Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Hanna 30 juni 2010 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255366)
Vitamine A in Retinol vorm kan idd gevaarlijk zijn, maar niet de hoeveelheid die ik voorschrijf...

...Die jij voorschrijft? Ben jij dan arts?
O.a. gezien jouw taalgebruik lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk.

Verder schreef je ook nog 3-8 liter water te drinken, hetgeen hoogstens geldt voor een 4-daagse wandelaar tijdens een hittegolf.
In normale omstandigheden is het drinken van zoveel water zeker niet gezond, aangezien je daarmee alle voedingstoffen sneller uit het lichaam spoelt dan ze kunnen worden opgenomen.

AnthonieH 30 juni 2010 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255366)
Vitamine C kan daarintegen helemaal geen kwaad ook niet bij hoge doseringen... echter moet je het niet als vervanging nemen.

Er zijn mensen die meer dan 5000mg vitamine C per dag slikken. Zelf kom ik op 2500 mg.

De therapeutische hoeveelheid ligt volgens mij niet op 10mg, maar op 10 gram. 10.000 mg dus :)

DaNnY_24 30 juni 2010 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 255368)
...Die jij voorschrijft? Ben jij dan arts?
O.a. gezien jouw taalgebruik lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk.

Verder schreef je ook nog 3-8 liter water te drinken, hetgeen hoogstens geldt voor een 4-daagse wandelaar tijdens een hittegolf.
In normale omstandigheden is het drinken van zoveel water zeker niet gezond, aangezien je daarmee alle voedingstoffen sneller uit het lichaam spoelt dan ze kunnen worden opgenomen.

HAhah, me vader is huisarts ;) dus vandaar ;), en uit taalgebruik kun je niet afleiden wat iemands zijn beroep is ;), wel de leeftijd ;).

IK drink zoveel per dag, ik weeg 99 kg 1.85 lang en een vetpercentage van 9%.

En veel water HELPT juist om AFVALSTOFFEN weg te werken ;) zodat VOEDINGSSTOFFEN betr opgenomen kunnen worden!...

Dus even je bronnen checken :P.

cya

DaNnY_24 30 juni 2010 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 255367)
Ik ben erg benieuwt naar de bron betreffende de talg productie in relatie met levertraan. Heb je die?

In Amerika zijn ze al wat verder als de stoffige artsen in Nederland:

http://www.acne.org/messageboard/ach...e-t231003.html

Google:

http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...ace791a2e57bd0

DaNnY_24 30 juni 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 255375)
Er zijn mensen die meer dan 5000mg vitamine C per dag slikken. Zelf kom ik op 2500 mg.

De therapeutische hoeveelheid ligt volgens mij niet op 10mg, maar op 10 gram. 10.000 mg dus :)


LMAO

+1 voor de verbetering.

Ik post op 6 forums tegelijk dus moet snel typen :) maar je hebt uiteraard gelijk :D.

Greetzz


(5 mg Roaccutane kan ook helpen tegen SE en zelfs voor Rosacea evenals Gram Negatieve Folliculitis, hogere doseringen dan 10 mg per dag levert hypervitaminose op en dat kan voor vrouwen erg gevaarlijk zijn vooral als men zwanger word... maar het beste is gewoon een natuulijke vorm van vitamine A zoals retinol in levertraan en heeft dezelfde uitwerking als de syntetische vorm isotetroine :).)

DaNnY_24 1 juli 2010 00:41

Even dit nog ,",:

http://forum.ntreev.net/pangya/cfs-f...his-thread.jpg

Omdat het, het op ena meest bekeken topic is :)

Hanna 1 juli 2010 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255377)
HAhah, me vader is huisarts dus vandaar , en uit taalgebruik kun je niet afleiden wat iemands zijn beroep is , wel de leeftijd .

...niet alleen de leeftijd, maar ook de opleiding.
En wat betreft hoofdhuidaandoeningen, is de algemene ervaring op dit forum dat huisartsen en zelfs dermatologen op z'n zachtst gezegd niet alwetend zijn.
Als jouw vader een goede huisarts was, had jij geen jaren lang met seb.eczeem rondgelopen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255377)
En veel water HELPT juist om AFVALSTOFFEN weg te werken zodat VOEDINGSSTOFFEN betr opgenomen kunnen worden!...

Voeding geeft afvalstoffen, maar die voeding spoel jij razendsnel je lichaam uit met vele liters water, dus afvalstoffen zul je nauwelijks hebben, echter wel tekorten aan essentiële voedingsstoffen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255380)
5 mg Roaccutane kan ook helpen tegen SE .

