Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

jord-y 19 juli 2012 09:46

Alleen de olie of alle ingredienten die ik gebruik? [zie handtekening]
In je gelaat zou ik het bij, alleen emu olie houden of eventueel andere huid/gezicht olien mee mixen dat zou ik zelf even googlen.
Mijn olie topical is vooral voor de hoofdhuid en haren lijkt mij niet handig voor in het gezicht.

jokeadema 23 juli 2012 22:17

sebborisch eczeem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop (Bericht 44265)
Ik Heb Seborroisch eczeem al vanaf mijn 16 de jaar (ben nu 41) , het is een onderschatte vreselijke ziekte , heb (had)het ook op mijn hoofdhuid en gebruikte jaren Nizoral shampoo , (hielp een beetje ) maar bleef toch kleine korstjes houden en schilfertjes , MAAR gebruik nu al zeker 8 maanden rozemarijn GUHL antiroos shampoo (dagelijks) ,en sindsdien ZERO eczeem op mijn hoofdhuid , nul schilfertjes , nul korstjes ,nul jeuk ,, 100 x wat zeg ik 1000 x beter dan die hele verdomde nizoral shampoo.
Ik raad daarom iedereen aan (en heb dat al eerder gedaan) die last van deze aandoening heeft om deze shampoo dagelijks te gebruiken.
echter de eczeem op mijn wangen en neus kan ik alleen maar onderdrukken met inderdaad ja Nizoral zalf (moet bijna dagelijks smeren).

hallo
ik heb al jaren zulke korsten op mijn hoofd en schilfers er werd gezegd door een kapster dat ik goed mijn hoofdhuid moest masseren tijdens haarwassen en jeuk op mijn hoofd
ik ga die shampoo begruiken al is het geen eczeem dan helpt het waarschijnlijk ook
heb erge haaruitval vind het dood irritant draag nu een wig voldoet heel erg goed
want mijn haar is sowieso veel te dun pom het lang te hebben en dat is wat ik wil dus een wig van minstens 60 cm

mvrgr joke adema

Prince77 8 augustus 2012 03:00

Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,

Hierbij mijn verhaal en ervaringen...

Ik ben 22 jaar en begon op mijn 18e te merken dat mijn hoofdhuid er niet meer gezond uitzag en ik voelde dit ook, dmv jeuk, roodhuid, schilfers. Kreeg van mijn huisarts ketoconazol shampoo en creme. Heb het 2 tot 3 maanden gebruikt en ben ermee gestopt na een periode van 2 weken hevige haaruitval. Intussen bleef ik langs mijn huisarts gaan voor advies etc. maar uiteindelijk ben ik ook daarmee gestopt, ik vond namelijk dat mijn huisarts mij niet echt kon helpen, hij gaf het ook zelf aan en zei; een eczeem blijft altijd bestaan, soms is het wat sterker aanwezig en soms wat minder...

Toen ik 18/19 jaar was had ik me geregistreerd als lid hier op Haarweb. Was toen hier een aantal maanden actief en heb toen ook heel veel geleerd over SE dankzij dit forum. Intussen bleef ik niet stil en wilde ik mijn SE tegengaan (logisch) dmv het achterhalen waardoor SE onstond. Ik ging regelmatig naar de kapper, om de 2/3 weken door mijn "snelle" haargroei en kreeg op een gegeven moment advies van mijn kapper om Kerastase Bain Vital Dermo Calm te gebruiken, wat volgens hem mijn hoofdhuid zou reinigen en verzorgen. Nadat ik hiermee was begonnen, merkte ik al snel dat mijn jeuk volledig was verdwenen en dat mijn hoofdhuid niet meer zo strak aanvoelde en ook niet mijn gezicht (vooral rondom mijn neus en voorhoofd). Na twee maanden ongeveer begon mijn haaruitval te stabiliseren (ong. tot 20 haartjes na kammen in de middag). Na ongeveer 5 maanden merkte ik dat het voor mijn SE veel moeilijker werd om zich te blijven ontwikkelen en heb ik al ongeveer 1 jaar geen last meer van SE, alleen droge huid rondom mijn neus en op mijn wangen wanneer ik tot 10 minuten onder de douche sta of wanneer ik heet water gebruik tijdens het douchen. Heb daar ook van geleerd en probeer maximaal 5 minuten onder lauw water te staan. Momenteel smeer ik mijn droge plekken rondom mijn neus in met Vaseline-cetomacrogolcreme FNA. Om te zorgen dat eczeem zich niet kan ontwikkelen en rondom mijn haren kan zitten vastplakken, houd ik mijn haren zo kort mogelijk en ga ik regelmatig om de anderhalve week naar de kapper om bij te laten knippen. Daarnaast droog ik mijn haren niet af met een handdoek of fohn maar laat ik het natuurlijk drogen, dit doe ik al ongeveer 1,5 jaar (wanneer ik een handdoek gebruikte, merkte ik dat het begon te jeuken etc.). Ik laat het shampoo voor ongeveer een minuut tot twee minuten inwerken en dan spoel ik het uit. Voor het slapen gaan masseer ik mijn hoodhuid en om de twee weken smeer ik het in met olijfolie voor het slapen gaan en was ik het uit in de ochtend dmv douchen. Ik merk ook dat regelmatig douchen, dus reinigen, heel belangrijk is. Momenteel heb ik soms haaruitval en soms helemaal niet (haaruitval; 10 tot 20 haartjes wat niet gepaard gaat met plotseling wakker worden met hevige zweet op hoofdhuid, wat eerder tijdens SE-tijden wel het geval kon zijn).

