Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   1220 grafts Hairplus MC (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35039)

gatso24 18 juli 2015 14:27

1220 grafts Hairplus MC
 
Hi allen,

Afgelopen donderdag heb ik na jaren wachten ook mijn HT laten doen. Ik heb gekozen voor Hairplus MC in Barendrecht. In de afgelopen jaren ben ik ook bij Laser Esthetic, Feriduni en Transhair geweest.

De reden om voor Hairplus te kiezen, was omdat ik daar het juiste gevoel had bij de intake (heb zelf medische achtergrond). De oorspronkelijke transplantatie is begroot op 1500 grafts.

Helaas bleek na het scheren dat mn donorgebied minder goed was dan gehoopt. Drs. Biparva heeft uiteindelijk 1220 grafts geoogst. Hiermee werd het donorgebied niet verschrikkelijk uitgeput en hoop ik toch een mooi resultaat te bereiken. Ik had al een MHP laten doen in Noordwijk dus dit komt er boven op. De operatie is prima verlopen en van pijn kan ik echt niet spreken (de MHP deed eigenlijk meer "pijn"). Alleen het verdoven is vervelend. Inmiddels heb ik 2 dagen erop zitten. Het donorgebied is keurig rustig en doet geen pijn. Ook het getransplanteerde gebied is rustig en pijnloos. Alleen dat vocht..... mijn voorhoofd lijkt net een ei. Ik zal wat foto's in het album plaatsen, verwacht geen wekelijkse updates.

Ik ben erg te spreken over mijn operatie, zeker omdat men niet omwille van de centen 1500 grafts heeft doorgedrukt. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat over veel maanden...

M. Hayden 18 juli 2015 14:38

Ik had die zwelling ook maar na een dag of vijf ben je er vanaf.
Is het de bedoeling om je haar terug langer te dragen of gewoon milimetreren?
Succes met het herstel en veel hergroei toegewenst natuurlijk:D

gatso24 18 juli 2015 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden (Bericht 381386)
Is het de bedoeling om je haar terug langer te dragen of gewoon milimetreren?

Geen idee, niet heel erg lang in ieder geval. Ik zie het tegen die tijd wel wat er wel en niet mogelijk is.

M. Hayden 18 juli 2015 15:07

Hebt u foto's van u voor situatie en net na de behandeling?

gatso24 18 juli 2015 16:00

In t album

M. Hayden 18 juli 2015 18:15

Ziet er veelbelovend uit.
Het zag er trouwens niet verkeerd uit met je mhp.

Limbo 18 juli 2015 19:39

Weinig berichten hier over deze kliniek. Ik wens je een voorspoedig herstel toe!

gatso24 18 juli 2015 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 381392)
Weinig berichten hier over deze kliniek. Ik wens je een voorspoedig herstel toe!

Onterecht wat mij betreft met meer dan 600 behandelingen per jaar.

Limbo 19 juli 2015 08:07

Dat is idd raar. Hou ons op de hoogte!

gatso24 19 juli 2015 13:28

Extra foto van donor gebied toegevoegd

haargek 19 juli 2015 15:55

Ziet er mooi rustig uit!

Rico1986 19 juli 2015 18:23

Ziet er goed uit! Ben in juni ook bij Hairplus MC geweest en gaf mij een prima indruk. Ze stellen 1750 grafts voor. Woensdag ga ik op consult in Veldhoven.
Bij mij gaat het om hetzelfde gebied, zone 1 en 2.
Had jij frontaal nog wel haar staan? En hebben ze dus tussen bestaande haren ingeplaatst?

gatso24 19 juli 2015 18:54

Ja zo ongeveer wel. Ik heb alleen micro hair pigmentation laten doen, dus geen goed vergelijk materiaal op de foto. Ik vind het "niet pusherige" karakter erg fijn van deze kliniek, het ziet er Profi uit en men is erg realistisch over wat kan en niet kan.

gatso24 22 juli 2015 19:05

Foto's toegevoegd na 5 dagen en van vandaag. Morgen voor het eerst het getransplanteerde gebied wassen (i.p.v. deppen en spoelen). De achterkant is al heel rustig.