En over Roaccutane zijn we op dit forum helemáál niet te spreken:
zie o.a. dit topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2841

Strider 1 juli 2010 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255378)
In Amerika zijn ze al wat verder als de stoffige artsen in Nederland:

http://www.acne.org/messageboard/ach...e-t231003.html

Google:

http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...ace791a2e57bd0

Zijn helaas erg slechte bronnen zeg, er is niets onderbouwt.

Heb je geen wetenschappelijke bronnen? Ik wil best graag levertraan proberen, maar dit zijn niet echt bronnen waar je iets mee kunt.

Ik zie dat je 1.5liter melk drinkt, ben je daar al ooit mee gestopt? Om te kijken wat voor effect dat had.

Ambo 2 juli 2010 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255377)
IK drink zoveel per dag, ik weeg 99 kg 1.85 lang en een vetpercentage van 9%.

Dan moet je vast erg klotsen als je beweegt... :confused:

Georgie 5 juli 2010 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255377)
HAhah, me vader is huisarts ;) dus vandaar ;), en uit taalgebruik kun je niet afleiden wat iemands zijn beroep is ;), wel de leeftijd ;).

IK drink zoveel per dag, ik weeg 99 kg 1.85 lang en een vetpercentage van 9%.

En veel water HELPT juist om AFVALSTOFFEN weg te werken ;) zodat VOEDINGSSTOFFEN betr opgenomen kunnen worden!...

Dus even je bronnen checken :P.

cya

\

Echt, dat is zulke onzin. Ik zou zelf je bronnen even goed checken. Overmatig water drinken is alleen maar schadelijk, en voert geen extra afvalstoffen af. Het voert wel nuttige stoffen af.
Helaas blijft dat fabeltje dat heel water gezond is, hardnekkig rondzingen.

Je vader kan wel huisarts zijn, maar dat zegt mij niets.

En waarom moet een thread sticky gemaakt worden als er onzinnige info in staat?

Georgie 5 juli 2010 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255340)
Opmezelf.


Kijk er zijn altijd van die zieke mensen "zoals jij" die dingen tegenspreken die werken... warrom??? ik weet het niet, waaschijnlijk zijn ze gewoon ongelukkig.

Deze 'zieke' persoon heeft zelf een prachtig bos haar en mooie huid. Ik hou me al meer dan 30 jaar met voeding, sport e.d. bezig, ben in topconditie.
Ik weet niet waarom je zo post, maar ik vind het nogal onbeschoft als je iemand die het niet met je eens is 'ziek' noemt.
Dat geeft niet echt blijkt van intelligentie.

Strider 8 juli 2010 17:45

Heeft er al ooit iemand knoflook geprobeerd? Ik lees net dat knoflook gistdodend is, en dus wel een positieve werking op eczeem kan hebben.

Hoeveel: 2 a 3 teentjes p dag.

Hanna 8 juli 2010 21:24

Knoflook is in ieder geval gezond en ik eet 't echt elke dag. Of 't helpt tegen jouw kwaal, is niet te zeggen, maar 't zal je gezondheid bevorderen. Er zijn bij drogisterijen ook knoflookcapsules te koop.

Strider 9 juli 2010 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 256131)
Knoflook is in ieder geval gezond en ik eet 't echt elke dag. Of 't helpt tegen jouw kwaal, is niet te zeggen, maar 't zal je gezondheid bevorderen. Er zijn bij drogisterijen ook knoflookcapsules te koop.

Heb capsules gekocht, en verse knoflook.

Is zo'n teentje knoflook rauw te eten? Baal er wel van dat ik vergeten ben om peterselie te kopen maarja dat kan altijd nog

Hanna 9 juli 2010 14:37

Je kunt de teentjes in hele kleine stukjes rauw door een salade roeren (dressing maken voor de sla: beetje vers citroensap roeren met olijf- of zonnebloemolie, als het te zuur is, beetje water erbij, dan erbij: mosterd, honing, zout, peper, knoflookstukjes, gesnipperd uitje) dan stukjes tomaat, en magere spekkies langzaam laten uitbakken en dan champignons erin bakken, later iets afgekoeld bovenop de gemengde sla leggen.
Gewoon stukjes knoflook samen met gesnipperde uitjes bakken bij het vlees, kan natuurlijk ook altijd.
Gelukkig eten steeds meer mensen knoflook, dus dat je stinkt, is niet meer zo erg.
In ieder geval trekken mijn familieleden, kennissen en ik ons er al lang niets meer van aan.

Nog iets: rond Melba-toastje met plakje geitenkaas erop even in een koekenpan met deksel om de kaas te laten smelten; daarna als allerlaatste op de salade leggen.
Ergens in dit topic werd ook gemeld dat geitenkaas helpt tegen S.E., in tegenstelling tot andere zuivelprodukten.

