Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Ambo 21 februari 2010 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 242411)
...teveel preken voor eigen kerk.

Weinig PvdA-ers op je Facebook? ;)

agatha 21 februari 2010 11:52

Jonge wannabees,die denken rechts en stemmen links:P

Henk 21 februari 2010 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 242421)
Jonge wannabees,die denken rechts en stemmen links:P

Andersom is nog gevaarlijker.. :D

AnthonieH 21 februari 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 242424)
Andersom is nog gevaarlijker.. :D

Ach, ik hoorde bij In Europa (die serie over de europese geschiedenis) een prachtige uitspraak van een voormalige Oost Duitse grensbewaker.

Als je jong bent en je hebt geen linkse sympathiën, dan heb je geen hart.
Als je oud bent en je hebt nog steeds linkse sympathiën, dan heb je geen hersens :)

Zameer 21 februari 2010 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 242415)
Weinig PvdA-ers op je Facebook? ;)

Welgeteld 1. :D

Maar ja, de overgrote meerderheid van mijn vriendenkring is inderdaad fan van het idee dat innovatie van de overheid moet komen, die moet dan ook zo groot mogelijk en zoveel belasting heffen als het kan. :puke:

Zameer 21 februari 2010 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242435)
Ach, ik hoorde bij In Europa (die serie over de europese geschiedenis) een prachtige uitspraak van een voormalige Oost Duitse grensbewaker.

Als je jong bent en je hebt geen linkse sympathiën, dan heb je geen hart.
Als je oud bent en je hebt nog steeds linkse sympathiën, dan heb je geen hersens :)

Deze is wel sterk :D

agatha 21 februari 2010 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 242443)
Welgeteld 1. :D

Maar ja, de overgrote meerderheid van mijn vriendenkring is inderdaad fan van het idee dat innovatie van de overheid moet komen, die moet dan ook zo groot mogelijk en zoveel belasting heffen als het kan. :puke:

Klinkt niet als studiegenootjes van je:P

agatha 21 februari 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242435)
Ach, ik hoorde bij In Europa (die serie over de europese geschiedenis) een prachtige uitspraak van een voormalige Oost Duitse grensbewaker.

Als je jong bent en je hebt geen linkse sympathiën, dan heb je geen hart.
Als je oud bent en je hebt nog steeds linkse sympathiën, dan heb je geen hersens :)

Ja, die grensbewakers toch, en wij maar denken dat ze alleen de trekker konden overhalen. Ondergewaardeerde beroepsgroep is het toch:P:eek:

AnthonieH 21 februari 2010 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 242448)
Ja, die grensbewakers toch, en wij maar denken dat ze alleen de trekker konden overhalen. Ondergewaardeerde beroepsgroep is het toch:P:eek:

Ja, voor een waar links systeem zijn ze onontbeerlijk, anders lopen alle verstandige mensen weg ;)

agatha 21 februari 2010 13:47

En rechts is een voor vrije mening. Tot de landsgrens of liever tot je eigen voordeur of nog beter er is maar één mening en dat is die van je grote leider:DStemmen is ook al zo'n achterhaald idee. Regeerde de kerk nog maar of niet Anthonie :P

AnthonieH 21 februari 2010 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 242452)
En rechts is een voor vrije mening. Tot de landsgrens of liever tot je eigen voordeur of nog beter er is maar één mening en dat is die van je grote leider:DStemmen is ook al zo'n achterhaald idee. Regeerde de kerk nog maar of niet Anthonie :P

Ik ben voor een verlicht despoot. Mensen zijn over het algemeen behoorlijk dom, kortzichtig en egoïstisch. Hoe harder ze schreeuwen van niet, hoe meer ik ze wantrouw. Links schreeuwt overigens het hardst van niet, dus die wantrouw ik het meest ;)

Links schreeuwt over Rechts, Rechts over Links en beide kanten hebben in het verleden de meest gruwelijke regimes voortgebracht en vele miljoenen doden en oneindig veel lijden op hun geweten. Ze eindigen ook altijd hetzelfde, met een dictatuur. Begin daar dan liever meteen maar mee, maar dan wel met iemand van wie je weet wat je er aan hebt :)

Links is er voor iedereen, of eigenlijk voor de eigen kliek, laat de ander maar dokken, weet je wat, we noemen ons 'democratische volksrepubliek', bekt goed, maar democratie en volk moet je breed interpreteren, laten we vooral zorgen dat we er zelf goed van kunnen leven ...

Zameer 21 februari 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242457)
Ik ben voor een verlicht despoot. Mensen zijn over het algemeen behoorlijk dom, kortzichtig en egoïstisch. Hoe harder ze schreeuwen van niet, hoe meer ik ze wantrouw. Links schreeuwt overigens het hardst van niet, dus die wantrouw ik het meest ;)

Links schreeuwt over Rechts, Rechts over Links en beide kanten hebben in het verleden de meest gruwelijke regimes voortgebracht en vele miljoenen doden en oneindig veel lijden op hun geweten. Ze eindigen ook altijd hetzelfde, met een dictatuur. Begin daar dan liever meteen maar mee, maar dan wel met iemand van wie je weet wat je er aan hebt :)

Links is er voor iedereen, of eigenlijk voor de eigen kliek, laat de ander maar dokken, weet je wat, we noemen ons 'democratische volksrepubliek', bekt goed, maar democratie en volk moet je breed interpreteren, laten we vooral zorgen dat we er zelf goed van kunnen leven ...

http://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

:D

agatha 21 februari 2010 15:22

Grappig genoeg ben ik het nog met je eens ook. Een democratie is gewoon een mooi idee maar niet werkbaar. Links is naief, rechts onbarmhartig.

Hanna 21 februari 2010 16:18

In het nationaal belang moet AnthonieH zijn moderatorschap maar aan de wilgen hangen om MP te kunnen worden! :)

Tato 21 februari 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 242464)
Grappig genoeg ben ik het nog met je eens ook. Een democratie is gewoon een mooi idee maar niet werkbaar. Links is naief, rechts onbarmhartig.

Ik zie het juist andersom, linkse partijen zijn meestal egoistische clubs die onder prachtige voorwendselen vooral zichzelf bevoordelen. Rechts heeft betere ideeen maar weet ze niet op een dusdanige manier aan de man te brengen dat het aanslaat. Naief dus.

Overigens ben ik het eens met Anthonie. Democratie werkt niet en dat is inderdaad omdat veel mensen dom zijn. Ik ben er serieus voor om stemrecht te limiteren tot mensen die een universitaire opleiding voltooid hebben. Eventueel kunnen mensen met een HBO daar bij maar verder moeten we zeker niet gaan. We hebben er helemaal niks aan als onwetenden hun stem laten horen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.