Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

agatha 5 april 2010 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 247573)
De criminaliteit van zwarten gericht tegen blanken is daar, zoals in vrijwel ieder ander land waarin beide groepen wonen, tig keer zo hoog als andersom. Kijk ook maar eens naar de VS bijvoorbeeld.

Dan kan je zo'n man wel een racist noemen maar volgens mij komt hij juist op voor zijn volk. En trouwens, die zwarte Afrikanen zijn minstens even "racistisch" maar daar hoor je dan weer niks over.

Het is een enorme rascist die ook nog eens tegen het kiesrecht van de "zwarten" was en dat probeerde te bewerkstelligen door bomaanslagen te plegen tijdens de verkiezingen. Tot het einde van de apartheid hadden de autochtone bewoners geen rechten en mochten naar willekeur behandeld worden in een koloniaal gebied. Dat de kleurlingen de blanken nu tot op het bot haten is misschien niet voor jou begrijpelijkmaar voor mij wel. Ze hebben een enorme achterstand opgelopen in economisch opzicht en moeten in hun eigen land nog steeds vechten voor hun rechten......en verder is het natuurlijk zo corrupt als de pest, maakt niet uit wie er regeert.

AnthonieH 5 april 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 247580)
Het is een enorme rascist die ook nog eens tegen het kiesrecht van de "zwarten" was en dat probeerde te bewerkstelligen door bomaanslagen te plegen tijdens de verkiezingen. Tot het einde van de apartheid hadden de autochtone bewoners geen rechten en mochten naar willekeur behandeld worden in een koloniaal gebied. Dat de kleurlingen de blanken nu tot op het bot haten is misschien niet voor jou begrijpelijkmaar voor mij wel. Ze hebben een enorme achterstand opgelopen in economisch opzicht en moeten in hun eigen land nog steeds vechten voor hun rechten......en verder is het natuurlijk zo corrupt als de pest, maakt niet uit wie er regeert.

Mmm, uit je verhaal blijkt dat je de situatie in Zuid Afrika denkt te kennen aan de hand wat hier in de jaren 80/90 in de media is geschetst. Je gebruikt de begrippen kleurling en autochtone bevolking helemaal verkeerd! En die economische achterstand is niet zo heel groot. Met Lybië is Zuid Afrika het rijkste land in Afrika.

Tato 5 april 2010 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247578)
Ik had eigenlijk moeten zeggen dat mensen bewust mogen kiezen voor iemand die ik als kwakzalver zou bestempelen. Ze zullen zelf een andere gedachten hebben bij de persoon in kwestie. En als mensen zichzelf voor de gek willen houden, dan mag dat van mij ook.

Ik ben dus van mening dat die keuze voor een kwakzalver helemaal niet bewust is. Mensen zijn gewoon geschokken door een mededeling dat ze bijv. kanker hebben en als er dan zo'n alto-arts iets veel mooiers voorspiegelt zullen velen dat willen geloven. De keuze voor de andere geneesheer komt dan puur uit een plotselingen emotionele toestand en normaal zouden mensen nooit naar dat soort lui luisteren. Ik vind dat mensen in zo'n geval tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247578)
Maar iemand die ik kwakzalver noem kan voor anderen misschien heel heilzaam werk verrichten hoor.

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen alternatieve geneeswijzen en kwakzalverij. Mensen die zich bijvoorbeeld hebben bekwaamd in homeopathie moeten wat mij betreft de kans krijgen om aan te tonen dat hun behandelwijze wel degelijk heilzame effecten kan hebben. Lukt dat bij voortduring niet moet praktisering van de desbetreffende geneeswijze verboden worden totdat wel aangetoond kan worden dat het (al is het maar enigszins) werkt.

Kwakzalvers en daar schaar ik Jomanda onder moeten hard worden aangepakt. Van de gekke natuurlijk die onzin met flessen voor de radio zetten die dan ingestraald worden en heilige krachten ofzo hebben. Weg met die onzin en uiteindelijk geldklopperij.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247578)
Sylvia Millecam is een veel aangehaald voorbeeld. Ook met een conventionele behandeling was zij heel goed mogelijk (zij het een poos later) gestorven. Misschien was ze uiteindelijk wel gelukkiger met haar eigen keuze.

Dat iemand ook kan overlijden na een reguliere behandeling is natuurlijk waar, maar dat is voor mij geen aanleiding om dan maar kwakzalverij toe te staan. Ook niet als men er zelf gelukkig mee is, net als de club van Gho worden mensen vooral blij van de valse voorwendselen die ze aangepraat zijn.

Hanna 5 april 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 247584)
Ik vind dat mensen in zo'n geval tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.

Ja, nog meer betutteling! :confused:
Syl was er zelf absoluut van overtuigd dat 't geen kanker was; ze was nogal een eigenwijs type. Ook haar moeder vond dat Jomanda niets te verwijten viel.

Hanna 5 april 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247583)
Met Lybië is Zuid Afrika het rijkste land in Afrika.