Waar ik momenteel last van heb is droge mond met een zure/bittere smaak wanneer ik wakker word. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met melkzuur ontwikkeling door de spieren, voornamelijk beenspieren door overspanning etc. (maar dit gebeurt ook af en toe net als haaruitval).

Ik zal binnen paar dagen fotos hier op het forum zetten van mijn tijden voor SE en mijn situatie na het stabiliseren van mijn SE.

Strider 8 augustus 2012 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 311475)
Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,

Hierbij mijn verhaal en ervaringen...

Ik ben 22 jaar en begon op mijn 18e te merken dat mijn hoofdhuid er niet meer gezond uitzag en ik voelde dit ook, dmv jeuk, roodhuid, schilfers. Kreeg van mijn huisarts ketoconazol shampoo en creme. Heb het 2 tot 3 maanden gebruikt en ben ermee gestopt na een periode van 2 weken hevige haaruitval. Intussen bleef ik langs mijn huisarts gaan voor advies etc. maar uiteindelijk ben ik ook daarmee gestopt, ik vond namelijk dat mijn huisarts mij niet echt kon helpen, hij gaf het ook zelf aan en zei; een eczeem blijft altijd bestaan, soms is het wat sterker aanwezig en soms wat minder...

Toen ik 18/19 jaar was had ik me geregistreerd als lid hier op Haarweb. Was toen hier een aantal maanden actief en heb toen ook heel veel geleerd over SE dankzij dit forum. Intussen bleef ik niet stil en wilde ik mijn SE tegengaan (logisch) dmv het achterhalen waardoor SE onstond. Ik ging regelmatig naar de kapper, om de 2/3 weken door mijn "snelle" haargroei en kreeg op een gegeven moment advies van mijn kapper om Kerastase Bain Vital Dermo Calm te gebruiken, wat volgens hem mijn hoofdhuid zou reinigen en verzorgen. Nadat ik hiermee was begonnen, merkte ik al snel dat mijn jeuk volledig was verdwenen en dat mijn hoofdhuid niet meer zo strak aanvoelde en ook niet mijn gezicht (vooral rondom mijn neus en voorhoofd). Na twee maanden ongeveer begon mijn haaruitval te stabiliseren (ong. tot 20 haartjes na kammen in de middag). Na ongeveer 5 maanden merkte ik dat het voor mijn SE veel moeilijker werd om zich te blijven ontwikkelen en heb ik al ongeveer 1 jaar geen last meer van SE, alleen droge huid rondom mijn neus en op mijn wangen wanneer ik tot 10 minuten onder de douche sta of wanneer ik heet water gebruik tijdens het douchen. Heb daar ook van geleerd en probeer maximaal 5 minuten onder lauw water te staan. Momenteel smeer ik mijn droge plekken rondom mijn neus in met Vaseline-cetomacrogolcreme FNA. Om te zorgen dat eczeem zich niet kan ontwikkelen en rondom mijn haren kan zitten vastplakken, houd ik mijn haren zo kort mogelijk en ga ik regelmatig om de anderhalve week naar de kapper om bij te laten knippen. Daarnaast droog ik mijn haren niet af met een handdoek of fohn maar laat ik het natuurlijk drogen, dit doe ik al ongeveer 1,5 jaar (wanneer ik een handdoek gebruikte, merkte ik dat het begon te jeuken etc.). Ik laat het shampoo voor ongeveer een minuut tot twee minuten inwerken en dan spoel ik het uit. Voor het slapen gaan masseer ik mijn hoodhuid en om de twee weken smeer ik het in met olijfolie voor het slapen gaan en was ik het uit in de ochtend dmv douchen. Ik merk ook dat regelmatig douchen, dus reinigen, heel belangrijk is. Momenteel heb ik soms haaruitval en soms helemaal niet (haaruitval; 10 tot 20 haartjes wat niet gepaard gaat met plotseling wakker worden met hevige zweet op hoofdhuid, wat eerder tijdens SE-tijden wel het geval kon zijn).

