Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

M.M. de Vet 27 maart 2008 15:57

Al twee jaar gebruik ik nu emoe olie van [edit Tiuri: reclame] en shampoo en conditioner ook van dit merk erzit emoe olie in de shampoo en teatree olie en jojoba olie. Mijn haar is weer helemaal gezond geworden dit duurde ongeveer 8 weken. Ik kan het nu ook eens per half jaar een kleurspoeling geven en er komt geen seb. eczeem meer terug. Daarnaast slikte ik eerst vis oliecapsules maar had geen effect nu slik ik sinds 6 maanden 2 emoe olie capsules(hartstikke duur maar met effect) per dag. Emoe olie capsules zijn niet in de winkel te koop maar wel op internet bij het bedrijf die ook de emoe olie en de emoeshampoo verkoopt.Ik zal jullie de url geven
[edit Tiuri: reclame]
En wil je resultaten zien klik dan op de volgende url
[edit Tiuri: reclame]

Appleyard M 27 maart 2008 17:25

Goed dat het werkt voor jou!:) Ik ben nu met een andere behandeling bezig maar als die niet aanslaat ga ik dit ook maar eens proberen. Wat ik me wel afvraag is waarom visolie niet werkt en emoe-olie wel... het gaat in beide gevallen toch om de Omega-vetzuren? Zou de dosering/kwaliteit/verhouding anders zijn bij emoe-olie? Ook ik heb visolie zonder succes geslikt.

M.M. de Vet 27 maart 2008 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 161258)
Goed dat het werkt voor jou!:) Ik ben nu met een andere behandeling bezig maar als die niet aanslaat ga ik dit ook maar eens proberen. Wat ik me wel afvraag is waarom visolie niet werkt en emoe-olie wel... het gaat in beide gevallen toch om de Omega-vetzuren? Zou de dosering/kwaliteit/verhouding anders zijn bij emoe-olie? Ook ik heb visolie zonder succes geslikt.

Het schijnt dat bij de aboriginals in Australie bijna geen psoriasis en dergelijke aandoeningen voorkomen, omdat zij emoevlees eten. Als je bij google emu oil intikt en alle engelse rapporten leest van onderzoeken begrijp je er misschien meer van. Een emoe eet zoveel verschillende dingen die allemaal in het vlees wordt opgeslagen en dus ook in het vet. Het vet overigens lijkt van alle dieren het meest op ons eigen lichaams vet. :rolleyes:Logisch eigelijk want wij eten ook alles wat voor ons mond komt.:o

Joellie 28 maart 2008 10:46

Nu in de volgende link zien we echt dat er een verstoring zit in de huidbarriere. daar ze het oliezuur wat de afscheiding is van M Globosa door de huid penitreert en niet bij niet SE gevoelige mensen.
http://www.pgbeautyscience.com/dandruff-and-seborrheic-dermatitis-result-from-scalp-barrier-breach-and-irritation-induced-by.html

Wat bij mij nu de volgende vraag oproept is hoe de Triglycerides zijn van M. Globosa op een gezonde huid en of M. Globosa deze ook kan splitsen zodat ze de verzadigde vetzuren kunnen consumeren. Dus er zit een probleem in de huidbarriere dat het het oliezuur doorlaat maar ook hoogstwaarschijnlijk bij het opsplitten van de Triglyceriden.

Figure and tables indexFiguur en tabellen index




Onderstaand een positieve reactie van het forum van Allergieplein. op emou olie.


nr. 11 Reactie van: maartje Uit:enkhuizen Datum:20-nov-2006 07:22:10

Citaat:

Hoi Allemaal,
Mijn man had ook last van rode plekken rond zijn ogen en op zijn voorhoofd maar ook onder zijn haar, ben gaan zoeken op internet en ik kreeg de tip om emoe olie te gebruiken, na 3 weken was alles weg, zijn haar hebben wij behandeld met shampoostuff van bluespring en conditionerstuff ook van blue spring te verkrijgen bij Superbluestuff shop Nederland. Nu hoeft hij zich nog maar 1x per week in te smeren en het komt niet terug.
Sterkte er mee.
Hier is het adres van Emoe olie en haarproducten
http://www.superbluestuff.net/emoeolie/014.html
Als dit werkelijk helpt dan lijkt me dit ook te wijten aan de verhouding in de Triglyceriden

Emoe Olie bestaat voor 70% uit onverzadigde vetzuren, waarvan 20% essentiële vetzuren. Het bijzondere van emoe olie is dat de verhouding tussen de verzadigde, onverzadige en essentiële vetzuren nauw overeenkomt met die van de menselijke huid. Wolvet heeft dit ook ook.

Emoe olie is een triglyceride. Het bestaat o.a. uit de essentiële vetzuren - omega 3 en 6 - ook wel linolzuur en alpha-linoleenzuur genoemd en de zg. onverzeepbare delen. Dit is op zich weer een complex mengsel van onder andere verschillende flavonoiden, die de emoe verkrijgt uit zijn voedsel. De combinatie van de triglyceriden en de aanwezigheid van specifieke flavonoiden maken emoe olie tot een bijzondere olie met heilzame eigenschappen.

chris27 30 maart 2008 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babsje (Bericht 160438)
Hmmm heb net mn haar met rozemarijn gewassen van guhl, die kan direct de prullenbak in, het trekt vreselijk in mn nek...toch maar weer dermolin dus. Ik zal 4 april eens vragen bij de dermatoloog, sowieso benieuwd wat die gaat zeggen

Ik herken jouw klachten (bijna) volledig. Na behandeling (gericht op het schilferen tegen te gaan) had ik opeens rode vlekken erbij. Het was alleen maar erger geworden. De laatste keer dat ik Ketoconazol geprobeerd heb werden de rode vlekken echter zo erg qua hoeveelheid, dat je uit wanhoop "maar wat probeert". Ik had gelezen dat Guhl Rozemarijn ook een kalmerend effect kan hebben op de hoofdhuid. Dus na haar wassen met Guhl (gaat bij mij altijd prima en werkt), het schuim over het hoofd smeren. Mijn hoofd leek wel een vuurbal! De rode vlekken werden vuurrood. Ik durfde amper meer naar m'n werk.

Het gold echter niet alleen voor Guhl shampoo, maar voor alles wat ik erop smeerde, waar ook maar iets in zat (balsam, nivea creme (blauw blik), terwijl dat daarvoor nooit echt problematisch was. Ik heb toen besloten niks meer te smeren, buiten een beetje neutrale creme, om de ergste schilfering tegen te gaan. Het heeft zo'n 4-6 weken geduurd, voordat mijn huid gekalmeerd was en weer wat kon verdragen qua balsam. Ook toen Guhl weer geprobeerd op de hoofdhuid en dat ging goed, geen reactie. Misschien doe jij er ook goed aan de huid eerst tot rust te laten komen?

Toch waren er nog rode vlekken en voordat ik me in alternatieve middelen wilde storten, wilde ik toch nog de dermatoloog een kans geven. Na mededeling van heftige reacties op de ketoconazol en hydrocortison, schreef hij me een brouwseltje voor, een teerzalf (beigekleurig). Op de verpakking staat "SOL CARBONIS DETERGENS 1,5 ML; SULFUR AD USUM EXTERNUM 1,5 G; CREMOR LANETTE I 27,0 G" Het meurt ontzettend, maar ik smeer het voor de nacht op de huid. De vlekken werden de eerste 3 dagen iets erger, maar daarna zwakten de vlekken af. Ik ben nu twee weken aan het smeren, en heb nog maar 20% van de vlekken over. De schilfering is ook minder, maar aan het eind van de middag schilfert het toch iets meer dan 's ochtends en smeer ik daar nu een heel neutrale creme op (ook van de dermatoloog: het is als het ware een crème met niets erin waar je gevoelig voor zou kunnen zijn): CETOMACROGOLCREME MET 10% DUNVLOEIBARE PARAFFINE. Op dit moment ben ik blij. Een gladde huid, met hier en daar nog wat minimale schilfering en een plekje, maar daar kan ik uitstekend mee leven.

