Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Haarwerken (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Haarwerk vraag (haaruitval) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35826)

LKloss 12 mei 2016 23:56

Haarwerk vraag (haaruitval)
 
Hallo allemaal,

Ik heb een lace haarwerk aangeschaft en ben van plan deze op mijn inhammen te plakken (op maat geknipt) met haarwerk lijm.
Nu zit ik nog een beetje met de volgende vraag: Kan het dragen van een haarwerk op al kale plekken haaruitval bevorderen/veroorzaken?
Kan het dragen van een haarwerk op al kale plekken het haar erom toe laten uitvallen en/of uitdunnen?
Ik ga het niet over mijn huidige haar heen plakken en wil het haarwerk minimaal een of twee keer per week eraf halen en het haarwerk en hoofdhuid schoonmaken.
Ook ben ik niet van plan het haarwerk wekenlang achter elkaar te dragen.

Hopelijk kan iemand me helpen met deze vraag :).

Bedankt!

Forumlid 15 mei 2016 18:21

Kaal
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LKloss (Bericht 395505)
Hallo allemaal,

Ik heb een lace haarwerk aangeschaft en ben van plan deze op mijn inhammen te plakken (op maat geknipt) met haarwerk lijm.
Nu zit ik nog een beetje met de volgende vraag: Kan het dragen van een haarwerk op al kale plekken haaruitval bevorderen/veroorzaken?
Kan het dragen van een haarwerk op al kale plekken het haar erom toe laten uitvallen en/of uitdunnen?
Ik ga het niet over mijn huidige haar heen plakken en wil het haarwerk minimaal een of twee keer per week eraf halen en het haarwerk en hoofdhuid schoonmaken.
Ook ben ik niet van plan het haarwerk wekenlang achter elkaar te dragen.

Hopelijk kan iemand me helpen met deze vraag :).


Bedankt!

waar je al kaal bent kan er onmogelijk nieuwe haargroei ontstaan..het feit dat je al dan niet op die kale plekken een stukje lace draagt heeft er niets mee te maken of je nu nieuwe kale plekken krijgt, deze hebben een andere oorzaak..

Helmgirlie 16 mei 2016 11:44

Misschien laat het ook gauw los als het op kleine stukjes is geplakt en laten de haren op de lace gauw los als het geknipt. Maar dat is even uitvinden.

karelenfleur 17 mei 2016 00:11

Als het met beleid wordt geplakt hoeft dát geen probleem te zijn. Je zult het echter moeteni uitproberen. Ikzelf bevestig regelmatig kleine stukjes bij de inhammen met heel weinig lijm, het is een secuur werkje.

Salvamia 17 mei 2016 19:36

Citaat:

ben van plan deze op mijn inhammen te plakken (op maat geknipt) met haarwerk lijm.
Waarom niet gewoon met tape?

Citaat:

Kan het dragen van een haarwerk op al kale plekken het haar erom toe laten uitvallen en/of uitdunnen?
Nee gezonde haren groeien gewoon door.

LKloss 17 mei 2016 23:19

Bedankt voor jullie reacties! Dit stelt me behoorlijk gerust :).

Ik ga de stukjes deze week proberen, zal even puzzelen zijn.

@Salvamia Ik heb ook een tape besteld (supertape) al las ik dat er andere tapes en lijm geschikter zijn voor rondom de haarlijn ivm een natuurlijker resultaat, dat is nog even testen. Heb je een tape die je zou aanraden voor een natuurlijk resultaat en die 3-7 dagen houd (het liefst zweet bestendig)? Ik draag mijn haar nooit op een manier waardoor de haarlijn zichtbaar is maar zou het wel prettig vinden om de haarlijn zo natuurlijk mogelijk te laten lijken.

Salvamia 18 mei 2016 08:18

Die supertape is wel oké hoor alleen moeilijk te verwijderen. Als die teveel glanst kun je beter de No-Shine of de Ultra Hold tape gebruiken.

LKloss 19 mei 2016 01:06

@Salvamia Bedankt voor je suggestie :)!

Ik heb net het haarstukje geverfd om het te matchen met mijn eigen haarkleur. Dit is goed gelukt al zijn de knopen wel iets te donker geworden, dit ga ik later misschien nog bleken.

Ik ga morgen het stukje opplakken met tape. Ik wou de tape eerst op mijn hoofdhuid plakken en dan het haarstukje er pas op. Dit om te voorkomen dat de tape mijn huidige haar aanraakt. Of moet ik de tape wel eerst op het haarstukje plakken?

Salvamia 19 mei 2016 08:18

Eerst op de huid kan hoor, veel succes

LKloss 9 oktober 2016 21:23

Hoi allemaal,

Mijn haarstukje bevalt goed! :)
Heb nog wel een vraagje, haartapes en haarlijm zijn toch veilig te gebruiken zonder gevolgen te hebben voor je gezondheid na langere tijd?
Hier maak ik me soms nog wel eens zorgen over.

Alvast bedankt!

Groet

Salvamia 11 oktober 2016 12:47

Dat is nog niet onderzocht maar ik maak mezelf daar niet zo heel druk om. Het zal wel nooit positief zijn maar ga er niet vanuit dat je er dood aan kan gaan of ziek van kan worden.

Wel kunnen sommige mensen niet tegen bepaalde soorten tape of lijm dat is een kwestie van uittesten.

LKloss 7 november 2016 22:12

Hoi Salvamia,

Bedankt voor je reactie, af en toe maak ik me er nog wel een beetje zorgen over.

Ik gebruik op dit moment supertape. Nu lees ik verschillende dingen over de tape. Zo staat hier bijvoorbeeld dat het Toluene bevat: http://www.hairdirect.com/community/...read/3758.aspx
Maar op andere sites lees ik weer dat supertape geen tolueen bevat en dat tapes uberhaupt geen tolueen bevat. Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven of deze tape veilig is?

Alvast erg bedankt!

Salvamia 16 november 2016 19:07

Ik denk dat de lucht in Eindhoven ongezonder is, ik maak me er geen zorgen over hoor.

LKloss 5 december 2016 21:53

Bedankt voor je reactie, ik zal me er ook geen zorgen meer over maken.
Dit topic mag van mij gesloten worden. Bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.