Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

geelblauw 4 juni 2009 12:03

Ik heb een vraag over stamceltherapie.
Laatst las ik een bericht dat artsen bij mensen met een dikke buik stamcellen in de borsten kunnen plaatsen, zodat het vet voortaan naar de borsten gaat en daardoor minder in de buik.

Dit is een voorbeeld:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/73376

Op de volgende website van het kenniscentrum staan nog vele voorbeelden van zaken die met stamceltherapie bereikt zijn:
http://www.stamcelbanknederland.nl/kenniscentrum

Zou het mogelijk zijn om seborroisch eczeem te bestrijden door stamcellen uit gezonde hoofdhuid te halen en te injecteren op plaatsen waar seborroisch eczeem actief is?

Ik ben heel benieuwd wie hier iets over kan zeggen.

Frenkske 9 juni 2009 18:16

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar dit eczeem is helaas allesbehalve nieuw voor mij. Ik kreeg voor het eerst last toen ik 18 was en loop er nou al zo'n 12 jaar mee te sukkelen. Vooral de laatste tijd heb ik weer veel last ervan. De jeuk is vaak zo erg, knettergek word je ervan. Ik word echt ongelukkig van dit eczeem. Heeft het ook zoveel invloed op jullie levens? Ik ben nu sinds een tijdje in behandeling bij een Chinese arts die onder meer met kruiden werkt. Als dit zou gaan helpen, laat ik dat zeker nog weten. Voor nu heel veel sterkte iedereen met deze nare (en zeer onderschatte) aandoening...

Groetjes,
Frank

boekhouder 6 juli 2009 21:15

het is ondertussen al tijdje geleden dat iemand nog een reactie schreef op dit forum. dit kan 2 dingen betekenen: ofwel is iedereen van dit vervelende eczeem verlost & ben ik de enige sterveling die er nog elke dag door gekloot wordt; ofwel is nog lang niet iedereen verlost maar volgt niemand dit forum meer, of heeft niemand iets zinnigs meer te zeggen over zijn ervaring met dit eczeem (m.a.w. er is absoluut nog geen remedie gevonden).

ik wordt er persoonlijk gek en manisch depressief van. zeker als ik op internet lees dat dit type eczeem vaak erfelijk is (in mijn geval zeker) en dat je dit voor de rest van je leven moet verder meedragen. ik kan het soms wel redelijk onderdrukken met een crème (Efalith) en Selsun-shampoo voor mijn hoofdhuid. maar toch is het altijd zichtbaar; alleen is het de ene keer minder opvallend dan de andere. ik droom van een normale huid op mijn gezicht; zonder die steeds terugkerende vieze vlekken eczeem. man man ik zou er alles voor over hebben en ik heb al duizenden dingen geprobeerd (stress vermijden; gezond eten en maanden aan een stuk suiker proberen te mijden in mijn voeding). het zijn die over-actieve gistcellen op onze huid die de smeerlapperij zijn

Mercury 7 juli 2009 23:03

Denk niet dat er al een remedie is, anders hadden we dit wel al van iemand gehoord :-)

Ik sukkel ook al vele jaren met dit eczeem en het begint me met de dag meer te ergeren. Zeker als je weet dat het voor de rest van je leven is.

Heb denk ik zo goed als alles geprobeerd. Cortisone zalf helemaal in het begin, rode vlekken waren onmiddellijk verdwenen maar na een tijd had de zalf geen effect meer. Maar ook rekening houden dat teveel aan cortisone slecht is voor de huid !
Ondertussen nam ik ook sporanox. Dat hielp ook, maar alles is tijdelijk.
Op aanraden van een dermatoloog dan maar met nizoral creme begonnen.
Resultaat is ok, maar ik moet dit zeker 1, of zelfs 2 maal per dag gebruiken om het eczeem zo goed mogelijk onder controle te houden.
Nadeel aan nizoral creme is dat het een lange tijd nodig heeft om de rode vlekken weg te krijgen. Soms tot 2 weken, 2 x per dag smeren voordat je resultaat ziet.

