Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   All-Inclusive (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33789)

Limbo 11 juli 2014 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 355241)
Dit was het hoger beroep inderdaad. Het enige dat nu nog kan gebeuren, is dat het OM in cassatie gaat. Maar dat verwacht ik niet.

1 rechtzaak gewonnen, nog 1 te gaan :)

De strafzaak dus. En die andere is administratiefrechtelijk of civiel?

AnthonieH 11 juli 2014 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 355247)
De strafzaak dus. En die andere is administratiefrechtelijk of civiel?

Bestuursrechtelijk, dubbel spannend, want die zaak doe ik zelf, zonder advocaat. Maar het is verder geen inhoudelijke zaak. Het gaat over een genomen besluit waarin een rechter fouten constateerde, maar wat desondanks nooit herroepen of gewijzigd is.

Limbo 11 juli 2014 15:57

Jongen, je bent bijna een jurist!:crybaby:

Elser 11 juli 2014 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 355248)
Bestuursrechtelijk, dubbel spannend, want die zaak doe ik zelf, zonder advocaat. Maar het is verder geen inhoudelijke zaak. Het gaat over een genomen besluit waarin een rechter fouten constateerde, maar wat desondanks nooit herroepen of gewijzigd is.

Welk besluit was dat ook al weer, je pakt het probleem met wel met wortel en tak aan zo te lezen. Als je advocaat wordt moet je wel zo'n toga aan, een soort juichpak zeg maar :D

AnthonieH 11 juli 2014 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elser (Bericht 355264)
Welk besluit was dat ook al weer, je pakt het probleem met wel met wortel en tak aan zo te lezen. Als je advocaat wordt moet je wel zo'n toga aan, een soort juichpak zeg maar :D

Het besluit om misstanden aan te pakken door het aanwijzingsbesluit voor het naaktstrand uit 1984 in te trekken en daarmee naaktrecreatie verboden te stellen.

1. de bestuursrechter wees er op dat het besluit uit 1984 al in 1986 door een wetswijziging was vervallen.
2. de bestuursrechter wees er op dat een gemeente naaktrecreatie niet kan verbieden, daarvoor geldt artikel 430a.

De gemeente heeft iets verboden dat ze niet kon verbieden door een al 25 jaar vervallen besluit op te heffen ....

Het was dus een onzinnig besluit. Om die reden is mijn bezwaar ertegen ook terecht afgewezen. Maar het onzinnige besluit bestaat nog steeds. Het is niet teruggetrokken of aangepast. Vandaar dat ik toch in beroep ben gegaan. Veel bereik ik er niet mee, maar ik vond het een onfatsoenlijk besluit en ik wil er wel fatsoenlijk bezwaar tegen kunnen maken ;)

Ik ga voor 21 augustus op zoek naar een zwart juigpak :)

Elser 11 juli 2014 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 355268)
Het besluit om misstanden aan te pakken door het aanwijzingsbesluit voor het naaktstrand uit 1984 in te trekken en daarmee naaktrecreatie verboden te stellen.

1. de bestuursrechter wees er op dat het besluit uit 1984 al in 1986 door een wetswijziging was vervallen.
2. de bestuursrechter wees er op dat een gemeente naaktrecreatie niet kan verbieden, daarvoor geldt artikel 430a.

De gemeente heeft iets verboden dat ze niet kon verbieden door een al 25 jaar vervallen besluit op te heffen ....

Het was dus een onzinnig besluit. Om die reden is mijn bezwaar ertegen ook terecht afgewezen. Maar het onzinnige besluit bestaat nog steeds. Het is niet teruggetrokken of aangepast. Vandaar dat ik toch in beroep ben gegaan. Veel bereik ik er niet mee, maar ik vond het een onfatsoenlijk besluit en ik wil er wel fatsoenlijk bezwaar tegen kunnen maken ;)

Ik ga voor 21 augustus op zoek naar een zwart juigpak :)

Door rechtspraak kan een besluit buiten werking gesteld. Dit doe je goed. Het lijkt erop dat het besluit onverenigbaar is met de wet. Kwestie van rangorde van wetgeving.

Overigens is het algemeen bekend dat veel rechters onder de toga uitsluitend damesondergoed dragen, zelfs al zijn het mannen.

Limbo 11 juli 2014 21:01

Bah!

AnthonieH 11 juli 2014 21:28

Kinky, misschien zelfs roze latex?

Wij hadden pech, 'onze' rechter had een donkerblauw pak van goede kwaliteit onder zijn toga.

Limbo 12 juli 2014 08:52

Dan is hij wellicht niet op jullie hand!:P

AnthonieH 12 juli 2014 10:24

Ik heb niks met roze latex hoor, dat zit een egale teint in de weg!

Limbo 12 juli 2014 11:20

Gatver

AnthonieH 12 juli 2014 11:42

http://www.kinkystyle-members.net/pr...oublePink2.jpg

Ieder zijn meug, ik ben niet van de modepolitie.

Limbo 12 juli 2014 16:24

Hier ga ik niet van blozen! Maar je hebt gelijk. Ieder zijn smaak.

Astrid26 12 juli 2014 16:32

Mooie pruik heeft ze op. :P

Limbo 12 juli 2014 18:42

Dat is echt haar!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.