Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Limbo 3 december 2009 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231185)
Een ieder die zo respectloos is om een onschuldige overledene te beledigen, ram ik de grond in.

Komop Hanna. Jij was toch zo'n voorvechtster van vrije meningsuiting?? Dit slaat nergens op...

Zameer 3 december 2009 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231218)
Komop Hanna. Jij was toch zo'n voorvechtster van vrije meningsuiting?? Dit slaat nergens op...

Blijkbaar niet dus. Maar: probeer het eens in het kader te zetten van wat ik in mijn laatste posts had gezegd. Ik vind het nog best interesant om hiermee de diepte in te gaan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231189)
nee hoor. Het is iemands mening: Of dat "bagger" is, of wat anders, bijvoorbeeld iemand die met zijn schoen gaat gooeien, maakt niet uit: dat is een stijl kwestie. Maar jij voelt je beledigd wanneer iemand die mening uit.

Dit is in zichzelf heel interessant, want er wordt in elk geval in NL al een paar jaar deze discussie gevoerd.

Maar: probeer er eens inhoudelijk op in te gaan, i.p.v. in die FOX-News-achtige dogma's te vervallen van het semi-schelden: "de cola drinkende generatie met amerikaans onderwijs", een "wannabe-PhD" (zelfs Bill O' Reilly heb ik dit nog nooit horen zeggen :D ), e.d.

Want zoals ik net liet zien: "Jullie" betichten van "Rooms-rood" onderwijs slaat natuurlijk een beetje nergens op.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231200)
Dat geldt ook alleen wanneer het debat gaat binnen de context van een mening. Tato gaf zijn mening over een artefact. Die Irakees die zijn schoen gooide naar George Bush deed dat ook niet in de context van een mening, maar uitte zijn mening in de context van de opressie die hij ervaarde door het amerikaanse leger.

Dus het is wel belangrijk om te zien wanneer het een debat is over een mening of iets anders.

In de context van Hanna beslecht zij iemands mening met verbale geweldsuitingen. En nu gebeurt dit dus wel binnen het debat over een mening.


Limbo 3 december 2009 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231160)
Wacht ff, moet ff wat patat en frikandellen in de frituurpan gooien... :D

's Morgens om 08.09 uur?? Geen wonder dat het jou dun door de broek loopt.

PS: ik probeer de discussie even weg te leiden van Ramses.

Zameer 3 december 2009 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231226)

PS: ik probeer de discussie even weg te leiden van Ramses.

Ja, die is al flink afgeleid van Ramses:

We hebben het nu over die "verbloemde" scheldpartijen (gericht naar mij) afgetopt met "rammen" omdat iemand zijn mening uit (gericht naar Tato).
Leg daar nog eens die onsmakelijke opmerking over VMBO's naast, en we hebben een totaal pakket die nog absurder is dan HO en )Remco met elkaar vermenigvuldigd.

Tato 3 december 2009 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231228)
Ja, die is al flink afgeleid van Ramses:

We hebben het nu over die "verbloemde" scheldpartijen (gericht naar mij) afgetopt met "rammen" omdat iemand zijn mening uit (gericht naar Tato).
Leg daar nog eens die onsmakelijke opmerking over VMBO's naast, en we hebben een totaal pakket die nog absurder is dan HO en )Remco met elkaar vermenigvuldigd.

Ach, laat het gaan man. Zo belangrijk is het niet toch?:)

Zameer 3 december 2009 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231231)
Ach, laat het gaan man. Zo belangrijk is het niet toch?:)

Maar .. maar .. maar .. De frituurpan staat al goed klaar, max temperatuur zelfs .. :crybaby:
:D

Iemand anders dan? HO misschien? :D
Hoef ik in elk geval niet de naam van mijn restaurant te veranderen: De KFH ..

agatha 3 december 2009 20:47

Ik hoop maar dat de volgende dode Demjanjuk is, geen plaatjes op de radio en geen fans (tenminste geen luidruchtige).