Wat ik ook heb gemerkt is dat mijn huid zeer vettig is geworden. Misschien door al die jaren zalf te smeren..
Indien ik een paar dagen niet smeer komen de rode vlekken opnieuw tevoorschijn. Ik had er echt de buik van vol om elke dag te smeren en smeer nu sinds 10 tal dagen niks meer en uiteraard is het nu en verzameling van rode vlekken op het gezicht.
Dit eczeem zorgt bij mij voor een onzeker gevoel. Onder de mensen komen als je gezicht vol rode vlekken staat. Ver van ideaal.
Ik kan ook alleen maar dromen van een normale huid.

Laten we hopen dat er ooit eens een middel komt dat er ons voorgoed van af helpt..

Frenkske 8 juli 2009 00:24

"Ik word er persoonlijk manisch depressief van" (Boekhouder)

Van de ene kant fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo intens lijdt aan dit eczeem. Maar vind het voor jou wel erg rot. Krijg jij ook zo vaak te horen dat je je er maar gewoon niet te druk om moet maken? Het zijn altijd mensen die het zelf niet hebben die dat zeggen, bah...

"Laten we hopen dat er ooit eens een middel komt dat er ons voorgoed van af helpt" (Mercury)

En hopelijk heel gauw, want ook ik erger me kapot aan deze ziekte. Me douchen is iedere dag weer een kwelling. Vind het eigenlijk ook heel raar dat er anno 2009 nog steeds niks hieraan kan worden gedaan, in elk geval niet iets wat het probleem echt verhelpt. Ik ben ook al bij dermatologen en alles geweest, maar ik had net zo goed naar één of andere sjamaan kunnen gaan...

Sterkte allebei (iedereen hier trouwens)...

Groetjes,
Frank

Prince77 8 juli 2009 01:14

Wondermiddel gevonden in Turkije!, mijn verhaal als volgt::D

Na een poosje ketoconazol shampoo te hebben gebruik kreeg ik na ongeveer 2 maanden haaruitval, vooral bij de wat zwakkere haren, namelijk bij mijn inhammen.

Hierna kreeg ik op advies van de huisarts Donorex RX shampoo, na een paar weken te hebben gebruikt, kwam ik tot de oplossing dat ik met dit shampoo ook niet het gewenste resultaat zou halen, en mensen gebruik deze aub niet, het maakt je huid egt heel erg droog, er was geen haaruitval maar wel waren de haren bij mijn inhammen egt degelijk dunner geworden dankzij Donorex Rx.

Reden waarom ik niet meer aanwezig ben momenteel op dit forum::::::

Me broer leed ook onder SE (me vader had dit ook en is ECHT kaal), maar 3 weken terug kreeg ik een telefoontje van mijn broer die in Turkije stage liep, hij zou de volgende morgen weer naar Nederland komen. Hij kwam namelijk met de volgende mededeling;
Me broer is naar een dokter in Istanbul geweest en heeft naar advies gevraagd over SE, dokter gaf hem een shampoo die heet Ketoral (rood wit verpakking). Hij heeft deze in Turkije voor ongeveer 1 week gebruikt, is momenteel terug en zeker zijn hoofdhuid en de mate van SE is verbetert en zie geen enkel kenmerk van SE meer bij mijn broer.

Toen ik aan de telefoon zijn verhaal hoorde, gaf ik meteen aan dat ik dit spul ook wilde hebben (na 2 dagen was miijn broer toch weer terug uit Turkije, dus waarom niet). Toen heb ik em voor ongeveer 1 week gebruikt en ik moet zeggen, het lijkt wel een wondermiddel en ik overweeg om er mee te stoppen na 1 weekje al, het heeft al na 2 dagen gebruik geholpen, alles is verdwenen!!

Eigenlijk wil ik met het gebruik hiervan verder gaan, ookal vindt ik dat dit niet nodig is, want ik wil het plotseling niet na een poosje terug zien op mn hoofdhuid, maar aan de andere kant denk ik ook aan het haaruitval dat ketoconazol heeft veroorzaakt na langdurig gebruik hiervan (ketoral bevat namelijk ook ketoconazol).

Nu zou ik graag jullie meningen willen horen, ervaringen met Ketoral en/of ik doormoet gaan met het gebruik hiervan? wat zouden jullie doen in dit geval?

Alvast bedankt.

Hanna 8 juli 2009 01:55

Ketoconazolshampoo tweemaal per week gebruiken gedurende 2-4 weken.

