AnthonieH |
9 januari 2015 19:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha
(Bericht 365486)
Nou, ik snap Toon op zich wel maar het zijn die onderbuik gevoelens die gevaarlijk zijn voor je denkwijze. Wat misschien scheelt is dat Limbo en ik gereisd hebben door islamitische staten en dan merk je dat het net mensen zijn.;)
Ook zij voelen geen enkele verwantschap met extremisme en willen gewoon hun kinderen leuk laat opgroeien, hun hypotheek betalen en vrij zijn in hun uitingen. Wij vinden het net zo heerlijk om die landen weg te zetten als griezelige kortzichtige landen als dat zij ons wegzetten als losgeslagen idioten zondernormen en waarden.
Als we ons laten beïnvloeden door de meningen van mensen die een heel andere agenda hebben dan wat wij "gewone mensen" mensen willen dan zijn we het belangrijkste kwijt nl. zelfstandig nadenken en menselijk blijven.
|
De geschiedenis leert dat het negeren van onderbuikgevoelens gevaarlijk is. Gek dat de term Nazi wel bekend is, maar het verhaal er achter kennelijk niet.
Die aanslagplegers zijn een symptoom van de onderbuikgevoelens in ėėn kamp. Te lang genegeerd, geëxcuseerd of stilgetroeteld.
Wilders geeft geluid aan de onderbuikgevoelens van een ander kamp. Luister en hoor daarin de waarschuwing. Wat dat betreft kun je hem vergelijken met de eerste de beste uit Saoudi Arabië overgevlogen Wabitisch imam.
Ook in dat kamp zitten hufters die best bereid zijn om met geweld uiting te geven aan die onderbuikgevoelens. Met beide kampen zul je uiteindelijk iets moeten. Negeren, monddood maken of met de mantel der liefde bedekken zal niet werken. Niet bij fanatieke moslims, niet bij islambashers. Dus als je een dialoog met het ene kamp voorstaat, zorg dan dat de andere kant aangetakt blijft.
Als je je werkelijk moreel superieur voelt, dan facilteer je een open dialoog. En een dialoog begin je niet met termen als bruinhemden of holbewoners. En ja, ik acht mij veruit superieur aan het gros van de mensheid. Sowieso al omdat ik geen verzonnen constructie als God of Allah nodig heb om goed te kunnen leven :)
|