Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Fuegenix - 2580 grafts - 17 juni 2021 (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39767)

Christiaan1984 2 juli 2021 16:44

Fuegenix - 2580 grafts - 17 juni 2021
 
5 Bijlage(n)
Hallo allemaal,

Op donderdag 17 juni was het voor mij zover en heb ik de stap gewaagd om een haartransplantatie te ondergaan. Door de tijd heen is mijn haarlijn aan de voorkant een stuk dunner geworden en heb ik last van een kalende plek op mijn kruin. Ik heb er best wel wat jaren over na moeten denken maar ik wilde gewoon weer graag mijn dikke haarkuif terug die ik vroeger had en was de frustratie zat als mijn haar niet meer zat na het fietsen of als het buiten weer eens waaide. Bovendien heb ik goed en dik donorhaar en is het zonde om daar geen gebruik van te maken.

Hieronder beschrijf ik het proces van de behandeling en hoe ik tot de keuze van de kliniek ben gekomen. Mijn bedoeling is vooral om mijn ervaringen te beschrijven tijdens het proces en niet zozeer het beschrijven van de operatie tot op detailniveau. Ik heb het verhaal rondom de behandeling vrij basic gehouden.

Keuze van de kliniek

Op woensdag 19 mei had ik de consult bij Fuegenix met Dr. Munib Ahmad. Hierin legde hij in het kort het proces van haaruitval uit en hoe hij de behandeling uitvoert. Hierbij liet hij ook zien dat hij gebruikt maakt van een microscopische camera om nauwkeurig de haren te kunnen zien van een graft. Dit voorkomt het verkeerd inboren van de graft waardoor een of meerdere haartjes verloren kan gaan.

Verder heeft hij ook mijn donorgebied en transplantatiegebied bekeken en stelde voor om de voorkant te behandelen omdat ik daar meer plezier van zou hebben. Eigenlijk had ik ook gedacht om gelijk de kruin mee te behandelen maar dat kon helaas niet in 1 behandeling omdat daarvoor samen meer dan 3000 grafts nodig zouden zijn. Het onttrekken van meer dan 3000 grafts in een behandeling is te belastend voor het donorgebied waardoor het beter is om het in twee behandelingen te doen. Verder liet hij mij ook zien dat er nog steeds wel wat haartjes aanwezig zijn op de kruin.

Hierbij raadde hij mij aan om EssenGen-6 Plus te gaan gebruiken om mogelijk verder uitval in de toekomst te voorkomen en om wat haar op de kruin terug te laten winnen. In eerste instantie wilde ik het liever niet gebruiken omdat ik bang was voor bijwerkingen die je ook leest bij Finasteride en Minoxidil maar door de lage concentraties zou de kans daarop vrij minimaal zijn. Later heb ik er ook best goede verhalen over gelezen op dit forum.

Wat mij aanspreekt bij Fuegenix is het volgende:
- De arts is duidelijk en eerlijk en doet geen loze beloftes;
- Het consult is ook met de arts zelf en niet met een salesman zoals je wel eens bij andere klinieken ziet;
- De arts heeft duidelijke passie voor zijn vak en wil een heel goed en mooi resultaat af leveren.
- Op dit forum heb ik veel goede resultaten gezien van zijn behandelingen;
- De kliniek is klein en persoonlijk;
- De arts houd ook rekening met de haargroeirichting en plaatst single grafts op de voorlijn wat leidt tot een natuurlijk eindresultaat;

Wat mij vooral over de streep heeft getrokken zijn de positieve berichten die je leest op dit forum. De resultaten zien er ook erg goed uit. Hierdoor ben ik verder niet op consult gegaan bij andere klinieken. Wel heb ik nog heel even overwogen om voor een haartransplantatie in Turkije te gaan vanwege de verleidelijk lage prijzen maar het reizen, de taalbarriere wat kan leiden tot misverstanden en de wisselende resultaten hebben mij anders doen besluiten. Uiteindelijk heb ik liever gelijk een goed resultaat en geen zin in herstelbehandelingen door deze valse zuinigheid.

De behandeling

De grote dag is aangebroken en om 7.15 uur moest ik mij melden bij de kliniek in Bergen op Zoom. Dat betekent om 4.45 uur op staan om mij klaar te maken voor de grote reis uit Breukelen. Door de warme avond en nacht was ik vrij laat gaan slapen (rond 1.30 uur) maar gelukkig voelde ik mij toch redelijk uitgerust. Waarschijnlijk ook door de spanning voor de operatie.