Profylaxe:
Eenmaal per week of om de twee weken gebruiken om een recidief van de symptomen te voorkomen.

Bron: http://www.newpharma.be/apotheek/doc...poo-120ml.html

Bij jou is dus het gebruik van 1 keer per 2 weken misschien wel genoeg.

Joellie 8 juli 2009 16:06

http://www.youtube.com/watch?v=5m_Thag0uFA

geelblauw 9 juli 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 211042)

Dit is toch niet serieus? :P

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 206744)
Ik heb een vraag over stamceltherapie.
Laatst las ik een bericht dat artsen bij mensen met een dikke buik stamcellen in de borsten kunnen plaatsen, zodat het vet voortaan naar de borsten gaat en daardoor minder in de buik.

Dit is een voorbeeld:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/73376

Op de volgende website van het kenniscentrum staan nog vele voorbeelden van zaken die met stamceltherapie bereikt zijn:
http://www.stamcelbanknederland.nl/kenniscentrum

Zou het mogelijk zijn om seborroisch eczeem te bestrijden door stamcellen uit gezonde hoofdhuid te halen en te injecteren op plaatsen waar seborroisch eczeem actief is?

Ik ben heel benieuwd wie hier iets over kan zeggen.

Mijn vorige vraag is ook niet heel serieus, maar toch vraag ik het me nog steeds af........

Hanna 9 juli 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 206744)
Zou het mogelijk zijn om seborroisch eczeem te bestrijden door stamcellen uit gezonde hoofdhuid te halen en te injecteren op plaatsen waar seborroisch eczeem actief is?.

Meer kans op antwoord in een ander topic, zoals deze:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9849

geelblauw 12 juli 2009 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 211175)
Meer kans op antwoord in een ander topic, zoals deze:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9849

Nee, dat is een heel ander onderwerp. Ik praat over de cellen van de huid en in dat andere topic praten ze over cellen van haar(wortels). Bij seborroisch eczeem moet de hoofdhuid herstelt worden.

Hanna 12 juli 2009 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 211559)
Nee, dat is een heel ander onderwerp. Ik praat over de cellen van de huid en in dat andere topic praten ze over cellen van haar(wortels). Bij seborroisch eczeem moet de hoofdhuid herstelt worden.

Volgens mij in principe hetzelfde; stamcellen zijn stamcellen.
Maar bij seb. eczeem zal toch de weerstand tegen de gist/schimmel eerst drastisch moeten worden verhoogd, denk ik.

Ciano 16 juli 2009 15:12

Hoi allemaal,

Ik heb een btje zitten lezen in de topic en vermoed dat ik met eenzelfde probleem te maken heb. Hoewel ik moet zeggen dat ik niet zulke sterke symptomen heb als de meeste bovenstaande, erger ik me wel dood.

Bij mij is het volgende,

Ik krijg last van witte schilfers op mijn snor als ik mijn snorharen laat groeien. Mijn huid raakt geirriteerd zodra mijn haren langer dan ong. 3-4 mm worden, maar dan ook echt mijn hele snor! Dan besluit ik ik me te scheren (alles geprobeerd, nat en droog etc), en blijft er een mooi zichtbare, rooie vleessnor, zoals mijn vrienden het noemen, over :(. De huid gaat zich dan herstellen en komen er binnen een dag witte schilfers voor terug.
Als ik deze verwijder of ze laten los zit daaronder weer dezelfde rode huid en begint het weer opnieuw. Ook regelmatig scheren bied voor mij niet de oplossing, de huid blijft schilferen.
Dit heb ik al 7 jaar en artsen geven mij alleen maar steeds sterkere zalfjes die voor geen ene meter helpen. Nu begint het zich ook stilletjes rond mijn wenkbrauwen en neusvleugels te vormen.
Nu is mijn vraag:

Zou dit ook SE zijn?

Is er nog iemand waarbij het ook begon bij de snor en het zich verder uitbreidde?

Heeft er iemand een goede resultaten geboekt met een middel voor de rode huid rondom de snor?


Alvast bedankt en veel sterkte allemaal!!

