Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Tour de France (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11561)

Spiderman 26 juli 2007 00:18

Tour de France
 
Komt het ooit nog goed met de Tour de France? Of kunnen ze er maar beter mee stoppen? Kortom wat vinden jullie van het stelletje dopingszondaars daar in Frankrijk?

Persoonlijk denk ik dat het niet meer goed gaat komen met de Tour....

Guoy 26 juli 2007 02:23

Ja, ik heb er helemaal genoeg van. Ik vond het vroeger altijd enorm leuk om te kijken. Helemaal toen ik 12 - 15 jaar was zat ik iedere dag van begin tot eind voor de buis. Maar nu mogen ze het van mij oplappen. Of renners die betrapt worden verbieden ooit nog met de tour mee te doen. Ze moeten dan wel 100% zeker zijn dat het daadwerkelijk om echte doping gaat en niet een domme schommeling in bloedwaardes. En ze moeten ook eens nakijken wat wel en niet doping is. Fina en Duta zijn geloof ik ook verboden middelen omdat het je testosteronwaarde laat stijgen. Discriminatie van de kalende man. Of ze moeten gewoon alles legaliseren. Anyway...... het is nu triest en bespottelijk. Ik kijk er niet meer naar. Zelfs de samenvattingen niet.

Limbo 26 juli 2007 12:39

Komt zeker goed met de Tour. Is en blijft bijzonder populair. Ik voel me wel genaaid om het zo te zeggen. Kijk ik uren in de hoop dar Rasmussen wint, wordt hij eruit gehaald (terecht overigens!). Vraag me af waar Dekker en Boogert hadden gestaan als zij niet zo hadden moeten stoempen. Gelukkig dat de rest van de ploeg wel doorgaat!

Limbo 26 juli 2007 13:09

Als ze nu eens strenger op doping gingen controleren bij voetbal, zouden we dan ook zo'n toestanden krijgen??

Hanna 26 juli 2007 14:39

Tuurlijk moet de Tour blijven! Frankrijk zal daar ook wel heel hard voor gaan knokken.

Wel jammer dat 't wielrennen -net als zoveel andere sporten- allang geen "sport" meer is, maar een miljoenenbusiness.

't Zou wel heel wat gezelliger zijn als 't weer allemaal leuke echte sporten worden en misschien gaat er na de trammelant van deze Tour inderdaad iets veranderen.

Limbo 26 juli 2007 15:07

De Tour gaat nooit dood. En doping zal altijd een probleem blijven. Tenzij ze idd doping toestaan. Vind ik geen slecht idee!

Hanna 26 juli 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 136622)
De Tour gaat nooit dood. En doping zal altijd een probleem blijven. Tenzij ze idd doping toestaan. Vind ik geen slecht idee!

Bekende sporters zoals o.a. Erika Terpstra en Anton Geesink hebben een paar jaar geleden op t.v. verteld, dat zij vroeger ook altijd doping e.d. kregen van hun artsen, maar zij wisten niet wat 't was en vertrouwden de artsen volledig. Later werden al die middelen verboden.

Door doping nu weer toe te staan, zou men de klok terugdraaien en dat is niet zo simpel. Maar van mij mag 't wel, want 't bestaat ook al sinds de oudheid. Asterix en Obelix dronken ook toverdrank vóór de strijd :cool:

hektor 26 juli 2007 17:17

Ik vind het belachelijk dat ze hem eruit hebben gehaald.
Een keer gelogen waar die zat! So what!
Hij rijdt een schone tour. Hij is al 14x gecontroleerd geweest en al 14x geen doping geconstateerd, oftewel wat is het probleem precies??
Nee voor mij geen Tour de France meer dit jaar.
Contador wordt hoogstwaarschijnlijk winnaar terwijl Rasmussen het eigenlijk had moeten zijn.

Kan best begrijpen dat je niet altijd zin hebt om weer zo'n doping test te laten doen, terwijl je serieus aan het trainen bent voor de tour. Een leugentje om eigen best wil moet kunnen toch, zoiets komt in elke topsport voor.

Ik begrijp rabobank echt niet.

Spiderman 26 juli 2007 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hektor (Bericht 136630)
Ik vind het belachelijk dat ze hem eruit hebben gehaald.
Een keer gelogen waar die zat! So what!
Hij rijdt een schone tour. Hij is al 14x gecontroleerd geweest en al 14x geen doping geconstateerd, oftewel wat is het probleem precies??

Het probleem is dat dergelijk gebruikte doping in de Tour niet traceerbaar meer is, maar hij er nog wel profijt van heeft. Dit om de eenvoudige reden dat hij veel zwaarder heeft kunnen trainen dan normaal.

Limbo 26 juli 2007 19:35

Zo is het maar net. Hji is terecht eruit gezet en zal nooit meer aan de bak komen, hoop ik. Hoezeer ik ook tot vanochten hoopte dat hij zou winnen!!

AnthonieH 26 juli 2007 21:12

Ik sta versteld over de meedogenloosheid waarmee carrieres kapot gemaakt worden.

Limbo 26 juli 2007 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 136652)
Ik sta versteld over de meedogenloosheid waarmee carrieres kapot gemaakt worden.

Dat kan idd snel gaan. Maar als je liegt en dan ook nog eens in deze omstandigheden dan roep je het wel zelf op je af...

AnthonieH 26 juli 2007 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 136654)
Dat kan idd snel gaan. Maar als je liegt en dan ook nog eens in deze omstandigheden dan roep je het wel zelf op je af...

Nee, erg slim is zo'n zet niet. Een domme jongen, maar ik vind het toch wel zielig.

Limbo 26 juli 2007 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 136656)
Nee, erg slim is zo'n zet niet. Een domme jongen, maar ik vind het toch wel zielig.

Pathetic noemen de Engelsen zoiets...

Spiderman 26 juli 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 136660)
Pathetic noemen de Engelsen zoiets...

Toch is er natuurlijk niet bewezen dat hij daadwerkelijk doping heeft gebruikt. Het enige wat echt bewezen is, is liegen...

overigens staat Contador ook onder verdenking, dit omdat hij onder begeleiding van een foute atrs stond. Volgens mij houdt het nooit op.:confused:

Ik weet ook echt niet meer voor wie ik nu moet zijn....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.