De reis is voorspoedig gegaan en om 7 uur was ik bij de kliniek aangekomen. Aanvankelijk had ik nog even de overweging om de kruin te doen maar uiteindelijk vrij snel had ik dat idee laten varen en ben ik voor de voorkant gegaan omdat je daar veel meer plezier van hebt. De kruin kan ik nog redelijk goed bedekken en wie weet dat Essengen nog het een en ander kan fixen.

Rond 7.30 werd mijn haar er van af geschoren en zag ik mij zelf voor het eerst sinds lange tijd weer eens met een gemillimeterd hoofd. Gelukkig viel het mij best wel mee en vond ik het er best wel goed uit zien. Daarna moest ik 2 aspirines in nemen en begon het spannende gedeelte.

Vervolgens mocht ik voorover op de bank gaan liggen en werd begonnen met de verdovingen. Op dit forum heb ik gelezen dat mensen de verdovingen als vrij pijnlijk hebben ervaren. Persoonlijk vond ik het best goed te doen. Het (branderige en trekkende) gevoel bij het trilapparaat was wel wat akelig, maar meer ook niet. De prikjes zijn verder niet zo pijnlijk.

Het extraheren van de grafts uit het donorgebied ging vrij goed en vlot en rond 10.30 uur kon ik even pauzeren om mijn benen te strekken. Ondertussen is de assistente begonnen met het sorteren van de verschillende grafts (single- / verschillende multigrafts). Rond 11 uur werd begonnen met het maken van de incisies in het transplantatiegebied en het terug plaatsen van de grafts. Gedurende dit proces lag ik op mijn rug en viel ik soms wat half in slaap. Gelukkig ging dit uiteindelijk ook vrij vlot en was het rond 15 uur klaar.

Na het innemen van 2 nieuwe aspirines en het bespreken van wat nazorginstructies en het in ontvangst nemen van de nazorgspullen (NaCL 0,9%, Coldpack en speciale shampoo) kon de terugreis beginnen. Tijdens het terugrijden en daarna thuis, had ik best wel last van een branderig gevoel aan de achter- en zijkanten. Gelukkig vormde het EK voetbal en het Nederlands elftal tegen Oostenrijk een goede afleiding.

De eerste hersteldagen

De eerste nacht is mij vrij goed meegevallen met dat rechtop slapen. Waarschijnlijk omdat ik moe was en mijn ligzak vrij gerieflijk ligt. Naast mijn hoofdkussen heb ik een nekkussen gebruikt omdat het nog wat pijnlijk was om op mijn donorgebied te liggen.

De tweede dag had ik nog wel steeds last van wat pijn maar het is goed te doen. Uiteindelijk verder ook geen pijnstillers meer gebruikt. Verder was ik blij dat ik als koffieliefhebber weer koffie kon drinken :).

Uiteindelijk ben ik de eerste hersteldagen goed doorgekomen en heb ik regelmatig met de NaCL 0,9% (fysiologisch zout) op het transplantatie- en donorgebied gesprayd en de coldpack voorzichtig tegen mijn voorhoofd gelegd om niet de grafts te raken. Vanaf de 3e dag kreeg ik wel last van wat vervelende jeuk maar gelukkig helpt de zoutoplossing hier enigszins tegen. Verder moest ik om de dag nieuwe foto's sturen naar Dr. Ahmad om het herstel in de gaten te houden.

Christiaan1984 2 juli 2021 16:58

Herstel na Week 1
 
3 Bijlage(n)
Hierbij een update van het herstel na week 1. Het herstel verloopt voorspoedig en gaat goed. Op dag 2 / 3 had ik wat last gekregen van lichte zwelling op mijn voorhoofd. Op dag 4 is deze afgezakt onder mijn ogen en na 2 dagen is dit verdwenen. Verder heb ik intussen ook korstjes gekregen op het transplantatiegebied.

Christiaan1984 2 juli 2021 17:21

Herstel na Week 2
 
1 Bijlage(n)
Hierbij een nieuwe update. Het herstel gaat nog altijd voorspoedig en de haren zijn intussen alweer wat gegroeid. Alleen had ik op dag 14 nog altijd korstjes en moest ik ze er nu voorzichtig van af gaan halen. Kennelijk ben ik wat te voorzichtig geweest met douchen. Verder zag ik tijdens het douchen kleine haartjes uit vallen tijdens het wassen van het transplantatiegebied.

dfw4f4f 2 juli 2021 18:09

Hoi Christiaan, dankjewel voor je uitgebreide beschrijving. Leuk om te lezen!