Prince77 17 juli 2009 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciano (Bericht 212261)
Hoi allemaal,

Ik heb een btje zitten lezen in de topic en vermoed dat ik met eenzelfde probleem te maken heb. Hoewel ik moet zeggen dat ik niet zulke sterke symptomen heb als de meeste bovenstaande, erger ik me wel dood.

Bij mij is het volgende,

Ik krijg last van witte schilfers op mijn snor als ik mijn snorharen laat groeien. Mijn huid raakt geirriteerd zodra mijn haren langer dan ong. 3-4 mm worden, maar dan ook echt mijn hele snor! Dan besluit ik ik me te scheren (alles geprobeerd, nat en droog etc), en blijft er een mooi zichtbare, rooie vleessnor, zoals mijn vrienden het noemen, over :(. De huid gaat zich dan herstellen en komen er binnen een dag witte schilfers voor terug.
Als ik deze verwijder of ze laten los zit daaronder weer dezelfde rode huid en begint het weer opnieuw. Ook regelmatig scheren bied voor mij niet de oplossing, de huid blijft schilferen.
Dit heb ik al 7 jaar en artsen geven mij alleen maar steeds sterkere zalfjes die voor geen ene meter helpen. Nu begint het zich ook stilletjes rond mijn wenkbrauwen en neusvleugels te vormen.
Nu is mijn vraag:

Zou dit ook SE zijn?

Is er nog iemand waarbij het ook begon bij de snor en het zich verder uitbreidde?

Heeft er iemand een goede resultaten geboekt met een middel voor de rode huid rondom de snor?


Alvast bedankt en veel sterkte allemaal!!

Aa ik ken deze situatie, het zelfde was ook bij mij maar dan begon het niet bij mn snor, maar was het vooral bij de neus en in de wenkbrauwen en na een bepaalde tijd ook op mn hoofdhuid...:crybaby:

Als eerst dacht ik dat het zeker iets met na de puberteit te maken ofzo, maar daarna begon het steeds erger te worden. Ik heb Ketoconazol, Donorex Rx, Vichy, Guhl, en nog veel meer geprobeerd, geen één heeft geholpen, ja alleen keto maar na 2 maanden gebruik kreeg ik haaruitval egt erg..

Tips:
- Scheer je hoofd kaal/ mmeteren mag ook..
- Smeer om de 2 dagen een bepaald hoeveelheid olijfolie op je hoofdhuid..
- Gebruik om per week 2 maal ketoral, hiernaast gebruik ik ook Lòreal schampoo voor extra vocht bestendigheid..(het werkt prima)

Heb dat mmeteren 6 x gedaan om de 2 weken
Momenteel ben ik er zo goed als bijna vanaf..:P

Joellie 30 juli 2009 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 211154)
Dit is toch niet serieus? :P



Mijn vorige vraag is ook niet heel serieus, maar toch vraag ik het me nog steeds af........

Hierbij http://www.acnepractice.com/
product http://www.acnepractice.com/store/pr...products_id=53

3d annimatie Seborrheic dermatitis aanklikken 3e van onder http://www.exploreyourskin.com/clinical_conditions.aspx

nieuw product http://promiseb.com/

Joellie 30 juli 2009 00:17

producten van de laatste periode met weinig succes

de zinc pithyrione van Z-care
de zeep van lush
de olijfolie / zout behandeling
zinkzalf
vitamine b complex
cholorella
waterstofperoxyde 3 procent
Glycerona
Derm essentials
Emu oil
Manuka honing

Iemand ervaring met champori?

theritz 30 juli 2009 01:13

Hoera! Ik schijn ook SE te hebben. Bij mij geen jeuk maar wel bij tijd en wijle (zoals momenteel) hele heftige schilfering op de hoofdhuid. Verder weinig last hoor. Wat ik merk dat goed helpt voor mij is: weinig shampoo gebruiken en feitelijk de korstvorming wegpoetsen met wat water. En goed afdrogen (föhnen zal nog beter zijn).
Gel gebruik ik al dik een jaar niet meer en kort haar is ook een must. Verder lijkt het dat het met vochtig weer erger is dan met droog warm of koud weer. Seizoensgebonden is het dus niet maar momenteel met dat warme vrij vochtige weer is het heel erg, meestal ook in de herfst. 's Winters en op goeie warme zomerdagen heb ik aanzienlijk minder last.