Waar ik momenteel last van heb is droge mond met een zure/bittere smaak wanneer ik wakker word. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met melkzuur ontwikkeling door de spieren, voornamelijk beenspieren door overspanning etc. (maar dit gebeurt ook af en toe net als haaruitval).

Ik zal binnen paar dagen fotos hier op het forum zetten van mijn tijden voor SE en mijn situatie na het stabiliseren van mijn SE.

Had jij voor je shampoo geen last van een vettige hoofdhuid?

Noob 8 augustus 2012 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 311475)
Kerastase Bain Vital Dermo Calm.

Gebruik je dit al jaren met succes? Ik vind dit meestal van die dure Kappers-commerciele aansmeer producten. Waar koop je het? Ik zag dat het 17 euro kost.

Strider 8 augustus 2012 23:31

Heeft er al ooit iemand Magnesium sulfate (Epsom salt) geprobeerd? Her en der zijn er wel wat positieve ervaringen over :)

Prince77 9 augustus 2012 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 311480)
Had jij voor je shampoo geen last van een vettige hoofdhuid?

Ik had nauwelijks last van een vettige hoofdhuid voor het gebruik van Kerastase shampoo...

Dit kwam mede doordat ik toen per week 4 keer ging sporten en hierdoor ook vaak ging douchen (nu nog steeds, vind het relaxend werken) waardoor ik voorkwam dat ik een vettige hoofdhuid kreeg

Prince77 9 augustus 2012 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 311543)
Gebruik je dit al jaren met succes? Ik vind dit meestal van die dure Kappers-commerciele aansmeer producten. Waar koop je het? Ik zag dat het 17 euro kost.

Ik gebruik het al 2/3 jaar en met succes. Je kan het kopen bij sommige kappers.. ik koop het bij de 'Knappe Kapper' in Alphen aan den Rijn (waar ik woon). Ik was mijn haren elke ochtend met deze shampoo en laat het zitten voor 2 minuten en dan was ik het uit. Het reinigt mijn hoofdhuid en werkt verzorgend.

anne2225 9 augustus 2012 18:08

ik heb ook na lang zoeken (22 jaar) ontdekt dat ik seborroisch eczeem heb, eerst dacht ik dat het een chronische bacteriele infectie was.

ik wil graag reageren op alle posts dat het beter wordt door invloed van de zon, zelf woon ik in een erg warm klimaat, eigenlijk direct aan zee vlakbij cancun mexico, dus 365 dagen per jaar zon en gezonde zeelucht.

ik ben elke dag maar even met mijn gezicht in zon, zo een 5 minuten, maar merk toch dat het negatief de eczeem beinvloed, nu is het hier ook nog vochtig warm.

zeker is het dat stress een zeer negatieve invloed heeft

wat ik zoal gebruikt heb om het onder controle te krijgen:

- zeer goede ervaring met Oil of Olaz Total effects, is wel aan de dure kant
maar er zit iets in dat de symptomen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen: maar......... na enige tijd of de schimmel resistent wordt hiervan weet ik niet, maar het komt toch na enkele maanden weer terug, ook heb ik bij erge uitslag Oil of Olaz gecombineerd met zinkcreme, wat ook heel goed helpt, daarbij wil ik toch Oil of Olaz aanbevelen omdat het
met een ander products af te wisselen zodat geen resistentie optreedt