Strider 20 juli 2010 13:21

Vandaag bij de dermatoloog geweest en Itraconazol voor 2 weken voorgeschreven.

Ben benieuwt of het iets positiefs doet

vlaamse reus 25 juli 2010 09:28

Op de tv zag ik onlangs reklame over Exxema repair.

http://www.fagron.be/nl/47309

Weet nog niet of het werkt.

VapoChill 26 juli 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaamse reus (Bericht 257495)
Op de tv zag ik onlangs reklame over Exxema repair.

http://www.fagron.be/nl/47309

Weet nog niet of het werkt.

Helpt bij mij goed, in nederland wordt het sinds een aantal jaar verkocht onder de naam:
Dermalex Repair.
http://www.exxema.com/

Ik heb helaas ook: seborroïsch eczeem :(
Maar ik ga binnenkort toch voor de zekerheid langs de huisarts.
Al weet ik vrij wel zeker dat het seborroïsch eczeem is.

Shadowtoucher 27 juli 2010 22:46

Ik heb sinds een aantal jaar af en toe last van seborroisch eczeem :(.
Sinds kort begon het zich te verspreiden naar mijn nek, hals en zijkant van mijn gezicht. Rode vlekken en lelijke korsten waren het resultaat.
Wat bij mij heel goed helpt (en ben nog maar 2 dagen aan het smeren) is Butavate creme en lotion, mij voorgeschreven door de dokter. Het bevat het bijnierschorshormoon dat de vorming van dit eczeem remt. Voor de rest drink ik 2 koppen brandnetelthee per dag (bloedzuiverend) en neem ik multi-vitaminen. Ook was ik mijn haar met kokosolie shampoo en amandelconditioner (met proteine en vitaminen, van Guhl). De huid in mijn nek is al een heel stuk minder rood en de korstjes zijn allemaal weg. Ook mijn hoofdhuid voelt een stuk beter aan. Ik raad dit middel aan iedereen aan! :D

theo sluis 29 juli 2010 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowtoucher (Bericht 257692)
Ik heb sinds een aantal jaar af en toe last van seborroisch eczeem :(.
Sinds kort begon het zich te verspreiden naar mijn nek, hals en zijkant van mijn gezicht. Rode vlekken en lelijke korsten waren het resultaat.
Wat bij mij heel goed helpt (en ben nog maar 2 dagen aan het smeren) is Butavate creme en lotion, mij voorgeschreven door de dokter. Het bevat het bijnierschorshormoon dat de vorming van dit eczeem remt.

Butavate is een zeer sterk werkend corticosteroïde (klasse IV) en wordt daarom bij voorkeur niet op het gezicht gebruikt, om te voorkomen dat de kwetsbare gezichtshuid erdoor blijvend beschadigd raakt.

Veiliger is het om op het gezicht een zwakker werkende hydrocortison-crème te gebruiken. En zodra de afgenomen jeuk dat toelaat, alleen een antischimmel-middel, zoals ketoconazol-crème of miconazolnitraat-crème. Ketoconazol is ook in lotion-vorm te krijgen voor gebruik op de behaarde hoofdhuid.

PVB 3 augustus 2010 20:23

Voor wat het waard is: recente studies wijzen uit dat het gebruik van probiotica eczeem en dermatitis kunnen verminderen.
Klinkt logisch, want probiotica zorgen voor een beter immuunsysteem.
Ik gebruik zelf Super 8 van Udo's Choice.

http://udoerasmus.com/products/probiotics_super8_en.htm

theo sluis 3 augustus 2010 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PVB (Bericht 258214)
Voor wat het waard is: recente studies wijzen uit dat het gebruik van probiotica eczeem en dermatitis kunnen verminderen.
Klinkt logisch, want probiotica zorgen voor een beter immuunsysteem.
Ik gebruik zelf Super 8 van Udo's Choice.

http://udoerasmus.com/products/probiotics_super8_en.htm

Dat is geen objectieve website, maar reclame.

PVB 3 augustus 2010 20:32

Bedoeling was gewoon het produkt laten zien.
Is zeker niet bedoeld als reclame. Indien dit zo over komt mijn excuses.
Ik probeer alleen maar informatief te zijn...

theo sluis 3 augustus 2010 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PVB (Bericht 258219)
Bedoeling was gewoon het produkt laten zien.
Is zeker niet bedoeld als reclame. Indien dit zo over komt mijn excuses.
Ik probeer alleen maar informatief te zijn...

ik maak geen bezwaar tegen het noemen van het product, maar wel tegen je stellige toelichting: "recente studies wijzen uit..."