Ik heb ook de indruk dat mijn haar dunner wordt, mag hopen van niet.

Baal wel van dit fijne akkefietje genaamd SE! Hoop dat we er met z'n allen eens achter komen wat de oorzaak is en daarna de oplossing.

steenbokje 30 juli 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theritz (Bericht 214253)
Hoera! Ik schijn ook SE te hebben. Bij mij geen jeuk maar wel bij tijd en wijle (zoals momenteel) hele heftige schilfering op de hoofdhuid. Verder weinig last hoor. Wat ik merk dat goed helpt voor mij is: weinig shampoo gebruiken en feitelijk de korstvorming wegpoetsen met wat water. En goed afdrogen (föhnen zal nog beter zijn).
Gel gebruik ik al dik een jaar niet meer en kort haar is ook een must. Verder lijkt het dat het met vochtig weer erger is dan met droog warm of koud weer. Seizoensgebonden is het dus niet maar momenteel met dat warme vrij vochtige weer is het heel erg, meestal ook in de herfst. 's Winters en op goeie warme zomerdagen heb ik aanzienlijk minder last.

Ik heb ook de indruk dat mijn haar dunner wordt, mag hopen van niet.

Baal wel van dit fijne akkefietje genaamd SE! Hoop dat we er met z'n allen eens achter komen wat de oorzaak is en daarna de oplossing.

lekker dan,ik heb gisteren ook bij de dermatoloog bevestigd gekregen dat ik het heb, in een milde vorm, maar wel gekomen door enorme stress en paniek die ik heb ervaren de laatse 4 maanden, de stress is aangepakt,maar heb wel exzeem,nog steeds en gaat niet zomaar weg heb ik gemerkt.
door zweten lijkt het erger te worden......met de warmte.
groetjes patries

Tarco 30 juli 2009 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciano (Bericht 212261)
Hoi allemaal,

Ik heb een btje zitten lezen in de topic en vermoed dat ik met eenzelfde probleem te maken heb. Hoewel ik moet zeggen dat ik niet zulke sterke symptomen heb als de meeste bovenstaande, erger ik me wel dood.

Bij mij is het volgende,

Ik krijg last van witte schilfers op mijn snor als ik mijn snorharen laat groeien. Mijn huid raakt geirriteerd zodra mijn haren langer dan ong. 3-4 mm worden, maar dan ook echt mijn hele snor! Dan besluit ik ik me te scheren (alles geprobeerd, nat en droog etc), en blijft er een mooi zichtbare, rooie vleessnor, zoals mijn vrienden het noemen, over :(. De huid gaat zich dan herstellen en komen er binnen een dag witte schilfers voor terug.
Als ik deze verwijder of ze laten los zit daaronder weer dezelfde rode huid en begint het weer opnieuw. Ook regelmatig scheren bied voor mij niet de oplossing, de huid blijft schilferen.
Dit heb ik al 7 jaar en artsen geven mij alleen maar steeds sterkere zalfjes die voor geen ene meter helpen. Nu begint het zich ook stilletjes rond mijn wenkbrauwen en neusvleugels te vormen.
Nu is mijn vraag:

Zou dit ook SE zijn?

Is er nog iemand waarbij het ook begon bij de snor en het zich verder uitbreidde?

Heeft er iemand een goede resultaten geboekt met een middel voor de rode huid rondom de snor?


Alvast bedankt en veel sterkte allemaal!!

Heb je Protopic of Elidel al geprobeerd? Vooral Protopic werkt bij mij supergoed. Moet het wel regelmatig blijven gebruiken, anders keert het terug...