Toch volg ik de posts hier met belangstelling, want ik heb zoiets van: met het smeren van een zalfje doe je aan symptoombestrijding, terwijl je het probleem bij de bron aan zou willen pakken. Bovendien mag je met teerzalf niet te veel UV op je huid krijgen, want dat kan weer ernstige verkleuring met zich meebrengen. En het stinkt :cool:.

Appleyard M 30 maart 2008 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet (Bericht 161240)
Al twee jaar gebruik ik [...]

Ik heb besloten het ook maar eens uit te gaan proberen. Ik ga beginnen met alleen de shampoo en als dat positieve effecten heeft ga ik ook de super blue stuff proberen. Hoe lang duurde het voordat jij enig positief effect merkte?

M.M. de Vet 2 april 2008 12:36

Ik merkte de eerste dag al dat ik geen jeuk meer hadde roos verdween met een dag of 10 geloof ik het duurde in indergeval niet lang en na 8 weken de combinatie shampoo en conditioner was mijn hoofheid helemaal top. De eerste week heb ik het iederedag gewassen en daarna 2x per week en nu was ik het nog steeds 2x per week voor de frisheid maar het is niet echt nodig. De emoe olie gebruik ik 1x per week als masker in mijn haar en voor mijn gezicht die ook snel geiriteerd was. De emoe olie caps zijn eigelijk voor mijn helegestel omdat ik geen cholesterol verlagers wil slikken omdat je huid daar heel dun van wordt en je spieren heel slap. Mijn cholesterol is nu 3.8 volgens mijn huisarts is dit een geweldig resultaat.Was 6.2.
Succes met je behandeling.

Babsje 2 april 2008 14:25

Hmmmm nu wordt ik ook wel erg nieuwschierig naar die shampoo en conditioner...ik wist niet dat die capsules cholesterolverlagend werkten? Zou dat eens moeten testen eigenlijk, te hoog cholesterol zit aan beide kanten van m'n familie.

Babsje 2 april 2008 14:54

Heb ook besteld, baat het niet dan schaad het niet....

Tis vlakbij m'n ouders en moet vrijdag op verjaardag kan ik het meteen meenemen nadat ik bij de dermatoloog ben geweest.

Appleyard M 2 april 2008 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet (Bericht 162450)
Ik merkte de eerste dag al dat ik geen jeuk meer hadde roos verdween met een dag of 10 geloof ik het duurde in indergeval niet lang en na 8 weken de combinatie shampoo en conditioner was mijn hoofheid helemaal top. De eerste week heb ik het iederedag gewassen en daarna 2x per week en nu was ik het nog steeds 2x per week voor de frisheid maar het is niet echt nodig. De emoe olie gebruik ik 1x per week als masker in mijn haar en voor mijn gezicht die ook snel geiriteerd was. De emoe olie caps zijn eigelijk voor mijn helegestel omdat ik geen cholesterol verlagers wil slikken omdat je huid daar heel dun van wordt en je spieren heel slap. Mijn cholesterol is nu 3.8 volgens mijn huisarts is dit een geweldig resultaat.Was 6.2.
Succes met je behandeling.

Bedankt voor de info! Ik probeer eerst alleen de shampoo een week of 3, als dat bevalt koop ik ook de conditioner en eventueel de olie voor op mijn gezicht. De capsules laat ik zitten omdat ik voor de rest gezond ben. Ik heb het niet slikken van allerlei dingen als ik me goed voel:)

Appleyard M 3 april 2008 22:05

Even een "nulpunt"-berichtje: ik hoop dat de Emoe-olie shampoo ondertussen binnen is gekomen (ik ben een tijdje van huis geweest) en dat ik dit weekend kan beginnen. Mijn situatie m.b.t. seb. exzeem is op dit moment als volgt: waar ik normaal gesproken mijn hoofdhuid redelijk onder controle kan houden (lichte schilfering en heel af en toe jeuk) is het nu een stuk erger dan de afgelopen jaren. Ik heb vrij veel last van roos en de bijbehorende jeuk en heb op dit moment ook even geen shampoo waar ik het mee kan verminderen. Selsun heb ik nog nooit gebruikt, de Guhl werkt niet echt meer en ik heb hier geen andere goeie shampoo. Ik gebruik als noodoplossing de Elvive anti-roos met selenium disulfide, maar ik heb niet het gevoel dat het ook maar iets uithaalt. Mijn gezicht daarentegen is juist weer een stuk beter dan de afgelopen jaren, mede dankzij de behandeling met Self-Heal creme die ik een paar weken geleden ben begonnen.

Dat is dus het beginpunt en ik hoop echt dat deze Emoe-olie shampoo voor het eerst echt wat uithaalt tegen de roos op mijn hoofdhuid, zou leuk zijn. Ik heb niet al teveel hoop, ben te vaak teleurgesteld maar de reacties hier en op internet zijn veelbelovend. We'll see!

naabar 7 april 2008 19:47

Die emoe olie klinkt interessant, ga het direct bestellen en ik hoop er donderdag/vrijdag mee te beginnen.

Kwestie van anderen te helpen ook even een 'nulpunt' bericht zoals ik hierboven al las :)

Heb er op mijn hoofdhuid al 10 jaar last van, maar slechts de laatste 3 jaar iets aan gedaan. Dit was vooral dmv shampoo's met ketoconazole / zinkpyrithione / salicylzuur aangevuld met om de 2-3 weken locoid crelo creme (ook wel gebruikt voor opflakkeringen). De jeuk bij enige warmte (zomer of door sport) is echter nooit 100% verdwenen. Nu de laatste maand heb ik wel last van snelle opflakkeringen. Na enkele dagen locoid (waarbij het grotendeels opgelost is) duurt het slechts 2-3 dagen vooraleer ik terug volsta, sneeuwstormen gegarandeerd. Nu hou ik het al 4 dagen uit, hopen dat het zo blijft. In elk geval hoop ik dat de emoe olie verandering brengt.

Ik hou jullie up to date :)

Appleyard M 13 april 2008 17:27

Het is nu 11 dagen geleden sinds ik begonnen ben met de Emoe-olie shampoo en ik moet zeggen, ik ben redelijk tevreden! Ik had het absoluut niet verwacht, maar van alle shampoo's die ik de afgelopen jaren heb gebruikt is dit denk ik wel één van de beste. Vergeleken met vorige week, toen ik nog behoorlijke roos en jeuk had, is het nu een stuk kalmer. De roos en jeuk zijn (nog?) niet voor 100% weg maar mijn hoofdhuid voelt gezonder aan en ook mijn haar lijkt gozonder te zijn. Het tegenstrijdige is dat ik wel wat meer haaruitval lijk te hebben (ik heb geen AGA) dan normaal, maar dit kan misschien liggen aan de ongezonde haren die door Seb. Exzeem los zijn komen te zitten ofzo. Het is in ieder geval niet schrikbarend en overall ziet mijn haar er gezonder uit.