Limbo 3 december 2009 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231239)
Ik hoop maar dat de volgende dode Demjanjuk is, geen plaatjes op de radio en geen fans (tenminste geen luidruchtige).

Eerst wel nog graag even een veroordeling (als hij tenminste schuldig is). Goed voor de Duitse moraal!!

Limbo 3 december 2009 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231228)
Ja, die is al flink afgeleid van Ramses:

We hebben het nu over die "verbloemde" scheldpartijen (gericht naar mij) afgetopt met "rammen" omdat iemand zijn mening uit (gericht naar Tato).
Leg daar nog eens die onsmakelijke opmerking over VMBO's naast, en we hebben een totaal pakket die nog absurder is dan HO en )Remco met elkaar vermenigvuldigd.

Ik snap die uitbarsting ook niet...

Henk 3 december 2009 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231243)
Eerst wel nog graag even een veroordeling (als hij tenminste schuldig is). Goed voor de Duitse moraal!!

Nog een paar jaar, dan zijn we ook van alle duitse oorlogsmisdadigers af. Ik wil ook niet dat ze hun straf ontlopen. Maar als ik ze dan zie, de 85-plussers, eigenlijk hebben ze al levenslang gehad.

Limbo 3 december 2009 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231246)
Maar als ik ze dan zie, de 85-plussers, eigenlijk hebben ze al levenslang gehad.

Was dat maar zo. Ze hebben toch mooi in vrijheid kunnen leven. En last van hun geweten zullen ze ook wel niet hebben gehad!

Henk 3 december 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231248)
Was dat maar zo. Ze hebben toch mooi in vrijheid kunnen leven. En last van hun geweten zullen ze ook wel niet hebben gehad!

Sommigen misschien wel. Maar de meesten zullen toch wel vanergens ondergedoken hebben gezeten. Ik hoop dat ze last van hun geweten hebben gekregen. Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft mogen ze ze ook vastzetten maar ik had liever gehad dat dat zestig jaar geleden gebeurd was. "Levenslang" zegt nu ook niet veel meer.
Trouwens, ik ben er van overtuigd dat ze sommige oorlogsmisdadigers wel wisten te zitten. Argentinië en Uruguay waren ook van die vluchtoorden waar de regeringen wel van hun aanwezigheid op de hoogte waren.

Tato 3 december 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231244)
Ik snap die uitbarsting ook niet...

Laten we elkaar geen mietje noemen, je kan je kont op dit forum niet keren of Hanna heeft het weer aan de stok met iemand. Ik denk eigenlijk dat ze het er bewust of onbewust om doet. Ik kan haar pogingen om ruzie te zoeken daarom niet zo serieus meer nemen.

Zameer 3 december 2009 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231251)
Laten we elkaar geen mietje noemen, je kan je kont op dit forum niet keren of Hanna heeft het weer aan de stok met iemand. Ik denk eigenlijk dat ze het er bewust of onbewust om doet. Ik kan haar pogingen om ruzie te zoeken daarom niet zo serieus meer nemen.

Nou, het "ik tegen zij" zit er keihard ingebakken, dat is wat mij tot nu toe duidelijk is.
Zoals je laatst tegen mij zei is haar ook niet echt een agenda te verwijten, in die context is het al wat meer onbewust, dan bewust.

Limbo 3 december 2009 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231250)
Sommigen misschien wel. Maar de meesten zullen toch wel vanergens ondergedoken hebben gezeten. Ik hoop dat ze last van hun geweten hebben gekregen. Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft mogen ze ze ook vastzetten maar ik had liever gehad dat dat zestig jaar geleden gebeurd was. "Levenslang" zegt nu ook niet veel meer.
Trouwens, ik ben er van overtuigd dat ze sommige oorlogsmisdadigers wel wisten te zitten. Argentinië en Uruguay waren ook van die vluchtoorden waar de regeringen wel van hun aanwezigheid op de hoogte waren.

Ik begrijp je helemaal Henk. Wij zitten (alweer) op 1 lijn!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.