jarcenger 30 juli 2009 20:21

Ik kamt inmiddels al bijna twee jaar met het probleem: Seberroïsch Eczeem.:( Bij mij komt het alleen op mijn hoofdhuid voor.
Verschrikkelijk is het! Het ene moment is het erger dan het andere. Ook heb ik hierbij erge haaruitval gehad, dacht werkelijk dat ik kaal zou worden. En dat wil je echt niet als 32 jarige vrouw! Ik heb van de dermatoloog een vette zalf en een emulsie om mijn hoofdhuid mee in te smeren. Dit moet dan wel 5 x per week gebeuren... Hier neem ik niet altijd de tijd voor en da's best stom, want ik weet dat het wel werkt. Maar het is zo'n gedoe.Zou een stuk makkelijker met medicijnen die het van binnenuit kunnen bestrijden. (Inmiddels is mijn haar gelukkig weer terug en ook nog met krullen!)
Op het moment is het weer zo erg dat ik toch maar weer met de zalf en emulsie ga beginnen. Misschien ga ik binnenkort ook wel een andere dermatoloog raadplegen, die ik nu heb doet er erg makkelijk en luchtig over, de laatste keer heeft ze mijn hoofdhuid niet eens bekeken! Ik ging daar ook met een raar gevoel weg. Tja, je hebt seberroïsch eczeem en dat gaat niet meer over, succes ermee. En bedankt!

X-Zeem 30 juli 2009 21:02

Er komt een dag wanneer er een oplossing zal zijn voor SEB & Psoriasis.
Tot die tijd moet ik het ook overleven met tijdelijke behandelingen zoals zalfjes, etc.

Wat is eigenlijk het verschil tussen SEB & Psoriasis, het lijkt opzicht hetzelfde? :o

Hanna 30 juli 2009 21:19

Hier staan beschrijvingen van de verschillende soorten psoriasis:

http://www.huidinfo.nl/psoriasis.htm

jarcenger 31 juli 2009 15:23

Mijn vader heeft last van Psoriasis, daarom dacht ik eerst dat ik dat ook had. Het lijkt er zoveel op. Het grootste en volgens mij enige verschil is dat SE alleen op de hoofdhuid en soms dan bij wenkbrauwen en in plooien voorkomt. En Psoriasis voornamelijk op de ellebogen en knieën, haargrens, handen, benen en meerdere plekken op het lichaam.

X-Zeem 2 augustus 2009 15:17

@ Hanna

Thanks voor de link Hanna :-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jarcenger (Bericht 214401)
Mijn vader heeft last van Psoriasis, daarom dacht ik eerst dat ik dat ook had. Het lijkt er zoveel op. Het grootste en volgens mij enige verschil is dat SE alleen op de hoofdhuid en soms dan bij wenkbrauwen en in plooien voorkomt. En Psoriasis voornamelijk op de ellebogen en knieën, haargrens, handen, benen en meerdere plekken op het lichaam.

Nou ik heb het ook alleen op mijn hoofdhuid, maar de dermatoloog zei dat het richting de Psoriasis zat.
En bij mij is het ook alleen schilfering met lichte roodheid.
Wat eigenlijk niet lijkt op de Psoriasis waar het bekend op staat, rode plekken op arme of benen, etc.
Dus ik begrijp eigenlijk niet wanneer je het kan vaststellen als SEB.

Frenkske 3 augustus 2009 22:14

Woensdag toch maar weer naar een (nieuwe) dermatoloog. Ik hoop dat hij in elk geval de klachten serieus neemt, want "ze" hebben nogal eens makkelijk praten over dit eczeem. Ik word er echt gek van de laatste tijd! :( Heeft iemand goeie tips tegen jeuk? Sterkte allemaal...

Frank

Hanna 3 augustus 2009 22:45

Hallo Frank,
Sommigen hebben geen last meer van jeuk door het gebruik van Guhl rozemarijnshampoo, anderen door het gebruik van Rooscure-shampoo.
Misschien kun jij die ook 's proberen.

X-Zeem 3 augustus 2009 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frenkske (Bericht 214874)
Woensdag toch maar weer naar een (nieuwe) dermatoloog. Ik hoop dat hij in elk geval de klachten serieus neemt, want "ze" hebben nogal eens makkelijk praten over dit eczeem. Ik word er echt gek van de laatste tijd! :( Heeft iemand goeie tips tegen jeuk? Sterkte allemaal...

Frank

Heb je SEB of ... ?

Ik heb ook schilfering met een beetje jeuk en licht rode huid.
Hiervoor heb ik Xamiol gekregen van de dermatoloog.
De jeuk is zo goed als weg en ik zie ook vooruitgang op het gebied van schilfers en roodheid.

