Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   FueGenix - 2180 grafts (vrouw) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39679)

Happynewhair! 28 april 2021 13:11

FueGenix - 2180 grafts (vrouw)
 
4 Bijlage(n)
Dinsdag (27-4-2021) ben ik een haartransplantatie ondergaan bij FueGenix om mijn haarlijn te verlagen. Op deze manier wil ik graag mijn ervaring en updates delen.

Voorafgaand contact en het consult heb ik als erg prettig ervaren. De arts neemt echt de tijd voor je, heeft veel kennis en denkt goed met je mee. Komt ook totaal niet dwingerig over (wat bij andere klinieken wel is het geval is geweest). Ook heel interessant om zelf mee te kunnen kijken bij het controleren van het donorgebied.

DAG 1
De behandeling begon met het aftekenen van de haarlijn en het scheren van het haar in het donorgebied. Hierna kwam de verdoving... deze was wel wat pijnlijk, maar hier had ik al rekening mee gehouden en het is gelukkig van korte duur. Hierna werden alle 2180 grafts door de arts verzameld en door de assistente gesorteerd. Toen volgde een korte lunchpauze. Tussendoor was het gelukkig ook mogelijk om naar het toilet te gaan (ook fijn om even de benen te kunnen strekken). Na de pauze terug in de stoel, ditmaal gelukkig op mijn rug. Volgende verdoving, om het ontvangstgebied te verdoven. Gelukkig waren dit er een stuk minder. Hierna werden de incisies gemaakt en uiteraard gevuld met grafts. :)

Bijgevoegd wat foto’s van voor en direct na de behandeling:

Reet 28 april 2021 15:31

Spannend! Leuk om het uiteindelijke resultaat te zien ook. Intussen veel succes met het herstel. Heb je al nagedacht hoe je je haar gaat dragen als de nieuwe haartjes gaan groeien? Bij mannen is het vrij makkelijk: alles kaal tot het allemaal gelijkmatig groeit/ertussen groeit of tijdelijk het haar naar voren kammen. Bij vrouwen lijkt dit een lastig verhaal? In ieder geval veel succes en hou ons van tijd tot tijd op de hoogte!

Happynewhair! 29 april 2021 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reet (Bericht 457750)
Spannend! Leuk om het uiteindelijke resultaat te zien ook. Intussen veel succes met het herstel. Heb je al nagedacht hoe je je haar gaat dragen als de nieuwe haartjes gaan groeien? Bij mannen is het vrij makkelijk: alles kaal tot het allemaal gelijkmatig groeit/ertussen groeit of tijdelijk het haar naar voren kammen. Bij vrouwen lijkt dit een lastig verhaal? In ieder geval veel succes en hou ons van tijd tot tijd op de hoogte!

Dank je wel! Ben zelf ook erg benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb een heleboel haarbanden, bandanas en sjaaltjes ingeslagen, dus ik hoop het op die manier creatief te kunnen verbergen. De komende dagen blijf ik echter nog even als kluizenaar binnen :D

Happynewhair! 29 april 2021 22:00

2 Bijlage(n)
DAG 3
Redelijk wat last van zwelling op mijn voorhoofd en aan de zijkant van mijn gezicht. Donorgebied is vandaag gelukkig minder pijnlijk, maar begint steeds meer te jeuken (gelukkig mag ik het morgen wassen). Verder is het goed uit te houden. :)

Crazy9 30 april 2021 21:14

Je bent een uur geleden op Facebook gezet


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Happynewhair! (Bericht 457805)
DAG 3
Redelijk wat last van zwelling op mijn voorhoofd en aan de zijkant van mijn gezicht. Donorgebied is vandaag gelukkig minder pijnlijk, maar begint steeds meer te jeuken (gelukkig mag ik het morgen wassen). Verder is het goed uit te houden. :)


Roob 30 april 2021 22:15

Lang leve de lockdown! Ben benieuwd hoe erg je huisarts zou schrikken als je je ht verzwijgt en hiermee bij 'm komt met klachten over een of ander eczeempje... :D

Happynewhair! 1 mei 2021 16:03

3 Bijlage(n)
DAG 5
Een foto in daglicht en een foto met flits van de voorkant en een foto van mijn donor. Vanochtend en gisterochtend mogen wassen dmv schuim deppen en afspoelen met een bekertje water, donor heb ik voorzichtig met mijn handen gewassen. Zwelling zit sinds gister rond mijn neusbrug en onder mijn ogen.

ILoveHair84 2 mei 2021 14:11

Supertof en moedig om als vrouw hiervoor te gaan. Ik zie de laatste veel over deze kliniek en jouw foto's zien er ook goed uit. Het gaat zeker mooi worden. Veel succes!!!

Futmrs 3 mei 2021 19:57

Ontstoken
 
Ha meiske, het lijkt heel erg ontstoken. Dat gele hoort absoluut niet en als dit niet snel aangepakt wordt met antibiotica kan dit nog heftig uitpakken. Wat zegt je arts hiervan? Is hij een beetje behulpzaam?

Heika 5 mei 2021 06:58

Ja dat vond ik ook
Zo heeft het er bij mij absoluut niet uit gezien. Ik moet zeggen dat ik dan ook minder grafts had. Dit zijn er behoorlijk wat op een klein stukje
Hoop voor je dat het goed uit pakt

Henk 5 mei 2021 16:38

Het ziet er inderdaad niet fijn uit, maar het zou fijn zijn als Happynewhair! zelf haar verhaal vertelt.

ILoveHair84 5 mei 2021 17:50

Het ziet er inderdaad niet goed uit. Het was mij bij de eerdere foto's niet opgevallen. Ik hoop dat ze geen pijn heeft en dat het zich goed gaat herstellen. Zoals hierboven beschreven valt het mij wel op dat FueGenix behoorlijk de grens opzoekt qua aantal grafts per cm2. Ze promoten hier ook mee maar dit brengt ook echt risico's met zich mee. Ik hoop dat de dokter het probleem serieus neemt en dat alles goed komt.

Roob 5 mei 2021 19:20

Ik wil graag m'n eerdere grappig bedoelde opmerking in dit topic intrekken en mijn excuus daarvoor aanbieden aan Happynewhair. Ik dacht dat het gewoon normale korstjes waren. Ben inderdaad benieuwd naar een update van Happynewhair...

M. Hayden 5 mei 2021 20:24

Dit ziet er idd heel slecht uit. Zou hier heel snel mee naar een dokter gaan en niet naar diegene die dit aangericht heeft. Je gezondheid staat voorop nu.

FVDS 5 mei 2021 20:53

Het klinkt misschien vervelend voor deze kliniek maar ik zou hiervan een topic aanmaken op het forum en het verhaal met de foto's delen. Dan is de kans groot dat er ineens wel een reactie en hopelijk een oplossing komt. Deze kliniek hecht namelijk heel veel waarde aan goede reviews zoals je zelf ook al benoemd. (Kijk maar eens naar al die reviews op google reviews. Dat kan nooit allemaal echt zijn). Wens happynewhair heel veel sterkte toe. Ik denk serieus aan haar...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.