, maar de jeuk en schilfers zijn nog niet geminderd. Ik kap er even mee en ga een tijdje alleen gewone shampoo gebruiken, zonder SLES en siliconen. (Dat is dus de shampoo waarmee ik mijn haar normaal eerst was, alvorens de ketoconazol shampoo).

123hallo 17 januari 2016 12:32

Misschien wist je dit allemaal wel, maar misschien een goede tip:

..om na het wassen met SLS en siliconen-vrije shampoo ook minder cosmetische producten met de toevoegingen van siliconen te gebruiken. Omdat deze stoffen namelijk het beste met een shampoo die de toevoeging van SLS nodig heeft om uitgewassen te kunnen worden.

http://www.misslipgloss.nl/siliconen...is-het-slecht/
http://www.curlyhairtalk.nl/silicone...oed-of-slecht/

je kunt ook googleën natuurlijk en zo vind je nog meer info over wat te doen met zonder siliconen :)

Vaak verkopen siliconen-vrije cosmetische producten bij winkels zoals de Tuinen en de Revorm.
Ikzelf gebruik (een heel klein beetje) gewone olijvenolie.

K1987 17 januari 2016 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo (Bericht 390091)
Misschien wist je dit allemaal wel, maar misschien een goede tip:

..om na het wassen met SLS en siliconen-vrije shampoo ook minder cosmetische producten met de toevoegingen van siliconen te gebruiken. Omdat deze stoffen namelijk het beste met een shampoo die de toevoeging van SLS nodig heeft om uitgewassen te kunnen worden.

http://www.misslipgloss.nl/siliconen...is-het-slecht/
http://www.curlyhairtalk.nl/silicone...oed-of-slecht/

je kunt ook googleën natuurlijk en zo vind je nog meer info over wat te doen met zonder siliconen :)

Vaak verkopen siliconen-vrije cosmetische producten bij winkels zoals de Tuinen en de Revorm.
Ikzelf gebruik (een heel klein beetje) gewone olijvenolie.

Toevallig ben ik die 2 linken ook al tegengekomen op google.
Voor de rest gebruik ik verder geen cosmetische producten. Ik zit er wel eens aan te denken om mousse eens uit te proberen (voor wat meer volume), maar tot nu toe nog niet gebruikt. Ook gebruik ik geen gel/wax.

Die siliconen/SLS vrije shampoo waar ik het over had is die van dr organic aloe vera, die gebruik ik al een tijdje om mijn haar eerst mee te wassen.

Kan het zijn dat ketoconazol shampoo voor sommige mensen te agressief is voor hun hoofdhuid? ...waardoor de seb. eczeem alleen maar erger wordt?
Aan zoiets zit ik te denken in mijn geval, vandaar dat ik die revita shampoo een tijd niet ga gebruiken. Mijn haaruitval is ook nog steeds heel erg.

Voorheen heb ik ook al eens een tijd geen ketoconazol shampoo gebruikt en alleen dermolin, maar daar zat SLS in.

koekenbakker 20 januari 2016 08:50

Ben ook al sinds een jaar of 10 de trotse bezitter van se, volgens de dermatoloog Dan. Dit had de derma in 30 seconden max. Vastgesteld en je werd afgescheept met een hydrocortison creme.

Het is een poos weggeweest...

Ik was nooit mijn haar met shampoo, alleen met water. Heb nooit jeuk aan mijn hoofdhuid, ook ziet hij niet rood of grote schilfers. Wenkbrauwen ook geen last.

Ene waar het bij mij zo nu en dan wat rood is met lichte schilfering maar nagenoeg geen jeuk is mijn neus en onder mijn ogen en naast mijn neus.

Wat denken jullie? Kan dit toch se zijn?

jord-y 24 januari 2016 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 390281)
Ben ook al sinds een jaar of 10 de trotse bezitter van se, volgens de dermatoloog Dan. Dit had de derma in 30 seconden max. Vastgesteld en je werd afgescheept met een hydrocortison creme.

Het is een poos weggeweest...