Frenkske 4 augustus 2009 00:23

Hoi Hanna,

Bedankt voor de tips! :) Ik heb in de loop der jaren al heel wat verschillende shampoos gebruikt, maar de twee die jij nu opnoemt nog niet. Ik denk dat ik ze zeker eens ga proberen, zal de merken voor de zekerheid meteen opschrijven...

Groetjes,
Frank

Hallo X-Zeem,

Bedankt voor de reactie! Waarschijnlijk heb ik inderdaad seborrhoïsch eczeem. Maar ik ga woensdag dus weer eens (na jaren) naar een dermatoloog, ook voor een "second opinion" zeg maar. SE komt bij meerdere mensen in mijn familie voor, maar het valt mij op dat ik veel meer last van jeukklachten heb dan hen. Zelfs terwijl ik m'n haren (die wat ik nog heb dan) om de week laat millimeteren. M'n kapper had het de laatste keer over netelroos, maar zelf denk ik toch eigenlijk wel aan SE. Maar dat zal ik woensdag wel horen. Xamiol ken ik nog niet. Zijn het tabletten of is het voor uitwendig gebruik? Fijn dat je zowat van de jeuk af bent zeg. :) Jeuk is echt verschrikkelijk gewoon. Veel sterkte ermee verder!

Groetjes,
Frank

Hanna 4 augustus 2009 00:29

Rooscure is verkrijgbaar bij Etos voor €8,95 en zit in een klein blauw-wit doosje. Het gaat om de 1% ketoconazol die daarin zit. Doe een voorwas met milde shampoo en de 2e beurt met Rooscure, die je 3-5 minuten laat inwerken alvorens uit te spoelen. Ketoconazol wordt vaak voorgeschreven bij seb. eczeem.

Frenkske 4 augustus 2009 00:57

Bedankt Hanna... Ketoconazol heb ik wel eens gebruikt inderdaad. Mij hielp dat helaas niet (integendeel). Ik ga dus denk ik maar voor de shampoo van Guhl...

Groetjes,
Frank

Soldaat 4 augustus 2009 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frenkske (Bericht 214930)
Bedankt Hanna... Ketoconazol heb ik wel eens gebruikt inderdaad. Mij hielp dat helaas niet (integendeel). Ik ga dus denk ik maar voor de shampoo van Guhl...

Keto~ zorgde bij mij voor veel meer haaruitval.
Guhl rozemarijn kan ik je wel aanraden. Zorgde bij mij voor veel minder jeuk.


Ik barst alleen nog steeds van de vieze gele plekken op mijn hoofdhuid.

Hanna 4 augustus 2009 13:32

Soldaat,
Als je die gele korsten losgeweekt hebt met b.v. amandelolie en daarna alles uitgespoeld hebt met shampoo, heb je dan binnen een paar dagen weer nieuwe gele plakken?

Soldaat 4 augustus 2009 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 214992)
Soldaat,
Als je die gele korsten losgeweekt hebt met b.v. amandelolie en daarna alles uitgespoeld hebt met shampoo, heb je dan binnen een paar dagen weer nieuwe gele plakken?

Ja dan heb ik ze gewoon weer :S. Ik ben op vakantie geweest naar een warm land met veel zon, zee en strand. Hier had ik er inderdaad veel minder last van. Nu ik weer in Nederland ben begint het weer helemaal te komen.

Ik gebruik 2x in de week babyolie om de boel los te weken. Het komt aardig los maar ik zie gewoon dat het binnen 2 dagen weer begint. En na 4 dagen is het al weer behoorlijk dramatisch.

Weet jij hoe dit komt? Ik heb al tijden geen stress meer :S

X-Zeem 4 augustus 2009 15:41

@ Frenkske

Xamiol is voor uitwendig gebruik.
Ik millimeter mijn haren ook om de paar weken dan kan ik tenminste Xamiol gemakkelijk aanbrengen en de status van mijn haren in de gaten houden.

@ Soldaat

In de bijsluiter van Keta staat bij de mogelijke bijwerkingen dat er haaruitval kan optreden.

Dat is best gek dat je terug in Nederland komt en je schilfering toeneemt.
Toen ik vorig jaar naar Turkije was gegaan, zooo, mijn schilfering was zo enorm toegenomen.
En toen ik terug was in Nederland werd het weer minder.
Dat kan komen door de klimaatverandering dat het toeneemt of afneemt.