Onderbelicht aspect is toch de napijn vind ik. De donorzone doet soms echt pijn en iedere dag gaat er nog wel paracetamol naar binnen, zeker 's nachts. Ik lees er hier niet zoveel over maar ik ervaar het echt wel als hinderlijk (schaafwonden gevoel)

Inmiddels ook bloed laten prikken om te kijken of er nog een verklaarbare reden is voor het diffuse verliespatroon.

gatso24 27 juli 2015 19:55

Wederom foto toegevoegd. Inmiddels is het 10 dagen geleden en vallen er al wat haartjes uit.

gatso24 5 augustus 2015 12:05

Inmiddels is het morgen 3 weken geleden. Alles is volledig hersteld. Als je het niet weet, zie je niks. Ik ben nu ruim een week aan de slag met Minoxidil foam. 1 ding vind ik wel gek. Ik heb misschien een paar grafts verloren (max 20) maar de haartjes vallen niet of amper uit. Zou dat na 3 weken nog gebeuren?

AnthonieH 5 augustus 2015 12:57

Je kunt mazzel hebben, maar ze kunnen alsnog de komende twee weken uitvallen. Wat je ook wel ziet is dat ze blijven zitten, maar niet groeien. Dan zijn ze eigenlijk wel uitgevallen, maar zitten ze gewoon als een soort splinters in je huid vastgekleefd.

Crazy9 5 augustus 2015 13:06

En is daar wat aan te doen dan?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 382230)
Je kunt mazzel hebben, maar ze kunnen alsnog de komende twee weken uitvallen. Wat je ook wel ziet is dat ze blijven zitten, maar niet groeien. Dan zijn ze eigenlijk wel uitgevallen, maar zitten ze gewoon als een soort splinters in je huid vastgekleefd.


Marc82 5 augustus 2015 14:06

Op een normale manier je haren wassen en afdrogen. Niet te voorzichtig. Ja wat is normaal?? Niet te benauwd in iedergeval.
Dit ook om mogelijke ontsteking te voorkomen.
Vast is vast natuurlijk.

gatso24 5 augustus 2015 21:06

En voor de liefhebbers een foto van vandaag

AnthonieH 5 augustus 2015 21:16

Netjes hoor! Ik ben benieuwd of alles bij je blijft doorgroeien!

gatso24 5 augustus 2015 21:25

Hoe bedoel je alles ?

AnthonieH 5 augustus 2015 21:33

De haren die nu allemaal zijn blijven staan! Dat gebeurt niet heel vaak, maar als ik zo je foto zie, dan zou je de uitzondering wel eens kunnen zijn :)

Dat scheelt maanden wachten!

gatso24 5 augustus 2015 22:07

Ah zo, ik ben zelf ook benieuwd, we wachten gewoon maar af, meer kan ik er ook niet aan doen

Crazy9 5 augustus 2015 22:22

Hoevaak gebeurd het dat haren blijven vastkleven in de hoofdhuid en kan dit schadelijk zijn?

AnthonieH 5 augustus 2015 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crazy9 (Bericht 382263)
Hoevaak gebeurd het dat haren blijven vastkleven in de hoofdhuid en kan dit schadelijk zijn?

Dat gebeurt best vaak, bij mij ook. Het kan geen kwaad. Uiteindelijk verdwijnen ze wel.

Bij mij bleef de huid wel erg lang rood en omdat ik dacht dat ze wellicht mijn huid irriteerden heb ik ze eruit gehaald met een pincet. Maar waarschijnlijk zal het ook daarmee wel loslopen :)

Crazy9 5 augustus 2015 22:34

Maar de haartjes die getransplanteerd zijn zouden er binnen een paar weken vanzelf uit moeten vallen maar onder de douche ben ik ze niet tegengekomen, of kunnen ze er overdags op straat ook zomaar afvallen??

AnthonieH 5 augustus 2015 23:00

Ze zullen doorlopend uitvallen. Normaal gesproken zo vanaf 2 of 3 weken na de ingreep. Maar bij een enkeling groeien ze meteen door, zonder eerst uit te vallen. Soms een klein deel, soms wat meer ... bijna nooit het grootste deel.