Zou die rijkdom in Zuid Afrika niet een beetje verkeerd verdeeld zijn? :o

Tato 5 april 2010 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247586)
Ja, nog meer betutteling! :confused:
Syl was er zelf absoluut van overtuigd dat 't geen kanker was; ze was nogal een eigenwijs type. Ook haar moeder vond dat Jomanda niets te verwijten viel.

Haar vader had eerder chemo moeten gebruiken wat helaas niet het gewensde resultaat opleverde. Ze was dus als de dood om hetzelfde traject te volgen met wellicht een vervelende afloop.

Jomanda en een aantal andere kwakzalvers hebben misbruik van die situatie gemaakt door een ander beeld te schetsen en haar te sterken in de overtuigingen die ze ondanks het gebrek aan enige medische kennis had. Een schandalige gang van zaken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247587)
Zou die rijkdom in Zuid Afrika niet een beetje verkeerd verdeeld zijn? :o

450.000 blanke Zuid-Afrikanen leven onder de armoedegrens.

Hanna 5 april 2010 17:01

Ten eerste is Syl naar Jomanda toe gegaan, niet andersom. Ten tweede hamert Jomanda er bij iedere patiënt op om eerst naar reguliere artsen te gaan; wil de patiënt dat niet (meer), dan kan haar niets verweten worden.

****
"450.000 blanke Zuid-Afrikanen leven onder de armoedegrens..." En hoeveel miljoen kleurlingen?

Tato 5 april 2010 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247592)
Ten eerste is Syl naar Jomanda toe gegaan, niet andersom. Ten tweede hamert Jomanda er bij iedere patiënt op om eerst naar reguliere artsen te gaan; wil de patiënt dat niet (meer), dan kan haar niets verweten worden.

Vorig jaar heeft een ex-medewerker van Jomanda toegegeven dat Jomanda van derden informatie van ingewonnen over Millecam maar deed voorkomen naar haar toe alsof ze daar via haar bovennatuurlijke activiteiten aan was gekomen. Daardoor heeft ze dus op een verkeerde manier vertrouwen opgewekt, want als iemand zoveel informatie over jou doorkrijgt die klopt heeft ze misschien ook wel gelijk als ze zegt dat je geen kanker hebt.....

Daarbij kan Jomanda wel roepen dat ze zegt dat mensen naar reguliere artsen moeten gaan maar als ze dan vervolgens met een oordeel komt dat dwars tegen het standpunt van deze mensen ingaat (namelijk dat ze geen kanker had) ben je niet erg geloofwaardig.

Henk 5 april 2010 17:48

Hebben we die Jomanda-discussie nu nog niet gehad? (Voor jouw tijd hoor Tato ;) ).

Hanna 5 april 2010 18:04

Ja, die Jomanda-discussie hebben we al uitgebreid gehad, maar men blijft doen alsof Syl achterlijk was.

Overigens maken echte doktoren ook vaak fouten, stellen verkeerde diagnoses, staan doodmoe of bezopen achter de operatietafel, en worden zelden geschorst of gaan doodleuk in een ander ziekenhuis werken.

AnthonieH 5 april 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247592)
"450.000 blanke Zuid-Afrikanen leven onder de armoedegrens..." En hoeveel miljoen kleurlingen?

Weer een totaal fout gebruik van de term kleurlingen. Voor mij geeft het aan dat je dus niet veel actueel inzicht hebt in de situatie, maar je laat leiden door sentimenten gebaseerd op vooroordelen en heel oude kennis.

Martijn 5 april 2010 18:31

Klopt, kort door de bocht zijn kleurlingen het product van voortplanting van blank en zwart en dus verschoppelingen bij zowel blanken als zwarten...

agatha 5 april 2010 18:33

Dat is jouw mening Antonie, blijkbaar vindt jij ook dat de VOC mentaliteit terug moet. Een land binnenvallen, je eigen bevolking daat installeren en de autochtone bevolking en grond uitbuiten en vinden ook na jaren dat dat je recht als blanke bent. Helaas voor jou ben ik ook in Zuid Afrika geweest en heb er vrienden wonen dus ik ben wel degelijk op de hoogte en al vindt je mijn gedachtengang gedateerd dan is dat meer dan alleen maar roepen dat ie gedateerd is.

agatha 5 april 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn (Bericht 247600)
Klopt, kort door de bocht zijn kleurlingen het product van voortplanting van blank en zwart en dus verschoppelingen bij zowel blanken als zwarten...

Klinkt raar maar als ik zeg kleurlingen bedoel ik de zwarte bevolking maar krijg het er moeilijk uit om mensen zwart te noemen:confused:De halfbloedpopulatie is een andere groep die helaas weer gediscrimineerd wordt op andere gronden. Ik persoonlijk vind halfbloedjes de leukste en mooiste mensen ter wereld:D:P

Martijn 5 april 2010 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 247602)
Klinkt raar maar als ik zeg kleurlingen bedoel ik de zwarte bevolking maar krijg het er moeilijk uit om mensen zwart te noemen:confused:De halfbloedpopulatie is een andere groep die helaas weer gediscrimineerd wordt op andere gronden. Ik persoonlijk vind halfbloedjes de leukste en mooiste mensen ter wereld:D:P

Snap ik en ben ik helemaal met je eens...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.