Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   FUE(tje) ongedaan maken door middel van laser. (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15088)

kyzl 22 maart 2009 23:32

FUE(tje) ongedaan maken door middel van laser.
 
Ik sta op het punt om een nieuwe FUE te laten doen omdat de kaalheid zich heeft verdergezet na de eerste.. Maar, hoe meer ik er aan denk hoe meer ik besef dat het niets zal verhelpen aan mijn mentale rust. Ik wil eigenlijk veel liever terug naar af en zelfs alles afscheren. Ik voel me er nu wel klaar voor en ben tot het besef gekomen dat het een veel te impulsieve daad is geweest die eerste ingreep. Om niet te zeggen het stomste wat ik ooit gedaan heb! Ik heb het moeilijk om daarover in het reine te komen met mezelf. Ik zou nog steeds met alle middeltjes tegen moeder natuur vechten, dus die A&G die ik heb gekocht smeer ik er zeker op, maar ik wil gewoon niet verder het pad van de HTs inslaan. Niet omdat het geen mooi effect zou kunnen hebben, gewoon omdat het mij diep vanbinnen psychologisch dwarszit..

Nu heb ik heel wat zitten opzoeken over het ongedaan maken van een HT, ook hier op het forum. Ik kwam echter steeds terecht op gevallen van mensen die ofwel met een litteken van een FUT zitten, ofwel slachtoffer zijn van de oude plug-methode. Ik heb nergens een antwoord kunnen vinden op de vraag of het mogelijk is om op een degelijke manier een vrij recente en kleine FUE (2005, 700 grafts) ongedaan te maken. De instrumenten die men tegenwoordig gebruikt zijn toch veel verfijnder dan vroeger, ik veronderstel dus dat het wel mogelijk is..(?) Daarom niet in 1 keer misschien maar gaandeweg als de situatie boven op het hoofd nog verslechtert de haarlijn verwijderen. Ik denk dat dit littekentjes zal geven (?) maar dat lijkt me niet onoverkomelijk (?). Iemand enig idee of dit soms ook uitgevoerd wordt door de HT klinieken? Een rewind-sessie? Of met laser misschien?

Ik wil graag alle opties overwegen alvorens ik mij in een tweede HT avontuur stort.. waar ik dus eigenlijk helemaal geen zin in heb!

Henk 22 maart 2009 23:40

Hoi Kyzl,

Feniks heeft z'n grafts eruit laten halen door middel van FUE. http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13635
Het lijkt me dat dat voor jou ook mogelijk moet zijn. Vooral omdat jouw inplantingsgaten kleiner zullen zijn dan die van een oudere ht lijkt me de kans op succes groter.
Maar als je het er nu zou afscheren zou je dan kunnen zien dat je ooit een FUE hebt laten doen?

kyzl 22 maart 2009 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 196447)
Hoi Kyzl,

Maar als je het er nu zou afscheren zou je dan kunnen zien dat je ooit een FUE hebt laten doen?

Wel.. dat vraag ik me zelf ook af! Mijn inhammen beginnen redelijk uit te dunnen maar gelukkig was de HT vooral centraal vanvoor, waar het wel meer voorkomt dat er haar blijft staan. Maar toch hebben ze ook de haarlijn een beetje naar de zijkanten toe ingeplant, net voor die inhammen dus. En dat gaat volgens mij wel beginnen opvallen als ik het afscheer.

Bedankt voor de link, daar was ik niet op uitgekomen.
Mijn gaatjes zijn inderdaad klein, behalve een 20-30 tal die iets minder goed gelukt zijn denk ik. Het is trouwens zo dat ik soms zelf niet met zekerheid kan zeggen of een haar nu getransplateerd is of dat het een origineel is..

Limbo 23 maart 2009 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 196447)
Hoi Kyzl,

Feniks heeft z'n grafts eruit laten halen door middel van FUE. http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13635
Het lijkt me dat dat voor jou ook mogelijk moet zijn. Vooral omdat jouw inplantingsgaten kleiner zullen zijn dan die van een oudere ht lijkt me kans op succes groter.
Maar als je het er nu zou afscheren zou je dan kunnen zien dat je ooit een FUE hebt laten doen?

Nooit meer iets gehoord van die Feniks. Rare vogel...:D

Zou wel eens willen weten of hij nu tevreden is met zijn eindresultaat. Zal hem maar eens een pb'tje sturen...

Morehair 23 maart 2009 12:39

Gewoon je haren weg laten laseren.