Heb jij SEB of Psoriasis?

Hanna 4 augustus 2009 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat (Bericht 215002)
Weet jij hoe dit komt? Ik heb al tijden geen stress meer :S

Stress kan het verergeren, maar is niet de ware oorzaak van seb.eczeem of psoriasis.
Ik ken een man met psoriasis die iedere zomer 2 maanden lang op een eiland in de Middellandse Zee verblijft en zwemt in het zoute water; daar geneest hij volledig, maar terug in NL begint de ellende weer opnieuw.
Zon en zout schijnen dus goed te zijn voor psoriasis. Misschien heb jij geen seb.eczeem, maar psoriasis.

X-Zeem 4 augustus 2009 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 215011)
Stress kan het verergeren, maar is niet de ware oorzaak van seb.eczeem of psoriasis.
Ik ken een man met psoriasis die iedere zomer 2 maanden lang op een eiland in de Middellandse Zee verblijft en zwemt in het zoute water; daar geneest hij volledig, maar terug in NL begint de ellende weer opnieuw.
Zon en zout schijnen dus goed te zijn voor psoriasis. Misschien heb jij geen seb.eczeem, maar psoriasis.

Israël / Jordanië? of misschien in Turkije?

Hij zou in die 2 maanden flink Komboecha thee moeten drinken misschien dat er wel een knop wordt omgedraaid in zijn immuunsysteem waardoor hij van zijn Psoriasis af is.

Ik geloof in iedergeval wel dat er een manier is om van je Psoriasis af te komen, alleen dat die manier niet bij iedereen zal werken.

jord-y 4 augustus 2009 21:16

Hallo mede haarwebbers :P
Snap nog steeds niet het verschil tussen roos en seb. eczeem?
Rooscure wordt dus zowel voor roos en seb.eczeem aangeraden?
Ik twijfel nog steeds of ik roos of seb. eczeem heb,zelf denk ik toch roos gezien het echt witte schilfers zijn en de sympthonen van seb.eczeem mij minder herkennen dan met roos,al heb ik wel jeuk en steken bij stress en (regelmatig) bij het warm krijgen.
Is roos ook chronisch? ik heb er iedergeval al heel lang last van vanaf de middelbare school,al stond ik er toen minder bij stil en heb het niet altijd ,dus confused:confused:

Hanna 4 augustus 2009 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 215062)
Israël / Jordanië? of misschien in Turkije?.

Zo ver hoef je helemaal niet te gaan. In Frankrijk, Spanje of Italië gewoon aan de Middellandse Zee om daarin te kunnen zwemmen (dat water is zouter dan de oceaan)en in de zon te bakken. Eilanden als Mallorca, Menorca, Corsica of Sardinië zijn natuurlijk ook geschikt. Geen rare theesoorten nodig. ;)
Misschien kun je thuis in herfst- en winterseizoen de situatie nabootsen door je hoofd met zout water te wassen en onder de hoogtezon te gaan.

@Jordy, Roos is een lichte vorm van seb. eczeem.

Frenkske 5 augustus 2009 00:06

Nog bedankt voor de reacties. Morgen dus naar de dermatoloog. Mocht ik nog (goeie) tips krijgen die hier nog niet zijn genoemd, dan laat ik dat zeker weten. Sterkte iedereen!

Groetjes,
Frank

X-Zeem 5 augustus 2009 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 215086)
Zo ver hoef je helemaal niet te gaan. In Frankrijk, Spanje of Italië gewoon aan de Middellandse Zee om daarin te kunnen zwemmen (dat water is zouter dan de oceaan)en in de zon te bakken. Eilanden als Mallorca, Menorca, Corsica of Sardinië zijn natuurlijk ook geschikt. Geen rare theesoorten nodig. ;)
Misschien kun je thuis in herfst- en winterseizoen de situatie nabootsen door je hoofd met zout water te wassen en onder de hoogtezon te gaan.

Ik heb nog een zak dode zee mineralen (zout) liggen die ik eventueel in bad kan gebruiken.
Misschien kan ik dan de laatste beetje schilfers ook wegkrijgen zodat ik Xamiol op een schone huid kan aanbrengen :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.