Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   [Haarweb topical] inkoopactie #4 (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29745)

kevin 7 januari 2012 01:14

[Haarweb topical] inkoopactie #4
 
Om het overzicht terug te krijgen, hier een nieuw topic.

Waarom de Haarweb topical?

Citaat:

Haarverlies verloopt als volgt: Testosteron wordt onder invloed van het enzym 5 Alpha Reductase geconverteert naar Dihydrotestosterone, kort voor DHT. DHT bindt zich vervolgens aan de androgeen receptor. DHT geeft een signaal door waardoor uiteindelijk het haartje niet meer kan groeien. Een van de einddoelen van DHT is TGF-beta. TGF beta staat in contact met bindweefselvermeerding (Fibrosis) en zorgt zelfs voor ondervoeding van de haarfollikel. Ditzelfde geld voor TNF-alpha, PKC (Protien Kinase C) en Nf-kappa. Dit zijn negatieve "growth factors". Dit betekent dat ze haargroei hinderen. Ook Testosteron kan dezelfde "growth factors" aanroepen. Testosteron heeft alleen veel minder affiniteit voor de androgeen receptoren. Hierdoor is de schade aan het haarzakje beduidend minder dan DHT.

Uiteindelijk leidt dit ales tot activering van een vroegtijdige catagene fase (uitvalfase). Hierna kan er alleen nog maar celdood plaatsvinden en valt het haartje uit. DHT is dus de belangrijkste oorzaak van erfelijk haarverlies.

Met vermindering van DHT verminder je automatisch de negatieve "growth factors" TGF-beta/TNF-alpha/PKC/Nf-kappa en andere inflammation bevorderende signalen. Maar Finasteride werkt niet bij iedereen even goed. Dit komt waarschijnlijk doordat DHT niet volledig weg is bij de haarzakjes en nog steeds schade doet. Finasteride verminderd DHT Type 2 ongeveer met ~85% bij de haarfollikel en TGF-B met ongeveer 30%. Wenselijk is dus dit percentage te verhogen om de kans op succes te vergroten.

De topical is ervoor om tot een volledige aanpak van haaruitval te komen door meerdere fronten aan te pakken.

Het plan voor deze inkoopactie is om de topical te bestellen die het fijnst en effectiefs bevonden is door de gebruikers. Het gaat om de volgende topical:

EGCG;
L-Carnitine-L-tartrate;
Blood of the dragon;
Biotine;
Raspberry ketone;
Corosolic acid;
Red ginseng extract.

Plaatje hier.

Door problemen met dure leveranciers bij Elsom willen ze nu een minimale afname van 25 stuks van ong. 78 euro per stuk.

Huidige deelnemers
Kevin: 2
Vincent: 3
Koppiekoppie: 2

Als je mee wilt doen, bovenstaande tekst kopiëren en je naam met het aantal topicals erbij zetten.

Tips:
1) Eerst je hoofdhuid nat maken en dan wat van het product opbrengen. Water zorgt ervoor dat het product verspreid wordt.
2) Millimeter je haar. Zo gaat de topical langer mee, komt er minder spul op je haren en is het aanbrengen stukken makkelijker.
3) Als het bijna op is, kun je er zelf een beetje water bij doen en er nog ~1 week mee doen, misschien wat langer als je het in de koelkast bewaard.

koppiekoppie 7 januari 2012 15:17

Ik gebruik het al enkele jaren als enige middel tegen haaruitval. Een wondermiddel is het niet, maar het remt de haaruitval echt wel sterk af en geeft een cosmetisch mooi resultaat. Ik millimetreer mijn haar trouwens niet, maar hou het niet langer dan enkele centimeters. Bij het aanbrengen kam ik het gewoon naar achter tot het opgedroogd is.

Strider 10 januari 2012 23:16

Kevin: 2
Vincent: 3
Koppiekoppie: 2
Strider: 2

Strider 13 januari 2012 13:49

Subtiele kick, deze topic werkt erg goed tegen jeuk (inflammation), iets waar mensen tijdens hun AGA proces vaak last van hebben.

Balende 13 januari 2012 19:04

Kevin: 2
Vincent: 3
Koppiekoppie: 2
Strider: 2
Balende: 2

kevin 13 januari 2012 20:33

We komen er wel! :)

koppiekoppie 13 januari 2012 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 299371)
Subtiele kick, deze topic werkt erg goed tegen jeuk (inflammation), iets waar mensen tijdens hun AGA proces vaak last van hebben.

Yep, kan ik bevestigen!

Hairpilot 14 januari 2012 15:49

Balende, waar haal je de Nuff Stuff shampoo en ben je er tevreden over?

vincent 20 januari 2012 12:52

Ik heb mijn haar gewoon lang en dat gaat prima. Mijn ervaring is dat het de kwaliteit van de hoofdhuid sterk verbeterd. Voorheen had ik altijd jeuk en roos.

Maar het allerbelangrijkste (voor mij): het heeft een sterk cosmetisch effect, het haar wordt dikker, steviger, gezonder en is makkelijker te stijlen. Ik kan niet zonder!

Oh ja, ik doe met 1 flesje ongeveer 3-4 maanden.

kevin 30 januari 2012 18:34

Wat zullen we doen? Vragen hoe duur 11 stuks zijn?

Ryan R 30 januari 2012 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent (Bericht 299947)
Ik heb mijn haar gewoon lang en dat gaat prima. Mijn ervaring is dat het de kwaliteit van de hoofdhuid sterk verbeterd. Voorheen had ik altijd jeuk en roos.

Maar het allerbelangrijkste (voor mij): het heeft een sterk cosmetisch effect, het haar wordt dikker, steviger, gezonder en is makkelijker te stijlen. Ik kan niet zonder!

Oh ja, ik doe met 1 flesje ongeveer 3-4 maanden.


Je haar wordt dikker en steviger, kun je het vergelijken met een ander product qua werking? Hoe dramatisch is het comsmetisch effect?

koppiekoppie 31 januari 2012 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevin (Bericht 300712)
Wat zullen we doen? Vragen hoe duur 11 stuks zijn?

Ja, graag! Ben wel benieuwd...

kevin 2 februari 2012 21:53

Hij is op vakantie. Na 7 februari krijg ik antwoord.

vincent 7 februari 2012 23:02

Citaat:

Je haar wordt dikker en steviger, kun je het vergelijken met een ander product qua werking? Hoe dramatisch is het comsmetisch effect?
Dat is lastig te beantwoorden. Voor zover mijn ervaringen is het niet te vergelijken met een ander product. Ik vind het na fina het beste middel wat ik heb gebruikt. Verwacht er geen wonderen van qua hergroei, het is vooral de kwaliteit van je bestaande haren die het verbeterd, en zoals ik al zei: ik kan niet zonder.

koppiekoppie 15 februari 2012 22:53

Ik vind het spijtig dat er hier niet meer aandacht naar gaat. Het is een perfect alternatief voor mensen die niet van bijwerkingen (fina / minox) houden.

Kevin, nog updates?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.