Ik was nooit mijn haar met shampoo, alleen met water. Heb nooit jeuk aan mijn hoofdhuid, ook ziet hij niet rood of grote schilfers. Wenkbrauwen ook geen last.

Ene waar het bij mij zo nu en dan wat rood is met lichte schilfering maar nagenoeg geen jeuk is mijn neus en onder mijn ogen en naast mijn neus.

Wat denken jullie? Kan dit toch se zijn?

Omdat dokters gebrainwashed zijn a la farmaceutische visie [kijken niet verder], symptoombestrijding puur sang en winst blijven maken. Als men het probleem kan of wilt oplossen verdient men niks [minder] meer aan je , simple as that :cool:

koekenbakker 24 januari 2016 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 390468)
Omdat dokters gebrainwashed zijn a la farmaceutische visie [kijken niet verder], symptoombestrijding puur sang en winst blijven maken. Als men het probleem kan of wilt oplossen verdient men niks [minder] meer aan je , simple as that :cool:

Klopt zo komt het ook op mij over. Nizoral shampoo gekregen terwijl ik nagenoeg geen schilfers heb en 0 jeuk en roodheid op hoofdhuid. Triamcinolon gekregen voor neus en naast mn neus, roodheid is na 5 dagen 2x per dag smeren nog niet weg. Huid waar ik deze creme smeer lijkt nog wel vetter te worden.

Korsten jeuk heb ik nooit last van. Beetje schilfers en roodheid is het probleem...

Weet iemand tips tegen een vette huid? Vooral op mijn neus en ernaast en roodheid.

Triamcinolon en nizoral shampoo ga ik staken.

jord-y 24 januari 2016 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 390473)
Klopt zo komt het ook op mij over. Nizoral shampoo gekregen terwijl ik nagenoeg geen schilfers heb en 0 jeuk en roodheid op hoofdhuid. Triamcinolon gekregen voor neus en naast mn neus, roodheid is na 5 dagen 2x per dag smeren nog niet weg. Huid waar ik deze creme smeer lijkt nog wel vetter te worden.

Korsten jeuk heb ik nooit last van. Beetje schilfers en roodheid is het probleem...

Weet iemand tips tegen een vette huid? Vooral op mijn neus en ernaast en roodheid.

Triamcinolon en nizoral shampoo ga ik staken.

Verstandig zijn agressieve shampoo's , zelf ook lang geleden die routes bewandeld hoor, no offensive :)

Verdiep je eens in lekkende darm[leaky gut] mocht je dat nog niet kennen en [juiste] voeding en helende supplementen voor je darmen. Vette huid,schilfers en dergelijke zou me niet verbazen als het meeste grotendeels veroorzaakt wordt door o.a je darmen waar 70-80% van je immuun ligt. Sterkte uiteraard en hopelijk vind je je weg hier in.

koekenbakker 24 januari 2016 19:47

Interessante stof.

Ga eens op mijn eten letten. Enkel groente, veel vlees en ei eten icm multivitaminen.

Ook testkit van uncover skincare besteld. Gezicht goed schoonmaken en goede creme doet wellicht ook wat aan de roodheid en vettigheid.

Altijd nivea for man hydraterend gesmeerd, olie toevoegen aan se lijkt me niet goed...

jord-y 24 januari 2016 21:07

http://thescienceofeating.com/2015/0...eal-leaky-gut/

Hier een website met tips voeding en supplementen, 1 van de vele informatiebronnen hoor.

L-Glutamine is wel 1 van de meest genoemde voor het herstellen of ondersteunen van de darm[wand] bij lekkende darm.

Als je een beetje engels kan lezen staat hier al wat nuttige duidelijk informatie wat er gebeurd bij een lekkende darm etc.

Ja het lichaam is een interessant complex systeem, alleen het nadeel is als het eenmaal omvalt, de domino-effect dat het lastig is waar te beginnen vooral bij complexe chronische ziekten of kwalen.

Als je het mij vraagt,maar dat is puur persoonlijk juist niet teveel [eiwitten] vlees/vis/ei/noten met mate dus en genoeg gezonde groentes ook er bij :) onder andere.