- zelf heb ik ook wanneer ik last van jeuk krijg te deppen met gewone azijn, gisteravond kreeg ik weer een beetje jeuk en heb gelijk met een beetje azijn gedept, tot nu toe is mijn huid vrij rustig

- Lamisil werkt ook wel goed, ketaconazol werkt niet, het wordt zelfs slechter.

ik ben wel blij dat ik dit forum heb gevonden, ik ben aan het lezen vanaf het begin en ik hoop niet dat ik dubbel post, door mijn ervaringen te delen, maar eigenlijk heb ik nog niet gezien dat iemand anders over oil of olaz total effects heeft gepost. het is echt het proberen waard en als men alleen maar specifieke plekjes behandeld gaat het erg lang mee.

ook wil ik nog wat kwijt over azijn en chloor. ik heb hier 2 honden en die hebben al een paar keer een schimmel infectie gehad en ze kregen ook kale plekken hierdoor, ik heb ze behandeld met deppen met azijn 1 x per dag en als ik ze waste met Head and Shoulders, depte ik hun plekken met zeer verdund chloor. de schimmelinfectie was altijd heel hardnekkig, vooral door het klimaat? maar na 1 maand was het toch volledig onder controle en kregen ze ook weer hun vacht terug

Strider 9 augustus 2012 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 311553)
Ik had nauwelijks last van een vettige hoofdhuid voor het gebruik van Kerastase shampoo...

Dit kwam mede doordat ik toen per week 4 keer ging sporten en hierdoor ook vaak ging douchen (nu nog steeds, vind het relaxend werken) waardoor ik voorkwam dat ik een vettige hoofdhuid kreeg

Hmmm ik heb daar juist wel erg veel last van, en dat is ook 1 van de symptomen van seb. eczeem.

Maargoed, misschien dat ik je shampoo ook eens ga proberen.

Strider 17 augustus 2012 07:09

Zijn er nog mensen die de Kerastase shampoo hebben uitgeprobeerd? :)

Joellie 4 september 2012 23:58

Kerastase Bain Vital Dermo Calm
 
[QUOTE=Prince77;311475]Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,
Hi Prince,

Dat is een fantastisch verhaal.. Ik ben al lang niet meer op haarweb geweest. Kun je iets meer vertellen over hoe en hoevaak je je gezicht behandeld met Kerastase Bain Vital Dermo Calm.. en welke andere reinigingsproducten je gebruikt?

Hoe uit jouwn droogheid zich als je je huid op die plekken van dichtbij zou bekijken? Kun je dan ook lichte witte schilfering waarnemen?

thanks dude!

Joellie 5 september 2012 00:06

Olaz
 
Hi anne.. ja dat ben ik vaker tegengekomen dat Olaz goed werkt.
zelf heb ik zeker Regenerist met dove zeep een half jaar met succes gebruikt. Ook deed ik er om de dag honing op voor 20 min en dan afspoelen. Heel af en toe had ik van die stukjes / bolletjes huid zoals een splinter die dan uit de huid omhoog kwamen.. Ik heb helaas nooit iets gevonden om dat tegen te gaan anders zou ik het nu nog steeds gebruiken. MOcht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag

Welke cleanser gebruik jij? doe je olaz am en pm?

Met zon heb ik de ervaring dat het niet te warm of te droog of te vochtig is dat die eczeem helemaal stopt echter heb ik wel een paar dagen voor nodig. Ik ben benieuwd of je ook een wat mindere vochtige periode daar hebt.. Moet je maar eens op letten of het dan beter gaat.





[QUOTE=anne2225;311797]ik heb ook na lang zoeken (22 jaar) ontdekt dat ik seborroisch eczeem heb, eerst dacht ik dat het een chronische bacteriele infectie was.

jehan 4 oktober 2012 21:36

Even een update van mijn kant.
Van de zomer is mijn eczeem weer aardig minder geworden. Zon (met mate) en zee is voor mij echt top. Het eczeem is nog steeds niet op het oude niveau, na twee maanden.

Sinds twee weken ben ik gestopt met het eten van margarine en smeer nu roomboter, ook vermijd ik koekjes en gebak zoveel mogelijk. Ik vermoed namelijk dat transvetten wel eens een belangrijke rol zouden kunnen spelen bij het eczeem. Transvetten komen vooral veel voor in margarines en in gebak dat niet met roomboter is bereid. Als je op wikipedia leest over transvetten word je echt niet vrolijk en zou het een mogelijke verklaring voor het eczeem kunnen zijn.
Twee weken is nog kort, maar ik ben toch gematigd positief. Na 40 jaar margarine verwacht ik niet dat mel stel en sprong mijn eczeem verdwijnt. Hoe dan ook transvetten zoveel mogelijk vermijden kan in ieder geval absoluut geen kwaad!