Kortom, vooruitgang wordt geboekt en ik blijf de shampoo gewoon gebruiken in de hoop dat het doorzet. Bovendien ga ik ook de conditioner en olie bestellen. Emoe's aan de macht!:D

naabar 14 april 2008 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 163744)
Het is nu 11 dagen geleden sinds ik begonnen ben met de Emoe-olie shampoo en ik moet zeggen, ik ben redelijk tevreden! Ik had het absoluut niet verwacht, maar van alle shampoo's die ik de afgelopen jaren heb gebruikt is dit denk ik wel één van de beste. Vergeleken met vorige week, toen ik nog behoorlijke roos en jeuk had, is het nu een stuk kalmer. De roos en jeuk zijn (nog?) niet voor 100% weg maar mijn hoofdhuid voelt gezonder aan en ook mijn haar lijkt gozonder te zijn. Het tegenstrijdige is dat ik wel wat meer haaruitval lijk te hebben (ik heb geen AGA) dan normaal, maar dit kan misschien liggen aan de ongezonde haren die door Seb. Exzeem los zijn komen te zitten ofzo. Het is in ieder geval niet schrikbarend en overall ziet mijn haar er gezonder uit.

Kortom, vooruitgang wordt geboekt en ik blijf de shampoo gewoon gebruiken in de hoop dat het doorzet. Bovendien ga ik ook de conditioner en olie bestellen. Emoe's aan de macht!:D

Hoopvolle berichtgeving !

Hier is mijn pakketje vandaag toegekomen. Vanavond olie op de kop en morgenochtend shampoo'en :)

Joellie 16 april 2008 12:46

seborroisch eczeem
 
ff verslag:

Heb teunisbloemolie geprobeerd en het helpt zeker maar krijg koppijn ervan. Heb die vrouw gemaild maar zegt dat ik het langzaam moet opbouwen. Ben gestopt probeer het later nog een keer. Het rare is dat ik van de epo Evening primrose oil. ook als vertaling sleutelbloem olie krijg. Ben nu ook bezig met de emu olie capsules. inderdaad de roodheid trekt weg maar de schilfering is erger geworden. ?? ik blijf nog ff doorgaan. Wellicht dat ik de combinatie moet gebruiken van Emu capsules en olie extern in het gezicht ook aanbrengen.

Voor de liefhebbers:
heb hieronder nog een link over het gist en gesproken met Teun boekhout van het CBS te Utrecht. Onderaan zie je dus o.a. bij welke temperatuur het niks meer doet.

Voor M. Globosa
http://www.cbs.knaw.nl/yeast/BioloMI...l&ExactMatch=T

Voor M. Restricta
http://www.cbs.knaw.nl/yeast/BioloMI...l&ExactMatch=T

Gisteren heb ik gesproken op een forum van Fok.
Hij vertelde mij dat het toch de darmen zijn en dat het beste is toch het dieet te volgen wat ik ook heb gedaan en nog steeds doe. Ik ben gestopt met die probiotica omdat het te erg werd bij mij. Daar ik de probiotica wel lang gebruikt heb maar in een hele lage dosering. steeds als ik die ophoogde reageerde mijn eczeem hierop. Ook een pararsietenkuur is een aanrader alvorens.

Zie hier de post

Over dat eczeem, ik heb er zeker 3 jaar last van gehad maar het
werd haast ondragelijk na een ziekenhuisbezoek waarbij ik een
infuus met antibiotica kreeg... De vlokken ten grote van een vierkante
centimeter dwarrelden van mijn hoofd en de jeuk op mijn hoofd,
voorhoofd en borst was heel erg waardoor k door het krabben en de
stress ook meer haaruitval had...

Schilfers en plekken in mijn gezicht, echt niet fijn... En de jeuk en de
plekken worden erger als je eraan komt (niet aankomen maar afblussen
met water)

Wat ik ervan te weten ben gekomen is dat behandeling van buitenaf
alleen verlichtend werkt, maar het niet weg laat gaan... Het manifesteert
zichzelf op plekken waar je huid dun is en je transpireert... De groene zeep
was hierbij een goeie maar droogt erg uit waardoor je het niet te vaak kan
gebruiken...

Uiteindelijk is het zeer langzaam weggegaan bij het dieet, eerst werd het
erger (is een normale reactie heb ik gelezen) en daarna werd het heel
langzaam minder...

Het dieet heb ik iets meer dan 6 maanden gedaan en bestond uit
het volgende:

- Geen suiker en vooral geen alcohol (ook geen alcoholvrij bier)
- 2 tot 4 tenen verse knoflook per dag in je eten verwerken, het liefst
1 rauw, deze liggen in t koelvak bij de appie...
- Verse oregano kan je bij de groentenboer kopen...
Knoflook en oregano zijn veel sterker dan caprylzuur (maarja die biowinkels
kunnen dat niet verkopen http://images.fok.nl/s/wink.gif
- weinig fruit, en als je fruit eet alleen in de ochtend
- geen melkproducten behalve yoghurt en kwark, een btje geitenkaas kan wel...
- geen vruchtensappen en frisdranken
- veel groenten
- noten (maar geen cashew en pinda's , en als je koortslip hebt ook geen
amandelen en/of walnoten)
- je brandstof haal je binnen uit volkoren producten, volkoren spaghetti,
en zilvervliesrijst... Dit moet je goed eten want anders val je echt heel
snel af (wat voor mij een ongewenste bijwerking was)...
- en natuurlijk geen witbrood fastfood of snacks
- weinig vlees en het liefst geen varken...

Ook moet je echt goed alles lezen op verpakkingen, zelfs in het meeste
broodbeleg zitten toegevoegde suikers en k heb maar 1 pastasaus
gevonden die geen suiker bevatte (in die grote glazen potten bij de appie)

En je weet t denk ik wel... 1 keer zondigen en alles is voor niets...
Ik vond het vooral de eerste maand moeilijk, ik was echt een
zoetekauw en gewend veel melkproducten te nemen en dat kon
dus niet meer...

Verder ben k wel veel bewuster gaan eten door wat k heb gemerkt
wat voor een impact dat had, en ook zijn mijn kookkunsten door al
die limitaties enorm omhoog gegaan... http://images.fok.nl/s/wink.gif

De Pro-Biotica die ik heb gebruikt heet Lacto-Pro, en is een poeder
die je moet oplossen in lauwwarm water, een kwartier moet laten
staan, en daarna opdrinken op een nuchtere maag... Dat heb ik
2 maanden gedaan...

En je moet accepteren dat je zo nu en dan naar knoflook ruikt,
maar dat is vele malen beter dan plekken, schilfers en jeuk...

De parasietenkruidenkuur hoef je niet voort te zetten als deze
is afgelopen...
http://www.heelnatuurlijk.nl/parasieten_kruidenkuur.htm

http://www.purosupplements.be/shop/i...677dbefca0dc31

naabar 21 april 2008 19:39

Die shampoo lijkt me voorlopig niets te helpen :crybaby: Ik heb het dan ook wel redelijk erg zitten.

In elk geval kwam ik in de eindeloze zoektocht naar een remedie het volgende tegen: Primaconazole

http://www.unboundmedicine.com/medli...assezia_agent_

Wekelijks slechts 1 pil slikken (200mg primaconazole) levert minder jeuk, minder roos en minder Malassezia op. Is dit misschien een nieuwe stap naar een kroet- en jeukvrij hoofd? Laat ons hopen dat Barrier het snel op de markt brengt zodat we dit kunnen testen !