AnthonieH 23 maart 2009 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morehair (Bericht 196487)
Gewoon je haren weg laten laseren.

Ach welnee, hij kan nu nog niet eens met 100% zekerheid van alle haren zeggen welke getransplanteerd zijn en welke er nog stonden.

Ik zou pas nadenken over weghalen op het moment dat het er zodanig onnatuurlijk uit gaat zien dat hij er mogelijk opmerkingen over krijgt. Een scheermes lijkt me dan het meest voordehandliggend.

Tato 23 maart 2009 14:53

Het lijkt mij redelijk tegenstrijdig om door gebruik van dat A & G op nieuwe haargroei te hopen en aan de andere kant haren die er al zitten (weliswaar getransplanteerd) weg te halen. Zou je niet gewoon afwachten wat dat A & G doet? Wellicht verbetert het het kalende gebied dusdanig dat het niet meer opvalt. Dan lijkt me dat er (anders dan psychologische zaken) geen enkele reden meer is om de getransplanteerde haren weg te halen.

Morehair 23 maart 2009 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 196500)
Ach welnee, hij kan nu nog niet eens met 100% zekerheid van alle haren zeggen welke getransplanteerd zijn en welke er nog stonden.

Ik zou pas nadenken over weghalen op het moment dat het er zodanig onnatuurlijk uit gaat zien dat hij er mogelijk opmerkingen over krijgt. Een scheermes lijkt me dan het meest voordehandliggend.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat weg laten laseren de meest onzichtbare methode is om een Fue ongedaan te maken. Of dat nu is of over bv 5 jaar doet er verder niet toe,

kyzl 23 maart 2009 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 196513)
Het lijkt mij redelijk tegenstrijdig om door gebruik van dat A & G op nieuwe haargroei te hopen en aan de andere kant haren die er al zitten (weliswaar getransplanteerd) weg te halen.

Je hebt gelijk, echt rechtlijnig zijn mijn gedachten voor het moment niet.. Toch is er psychologisch een groot verschil tussen strijden met middeltjes of met een HT. Maar het is zeker niet zo dat ik nu snel snel die ingeplante haren er wil uithalen. Ik wou eigenlijk gewoon de bevestiging krijgen dat dit inderdaad "een optie" is (wat ik toch denk te kunnen afleiden uit de reacties en de info die ik heb opgezocht). Ik ben begonnen met medicatie in November vorig jaar, ik denk dus dat ik best nog een jaartje of twee wacht alvorens welke beslissing dan ook te nemen. En als het binnenkort vakantie is dan kan ik eens afscheren 'om te testen".

De reden dat ik nu wat in paniek ben geschoten, is het feit dat dat ik een booking heb voor een 2e HT binnen enkele weken, 'a big one' van 2.000 ofzo..

Anayway, thanks allemaal voor de feedback!

AnthonieH 23 maart 2009 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kyzl (Bericht 196548)
De reden dat ik nu wat in paniek ben geschoten, is het feit dat dat ik een booking heb voor een 2e HT binnen enkele weken, 'a big one' van 2.000 ofzo..

Dat moet je dan misschien heroverwegen.

Of je moet de insteek wijzigen en de ingreep zo laten uitvoeren dat je zelfs met verdergaande uitval een natuurlijk ogend resultaat kunt behouden. Inhammen zo min mogelijk verstoren en je concentreren op het (nog niet zichtbare) 'eilandje' bovenop. Hele volksstammen hebben tot hoge leeftijd een eilandje. Met een HT kun je er voor zorgen dat het op Madagascar lijkt in plaats van Texel ;)

Het is maar lastig he, accepteren :(

DikkieD 23 maart 2009 20:00

kyzl, wellicht helpt het je te denken dat momenteel ontzettend veel mensen gebruik maken van de HT technieken van deze tijd. In Amerika zijn de meeste kalende acteurs wel een keer 'geholpen'.

In NL zijn er volgens feriduni genoeg die er ieder jaar even 500 grafts bij laten plaatsen. Het is meer en meer gangbaar

En bevalt het niet meer, dan scheer je jouw hoofd kaal.

kyzl 23 maart 2009 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 196551)
Dat moet je dan misschien heroverwegen.

