Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   3000 grafts bij Prohairclinic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=26028)

1979 15 augustus 2010 02:58

3000 grafts bij Prohairclinic
 
3 Bijlage(n)
Sinds een tijdje lees en kijk ik een beetje mee bij discussies van mensen die hun ervaringen met haartransplantaties volgens de FUE-methode hier delen. Daarom lijkt het me fair om nu, iets langer dan twee weken na mijn eigen ingreep, mijn ervaringen en voortgang op dezelfde manier met jullie hier te delen. Vooralsnog ben ik tevreden. Ik zal de foto's voor zichzelf laten spreken, deze zijn van dag 16 na de behandeling. Uiteraard reageer ik met alle plezier op vragen of opmerkingen.

norwood2 15 augustus 2010 06:35

Ziet er spectaculair uit, zo goed als een nieuwe haarlijn waarbij geen vorm van kaalheid meer te traceren valt, mits alle haren opkomen.

Ik neem aan dat je 30/31 bent, ooit overwogen iets conversatiever te werk te gaan of was je de laatste jaren toch al niet meer kalend ?

BMbastiaans 15 augustus 2010 09:21

dank je voor de informatie, maar wat was je beginpunt? Hoeveel haar had je nog. Anders kan je het niet echt beoordelen hey...
Een foto voor en na is toch belangrijk.

1979 15 augustus 2010 11:57

5 Bijlage(n)
Ik ben nu inderdaad 31 jaar oud. Rond 2005 begon ik flinke inhammen te krijgen en langzaam maar zeker werd het vooraan ook allemaal steeds dunner. Dit gebeurde echter allemaal in een traag tempo, zodat ik me door de jaren heen rustig een goed beeld heb kunnen vormen van de mogelijke oplossingen en kwam ik in Mechelen uit. Zulke duidelijke foto's als de vorige drie heb ik niet van de situatie vóór de ingreep, daarom heb ik maar wat foto's van de afgelopen jaren naast elkaar gezet. Wellicht maakt dat het wat duidelijker voor jullie. Misschien dat Bart te zijner tijd de foto's van vlak vóór de transplantatie hier kan posten?!

1979 15 augustus 2010 12:01

5 Bijlage(n)
De volgende vijf...

1979 15 augustus 2010 12:04

5 Bijlage(n)
En de laatste vijf, allemaal in chronologische volgorde vanaf 2005.

norwood2 15 augustus 2010 12:12

Heel fotoalbum. ;)

Nee dat zou ik ook wel aandurven. Je bent de 30 al gepasseerd, AGA was al een aantal jaar geleden ingezet, en niet dramatisch. Ik denk dat je een blij man bent.

AnthonieH 15 augustus 2010 12:37

Ik denk ook dat je een goede zet hebt gedaan met meteen een dergelijk forse ingreep. Je gaat dit jaar met een heel goed gevoel en een ouderwets vol kapsel de feestdagen in :)

1979 15 augustus 2010 14:29

Ik ben er inderdaad erg blij mee. Alleen het ontvangstgebied is nog tamelijk rood/roze, maar met behulp van de aloë vera-spray zal dat wel geleidelijk wegtrekken. Het is nu afwachten wanneer en hoeveel er gaat uitvallen de komende tijd. Aan de ene kant heb ik de ingreep ondergaan om eindelijk weer eens van mijn vaste (en zo ongeveer enig mogelijk acceptabel) kapsel van de laatste jaren af te kunnen wijken en mijn haar nog eens wat langer te dragen, maar aan de andere kant vind ik dit korte kapsel nu eigenlijk ook wel goed staan. Afhankelijk van het aantal haren dat blijft staan overweeg ik dan ook om het kort te houden totdat alle haren daadwerkelijk gaan groeien. Wanneer er haren gaan uitvallen, kun je dan overigens ergens aan herkennen of 't een oorspronkelijk of een getransplanteerd haar betreft?

wesley1982 15 augustus 2010 20:53

komt allemaal goed man , nu gewoon wat maanden wachten tot het rode weg is en de grafts erdoor komen en je zit goed :cool:

1979 18 augustus 2010 12:32

Zo, het is vandaag precies drie weken na de tweede dag van de ingreep. Er zijn de afgelopen dagen al serieus veel haren uitgevallen, met name op de plekken waar er vóór de transplantatie geen meer stonden. Dat viel natuurlijk te verwachten, alleen vroeg ik me af of het niet een beetje aan de vroege kant is wanneer de richtlijn van Prohairclinic "na verloop van 3-5 weken" is?! Laat ik maar hopen dat ze, wanneer ze bij mij zo snel uitvallen, ook weer heel snel terugkomen en beginnen te groeien.

norwood2 18 augustus 2010 12:49

Is die richtlijn 3/5 weken ja ?

Over het algemeen is 50/75% procent verdwenen na 15-20 dagen.

RAAFIE 18 augustus 2010 18:26

Bij mij vielen ze ook sneller uit. Dan die 3 weken .

1979 18 augustus 2010 18:27

In hun documentatie staat "Na verloop van 3-5 weken zullen de transplantaten uitvallen". Maar ik ben natuurlijk alleen maar blij als de ervaringsdeskundigen hier hun eigen bevindingen melden en zeggen dat het eerder begint, norwood2. Vandaag is het dag 21 gerekend vanaf de eerste dag na de transplantatie, dus dan zou het wel redelijk kloppen. Bedankt!

hektor 18 augustus 2010 18:53

Normaal gesproken kunnen de haren uitvallen tussen de 2e week tot en met de 8e week, dus geen zorgen :cool:.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.