Appleyard M 21 april 2008 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naabar (Bericht 164759)
Die shampoo lijkt me voorlopig niets te helpen :crybaby: Ik heb het dan ook wel redelijk erg zitten.

In elk geval kwam ik in de eindeloze zoektocht naar een remedie het volgende tegen: Primaconazole

http://www.unboundmedicine.com/medli...assezia_agent_

Wekelijks slechts 1 pil slikken (200mg primaconazole) levert minder jeuk, minder roos en minder Malassezia op. Is dit misschien een nieuwe stap naar een kroet- en jeukvrij hoofd? Laat ons hopen dat Barrier het snel op de markt brengt zodat we dit kunnen testen !

Vervelend voor je dat het niet werkt :crybaby: Die pil lijkt inderdaad wel wat resultaten te boeken maar de aantallen zijn klein en er worden verbeteringen worden niet echt concreet gemaakt. Ik kijk er in ieder geval met de nodige kritiek tegenaan.

Joellie 22 april 2008 10:36

YO Naabar
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naabar (Bericht 164759)
Die shampoo lijkt me voorlopig niets te helpen :crybaby: Ik heb het dan ook wel redelijk erg zitten.

In elk geval kwam ik in de eindeloze zoektocht naar een remedie het volgende tegen: Primaconazole

http://www.unboundmedicine.com/medli...assezia_agent_

Wekelijks slechts 1 pil slikken (200mg primaconazole) levert minder jeuk, minder roos en minder Malassezia op. Is dit misschien een nieuwe stap naar een kroet- en jeukvrij hoofd? Laat ons hopen dat Barrier het snel op de markt brengt zodat we dit kunnen testen !


Heb je ook wel eens appelazijn gebruikt... Dit kost 3 euro dacht ik bij de tuinen en is echt super.. Gewoon een handje mixen met de shampo van loreal zal ff kijken welke ik heb en dan wassen en uitspoelen. Wat ook perfect werkt is Selsun van de apotheek. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zou werken. Ik had 3 jaar geleden ook mijn hoofdhuid helemaal vol met dikke witte/gelige plak korsten. Just give it a try.. als je het nog niet hebt gedaan. Ik weet zeker dat na 3 a 4 wasbeurten 95 procent weg is en wegblijft. Het gaat vrij vlot dus. Het enige wat ik nog heb zijn af en toe schilfertjes in mijn gezicht. die ik nog niet weg heb. Ik zit nu op een speciaal dieet. maar weet ook als je de jus des oranges van cool best drinkt die ik nu niet meer mag hebben dat je bijna tot helemaal geen schilfers meer hebt. Ik hoor graag van je of je dit wel eens geprobeerd hebt.

naabar 22 april 2008 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 164840)
Heb je ook wel eens appelazijn gebruikt... Dit kost 3 euro dacht ik bij de tuinen en is echt super.. Gewoon een handje mixen met de shampo van loreal zal ff kijken welke ik heb en dan wassen en uitspoelen. Wat ook perfect werkt is Selsun van de apotheek. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zou werken. Ik had 3 jaar geleden ook mijn hoofdhuid helemaal vol met dikke witte/gelige plak korsten. Just give it a try.. als je het nog niet hebt gedaan. Ik weet zeker dat na 3 a 4 wasbeurten 95 procent weg is en wegblijft. Het gaat vrij vlot dus. Het enige wat ik nog heb zijn af en toe schilfertjes in mijn gezicht. die ik nog niet weg heb. Ik zit nu op een speciaal dieet. maar weet ook als je de jus des oranges van cool best drinkt die ik nu niet meer mag hebben dat je bijna tot helemaal geen schilfers meer hebt. Ik hoor graag van je of je dit wel eens geprobeerd hebt.


Heb ik beiden nog niet geprobeerd. Het is wel zo dat ik die Selsun niet direct vind in Vlaanderen als ik internet resultaten mag geloven toch. Die verwijzen me 99% van de gevallen naar een NL site, heb je enig idee of er een shampoo met een andere naam bij mij voorhanden is?

Nog een tweede vraagje: het is zo dat ik elke morgen een douche neem en dus ook mijn haar was. Kan dat geen kwaad in die zin dat de werkzame stoffen van een shampoobeurt op dag x (bvb Nizoral) verloren gaan na het wassen met een gewone shampoo op dag x+1? Wordt het werkende bestanddeel dan niet "weggewassen"?

Tiuri 25 april 2008 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet (Bericht 162450)
Ik merkte de eerste dag al dat ik geen jeuk meer hadde roos verdween met een dag of 10 geloof ik het duurde in indergeval niet lang en na 8 weken de combinatie shampoo en conditioner was mijn hoofheid helemaal top. De eerste week heb ik het iederedag gewassen en daarna 2x per week en nu was ik het nog steeds 2x per week voor de frisheid maar het is niet echt nodig. De emoe olie gebruik ik 1x per week als masker in mijn haar en voor mijn gezicht die ook snel geiriteerd was. De emoe olie caps zijn eigelijk voor mijn helegestel omdat ik geen cholesterol verlagers wil slikken omdat je huid daar heel dun van wordt en je spieren heel slap. Mijn cholesterol is nu 3.8 volgens mijn huisarts is dit een geweldig resultaat.Was 6.2.
Succes met je behandeling.

Helaas is M.M. de Vet zelf eigenaar van het webwinkeltje waar ze hier reclame voor maakt. Dat is verboden op HaarWeb, ik heb haar daar ook op aangesproken. Neem haar postings dus met een korreltje zout.

Tiuri 25 april 2008 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 161378)
Onderstaand een positieve reactie van het forum van Allergieplein. op emou olie.


nr. 11 Reactie van: maartje Uit:enkhuizen Datum:20-nov-2006 07:22:10

Grote kans dat die posting op allergieplein ook door de eigenaresse van de webwinkel zelf is geplaatst. :(

Joellie 25 april 2008 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naabar (Bericht 164904)
Heb ik beiden nog niet geprobeerd. Het is wel zo dat ik die Selsun niet direct vind in Vlaanderen als ik internet resultaten mag geloven toch. Die verwijzen me 99% van de gevallen naar een NL site, heb je enig idee of er een shampoo met een andere naam bij mij voorhanden is?

Nog een tweede vraagje: het is zo dat ik elke morgen een douche neem en dus ook mijn haar was. Kan dat geen kwaad in die zin dat de werkzame stoffen van een shampoobeurt op dag x (bvb Nizoral) verloren gaan na het wassen met een gewone shampoo op dag x+1? Wordt het werkende bestanddeel dan niet "weggewassen"?

Probeer dan eerst de appelazijn. Nee ik ken geen andere naam dan de Selsun shampl. Maar in NL krijg ik deze bij de apotheek. Ik denk dat de apotheek het zeker wel kan bestellen bij de groothandel. vraag anders een doktersrecept. Het is echt een van de beste shampo's hiervoor. Maar appelazijn mixen met de loreal shampo( naam moet ik je ff schuldig blijfen vergeten te kijken) gaat het ook echt mee weg. Ik wissel het af en toe. maar gebruik meestal de selsun omdat de appelazijn heel vloeibaar is in je handen. Probeer maar eerst die appelazijn. en stop met die nizoral want dat werkt echt niet. bij mij athans. Wel nizoral in creme vorm of ketacenozol voor je gezicht. die werkt pas na 5 of 6 weken.
UV licht dood ook het gist.

Appleyard M 25 april 2008 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri (Bericht 165137)
Helaas is M.M. de Vet zelf eigenaar van het webwinkeltje waar ze hier reclame voor maakt. Dat is verboden op HaarWeb, ik heb haar daar ook op aangesproken. Neem haar postings dus met een korreltje zout.

