Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

AnthonieH 28 februari 2010 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 243380)
Ik weet niet wat ze landelijk doen, o.i.d., ik heb mij daar niet echt in de linkse politieke programma's geinteresseerd.

Landelijk zitten ze in de luxe positie dat ze een oppositiepartij zijn. Je kunt dus goed punten scoren door aan te geven wat de regering fout doet zonder zelf goed onderbouwde alternatieven te bieden, beetje zoals Tato ook aangaf. Dat is overigens een luxe die extreem links en rechts deelden met een centrum-linkse coalitie aan de macht.

Lokaal kan dat natuurlijk totaal anders zijn als de partij deel heeft aan een coalitie in de gemeenteraad. Dan moeten ze wel concreet worden en moeten ze ook compromissen sluiten. Zoals je GroenLinks omschrijft in Amsterdam zou ik op ze kunnen stemmen (ware ik niet behept met te veel kennis uit het verleden ;)). D66 is trouwens traditioneel de partij waarop ik mijn proteststemmen uitbreng. Als ik de VVD met haar 'automobiliteit boven alles' en de tot in het extreme doorgedreven privatisering weer eens kotsbeu ben.

Feitelijk denk ik dat ik stiekem toch wel links ben in mijn denken, maar dat ik te veel ben geschrokken van de ellende die uit naam van links werd (en wordt) aangericht. Voor mij dus geen maoïsten of neo-stalinisten :)

Stefke 28 februari 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 243382)
D66 is trouwens traditioneel de partij waarop ik mijn proteststemmen uitbreng.

:worship:

'Anders JA D66' staat er op de poster die ik op het raam heb geplakt :D

Trouwens, ik lees net dat de Nederlandse Moslim Patrij (NMP) 9 juni meedoet aan de Tweede Kamer verkiezingen. Goede zaak!

Zameer 28 februari 2010 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefke (Bericht 243384)
:worship:

'Anders JA D66' staat er op de poster die ik op het raam heb geplakt :D

Trouwens, ik lees net dat de Nederlandse Moslim Patrij (NMP) 9 juni meedoet aan de Tweede Kamer verkiezingen. Goede zaak!

Een partij die zijn naam heeft gekozen wegens het commerciele oogmerk.
(zie geenstijl.tv)

Zameer 28 februari 2010 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 243382)
Landelijk zitten ze in de luxe positie dat ze een oppositiepartij zijn. Je kunt dus goed punten scoren door aan te geven wat de regering fout doet zonder zelf goed onderbouwde alternatieven te bieden, beetje zoals Tato ook aangaf. Dat is overigens een luxe die extreem links en rechts deelden met een centrum-linkse coalitie aan de macht.

Lokaal kan dat natuurlijk totaal anders zijn als de partij deel heeft aan een coalitie in de gemeenteraad. Dan moeten ze wel concreet worden en moeten ze ook compromissen sluiten. Zoals je GroenLinks omschrijft in Amsterdam zou ik op ze kunnen stemmen (ware ik niet behept met te veel kennis uit het verleden ;)). D66 is trouwens traditioneel de partij waarop ik mijn proteststemmen uitbreng. Als ik de VVD met haar 'automobiliteit boven alles' en de tot in het extreme doorgedreven privatisering weer eens kotsbeu ben.

Feitelijk denk ik dat ik stiekem toch wel links ben in mijn denken, maar dat ik te veel ben geschrokken van de ellende die uit naam van links werd (en wordt) aangericht. Voor mij dus geen maoïsten of neo-stalinisten :)

Ja, op het laatste moment ben ik voor Amsterdam overgestapt van D66 naar GL: gewoon betere en concretere ideeen en geen flapdrol als een lijsttrekker.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden hier: Misschien krijgen we een coalitie GL-D66-VVD, dat gaat zomaar kunnen: Met z'n drieen hebben ze 55% van de stemmen.
De PvdA blijft dan nog wel een moloch van een partij hiero.

Hanna 28 februari 2010 17:50

Gôh, ik check dit topic steeds even om te kijken of er beroemdheden zijn overleden...maar kennelijk is dat niet het geval.

Limbo 28 februari 2010 17:51

Is de PVV mss dood?

Stefke 28 februari 2010 17:56

Was de PVV maar dood ... :rolleyes:

Limbo 28 februari 2010 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefke (Bericht 243401)
Was de PVV maar dood ... :rolleyes:

Het kan soms snel gaan. Kijk maar eens naar de LPF...

Ambo 28 februari 2010 17:57

Wat een gedemoniseer weer.... ;)

Zameer 28 februari 2010 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 243381)

En zo is het wel vaker bij links. Klinkt allemaal prachtig en leuk maar ga je dan de diepte in weten ze niet meer waar ze het moeten zoeken. Helaas hebben ze zo'n positief en sympathiek imago waardoor er altijd wel dom stemvee te vinden is dat dergelijke lui electoraal vooruit helpt.

Da's niet helemaal waar, en vooral onvolledig. Als ik hier in Amsterdam kijk naar de gebieden waar ik zelf woon heeft links hier zich keihard ingezet op een zero-tolerance beleid tegen hangjongeren. Kijk ook naar alle gebieden waar samenscholings- en alcohol verboden gelden: dat komt allemaal van die GL-PvdA-D66-VVD club vandaan.

Een groter probleem is: hoe pak je de mafia aan? De PvdA wilt prostitutie zowat verbieden en het grootste deel van de coffeeshops sluiten, GL wilt een gemeentelijke wietkweketij, maar ook een groot gedeelte van de coffeeshops sluiten. Het CDA wilt als enige coffeeshops sluiten, maar die partij is nihil hier. En hier onthoudt VVD/TON zich weer van de discussietafel.

En wat rest de PVV? Die moeten natuurlijk rechtser gaan dan die bovengenoemde club, dus: stads-commando's, leger en marine inzetten tegen kinderen, in knieeen schieten, neuzen afhakken, etc ..

M.a.w.: Je hebt gewoon echt niks aan ze, echt wereklijk waar helemaal niks.

Limbo 28 februari 2010 18:22

Laten we maar weer on topic gaan. Hier is er weer een die niet meer onder ons is. Ik stel me toch iets anders voor bij het binnenstappen van een hotel!

Ambo 28 februari 2010 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 243417)
Laten we maar weer on topic gaan. Hier is er weer een die niet meer onder ons is. Ik stel me toch iets anders voor bij het binnenstappen van een hotel!

Die straatpoepert kwam toch ook uit Heerlen? :confused:

Limbo 28 februari 2010 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 243419)
Die straatpoepert kwam toch ook uit Heerlen? :confused:

Goed geheugen vriend! Zou het mss een en dezelfde persoon zijn? Of zou deze zijn neergestoken door de straatpoepert omdat hij hem betrapt heeft? Harry, hol mal den Wagen, oftewel: voer voor Derrick!!:P

Zameer 28 februari 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 243404)
Het kan soms snel gaan. Kijk maar eens naar de LPF...

Nou ja, de PVV is georganiseerde dan de LPF, maar ja: de vijand van de PVV bestaat, naar mij inszien ,in werkelijkheid niet. En op fantasie kun je geen beleid maken. Dus die zullen niet omvallen op interne ruzies, maar omdat ze nooit met cijfers kunnen komen dat er echt wat verandert: je kunt niet iets veranderen wat er niet is.

Zameer 28 februari 2010 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 243419)
Die straatpoepert kwam toch ook uit Heerlen? :confused:

Nou Hollands enige echte eter van hondenpeop (a.k.a. SBS-kaviaar) kwam volgens mij uit Drente:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...et_noordn.html

idd .. Assen :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.