![]() |
Citaat:
Ik noem hier weleens met het empatisch besef van een Bonobo: Een Bonobo zag in een dierentuin een kreupel vogeltje liggen en die dacht van: "ach jee, die kan niet vliegen". Dus ze klapte haar vleugels uit en smeet het vogeltje vervolgens tegen een raam aan. Nou: Als deze Bonobo haar acties niet kan overzien in een groter raamwerk. Hoe zit het dan met ons empatisch besef en ons raamwerk waarin we dat kunnen overzien? Confronteer je de linkse politiek met deze vraag, gaan ze meestal over over een vorm wat erg lijkt op religieuze demagogiek. Heel apart. |
Hey Zameer, zou je alstublieft een paar treden naar beneden willen komen. ;)
Ik zal misschien wel heel dom zijn, maar het doet pijn om te proberen jou te volgen. |
Citaat:
Maar: stel gewoon wat uiterst domme vragen, hoe dommer hoe beter (dat zijn meestal ook de beste vragen). Dan kan ik het daarop aanpassen. |
Citaat:
Citaat:
En vaak die hypocrisie, onze Gristelijke minister-president is er als de kippen bij om ons te vertellen wat moreel wel en niet kan. Normen en waarden enzo maar hoor je hem over het feit dat hij zijn morele steun heeft uitgesproken voor de onzinnige bloedbaden in Irak en Afghanistan? Neen, Balkenende is gewoon een oorlogsmisdadiger. |
Citaat:
Domme vragen blijven domme vragen. ;) |
Citaat:
http://www.unizo.be/images/blog/post3971_1.pdf Hier issie voor degenen die geinteresseerd zijn. |
Citaat:
Dat is ook verdomde lastig, zeker op een date, hahahaha. Mijn vriendenkring is inderdaad op zich ook zo, maar ja, ze kunnen mij op zich naadloos volgen en ik hun. Dat scheelt wel. Qua domme vragen: je kan een inhoudelijke of niet inhoudelijke domme vraag stellen: - wat is synesthesie? - wat de fuck zijn temporale kwabben? (die zitten in de hersenen) - Kan je minoxidil eten? Erg legitieme vragen als je het mijn vraagt. Niet inhoudelijk is: - Is mijn neus krom? (o.i.d.) |
Citaat:
Citaat:
Geloof me, (leuke woordkeuze :) ), ik ken ook wel dat soort gelovigen. Verschrikkelijk vind ik die. Maar ik denk niet dat het per sé iets met geloof te maken heeft. Die mensen zouden ook zonder geloof dat karakter wel hebben. Maar goed, dat is mijn mening. Citaat:
Jij kijkt er misschien anders tegenaan dan ik, ik weet niet waarom. Ik heb niets met Balkenende, maar ik kan wel begrijpen dat we millitaire steun leveren aan Afghanistan. |
Een mens heeft een hoge of lage EQ, bij sommigen is het EQ lager dan bij een bonobo.
|
Citaat:
Het ligt eraan wat je kennis van die materie is. Bijvoorbeeld als je als volwassene zou vragen: is water nat? Dat zou ik een domme vraag noemen. Maar een kind van drie, als die dat vraagt dan is het eerder een slimme vraag dan een domme vraag. |
Oh ja, ik heb ook de indruk dat je hier geen toneel speelt en dat je in het echt ook zo communiceert. Sterkte met daten. ;)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat betreft je opmerking over Christenen, die is puur gebaseerd op jouw waarneming/gevoel. Citaat:
Citaat:
Misschien is hij ook alleen maar gebruikt. Maar goed, laten we eerlijk zijn, het bewind wat er in Irak zat daar zou ik ook van verlost willen worden als ik daar woonde. |
Citaat:
En dat is nooit eenvoudig. Ik weet dat ook pas als mensen vragen gaan stellen. Dan valt er bij mij een kwartje van: "O ja" :D Is water nat, is eigenlijk best een interessante vraag, moet ik zeggen. Had er net zelfs op zitten googelen. :) Maar, vertel eens: is water nat? :D |
Citaat:
Eindelijk lees ik het ook van iemand anders. :) Zit 'ie ook op facebook? :D |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16. |
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2022 Stichting HaarWeb.