Hmm dat is inderdaad niet de bedoeling lijkt me. Voel me nu ook een beetje naïef dat ik er blindelings op in ben gegaan. Maar eigenaresse of geen eigenaresse, voor mij heeft het toch wel een zeer positief effect gehad en ik heb geen belang in die winkel:) Maargoed het schept natuurlijk geen vertrouwen in die winkel...

M.M. de Vet 25 april 2008 14:19

Ik word een beetje verdrietig van deze uitspraken, ik ben een amtenaar en heb geen webwinkel. Ik werk voor de overheid en heb echt geen zin en tijd om mij hier in te verdiepen. Vanmorgen heb ik contact gezocht met de webwinkel en zij zullen Tiuri aanschrijven. Je mag tegenwoordig nergens meer spontaan op reageren. bij deze neem ik afscheid van jullie.
Jullie zullen mij niet meer op het forum zien.

Tiuri 25 april 2008 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet (Bericht 165166)
Ik word een beetje verdrietig van deze uitspraken, ik ben een amtenaar en heb geen webwinkel. Ik werk voor de overheid en heb echt geen zin en tijd om mij hier in te verdiepen. Vanmorgen heb ik contact gezocht met de webwinkel en zij zullen Tiuri aanschrijven. Je mag tegenwoordig nergens meer spontaan op reageren. bij deze neem ik afscheid van jullie.
Jullie zullen mij niet meer op het forum zien.

Ik word pas echt verdrietig van mensen die keer op keer onze leden in de maling proberen te nemen. :crybaby: Zogenaamd een patiënt zijn en lotgenoten hier verwijzen naar een "wondermiddeltje" dat je stiekem zelf verkoopt, ik vind het niet chic.

Angel.. 25 april 2008 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri (Bericht 165171)
Ik word pas echt verdrietig van mensen die keer op keer onze leden in de maling proberen te nemen. :crybaby: Zogenaamd een patiënt zijn en lotgenoten hier verwijzen naar een "wondermiddeltje" dat je stiekem zelf verkoopt, ik vind het niet chic.

Ook ik heb de laatste tijd een hele stroom emoe olie promoters op haarweb ontdekt.
als je er wat van zegt wordt het glashard ontkend natuurlijk, vooral omdat ze zich steeds onder andere namen aanmelden. hoe meer mensen er zeggen er baat bij te hebben, hoe meer ze verkopen natuurlijk.

Kijk ook eens naar NicoLeL
gewoon ip blokkeren

DaNnY_24 27 april 2008 19:02

SE verdwijnt (bij gezonde mensen) bij voldoende slaap schone lakens en dekbedden niet te heet douchen, niet uitdrogende producten gebruiken doordat je huid dan weer meer vet gaat produceren (vooral niet als je een erg vette huid hebt door heet te douchen kan je huid beschadigen waardoor de allergische schimmel naarbinnen kan) en aanvullend eventueel een antischimmelmiddel voor max 4 weken.

MIJN THEORIE:
SE heeft niks met een slechte weerstand of iets te maken (kan me de laatste griep verkoudheid niet meer herinneren en dit terwijl ik een erg druk leven heb met Werk, sport, sex, drank en soms drugs) wat wel zo is is dat waarneer je stress, hoge testosteronspiegel hebt je afweersysteem even daalt (maar dat dalen is maar heel weinig dus als je al een hoge weerstand hebt en daalt iets) SE licht kan verergeren (bij sommige mensen) omdat ook de afweer van de huid afneemt, slaap je weer goe dneem je weer normale voeding gaat je afweersysteem weer naar normale waarde en verdwijnt SE,,, .
(allemaal mijn theorien uit eigen ervaring heb zelf ook SE alleen je ziet er niks meer van)

Ene je hebt 100% gelijk Tiuri... ze weten half niet wat ze sommige mensen aan kunnen doen met hun (goedbedoelde? of gewoon dikke winst maken!!) productjes, al is het product nog zo makkelijk en zonder bijwerkingen... Zo''n persooon zit HEEl erg met zijn huiduitslag en dan bestelt diegene een product dat zogenaamd door veel mensen is gebruikt en heel goed werkte...
En dan blijkt bij gebruik het helemaal niks of het zelfs erger te maken.

MENSEN GA DUS NAAR DE HUISARTS EN GA NIET ZOMAAR IETS KOPEN!

Ene het is echt geen zeldzame aandoening maar komt vooral bij jonge mensen voor(omdat als je ouder word jehuid minder vet gaat produceren :P:P:P:P), naar schatting heeft 10 % last van cronische SE en denk wel dat iedereen eens een keer roos heeft gehad (een lichte vorm van SE) maar de meeste mensen grijpen snel in want SE kan ook strooien vanuit je hoofdhaar naar je gezicht (tijdens slapen)

vlaamse reus 15 mei 2008 13:50

Voor SE : ga Grote Klistabletten halen bij de apotheker, neem 1 tot 2 potjes leeg voor je echt resultaat hebt, maar blijf ze innemen!
Echt waar!! En ik ben GEEN verkoper.
Succes

mieske 15 mei 2008 16:51

Hoi,


Ik loop nu 1 jaar met Seborroiche eczeem. Maanden heb ik bij de dermatoloog gelopen maar daar kwamen we niet verder dan zalfjes me hormonen. Mijn lichaam zou te veel gist aanmaken. Er zou geen echt middel tegen Seborroiche Eczeem zijn alleen maar zalfjes en tabletten die het verminderen.
Mijn gezicht stond vol met dikke rode vlekken. Dag in dag uit jeuk en schilfertjes op mijn hoofd en in mij gezicht. Afspraken ging ik niet meer heen, op stap werd ook al een probleem.
Van de een op de andere dag ben ik gestopt met zalven en de dermatoloog. Ik had het echt helemaal gehad en ben nu 2 maanden op natuurlijke basis bezig. Ik slik 2x per dag Paardenmelk capsules van Equilac. www.equilac.nl. De capsules kun je bestellen bij de apotheek. En daarnaast gebruik ik 2x daags Omega3. De eerste 2 a 3 weken werden de vlekken alleen erger. Maar nu langzaam aan raak ik het kwijt. Ik drink hierbij 2 liter water zodat ik mijn nieren spoel.
Natuurlijk kan is het geen garantie dat het voor iedereen helpt. Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Veel succes


Groetjes,
Michelle

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri (Bericht 44228)
Hallo mensen,

Bij mij is seborroïsch eczeem geconstateerd op m'n gezicht en op m'n behaarde hoofdhuid. Dat is opzich een onschuldige aandoening, maar in al z'n onschuld toch zeer venijnig. Ik ben er achter gekomen dat het mijn leven waarschijnlijk toch meer gaat beïnvloeden dan ik eerst dacht.



Seborroïsch eczeem (Engels: seborrheic dermatitis) is namelijk een chronische eczeemaandoening, dat zich meestal manifesteert op de hoofdhuid. Ik heb een goede informatiefolder op internet gevonden en die als attachment bij deze post gedaan. Bij mij komt het eczeem nu al langer dan een jaar in meer of mindere mate voor in de nasolabiale plooien (de neus-wangplooien), een bekende plek voor dit eczeem omdat daar meer talg wordt afgescheden dan elders. Gelukkig komt het nog nergens anders voor, want het kan in principe uiteindelijk op de gehele hoofdhuid actief worden.

