Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   rendement (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40020)

Sjonie 22 december 2021 21:50

rendement
 
Met de rente op de spaarrekening op 0. De inflatie (diefstal) stijgende waar zou je in kunnen investeren om je zelf te beschermen tegen de inflatie die elk jaar zorgt dat je gespaarde geld minder waard wordt. Dus je maakt verlies. Je spaargeld verdampt. Ik zie graag ideeen die we kunnen beoordelen.

IJsland wordt het niet. Rabo bank ledencertificaten...... volgens de geruchten betalen ze geen rente meer.

eldee070dh 11 januari 2022 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjonie (Bericht 464771)
Met de rente op de spaarrekening op 0. De inflatie (diefstal) stijgende waar zou je in kunnen investeren om je zelf te beschermen tegen de inflatie die elk jaar zorgt dat je gespaarde geld minder waard wordt. Dus je maakt verlies. Je spaargeld verdampt. Ik zie graag ideeen die we kunnen beoordelen.

IJsland wordt het niet. Rabo bank ledencertificaten...... volgens de geruchten betalen ze geen rente meer.

Klopt, ook een dingetje waar ik mee zit. Mijn spaargeld zal ik hopelijk dit jaar gaan gebruiken voor een verbouwing als het me lukt een huis te kopen, maar de inflatie is killing.

Crypto en NTF moet ik mezelf wat in gaan verdiepen, dat schijnt wel dé oplossing te zijn. Al is het rendement maar +/- 4%, dan verdampt je geld in ieder geval niet omdat de ECB ons opzadelt met deze inflatie door biljaren euro's bij te drukken. Leuk zeg, die Europese Unie.

Henk 11 januari 2022 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eldee070dh (Bericht 465305)
Klopt, ook een dingetje waar ik mee zit. Mijn spaargeld zal ik hopelijk dit jaar gaan gebruiken voor een verbouwing als het me lukt een huis te kopen, maar de inflatie is killing.

Crypto en NTF moet ik mezelf wat in gaan verdiepen, dat schijnt wel dé oplossing te zijn. Al is het rendement maar +/- 4%, dan verdampt je geld in ieder geval niet omdat de ECB ons opzadelt met deze inflatie door biljaren euro's bij te drukken. Leuk zeg, die Europese Unie.

DeGiro, Vanguard FTSE All-world. Een fonds met een behoorlijk goede spreiding wat betreft de risico's. Mijn favoriet.
De kosten voor een verbouwing stijgen inderdaad enorm, misschien wachten totdat er weer crisis in de bouw is. Momenteel kun je haast niet aan materiaal en aan personeel komen.

Limbo 12 januari 2022 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjonie (Bericht 464771)
Met de rente op de spaarrekening op 0. De inflatie (diefstal) stijgende waar zou je in kunnen investeren om je zelf te beschermen tegen de inflatie die elk jaar zorgt dat je gespaarde geld minder waard wordt. Dus je maakt verlies. Je spaargeld verdampt. Ik zie graag ideeen die we kunnen beoordelen.

IJsland wordt het niet. Rabo bank ledencertificaten...... volgens de geruchten betalen ze geen rente meer.

Die geruchten kloppen niet. Vanwege corona mochten ze een tijd lang niks uitkeren. Dat is achteraf volledig gecompenseerd. 6,5 procent rente, maar wel alles kwijt als het misgaat. Ik had ze bijna verkocht maar ben blij dat ik het niet gedaan heb

Henk 31 december 2022 15:37

Geen best jaar voor aandelen. Ik heb nog geluk, nog ongeveer hetzelfde bedrag als begin van het jaar.

Limbo 31 december 2022 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 472756)
Geen best jaar voor aandelen. Ik heb nog geluk, nog ongeveer hetzelfde bedrag als begin van het jaar.

Veel verloren. Heel veel. Komt door de oplopende rente, dan worden obligaties vanzelf minder waard.

Henk 1 januari 2023 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 472764)
Veel verloren. Heel veel. Komt door de oplopende rente, dan worden obligaties vanzelf minder waard.

Ik heb eenderde in banken, die hebben zich redelijk hersteld en de rest heb ik wel goed gespreid belegd Weinig verloren, toch dit jaar hopelijk beter dan vorig jaar.

Limbo 1 januari 2023 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 472782)
Ik heb eenderde in banken, die hebben zich redelijk hersteld en de rest heb ik wel goed gespreid belegd Weinig verloren, toch dit jaar hopelijk beter dan vorig jaar.

Wou dat Poetin heenging.

zoezel 1 januari 2023 12:07

Ook alleen maar rode cijfers,enkel Ahold
blijft overeind...

Henk 10 februari 2023 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 472782)
Ik heb eenderde in banken, die hebben zich redelijk hersteld en de rest heb ik wel goed gespreid belegd Weinig verloren, toch dit jaar hopelijk beter dan vorig jaar.

De banken doen het goed. Vooral ABN.

zoezel 10 februari 2023 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 474273)
De banken doen het goed. Vooral ABN.

In België kbc, aandeleninkoop,superdividend en als je in monoholding kbc Ancora belegd nog eens 30% korting op intrinsieke waarde...

Henk 10 februari 2023 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zoezel (Bericht 474290)
In België kbc, aandeleninkoop,superdividend en als je in monoholding kbc Ancora belegd nog eens 30% korting op intrinsieke waarde...

Ik zie het. Het laatste halfjaar bijna in waarde verdubbeld. Abn ook goed dividend. Maar als ze nog anderhalve euro stijgen dan verkoop ik het grootste gedeelte. Ik heb ze nog beneden de 10 gekocht. Voor de banken ziet het er wel goed uit met de renteverhogingen.

zoezel 10 februari 2023 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 474298)
Ik zie het. Het laatste halfjaar bijna in waarde verdubbeld. Abn ook goed dividend. Maar als ze nog anderhalve euro stijgen dan verkoop ik het grootste gedeelte. Ik heb ze nog beneden de 10 gekocht. Voor de banken ziet het er wel goed uit met de renteverhogingen.

Jammer genoeg stijging van Besi gemist...

Henk 10 februari 2023 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zoezel (Bericht 474324)
Jammer genoeg stijging van Besi gemist...

Het valt allemaal slecht te voorspellen. Teveel gokwerk. Je weet nooit wanneer het dal of de top is bereikt. Langetermijnbeleggen is beter voor de bloeddruk. ;)

zoezel 10 februari 2023 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 474341)
Het valt allemaal slecht te voorspellen. Teveel gokwerk. Je weet nooit wanneer het dal of de top is bereikt. Langetermijnbeleggen is beter voor de bloeddruk. ;)

Voor de bloeddruk hebben we Minoxidil hé Henk...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.