Of je moet de insteek wijzigen en de ingreep zo laten uitvoeren dat je zelfs met verdergaande uitval een natuurlijk ogend resultaat kunt behouden. Inhammen zo min mogelijk verstoren en je concentreren op het (nog niet zichtbare) 'eilandje' bovenop. Hele volksstammen hebben tot hoge leeftijd een eilandje. Met een HT kun je er voor zorgen dat het op Madagascar lijkt in plaats van Texel ;)

Het is maar lastig he, accepteren :(

tjah, een eilandje is een optie, maar ik geloof nooit dat zo'n FUE eilandje er natuurlijk uit gaat zien.. Dan nog liever heel die zooi weglaseren..

Het is raar, aan de ene kant probeer ik zoals DikkieD het zegt mezelf te overtuigen dat het helemaal niet zo speciaal is wat ik heb gedaan, aan de andere kant zou ik graag de klok terugdraaien en het accepteren..

Ik denk dat ik sowieso maar beter die ingreep afzeg, dit is denk ik geen gezonde situatie om eraan te beginnen.. Hopelijk kunnen ze hier wat begrip voor opbrengen.. Ik heb ze namelijk al eens uitgesteld en heb toen opnieuw een voorschot betaald.. Geen al te beste investering van mijn spaarcenten.. ;)

Ik post hier binnenkort enkele foto's dan kunnen jullie tenminste zien waarover het gaat!

Tato 23 maart 2009 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kyzl (Bericht 196548)
Anayway, thanks allemaal voor de feedback!

Succes kerel!

desteffen 2 mei 2009 20:42

Hi Kyzl

Even over het laten weglaser: dit is zeker en vast mogelijk; betere en snellere resultaten bekom je door laser en dus niet door de lichflits(ipl), Laser is weliswaar duurder maar daartegenover ook efficiënter dan de ipl. Of het resultaat dan wel permanent is dat zal de toekomst moeten uitwijzen, maar donkere haren op een bleke huid is het beste uitgangspunt.
Ik heb zelf twee patiënten gezien die dmv laser hun "slechte" ht hebben laten weglaseren. Ikzelf heb reeds lichaamshaar laten laseren en tijdens een gesprek had ik het over haartransplantaties: men kon mij zeggen dat dit zeker en vast geen probleem zou zijn, echter is het wel zo dat hiervoor een grotere energie voor nodig is omdat deze haren vaker dieper zitten dan de lichaamsharen en krachtiger zijn.
Normaal met laser zou 5 behandelingen voldoende zijn om een accepteerbaar resultaat te krijgen maar voor de hoofdhuid mag men er op rekenen om toch wel 8 behandelingen in overweging te nemen.
De reden waarom laser te verkiezen voor deze behandeling: laser is krachtiger en is in tegenstelling tot ipl, betrouwbaar voor ontharen. Met laser is het ook mogelijk om lichtere haren op donkerdere huid te ontharen, de moderne machines die tegenwoordig gebruikt worden kunnen bijna alle huidtypes en haarkleuren aan met goede tot zeer goede resultaten tot gevolg. Echter blijft het zo dat mensen met donkere haren en bleke huid de beste resultaten boeken(sneller en zonder of weinig huidirriaties).
Het voordeel van het weglaseren in jou geval ; is dat je met de tijd kunt zien hoe je eruit komt te zien met wat minder haren op het getransplanteerde gebied en indien nodig de behandeling stopzetten als je toch niet zeker bent of dit het wel is. Met laser kan je de haren ook afzonderlijk behandelen als je ergens toch wel een paar haren wil laten staan.
Het weglaseren laat geen littekens na: daar deze zelfs gebruikt worden in huidbehandelingen(littekens vervagen) , je moet gewoon zien welk machine er gebruikt wordt want er zijn enorm veel machines die enorm van elkaar kunnen verschillen.
Bij de meeste centra kun je gewoon een gratis proefsessie vragen en kan je een aantal weken nadien kijken hoe de behandeling aanslaat.

Hou je goed

kyzl 2 mei 2009 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desteffen (Bericht 201954)
Met laser kan je de haren ook afzonderlijk behandelen als je ergens toch wel een paar haren wil laten staan.

Hartelijk dank voor de info!
Vooral dat zinnetje hoor ik graag. Ik wil namelijk in eerste instantie de haarlijn zeer lichtjes uitdunnen, maar dan moeten ze dus die laser zeer doelgericht kunnen gebruiken. Als het mogelijk is om haar per haar te behandelen dan moet dit perfect mogelijk zijn. Ik ben van plan om via laserbehandeling de natuurlijke voortgang van AGA op de rest van mijn hoofd te blijven volgen. Gelukkig staat er nog wel redelijk wat haar, dus ik kan dit geleidelijk aan beginnen doen.
Oef!! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.