Het probleem met deze eczeemaandoening is dat het chronisch is, en dus nooit meer overgaat. Het kan wel een tijdje weggaan, maar het zal vroeg of laat weer de kop op steken. Daarbij zijn er nog niet echt geschikte behandelmethodes voor. Roos is ook een variant van deze eczeemsoort, maar het is zeker niet hetzelfde! Roos zorgt namelijk alleen voor schilfering en jeuk van de huid, terwijl seborroïsch eczeem gepaard gaat met een dikkere, rode huid.

Het enige wat bij mij goed helpt ertegen is hydrocortison. Echter, als ik hier mee stop is het binnen een dag weer terug, maar dan erger. Hydrocortison is een zalf die je maar kort mag gebruiken en vooral op de dunne gezichtshuid voor onherstelbare schade kan zorgen. Daarbij helpt ketoconazol-zalf bij veel mensen, bij mij niet.

Ik moet nu helaas definitief stoppen met de hydrocortison en zoek nu naar tips om de eczeem toch verder onder controle te krijgen. Ik vraag me af of meer mensen op dit forum ermee te kampen hebben. Het schijnt dat 10% van de bevolking er in meer of mindere mate last mee heeft.

Daarbij schijnt de aandoening in verband te worden gebracht met alopecia androgenetica, daarom post ik het ook in deze rubriek. Er zijn wetenschappers die een relatie tussen deze twee "kwalen" suggereren. Op ieder groot Amerikaans haarforum lopen ook een of meer threads over dit onderwerp.

Dus als er mensen zijn die dit ook hebben of die hier ervaringen mee hebben gehad: jullie reacties zijn meer dan welkom.


mieske 15 mei 2008 17:01

Hoi,


Ik loop nu 1 jaar met Seborroiche eczeem. Maanden heb ik bij de dermatoloog gelopen maar daar kwamen we niet verder dan zalfjes me hormonen. Mijn lichaam zou te veel gist aanmaken. Er zou geen echt middel tegen Seborroiche Eczeem zijn alleen maar zalfjes en tabletten die het verminderen.
Mijn gezicht stond vol met dikke rode vlekken. Dag in dag uit jeuk en schilfertjes op mijn hoofd en in mij gezicht. Afspraken ging ik niet meer heen, op stap werd ook al een probleem.
Van de een op de andere dag ben ik gestopt met zalven en de dermatoloog. Ik had het echt helemaal gehad en ben nu 2 maanden op natuurlijke basis bezig. Ik slik 2x per dag Paardenmelk capsules van Equilac. www.equilac.nl. De capsules kun je bestellen bij de apotheek. En daarnaast gebruik ik 2x daags Omega3. De eerste 2 a 3 weken werden de vlekken alleen erger. Maar nu langzaam aan raak ik het kwijt. Ik drink hierbij 2 liter water zodat ik mijn nieren spoel. Na het wassen van mijn gezicht smeer ik de rode vlekken in met Amandel olie. Deze amandel olie heb ik gemixed ying yang olie.
Natuurlijk kan is het geen garantie dat het voor iedereen helpt. Maar proberen kan natuurlijk altijd. Mocht je vragen hebben hoor ik het graag.
Veel succes

Appleyard M 16 mei 2008 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaamse reus (Bericht 166819)
Voor SE : ga Grote Klistabletten halen bij de apotheker, neem 1 tot 2 potjes leeg voor je echt resultaat hebt, maar blijf ze innemen!
Echt waar!! En ik ben GEEN verkoper.
Succes

Hoe heeft het bij jou geholpen? Is het minder geworden of volledig verdwenen? Ik heb ze ook een tijdje geslikt maar na 1 potje merkte ik niets dus ik ben gestopt.

chris27 18 mei 2008 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 161670)
(...)
Toch waren er nog rode vlekken en voordat ik me in alternatieve middelen wilde storten, wilde ik toch nog de dermatoloog een kans geven. Na mededeling van heftige reacties op de ketoconazol en hydrocortison, schreef hij me een brouwseltje voor, een teerzalf (beigekleurig). Op de verpakking staat "SOL CARBONIS DETERGENS 1,5 ML; SULFUR AD USUM EXTERNUM 1,5 G; CREMOR LANETTE I 27,0 G" Het meurt ontzettend, maar ik smeer het voor de nacht op de huid. De vlekken werden de eerste 3 dagen iets erger, maar daarna zwakten de vlekken af. Ik ben nu twee weken aan het smeren, en heb nog maar 20% van de vlekken over. De schilfering is ook minder, maar aan het eind van de middag schilfert het toch iets meer dan 's ochtends en smeer ik daar nu een heel neutrale creme op (ook van de dermatoloog: het is als het ware een crème met niets erin waar je gevoelig voor zou kunnen zijn): CETOMACROGOLCREME MET 10% DUNVLOEIBARE PARAFFINE. Op dit moment ben ik blij. Een gladde huid, met hier en daar nog wat minimale schilfering en een plekje, maar daar kan ik uitstekend mee leven.

Status op dit moment: alle vlekken weg!! Ik heb trouw de hierboven genoemde teerzalf gesmeerd en op gegeven moment hoefde ik zelfs de Cetomacrogolcreme niet meer te gebruiken, want ook de schilfering verdween! Nu smeer ik zo 2-3 keer per week de zalf ter preventie. En de stank? Ach, daar wen je aan. Heb van anderen ook nog geen klachten gehoord (in de geest van: "wat stinkt het hier!")

Ik heb in dit forum alleen niemand anders over teerzalf gehoord, ben ik echt de enige met deze ervaring?

valentijn 20 mei 2008 03:11

Na een tijdje mee gelezen te hebben, vond ik het tijd om mijn ervaringen te delen en wat actiever bij te dragen aan deze thread.

Sinds een jaar of twee (ben nu 20) heb ik ook last van wat zeer waarschijnlijk seborroisch eczeem is. Van wat ik me kan herinneren is het begonnen met 'gewone' roos. Ik ben toen een aantal gewone shampoos gaan gebruiken, Nivea antiroos en Palmolive antiroos shampoo. Omdat ik hiermee weinig bereikte, ben ik naar de huisarts gegaan. De huisarts heeft me toen Ketozonacol voorgeschreven. Een aantal weken gebruikt en de roos was verdwenen.

Na ongeveer een jaar merkte ik dat de roos weer terug kwam, dit maal erger. Ik heb toen Rooscure gebruikt, omdat Rooscure immers ook Ketozonacol bevat. Dit werkte echter niet. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb wederom Ketozonacol gekregen. Na twee keer per week gebruik gedurende vier weken zonder resultaat, adviseerde zij mij om elke dag er mee te wassen (eerst 10 minuten laten inweken). Ook dit had geen resultaat. Ik heb daarna een week of twee weken Locoid gebruikt, zonder resultaat.

Ik ben teruggegaan naar de huisarts en ben doorverwezen naar dermatoloog 1. Deze gaf mij, overigens na een 5 seconden durende inspectie van mijn haar,Topicorte, teerzalf en Denorex. Na een tijdje getwijfeld te hebben om met teershampoo te gaan wassen ben ik het toch gaan gebruiken. De teerzalf diende hierbij voor 't slapen gaan aangebracht te worden, om de schilfers los te weken zodat de shampoo beter zijn werk kon doen. In deze zalf zat verder Salicylzuur en nog iets met een A. Een zeer vette zalf, die ik nauwelijks goed kon aanbrengen. De zalf moest ik een week lang aanbrengen en verder moest ik drie keer per week met Denorex wassen. Dit heb ik een tijdje volgehouden, maar het resultaat was niet echt overtuigend. Ik vind het leuk om te lezen dat het bij jou wel resultaat heeft, Chris (de zalf).