Wat betreft de haartjes van je TG die uitvallen: zolang er geen haarzakje aan vast zit hoef je je geen zorgen te maken. Het is normaal dat die haartjes uitvallen.

Ik ga je topic volgen, ben benieuwd naar het resultaat!

Christiaan1984 5 juli 2021 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f (Bericht 460703)
Hoi Christiaan, dankjewel voor je uitgebreide beschrijving. Leuk om te lezen!

Wat betreft de haartjes van je TG die uitvallen: zolang er geen haarzakje aan vast zit hoef je je geen zorgen te maken. Het is normaal dat die haartjes uitvallen.

Ik ga je topic volgen, ben benieuwd naar het resultaat!


Hoi,

Graag gedaan en goed om te horen dat je mijn verhaal leuk vindt! :)

Het waren inderdaad losse haartjes zonder haarzakje, volgens mij. Ik heb dit ook met de arts overlegd en die zei ook dat het normaal en goed was.

Ik ben jouw topic ook aan het volgen. Ook heel interessant om te lezen. Hoe bevalt Essengen tot nu toe? Ik ben van plan om dit ook te gaan gebruiken na verloop van tijd.

Groetjes, Christiaan

dfw4f4f 5 juli 2021 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan1984 (Bericht 460781)
Hoi,

Graag gedaan en goed om te horen dat je mijn verhaal leuk vindt! :)

Het waren inderdaad losse haartjes zonder haarzakje, volgens mij. Ik heb dit ook met de arts overlegd en die zei ook dat het normaal en goed was.

Ik ben jouw topic ook aan het volgen. Ook heel interessant om te lezen. Hoe bevalt Essengen tot nu toe? Ik ben van plan om dit ook te gaan gebruiken na verloop van tijd.

Groetjes, Christiaan

Ik zit nu bijna op week 3 dus het is iets te vroeg om te zeggen. De direct waarneembare bijeffecten waar mensen het over hebben (jeuk, rode hoofdhuid, pijn) heb ik niet. Volgens mij ga ik die ook niet meer krijgen.

@Roob heeft mij een uitgebreide PM gestuurd over het bestellen van E-6 en ik heb voor een half jaar besteld. Als je wil kan ik het je doorsturen (tenzij je al bekend bent met de site, dan staat er geen nieuwe info in).

Paprika123 5 juli 2021 13:07

Ziet er goed uit, ik ga het ook volgen. Toch wel veel forumleden die laatste tijd bij deze kliniek uitkomen en hier de operatie ondergaan. (Of het lijkt zo) Voorheen nooit van deze kliniek gehoord, maar ze leveren mooie resultaten als ik de overige topics zie.

Christiaan1984 5 juli 2021 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f (Bericht 460782)
Ik zit nu bijna op week 3 dus het is iets te vroeg om te zeggen. De direct waarneembare bijeffecten waar mensen het over hebben (jeuk, rode hoofdhuid, pijn) heb ik niet. Volgens mij ga ik die ook niet meer krijgen.

@Roob heeft mij een uitgebreide PM gestuurd over het bestellen van E-6 en ik heb voor een half jaar besteld. Als je wil kan ik het je doorsturen (tenzij je al bekend bent met de site, dan staat er geen nieuwe info in).

Oke, dat begrijp ik. Resultaten hiervan zie je volgens mij pas na 5 á 6 maanden. Het ging mij met name om de bijwerkingen inderdaad. Goed om te horen dat jij er in ieder geval geen last van hebt :). Wat is jouw dagelijkse dosis als ik vragen mag?

Ik wilde het via deze link gaan bestellen: https://www.minoxidilmax.com/topical...6-Plus?aff=210

Ik denk erover om ook maar gelijk voor een half jaar te gaan bestellen.

Christiaan1984 5 juli 2021 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paprika123 (Bericht 460785)
Ziet er goed uit, ik ga het ook volgen. Toch wel veel forumleden die laatste tijd bij deze kliniek uitkomen en hier de operatie ondergaan. (Of het lijkt zo) Voorheen nooit van deze kliniek gehoord, maar ze leveren mooie resultaten als ik de overige topics zie.