Noob 9 oktober 2012 22:30

Jehan, goed teken! Transvetten zijn erg slecht, het schijnt connectie te hebben met je talgsamenstelling op je hoofd.

Als zee veel voor je doet, kan je ook eens proberen af en toe je haar met zout water na te spoelen en dan afdrogen.

oempie 13 oktober 2012 00:47

SE in gezicht en wenkbrauwen
 
Heb sinds 2 jaar last van SE. Ben nu 37 jaar. Moet zeggen dat ik geen last van schilfers heb op mijn hoofdhuid wel wat jeuk.
Het probleem zijn mijn wenkbrauwen die uitvallen, ben er depri van geworden. De huisarts heeft mij ketoconazol voorgeschreven maar helpt niet, heb gewoon kale plekken in mijn wenkbrauwen. Mijn vraag is kan het ook zo zijn dat ze voorgoed wegblijven, en niet meer teruggroeien.
Als ik naar buiten ga gebruik ik een wenkbrauwpotlood, daarna na het wegvegen van de potlood merk ik dat ik meer last heb van wenkbrauwuitval.

Noob 14 oktober 2012 13:09

Is er op die plekken waar je geen wenkbrauw meer hebt een heftige ontsteking geweest? Want normaal gesproken komen je wenkbrauwen altijd terug tenzij er verlittekening is waardoor geen haar meer kan groeien.

Die zalf moet normaal gesproken tegen SE aangezicht goed helpen. Als dit niet het geval is kan er ook mogelijk een andere oorzaak zijn. Laat er eens een Dermatoloog over oordelen.

koekenbakker 17 oktober 2012 11:02

Mensen probeer eens accupunctuur. Ook zal je wel eens ergens allergisch voor kunnen zijn.

Noob 17 oktober 2012 17:04

Helpt dat bij jou dan koekenbakker?

koekenbakker 19 oktober 2012 18:39

Bij mij werd een jaar of 5 geleden seborroisch eczeem vastgesteld. Paar keer bij een chinese elektrische accupuncturist geweest, die ook een koemelk allergie heeft vastgesteld. Sindsdien nergens meer last van en verdraag zelfs koemelk met mate.

Noob 20 oktober 2012 17:40

Na een paar keer acupunctuur is het helemaal weg? en komt ook niet af en toe opzetten?

koekenbakker 20 oktober 2012 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 316335)
Na een paar keer acupunctuur is het helemaal weg? en komt ook niet af en toe opzetten?

Ja, gebruik ook nivea dagcreme dat is ook heel goed als je last hebt van in je gezicht.

Maar ik heb echt nergens last meer van, mijn hele hoofdhuid is ook normaal.

Noob 21 oktober 2012 11:14

Waar had je last van bij je hoofdhuid dan?

koekenbakker 21 oktober 2012 19:02

Misschien waar dit topic over gaat?

maikee 21 oktober 2012 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 316405)
Misschien waar dit topic over gaat?

@koekenbakker bij welke acupuncturist ben u geweest (in welke stad)? Het Chinese Idee in Amsterdam beschrijft wel SE en hen oplossing d'r voor: http://www.hetchineseidee.nl/acupunc...rhoisch-eczeem
Mss iemand ervaring er mee..
En had u ook Seborrisch eczeem gepaard met haaruitval?

Bij voorbaat dank.

Noob 21 oktober 2012 23:13

Koekenbakker ik vraag het omdat ik denk dat jij wellicht geen echte SE had. Dit is een chronische aandoening waarbij jij de eerste bent bij wie het is genezen na enkel een paar behandelingen.

koekenbakker 22 oktober 2012 02:43

De dermatoloog zei toch echt dat ik se had op mijn haarhuid en de t zone. Maarre sinds ik bij die chinees geweest ben voor elek accupunc en hij mijn lactose allergie heeft verminderd heb ik nergens meer last van. Kan zelfs prima lactose met mate innemen. Hoofdhuid is kerngezond alsmede mijn t zone. Geloof het of niet, maar het heeft mij geholpen. Ook moet je je rust vinden dat helpt ook, probeer maar eens een paar keer per dag met gesloten ogen je voor 10 of meer minuten te concentreren op een geluid.