Ik ben na zo'n drie weken voor iets anders bij dermatoloog 2 geweest. Ik liet hem zien hoe het met m'n hoofd stond, en hij zei (ook zonder echte inspectie) dat hij iets had wat veel sneller werkte. Ik natuurlijk helemaal blij, en hij vertelde mij dat dit een nieuw ontwikkelde shampoo was die je gewoon twee keer per week kon gebruiken. Deze shampoo bleek Clobex te zijn. Zo uit mijn hoofd is de werkzame stof hierin een klasse 4 corticosteoride. Omdat ik weet dat coricosteoriden eigenlijk alleen de afweerreactie van je lichaam doen afnemen, heb ik deze shampoo tot op heden nog niet gebruikt. Bij het stoppen zal de afweerreactie weer terug komen, omdat hetgeen waar je lichaam op reageert immers nog steeds aanwezig is. Ook gezien de bijwerkingen sta ik niet echt te springen om deze shampoo te gebruiken.

Mijn status nu:

Jeuk is eigenlijk zeer weinig, af en toe lichte jeuk maar dit verdwijnt meestal na 5 minuten, tenzij ik er aan ga zitten.

Roodheid, voor zover niet te zien.

Schilfers: Eigenlijk zitten over mijn hoofdhuid verspreid dikke lagen met op elkaar gekleefde schilfers. Ik heb daarom ook plaatsen waar het haar gewoon plat ligt omdat het helemaal vast zit. Daarnaast zitten iets minder grote schilfers door mijn hele haar heen. Om de schilfers te verbergen draag ik sinds een tijd een pet. Voordat ik wegga knip ik de nog zichtbare schilfers weg. Kammen lukt bijna niet, omdat ik steeds vastloop op schilfers.

Overigens heb ik ook op mijn gezicht last van seborroisch eczeem. Dit is echter goed te behandelen met ketazonacol of appelcider azijn.

Lijstje met middelen die ik tussendoor gebruikt heb (voor mijn hoofdhuid):

Zarqa anti-dandruff
Appelciderazijn
Weleda rozermarijn shampoo
Lavashampoo van Sante (geheel natuurlijk)

Ik gebruik nu shampoo van Vichy tegen vette schilfers met salicylzuur en seleniumsulfide.
Als ook deze shampoo niet werkt, dan heb ik toch het idee dat iets anders dan een gist bij mij het probleem veroorzaakt. Immers zowel ketazonacol en selniumsulfide zijn erkende gistdodende stoffen. Tenzij ik natuurlijk last heb van een of andere super gist die nog niet ontdekt is..

Op de dag dat ik iets vind dat mij van deze vooral psychosociale last af helpt, zal ik dat zeker delen met mede-‘patiënten’. Ik hoop dat jullie hetzelfde zullen doen. Ik zit er gewoon heel erg mee, en ik merk dat ik steeds meer situaties probeer te vermijden.

chris27 20 mei 2008 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valentijn (Bericht 167436)
Ik ben teruggegaan naar de huisarts en ben doorverwezen naar dermatoloog 1. Deze gaf mij, overigens na een 5 seconden durende inspectie van mijn haar,Topicorte, teerzalf en Denorex. Na een tijdje getwijfeld te hebben om met teershampoo te gaan wassen ben ik het toch gaan gebruiken. De teerzalf diende hierbij voor 't slapen gaan aangebracht te worden, om de schilfers los te weken zodat de shampoo beter zijn werk kon doen. In deze zalf zat verder Salicylzuur en nog iets met een A. Een zeer vette zalf, die ik nauwelijks goed kon aanbrengen. De zalf moest ik een week lang aanbrengen en verder moest ik drie keer per week met Denorex wassen. Dit heb ik een tijdje volgehouden, maar het resultaat was niet echt overtuigend. Ik vind het leuk om te lezen dat het bij jou wel resultaat heeft, Chris (de zalf).

Ik denk dat je toch een ander soort teerzalf hebt gehad, want de mijne is makkelijk op te brengen (beter dan nivea-blauw-blik-crème) en als ik het zo lees is jouw zalf bedoeld voor in het haar? Ik smeer het op mijn gezicht (voorhoofd/langs de neus)...

Voor wat betreft de corticosteroiden kan ik het alleen maar met je eens zijn. Als je het al gaat gebruiken, mag je dat niet langdurig doen. Bij mij mist er nog maar een heeeel klein beetje uit de tube.

Je zult ongetwijfeld gelezen hebben dat ik ook van die vette schilfers/plakken had (met lood in de schoenen ga je dan naar de kapper) en dat die als sneeuw voor de zon verdwenen met Guhl Rozemarijn shampoo. Maar ik ben er intussen ook achter dat ieder geval anders is en dit is dus puur een suggestie... Waar ik ook achter ben is dat je huid eerst tot rust moet komen voordat je weer eens iets anders uitprobeert. De "cocktails" die ik heb geprobeerd maakten op gegeven moment de huid overgevoelig voor wat dan ook...

In de beschrijving van mijn teerzalf lees ik dat er Sulfur in zit. Dat is naar ik gehoord heb ook wat homeopaten vaak voorschrijven in bepaalde gevallen van eczeem...

vlaamse reus 26 mei 2008 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 166892)
Hoe heeft het bij jou geholpen? Is het minder geworden of volledig verdwenen? Ik heb ze ook een tijdje geslikt maar na 1 potje merkte ik niets dus ik ben gestopt.

Ik heb pas na 2 potjes resultaat gemerkt.Maar ik ben het blijven doornemen.
Ik heb nu soms nog wat last thv de middelste punten van mijn wenkbrauwen (naast de bovenkant neus maw) en onder de neus. Maar dit lijkt mij puur een reaktie van de lever, dus bij belasting van de lever.
Als ik dit vergelijk met vroeger , is dit een hele verbetering. Het is maw zo goed als weg en het blijft ook lange perioden weg.
Ik ben SE-vrij geweest gedurende de hele winter, terwijl dit vroeger de lastigste periode was.
Ik heb ook een creme laten maken door de apo van de moedertinctuur van de grote klis (arctium lappa 10%) en die creme is op die plaatsjes wel doeltreffend. De creme is ook goed voor andere huidaandoeningen.
Succes ermee.

Chupaboy 31 mei 2008 13:55

hoi,

ik heb sebirorisch exceem op mijn hoofdhuid. Irritant is het wel. Een haarplekje op mijn hoofd valt sneller uit dan de rest. (linksvoor). Hebben jullie ook zoeits of ben ik de enige?

lanny 1 juni 2008 12:33

sebirorisch
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chupaboy (Bericht 168423)
hoi,

ik heb sebirorisch exceem op mijn hoofdhuid. Irritant is het wel. Een haarplekje op mijn hoofd valt sneller uit dan de rest. (linksvoor). Hebben jullie ook zoeits of ben ik de enige?


Wat is het probleem als het op een plekje sneller uitvalt? Je kunt je exceem ook laten behandelen dmv bio resonantie ben je er meestal gewoon van af kijk maar op bio resonantie amsterdam

gr

Lanny

Goddelijk. 2 juni 2008 19:30

Nou. Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik het ook heb. Op mijn hoofdhuid, mijn wenkbrouwen en langs mijn mond zegmaar. De dokter wou nog geen recept uitschrijven omdat hij het niet zeker wist, omdat ik ook psoriasis heb. Dus heeft hij mij doorgewezen naar het ziekenhuis, een dematologist. Waar ik overigens pas over 2 maanden terecht kan..