Granen en vooral de reguliere bespoten granen eruit laten, zoals tarwe/gluten 1 van de grote boosdoeners voor veel kwalen.

Het probleem in Nederland o.a is nog vooral dat men in de ochtend een bammetje eet,middag en avond nog wat overheerlijke pasta jawel gemaakt van melen zoals tarwe,spelt en dergelijke. Tja :) not good.

Olie op je huid smeren ja lastig , zal je zelf moeten ondervinden, al heb je ook gezonde huidolien die juist misschien je huid ondersteunen?
Zou wel eerst de huid schoonmaken met een watje ofzo of washandje als je huidklachten hebt, anders smeer je het een soort van weg je problemen, tijdelijk :)

Het is sowieso vervelend huidklachten, vooral in het gezicht omdat mensen dat gelijk zien.
Het zegt wel iets over je toestand in je lichaam vond dit wel een mooie opmerking ,iets in deze trent:

Je huid is een laatste optie voor je lichaam om rommel/toxines uit je lichaam te werken als je nieren en lever overuren draaien of niet goed functioneren en je stoelgang ook niet bepaald goed is te noemen.
Als je het zo bekijkt zijn huidklachten waarschijnlijk dus niet zo onschuldig als het lijkt.

koekenbakker 25 januari 2016 19:03

Laat al 2 dagen koemoelk links liggen alsmede paprika tomaat rijst appel.

Tevens pak ik glutenvrije pasta.

Ook was ik 2x per dag mijn gezicht met koud water. Gebruik ook nog geen dagcreme.

Morgen krijg ik van skincare een testset thuis van jetske ultee. Eens kijken wat dit doet icm dieet.

jord-y 26 januari 2016 13:10

Goed bezig toch, alles is een proces.

Tomaat is o.a inderdaad een nachtschade en misschien niet zo gezond zoals vaak toch beweerd wordt met veel dingen natuurlijk.

Koemelk en melk ansich in vooral de doorsnee winkels [supermarkt] is zo bewerkt als de pest. Sowieso misschien goed om het links te laten liggen lokt veel reacties uit in het lichaam, vooral de geraffineerde [niet te verwarren met melk uit biologische winkels en rauw/onverhit], maar dit geld ook voor al die andere nepmelkjes in supermarkten.
Verbaas me dat er zoveel troep uberhaupt verkocht mag worden, lees maar eens de etikettes achter op al die verpakkingen, je wordt er duizelig van.
Zelf eet ik zoveel mogelijk voeding zonder etikette of 1 of max 2ingredienten ofzo, pure voeding dus.

Wat mij ook helpt is vooral met douchen lauw tot zelfs iets wat kouder douchen.
Volgens mij is te warm/heet douche echt funest voor de huid naast het feit wat ik ook sterk vermoed is dat bij vooral heet water er veel chloor[dampen] vrij komen, brrrr :/

Ben benieuwd hopelijk helpt die skincare wat voor je :)

Bas05 23 februari 2016 16:54

Jord-y, jij hebt het wel telkens over de voeding, en dat is misschien ook wel van belang, maar bij mij komt het in m'n familie veel voor.
Mijn moeder had het, m'n zus en broers, een neef en nu ook zelfs m'n dochter.
Blijkbaar zit het dus in onze genen en ik denk dat dan een creme zoals bij mij Elidel beter helpt dan andere voeding of denk jij van wel?

VapoChill 28 mei 2016 22:02

Welke middelen helpen goed tegen jeuk ?
Gebruikte altijd Dermalex repair, dat hielp goed tegen jeuk.
Maar sinds kort is het recept weer gewijzigd en helpt en niet meer.

Nizoral & Selsun werken gelukkig nog wel goed, alleen soms heb je van die rode plekken erna.
Gebruikte altijd die Dermalex, maar moet dus wat anders vinden.

Effie 30 augustus 2016 13:42

Iemand ervaring met Dovobet gel? (vroeger Xamiol). Het remt de ontsteking vanwege de betamethason die er in zit en er zit calcipotriol in dat zou moeten zorgen voor een normale celdeling (dus vermindering van schilfers).

EDIT; heb er inmiddels een topic over geopend.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.