koekenbakker 22 oktober 2012 02:46

Naam van die chinees schiet mij niet zo 123 te binnen. Hij was ook werkzaam als anestesist in een ziekenhuis en had heel veel studies gedaan, dus zeker geen kwakzalver.

deborahdc 11 december 2012 18:57

mijn verhaal
 
Ik ben een vrouw van 26 jaar. Ik heb heel lang enkele huidproblemen waaronder dan seborroisch eczeem. Dit werd paar jaar ook vastgesteld door dermatoloog. De vele zalfjes en lotions mee gekregen maar niets hielp. Af en toe was het wel beetje minder maar ik bleef dikke korsten hebben op hoofdhuid en aangezicht. Vooral dan voorhoofd en wenkbrauwen.

Een tijdje geleden was het me nu echt beu en ben ik zelf beginnen googlen. Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb maar ik dacht zelf dat het op dit forum was. Er raadde iemand shampoo van guhl aan. Ik gebruikte dit merk shampoo al omdat ik op ander forum had gelezen dat dit goede shampoo was voor droog en breekbaar haar. Je hebt verschillende soorten van deze shampoo. Je kan hier gerust eens over opzoeken. De shampoo die echter werd aangeraden was Guhl anti-roos voor alle huidtypen met rozemarijn. Ik koop deze in het kruidvat, essenza,.. voor +-7 euro. Het lijkt een klein flesje maar je moet heel weinig gebruiken want het schuimt goed. Na enkele weken kon ik toch echt wel verschil merken. Mijn man moest regelmatig mijn hoofdhuid behandelen met locoid crelo lotion maar de plekken op mijn hoofd werden minder en minder.

Wat doe ik nu voor mijn aangezicht??
Ik scrub eerst mijn probleemplaatsen met vrij ruwe scrub . Ik heb ook nog couperose op mijn wangen (rode, brandende wangen). Hier mag ik dus niet te veel scrubben aangezien de huid hier heel dun en fragiel is. Na het scrubben spoel ik alles goed af. Dan was ik mijn haar met de guhl shampoo en terwijl was ik mijn gezicht ook met de shampoo. Ik merk dat mijn gezicht heel zacht is en voorlopig heb ik geen vlekjes of korstjes. Ik moet het wel onderhouden want als ik een week niet gescrubd heb dan voel ik terug schubberig en heb ik terug schilfers. Na het wassen wrijf ik gezicht in met la roche-posay toleriane ultra. Ik koop deze bij apotheker of newpharma. Dit is de enige creme die ik kan gebruiken want alle andere die ik tot nu toe geprobeerd heb brandt echt. Na het inwrijven heb ik echt glad velletje.

Even herhalen:
kruidvat scrubcrème abrikozen
guhl anti-roos met rozemarijn
la roche-posay toleriane ultra

Ik ben wel benieuwd of anderen hier ook mee geholpen zijn...

groetjes

Lime 12 december 2012 14:55

Hallo allemaal, deze website vond ik erg verhelderend: http://www.huidinfo.nl/tinea%20amiantacea.html
Schalp noemen ze dus die dikke schilfers waar ik helemaal gek van wordt!

Sinds een week was ik m'n haar twee keer per week met Selsun en smeer ik elke avond Topicorte (voor cutaan gebruik) op m'n hoofdhuid. Dat is een combinatie die bij mij kennelijk goed werkt want de schilfers zijn nu weg en ik heb geen noemenswaardige haaruitval meer! Hoera!
Heb nu nog wel een droge hoofdhuid en lichte jeuk en de plekjes waar de schilfers zaten voelen nog ruw/kwetsbaar.