Ik vind het erg irritant.. Laatst zat een klasgenoot me vierkant uit te lachen, omdat ik van die rode vlekken in mijn gezicht had. Ipv het even tegen mij te zeggen.. Naja.

Aangezien ik ook psoriasis creme heb, daivonex, heb ik het eerst daarme behandelt, maar dat was voordat ik wist dat het eczeem was. Kan ik dat nu nog steeds doen of is dat tja, gevaarlijk ofzo xD?

En hoe kan ik de roos verminderen? Of iniedergeval mij gezicht behandelen.. Want 2 maanden vind ik best lang..

Amy.

valentijn 3 juni 2008 04:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 167452)
Ik denk dat je toch een ander soort teerzalf hebt gehad, want de mijne is makkelijk op te brengen (beter dan nivea-blauw-blik-crème) en als ik het zo lees is jouw zalf bedoeld voor in het haar? Ik smeer het op mijn gezicht (voorhoofd/langs de neus)...

Voor wat betreft de corticosteroiden kan ik het alleen maar met je eens zijn. Als je het al gaat gebruiken, mag je dat niet langdurig doen. Bij mij mist er nog maar een heeeel klein beetje uit de tube.

Je zult ongetwijfeld gelezen hebben dat ik ook van die vette schilfers/plakken had (met lood in de schoenen ga je dan naar de kapper) en dat die als sneeuw voor de zon verdwenen met Guhl Rozemarijn shampoo. Maar ik ben er intussen ook achter dat ieder geval anders is en dit is dus puur een suggestie... Waar ik ook achter ben is dat je huid eerst tot rust moet komen voordat je weer eens iets anders uitprobeert. De "cocktails" die ik heb geprobeerd maakten op gegeven moment de huid overgevoelig voor wat dan ook...

In de beschrijving van mijn teerzalf lees ik dat er Sulfur in zit. Dat is naar ik gehoord heb ook wat homeopaten vaak voorschrijven in bepaalde gevallen van eczeem...

De zalf was inderdaad voor m´n hoofdhuid. Klopt wat je zegt over ieder geval is anders, de meeste dingen die ik uitprobeer hebben bij anderen eerder wel tot een positief resultaat geleid. Af en toe las ik periodes in waarin ik vrij weinig mijn haar probeer te wassen met wat dan ook, om zoals je zegt m´n hoofdhuid een beetje te rust te gunnen. Helaas kunnen deze periodes niet te lang duren omdat m´n haar dan nog vetter wordt.

In m´n laatste bericht vertelde ik over Vichy shampoo. Tot op heden boek ik hier nauwelijks verbetering mee. Gezien de prijs van 10 euro denk ik dan ook niet dat ik nog een fles koop. Ik denk dat ik de komende tijd weer met een gewone shampoo ga wassen, misschien met die shampoo van Guhl. Over Rozemarijn lees ik goede dingen, maar aan de andere kant heb ik al Weleda Rozemarijn shampoo gebruikt zonder resultaat.

Vlaamse Reus: Had jij ook last van eczeem op je hoofdhuid of alleen in je gezicht? Je spreekt over een reactie van je lever, wordt dit veroorzaakt door de Grote Klis of door iets anders wat je daarnaast gebruikt?

Amy: Vervelend om te lezen dat je voorlopig nog niet terecht kan bij de dermatoloog en dat je klasgenoot zich zo kinderachtig gedraagt. Mij is zoiets tot op heden gelukkig niet overkomen, maar ik heb wel vaak het idee dat mensen mij echt zitten te bekijken en mij vies vinden omdat ik van die schilfers heb...terwijl ik echt m'n best doe om er iets aan te doen.

Wat bij mij redelijk goed werkt in mijn gezicht is Ketazonacol creme (via de dokter) of Appelcider azijn. Dit laatste kun je bij de AH kopen voor 1 euro nog wat. Voor je haar zie mijn vorige bericht. Hierin staan wat producten die bij sommige personen goed werken.

amphoria 11 juni 2008 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valentijn (Bericht 168623)
De zalf was inderdaad voor m´n hoofdhuid. Klopt wat je zegt over ieder geval is anders, de meeste dingen die ik uitprobeer hebben bij anderen eerder wel tot een positief resultaat geleid. Af en toe las ik periodes in waarin ik vrij weinig mijn haar probeer te wassen met wat dan ook, om zoals je zegt m´n hoofdhuid een beetje te rust te gunnen. Helaas kunnen deze periodes niet te lang duren omdat m´n haar dan nog vetter wordt.

In m´n laatste bericht vertelde ik over Vichy shampoo. Tot op heden boek ik hier nauwelijks verbetering mee. Gezien de prijs van 10 euro denk ik dan ook niet dat ik nog een fles koop. Ik denk dat ik de komende tijd weer met een gewone shampoo ga wassen, misschien met die shampoo van Guhl. Over Rozemarijn lees ik goede dingen, maar aan de andere kant heb ik al Weleda Rozemarijn shampoo gebruikt zonder resultaat.

Vlaamse Reus: Had jij ook last van eczeem op je hoofdhuid of alleen in je gezicht? Je spreekt over een reactie van je lever, wordt dit veroorzaakt door de Grote Klis of door iets anders wat je daarnaast gebruikt?

Amy: Vervelend om te lezen dat je voorlopig nog niet terecht kan bij de dermatoloog en dat je klasgenoot zich zo kinderachtig gedraagt. Mij is zoiets tot op heden gelukkig niet overkomen, maar ik heb wel vaak het idee dat mensen mij echt zitten te bekijken en mij vies vinden omdat ik van die schilfers heb...terwijl ik echt m'n best doe om er iets aan te doen.

Wat bij mij redelijk goed werkt in mijn gezicht is Ketazonacol creme (via de dokter) of Appelcider azijn. Dit laatste kun je bij de AH kopen voor 1 euro nog wat. Voor je haar zie mijn vorige bericht. Hierin staan wat producten die bij sommige personen goed werken.

Hallo, ik heb ook last van eczeem op mijn hoofdhuid. Dit is mijn tweede en langste "aanval" en ben nu desperate opzoek naar een goed middel. Ik heb ketoconazol sandoz 20 gekregen van mijn huisarts. Hij heeft niet geconctateerd welk soort eczeem ik heb (...) maar dit zou volgens hem wel helpen tegen eczeem. lalala naar de apotheker, en dan lees je het; Komt vaak voor: HAARUITVAL
Ik zou graag jullie ervaring met dit middel willen weten zodat ik weet hoe ernstig het is. Heb het nog niet durven gebruiken en stap nu van Resdan shampoo over op Guhl Rozemarijn shampoo (omdat dat sommige schijnt te helpen)
Wat ik verder al heb gebruikt:
VSM creme tegen eczeem - eerste dagen vermindering, daarna hielp het niets meer en breidde de eczeem zich gewoon uit.

Skinsolve eczeem creme - Effectief de eerste keer, maar er is een halve tube nodig voor 1 beurt.

Resdan kuur - Best effectief eerste 4 weken, maar mag niet langer gebruikt worden.
Resdan shampoo - houd het jeuken onder controle en de hoeveelheid kleine losse schilvers, maar weekt deze niet los.

Mijn haar komt ook sneller los, eerder kreeg ik met mijn vingers wel eens schilvertjes los maar nu komer er haren mee die vast zitten in de prut...
Dus doe ik niet meer:P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.