Ik hoop dat iemand ooit achter het waarom komt. Ik begrijp ook niet goed waarom er niet meer onderzoek naar is. Het bespaart cliënten een half jaar in spanning afwachten. Ik zou zelf flink geld ervoor over hebben gehad om een directteruggroeigarantie te krijgen :)

gatso24 7 augustus 2015 09:03

Geen idee of het ertoe bijdraagt maar ik gebruik best wat supplementen. Wellicht toch een duwtje in de rug? Ik gebruik vitamine D (25mcg), Pros Totalis (met saw palmetto), Areds 2 oogformule, Krill Olie en Q10 100mg. En daarbij nog finasteride, minoxidil en B-complex.

gatso24 13 augustus 2015 19:41

Foto van afgelopen weekend toegevoegd. En 1tje van vandaag.

gatso24 2 december 2015 10:43

Nieuwe foto toegevoegd in het album, we zijn nu 4 maanden verder. lk ben wel tevreden over het verloop, ik hoop uiteraard dat het nog wel iets beter wordt.

M. Hayden 2 december 2015 12:59

Je zit pas op 4 maanden, bij mij begon het dan pas echt door te komen.

gatso24 2 december 2015 23:49

Is m'n topic nou zo ongelofelijk saai? Andere draadjes vullen binnen een paar dagen meerdere pagina's . Of moeten de foto's in t topic zelf staan? Zit me wel eens af te vragen of iemand hier wel Iets aan heeft

M. Hayden 3 december 2015 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gatso24 (Bericht 387809)
Is m'n topic nou zo ongelofelijk saai? Andere draadjes vullen binnen een paar dagen meerdere pagina's . Of moeten de foto's in t topic zelf staan? Zit me wel eens af te vragen of iemand hier wel Iets aan heeft

Er heeft altijd wel iemand iets aan u topic en er zijn ook veel volgers die niet reageren maar toch interesse hebben. Momenteel zijn er ook veel die een fue ondergaan hebben in dezelfde periode vandaar dat de aandacht wat verdeelt moet worden;)
Ik volg u alvast verder op.

AnthonieH 3 december 2015 08:32

Het zijn wel wat extra handelingen om foto's in een album te bekijken en als er inderdaad veel actieve discussies zijn, dan blijf ik zelf wat korter plakken en neem ik die moeite soms niet.

Maar je moet bij het plaatsen in een discussie altijd bedenken dat die foto's niet makkelijk te verwijderen of aan te passen zijn. Over foto's in je album heb je wel volledige controle.

Ik net even gekeken en voor 4 maanden zijn de resultaten al heel duidelijk! Bij mij was het na 4 maanden nog een redelijk kale boel :)

gatso24 4 december 2015 11:28

Extra foto toegevoegd met klein beetje wax (voor de eerste keer)

liquid_ice 5 december 2015 14:25

Ik zie op je foto's niet welk deel 'nieuw' is, mooi hoor. Ik heb jou draadje met veel interesse gelezen.

Over een paar weken ga ik bij Hairplus MC ook zo'n 1250 tot 1500 laten transplanteren, maar dan richting de baard. Veel plezier nog.

gatso24 5 december 2015 16:15

haha, nou de voorkant ter grootte van een handpalm is "nieuw"

Hairpilot 6 december 2015 01:24

Heel degelijk resultaat vind ik! Proficiat!

markr32 6 december 2015 23:23

Hoi Gatso24,

Had vd week op mn werk een heel verhaal getypt, maar had dit te lang open laten staan, en toen ik dit later na opnieuw mijn wachtwoord invoeren wilde versturen, was ineens heel mijn tekst weg:(!

Het kwam erop neer dat er wel degelijk heel veel mensen wat aan je verslag hebben, ondanks dat er weinig reageren zijn er wel veel mensen die meelezen!

Ik heb zelf ook een thread lopen over mijn FUE en vond ook dat er (de laatste tijd) iets wat weinig gereageerd werd, toen ik er specifiek op ging letten hoeveel mensen er mee lezen, bleken dit binnen 2 weken toch wel ruim 200x bekeken te zijn;)!

Over je behandeling: ziet er van begin tot nu zeker goed uit, netjes gedaan!

Ook vind ik je foto s erg duidelijk.

Wat betreft haar regime / supplementen, kijk ook even naar het supplement MSM, dit zorgt er oa voor dat je haar sneller groeit, en schijnt meerdere positieve bijwerkingen te hebben.

Ik blijf de thread volgen!

Veel succes en hergroei gewenst,

Groet Markr32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.