PVB 4 augustus 2010 12:10

Er zijn genoeg studies over te vinden op internet hierrond hoor.
Even googlen op "probiotics dermatitis"...

theo sluis 5 augustus 2010 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PVB (Bericht 258253)
Er zijn genoeg studies over te vinden op internet hierrond hoor.
Even googlen op "probiotics dermatitis"...

Ken je een heel betrouwbare website over dat onderzoek?

Strider 8 augustus 2010 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 257009)
Vandaag bij de dermatoloog geweest en Itraconazol voor 2 weken voorgeschreven.

Ben benieuwt of het iets positiefs doet

Phoe, dit helpt zeg (het eerste wat bij mij dus echt helpt)! Mijn hoofd is de laatste dagen een heel stuk rustiger geworden, heerlijk!

theo sluis 8 augustus 2010 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 258752)
Phoe, dit helpt zeg (het eerste wat bij mij dus echt helpt)! Mijn hoofd is de laatste dagen een heel stuk rustiger geworden, heerlijk!

Onder je haar of op je gezicht?

theo sluis 8 augustus 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PVB (Bericht 258253)
Er zijn genoeg studies over te vinden op internet hierrond hoor.
Even googlen op "probiotics dermatitis"...

Dat vind ik ook onduidelijk. Het belangeloos aanprijzen van goede producten vind ik geen probleem. Maar je hebt nog maar een paar berichten op dit forum gezet, waarvan een deel probiotica aanprijst. Dus je zou daar heel misschien zakelijke belangen bij kunnen hebben.

Strider 8 augustus 2010 12:06

Onder mijn haar. Het pijnlijke en jeukige gevoel is minder geworden.

theo sluis 8 augustus 2010 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 258769)
Onder mijn haar. Het pijnlijke en jeukige gevoel is minder geworden.

Fijn hoor. Had je daar eerst ketoconazol lotion gebruikt? Maar itraconazol bestaat toch niet in lotion-vorm?

theo sluis 8 augustus 2010 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 258770)
Fijn hoor. Had je daar eerst ketoconazol lotion gebruikt? Maar itraconazol bestaat toch niet in lotion-vorm?

Of slik je het?

Strider 8 augustus 2010 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 258771)
Of slik je het?

Ik heb een capsule kuur voor 2 weken gekregen, die een paar dagen geleden is gestopt.

theo sluis 8 augustus 2010 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 258772)
Ik heb een capsule kuur voor 2 weken gekregen, die een paar dagen geleden is gestopt.

Heb je geen ketoconazol-lotion geprobeerd?

Strider 8 augustus 2010 12:26

Ik heb rooscure shampoo gebruikt, maar daar werd het uiteindelijk niet beter van.

theo sluis 8 augustus 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 258774)
Ik heb rooscure shampoo gebruikt, maar daar werd het uiteindelijk niet beter van.

Als het probleem terug komt, kun je langdurig ketoconazol-gel of ketoconazol-shampoo gebruiken. Beide 20 mg/gr. Dat is eigenlijk de eerste keus behandeling voor dit probleem. Rooscure is vermoedelijk minder geconcentreerd en dus mogelijk minder werkzaam. En Itraconazol-capsules geven veel meer kans op bijwerkingen.

Strider 8 augustus 2010 12:42

Ja dat weet ik, maar trust me ik heb al zoveel shampoo's gebruikt, en er was er geen 1 die verlichting gaf, soms tijdelijk (alleen die avond) maar de volgende dag was het weer raak :)

theo sluis 8 augustus 2010 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 258776)
Ja dat weet ik, maar trust me ik heb al zoveel shampoo's gebruikt, en er was er geen 1 die verlichting gaf, soms tijdelijk (alleen die avond) maar de volgende dag was het weer raak :)

Maar heb je ook ketoconazol-gel of -shampoo 20 mg/gr. geprobeerd? Die is alleen op recept te krijgen.

Strider 8 augustus 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 258777)
Maar heb je ook ketoconazol-gel of -shampoo 20 mg/gr. geprobeerd? Die is alleen op recept te krijgen.

Nops alleen rooscure, maar ook denorex rx, guhl, selson etc. etc.

Werkt keto 20mg/gr bij jou dan wel? Meestal werkt zoiets maar tijdelijk, en ik vermoed niet dat het bij jou erg goed werkt, gezien de aanwezigheid in dit topic?

theo sluis 8 augustus 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 258778)
Nops alleen rooscure, maar ook denorex rx, guhl, selson etc. etc.

Werkt keto 20mg/gr bij jou dan wel? Meestal werkt zoiets maar tijdelijk, en ik vermoed niet dat het bij jou erg goed werkt, gezien de aanwezigheid in dit topic?

Ik gaf alleen aan wat de behandelingsrichtlijnen zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.