Thanks, man! :)

Ja, klopt. Er wordt veel over geschreven. Op zich wel fijn om hiervan de positieve berichten en resultaten van onafhankelijke bronnen te lezen. Daar heb ik veel aan gehad in mijn uiteindelijke keuze en om de daadwerkelijke stap te durven zetten.

Ja, de kliniek is nog vrij nieuw. Wel heeft de arts ervaring opgedaan bij andere klinieken.

dfw4f4f 5 juli 2021 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan1984 (Bericht 460787)
Oke, dat begrijp ik. Resultaten hiervan zie je volgens mij pas na 5 á 6 maanden. Het ging mij met name om de bijwerkingen inderdaad. Goed om te horen dat jij er in ieder geval geen last van hebt :). Wat is jouw dagelijkse dosis als ik vragen mag?

Ik wilde het via deze link gaan bestellen: https://www.minoxidilmax.com/topical...6-Plus?aff=210

Ik denk erover om ook maar gelijk voor een half jaar te gaan bestellen.

Die heb ik ook gebruikt. Als het goed is kan je 3+1 gratis bestellen. Ze waren trouwens verdomd snel met de bezorging.

Over libido bijwerkingen kan ik niks zeggen, dat kan later komen. Tot nu toe 0 problemen ondervonden, wellicht is het placebo of de zomer maar mijn libido lijkt hoger te zijn sinds ik ben begonnen. Zodra ik iets negatiefs merk zal ik het uiteraard laten weten.

Itt wat geadviseerd word gebruik ik 2x0,5ml per dag op mijn kruin.

Christiaan1984 5 juli 2021 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f (Bericht 460789)
Die heb ik ook gebruikt. Als het goed is kan je 3+1 gratis bestellen. Ze waren trouwens verdomd snel met de bezorging.

Over libido bijwerkingen kan ik niks zeggen, dat kan later komen. Tot nu toe 0 problemen ondervonden, wellicht is het placebo of de zomer maar mijn libido lijkt hoger te zijn sinds ik ben begonnen. Zodra ik iets negatiefs merk zal ik het uiteraard laten weten.

Itt wat geadviseerd word gebruik ik 2x0,5ml per dag op mijn kruin.

Oke, dat is interessant. Van die 3+1 gratis wist ik trouwens niet. Voor een halfjaar heb je er in ieder geval toch 6 nodig als je 2x0,5ml per dag gebruikt? Dus dan zou je er gratis 2 krijgen als je er gelijk 6 bestelt. Wel gunstig :)

Goed om te horen dat je nog geen libido problemen hebt ondervonden. Laten we hopen dat dat ook niet komt. Ik heb er volgens mij ook niet zo heel veel problemen over gelezen wat dat betreft over Essengen.

Het zou wel mooi zijn dat je juist een verhoogd libido krijgt door Essengen :D

Christiaan1984 22 augustus 2021 22:19

Herstel na 2 maanden
 
1 Bijlage(n)
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen.
Hoogste tijd dus voor een nieuwe update met foto. Verder gaat het wel goed en heb ik nergens last meer van behalve af en toe wat lichte jeuk op mijn transplantatiegebied.

Ondertussen ben ik ook 2,5 week geleden begonnen met Essengen en breng ik dagelijks 1 ml aan op mijn kruin. Tot nu toe merk ik nog niets van bijwerkingen. Hopelijk blijft dat zo.

Voor de rest heb ik geen bijzondere dingen te melden en is het nog wat wachten op de groei van de getransplanteerde haren.

To be continued....

Groetjes,

Christiaan

Christiaan1984 3 december 2021 13:43

Herstel na 5 maanden
 
3 Bijlage(n)
Hallo allemaal,

Hierbij een update met nieuwe foto's op 5 maanden na de behandeling. Ik ben verder nog steeds bezig met Essengen en heb tot nu toe geen bijwerkingen.

FueGenix 3 december 2021 15:00

Hey Christiaan,

Dank voor de update. De foto's zijn alleen erg donker en dus lastig te zien zo. Kan je foto's plaatsen bij daglicht? Dan zien we het beter.

Christiaan1984 5 december 2021 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix (Bericht 464126)
Hey Christiaan,

Dank voor de update. De foto's zijn alleen erg donker en dus lastig te zien zo. Kan je foto's plaatsen bij daglicht? Dan zien we het beter.

Hoi Munib,

Ik heb het aangepast.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.