Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Droge huid door Minoxidil? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37861)

PJKG 24 februari 2019 11:50

Droge huid door Minoxidil?
 
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu bijna 3 weken minoxidil.
Naast het feit dat ik aardig wat jeuk ervaar door het gebruik ervan, merk ik ook dat mijn hoofdhuid (de plekjes waar ik het op spuit) erg droog is en dat er veel huidschilfers te zien zijn. Ik probeer zo min mogelijk te krabben, dus daaraan ligt het denk ik niet. Ik zie de schilfers vooral wanneer ik 's ochtends wakker word.

Weten jullie of dit normaal is?

Reet 24 februari 2019 16:08

Is een veelvoorkomende bijwerking. Bij mij ging het wel redelijk snel weer weg. Als het te lang aanhoudt of de jeuk wordt erger kan het misschien een allergische reactie zijn. Dat had ik bijv. met de Minoxidil van Kirkland.

PJKG 24 februari 2019 16:27

Ik heb ook die van Kirkland. Is er een alternatief?

Pionier 24 februari 2019 19:45

Opletten met minox.


Minox is slecht voor collageen en een veel voorkomende bijwerking is bijvoorbeeld donkere huid onder ogen en andere huidaandoeningen.

123hallo 25 februari 2019 00:45

Dit heb ik ook gehad witte schilfers door minoxidil. Dit verminderd en verdwijnt uiteindelijk. Je kunt van Kirkland overstappen naar Foligan, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt. Ik heb beide merken gebruikt, maar ik ben tevreden met Kirkland.

nicolaasdk 25 februari 2019 10:01

De schilfers zijn geen bijwerking, maar neerslag van Kirkland Minoxidil.
Dat heb je niet met de foam.

Groet,
Nicolaas.

Tjander 25 februari 2019 20:25

Had hier ook veel last van, echter veel minder nu icm met Alpacin Hybrid

Reet 25 februari 2019 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pionier (Bericht 429458)
Opletten met minox.


Minox is slecht voor collageen en een veel voorkomende bijwerking is bijvoorbeeld donkere huid onder ogen en andere huidaandoeningen.

Ik gebruik al 25 jaar Minoxidil en ik wordt serieus door velen 20 jaar jonger geschat. En ik smeer veel. Flesje van 100 ml doe ik nog geen maand mee. Heb vaker gelezen dat Minoxidil slecht voor collageen is maar hoeveel procent zou hier daadwerkelijk last van hebben?

nicolaasdk 26 februari 2019 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reet (Bericht 429513)
Ik gebruik al 25 jaar Minoxidil en ik wordt serieus door velen 20 jaar jonger geschat. En ik smeer veel. Flesje van 100 ml doe ik nog geen maand mee. Heb vaker gelezen dat Minoxidil slecht voor collageen is maar hoeveel procent zou hier daadwerkelijk last van hebben?

Haha "ik smeer veel". Mooi. Ik ook. Het is echt top spul en fungeert bij mij ook als gel! Ik vind de foam wel een stuk gebruiksvriendelijker en minder vet dan de vloeistof.

Groet,
Nicolaas.

PJKG 1 maart 2019 23:20

Bedankt voor de reacties. Merk al dat de schilfers minder worden. Echter, het kan ook aan het douchen liggen. Dus ik weet het niet precies.

Daarnaast, hoe zijn jullie ervaringen met minox? Lijdt het slechts tot vertraging van haaruitval of heeft het bij sommige van jullie ook tot een beetje vergroei (dikkere haartjes) geleid?

PJKG 5 maart 2019 14:44

Bump


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.