Herkent iemand deze fase?
Hoe nu verder? Heeft iemand al een oplossing voor het bestrijden van de droge, jeukerige hoofdhuid? Vroeger had ik gewoon eczeem en hielp zwemmen in de zee en (kunstmatige) zon maar in dit geval helpt het niet.
Ik dacht aan een olie maar wil de hoofdhuid niet dichtsmeren...
En dan wil ik een gistdodende shampoo gaan gebruiken om de eczeem te gaan bestrijden..ik pluis dit forum al uit maar alle concrete tips zijn welkom.

iann 13 december 2012 20:10

Beste mensen,

Ik heb ongeveer 2 maanden last van jeuk bij mijn haarlijn. Dat kwam door het gebruiken van wax, ik plakte mijn haren op mijn huid m.b.v. Wax. En daardoor voelde ik het erg branden, en erg jeuken. Ik heb er nu nog af en toe last van. Hoe kan ik dit het beste behandelen. Die plekken zijn wat lichter van kleur, en een beetje rood. Als ik er op druk, of knijp. Dan word het wat minder.

De ingriedenten van het product die ik gebruik: Aqua, CETERATH, GLYCERIN, PEG-40, HYGROGENATED, CASTOR OIL, CLAY, PANTHENOL, METHYLISOTHIAZOLINONE, IODOPROPYNYL, BUTYLCARBAMATE, PERFUME.

Wat kan ik het beste doen mensen?

yillie 16 december 2012 23:49

ik heb meer dan 11 jaar Sebo. het is een nare chronische aandoening. als je mij je email mailt, dan mail ik je de info wat kan helpen

Noob 23 december 2012 17:29

Lime dit is de info over SE:
http://www.huidinfo.nl/seborecz.html


"opvlamming van het eczeem bij geestelijke stress, ziekte en wisseling van de seizoenen."

21reinier 23 december 2012 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yillie (Bericht 319563)
ik heb meer dan 11 jaar Sebo. het is een nare chronische aandoening. als je mij je email mailt, dan mail ik je de info wat kan helpen

Waarom plaats je de info niet gewoon hier in deze discussie? Een groot gedeelte van de bezoekers die in deze discussie terechtkomen heeft namelijk last van seborroïsch eczeem en zou baat hebben bij informatie over ervaringen en oplossingen van andere gebruikers. Daar is deze website dan ook voor bedoeld.

Jan90 11 januari 2013 13:25

Het is bij mij sinds deze ook vastgesteld. Eigenlijk een beetje raar, want ik ga naar de dokter vanwege mijn oneven inhammen (links vrijwel niks, rechts behoorlijk). Hij keek even en stelde meteen vast dat ik SE had. Nu heb ik af en toe wel eens last van jeuk en schilfertjes, maar ik kan nu niet zeggen dat ik een enorm rode hoofdhuid heb of wat dan ook.

Ik heb dus ook ketoconazol shampoo meegekregen, 2 x per week gebruiken. Nu staat er in de bijsluiter dat je behalve die 2 x wassen met ketoconazol, je niet tussentijds nog moet wassen, anders moet je het proces herhalen. Persoonlijk vind ik het wel altijd lekker om mijn haren uit te spoelen tijdens het douchen (ivm gel enzo), ik neem aan dat alleen met water afspoelen dan ook niet mag? Verder wou ik weten of iemand ook vervelende ervaringen heeft met ketoconazol?

Bedankt!

Noob 11 januari 2013 16:03

Je moet eigenlijk ook minderen met gel. Met water tussentijds spoelen mag wel.

DannyBoy 8 februari 2013 13:09

Beste allen,

Excuses als ik niet iets bijzonder nutigs aan dit forum toevoeg, maar ik ben een jongen van 21 jaar die gewoon even van zich af wil schrijven.
Ik zit nu in een suffig kantoor achter de computer te tikken, met een droge airconditioning lucht, en VOEL gewoon mijn hoofdhuid gisten.
In de spiegel van de felverlichte toiletten kan ik mijn hoofdhuid zien, helemaal rood en irriterend. Om de paar minuten voel ik dat markante gevoel van een dun haartje wat dan weer ergens op mijn gezicht zit, of op mijn bureau valt. Ik pak het dan op, zie een wit bolletje aan het uiteinde zitten, en mij humeur is weer iets slechter.
Ik ben al 3 keer naar de dermatoloog geweest, twee keer naar Bergman Clinics in Amsterdam, één keer naar het Medisch Centrum Amsterdam West, uiteraard 3 keer hetzelfde flesje ketoconazol meegekregen. Dat, plus een fles chemisch stinkende Locoid Scalp Lotion. Dit helpt eventjes, een halve dag misschien na het gebruikt te hebben, maar dan keert de jeuk, roodheid, en vooral pijn(dat trekkende gevoel dat iedereen hier wel kent) weer terug.
Ik kreeg de eczeem precies volgens het boekje na de puberteit, merkte dat mijn normaal zo krullende haar futlozer werd, en heb sinds een jaar nu haaruitval. Heb ik het idee dan. Als ik mijn ouders erover vertel zeggen ze niets te kunnen zien en komt mijn moeder met allemaal natuurlijke bio-middeltjes op de proppen waarmee ze beweert mij te kunnen helpen.
Inmiddels erger ik me zo aan alles dat ik er wel om de minuut even aan denk. Ook iets bekends wat ik op dit forum lees.
Ik heb inmiddels geprobeerd:

-niets: Ik lees op dit forum verhalen van mensen die het ene na het andere middel gebruiken zonder effect, ik dacht als ik nou een tijd mijn haar met alleen maar lauw WATER ga wassen, misschien helpt het. Niet dus, het bleef jeuken en uitvallen.
-ketoconazol: helpt dus eventjes, een paar weken heeft het me een goed gevoel gegeven, maar daarna kwam het steeds weer terug en vooral: mijn haar werd er dunner van.
-Weleda anti-roosshampoo: Hielp één keer, daarna niet meer.
-Resdan: hielp helemaal niet.
-Wella shampoo voor de gevoelige hoofdhuid: Een duur middel dat de kapper me aansmeerde, wat één dagje(omdat ik erin geloofde natuurlijk) hielp maar daarna niet meer.
-Selsun: dit gebruik ik nu, de eerste keer hielp het goed, maar een paar dagen geleden de tweede keer had al geen effect meer.
-Kokosolie: dit smeerde ik in mijn hoofdhuid, had idd één keer een paar dagen effect, maar nu ook niet meer.

enzovoorts.

Onnodig om te zeggen dat ik bijna ten einde raad ben, vooral omdat ik dus 21 ben, een mooie bos haar heb, en NIET de vorm schedel heb die het makkelijk kan hebben kaal te worden(lang en dun).

Ik word gek van alle tintelingetjes de hele dag en die permanente eindeloos slepende irritatie.

Ik ben geboren met een atopische gezondheid, dus heb ook vrij veel andere kwaaltjes, ook dit lees ik hier een paar keer terug op dit forum.
Astma, allergieen, andere vormen van eczeem, het lijkt wel alsof sommige mensen alle kwaaltjes op zich gestort krijgen.

Mijn idee is om misschien met zijn allen nog eens dit forum goed door te spitten en tot een soort van voorlopige conclusie te komen van welke middelen echt voor de meesten goed werken. Ik lees een paar titels steeds terug, maar als we nou een soort vote doen van wat goed helpt? Mijn insteek is: als er een probleem is, eliminate it.
Dit was een lange post, maar shit, 50 pagina's doorspitten en dan tot de conclusie komen dat er gewoon geen fucking oplossing is: het moest gewoon even.

Kuit 8 februari 2013 14:29

3x dermatoloog, heb je je bloed laten testen?

koekenbakker 8 februari 2013 17:20

Zie mijn foto's in mijn topic. Ik had dit dus ook jaren geleden, nu is mijn hoofdhuid goed. Gelukkig ben ik er af.

Traangas 8 februari 2013 17:34

Toch ook maar even mijn verhaal neerzetten hier:

Ik heb dus ook al een aantal jaren SE op mijn hoofdhuid. De jeuk en schilfering verschilt van tijd tot tijd maar wat mij het meeste stoort is dat mijn haar zoveel dunner is geworden dat ik mijn hoofdhuid gewoon kan zien.

Ik ben al verschillende keren bij verschillende dermatologen in het UMC geweest. Zij constateerden allemaal SE en ik heb verschillende medicijnen gekregen. Selsun, 2 verschillende ketoconazol shampoos, teershampoo en topicorte lotion. Dit had allemaal vrij weinig effect en de jeuk bleef.

Vandaag weer naar de dermatoloog geweest en na overleg met haar supervisor heeft ze besloten om nu een clobetasol shampoo te geven aan mij. Iemand ervaring hier mee? Verder gaf ze wel aan dat het heel goed kan dat mijn haar weer voller wordt als de hoofdhuid hersteld. Over vier weken mag ik weer terug komen om te kijken of dit product effect heeft.

Ik word echt moe van deze aandoening en dan vooral dat mijn haar er zo onder leidt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.