Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Foto's na FUE van donorgebied (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15742)

Ambo 12 juli 2009 17:17

Foto's na FUE van donorgebied
 
Zijn er mensen die een FUE van minimaal 2.000 grafts hebben ondergaan en foto's hier willen plaatsen van hun kort-/kaalgeschoren donorgebied?

Ik vraag me namelijk af of die duizenden witte puntjes (kleine littekens) niet opvallen als je je haar daarna kort wil dragen.

Limbo 12 juli 2009 17:38

Niemand met een dikke FUE die hier aktief is heeft last van die witte plekjes, of heeft zich nog nooit kaalgeschoren...

Henk-yo 12 juli 2009 18:05

ambo, ik denk dat als je het kaalscheert, het zeker opvalt.

vanaf 2 mm moet het niet meer opvallen. dat is mijn eigen ervaring.

norwood2 12 juli 2009 18:28

1 Bijlage(n)
Je hebt sowieso een hele goede camera nodig, die ik niet heb. ;) Daarnaast heeft een kaalgeschoren hoofd sowieso allemaal van die witte plekjes, ook zonder FUE. Het is maar wat je wilt zien. Als ik naar mijn achterhoofd kijk, zie ik witte plekjes. Diezelfde plekjes zie ik ook, waar helemaal geen haar gesponst is, bijvoorbeeld onderin je nek en zag ik voordat ik onder het mes ging.

Ik denk dat het vrij vruchteloos is en dat iets pas opvalt, als er iets aan de hand is, wat niet zo behoort te zijn. Ik heb weleens een foto gezien, waarbij je wel heel duidelijk zo'n zeef zag. Misschien een te grote boor gebruikt.

Dundee 13 juli 2009 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 211574)
Zijn er mensen die een FUE van minimaal 2.000 grafts hebben ondergaan en foto's hier willen plaatsen van hun kort-/kaalgeschoren donorgebied?

Ik vraag me namelijk af of die duizenden witte puntjes (kleine littekens) niet opvallen als je je haar daarna kort wil dragen.

Het zal meer opvallen in de zomer ,als je hoofd bruint door de zon , littekenweefsel bruint namelijk niet mee, en dan kan het gaan opvallen denk ik.

Hier zie je een paar lelijke FUT scars :

http://www.whoops.pwp.blueyonder.co.uk/id27.htm

bverotti 13 juli 2009 08:41

Patiënten met een blanke huid hebben het voordeel dat de minuscule littekens niet opvallen, op voorwaarde dat de extractie instrumenten niet groter zijn dan circa 0.75 mm. Bij donkere huid of gebruinde huid zullen kleine witte stipjes te zien zijn als er volledig wordt afgeschoren (Zoals Dundee terecht opmerkt)

Hier een voorbeeld van een patiënt waarbij 3500 grafts werden ontnomen. Hij is een "gothic" en scheert de zijkanten altijd volledig af.

http://www.youtube.com/watch?v=uRcNpglsjhU

Limbo 13 juli 2009 12:00

Ja Ambo(-nees), daar ga je dus met je FUE!:D

Ambo 13 juli 2009 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 211625)
Ja Ambo(-nees), daar ga je dus met je FUE!:D

Je bedoelt dat ik nu niet meer onder een FUE uitkom? :D

Limbo 13 juli 2009 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 211630)
Je bedoelt dat ik nu niet meer onder een FUE uitkom? :D

Bijna goed!! Lees nog eens goed, mss snap je het dan. Zo niet dan leg ik het je wel uit...

Ambo 13 juli 2009 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 211632)
Bijna goed!! Lees nog eens goed, mss snap je het dan. Zo niet dan leg ik het je wel uit...

Heb het nogmaals gelezen, maar leg het voor deze domme Drent nog maar eens uit :D

Dundee 13 juli 2009 12:25

Kaalscheren kan je het toch sowiezo niet meer he Ambo .Hoe perfect je FUT litteken ook is ,zien ga je het toch altijd. Ik zou voor een correctie gaan van je litteken ,en meteen een deel grafts laten overplaatsen ,en dan de boel afwerken evt met FUE . Nadien kan je een kort geschoren kapsel houden ,iets van 4 a 5 mm bv .;)

Limbo 13 juli 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 211634)
Heb het nogmaals gelezen, maar leg het voor deze domme Drent nog maar eens uit :D

Ambo -> Ambonees -> geen FUE want bij kaalscheren zie je alle wondjes!

Was dat nu zo moeilijk??:P

Ambo 13 juli 2009 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 211638)
Ambo -> Ambonees -> geen FUE want bij kaalscheren zie je alle wondjes!

Was dat nu zo moeilijk??:P


Moest ff googlen:

Ambonezen zijn de oorspronkelijke bewoners van het Molukse eiland Ambon. Ze spreken het Ambonees, een op het Maleis gebaseerde Creoolse taal en enkele Zuid-Molukse talen en dialecten, zoals het Tulehu, Hitu, Seit-Kaitetu en het Larike-Wakasihu.


Je bedoelde dus dat bij de gekleurde medemens die witte puntjes meer opvalllen :D:D

Scherp van je gevonden trouwens, vandaar dat ik hem zo gauw niet doorhad :D (ben enige vorm van scherpte namelijk niet gewend bij jou).

Ambo 13 juli 2009 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dundee (Bericht 211637)
Kaalscheren kan je het toch sowiezo niet meer he Ambo .Hoe perfect je FUT litteken ook is ,zien ga je het toch altijd. Ik zou voor een correctie gaan van je litteken ,en meteen een deel grafts laten overplaatsen ,en dan de boel afwerken evt met FUE . Nadien kan je een kort geschoren kapsel houden ,iets van 4 a 5 mm bv .;)

Dit had ik precies voor ogen!!!

Indien ik voor kaalscheren zou kiezen hoefde ik anders ook geen ht meer te ondergaan :D

Limbo 13 juli 2009 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 211642)
(ben enige vorm van scherpte namelijk niet gewend bij jou).

Jammer dat je zo met mede-Haarwebleden omgaat Ambo.:D

Stel je beeld van mij maar weer eens bij!:P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.