Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Resultaat met 1x per dag minoxidil? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=31673)

21reinier 14 december 2012 12:33

Resultaat met 1x per dag minoxidil?
 
Gisteren kwam ik toevallig langs het volgende filmpje op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=mur2Rpa02Es

Deze man zegt dat hij slechts 1x per dag Rogaine gebruikt. Wat denken jullie hierover? Is dit überhaupt mogelijk met ook maar enig medicijn? Want zo een resultaat heb ik nog nooit gezien... laat staan 1x per dag minoxidil.

Zelf heb ik iets meer dan een jaar 2x per dag minoxidil gebruikt, maar toen moest ik tijdelijk stoppen vanwege een te geïrriteerde hoofdhuid in combinatie met seborrhoïsch eczeem, wat op dit moment behandeld wordt. Ik zit er aan te denken om binnenkort weer 1x per dag minoxidil te gebruiken, maar ik durf er niet van te dromen om dezelfde resultaten te hebben als deze man. :) Overigens zit ik er ook sterk aan te denken om finasteride te gebruiken, maar zoals velen ben ik bang voor de bijwerkingen. Daarnaast heb ik juist frontaal veel last heb van AGA en op de kruin tot nu toe nog niet, terwijl de medicijnen op de kruin het meest actief zijn.

AnthonieH 14 december 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier (Bericht 319399)
Gisteren kwam ik toevallig langs het volgende filmpje op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=mur2Rpa02Es

Deze man zegt dat hij slechts 1x per dag Rogaine gebruikt. Wat denken jullie hierover? Is dit überhaupt mogelijk met ook maar enig medicijn? Want zo een resultaat heb ik nog nooit gezien... laat staan 1x per dag minoxidil.

Ik vind zijn haarlijn er vanaf 0:41 er wel wat vreemd uit zien. Maar waarom zou iemand de kluit willen belazeren?

Ik heb wel eens vaker goede resultaten van minoxidil gezien, maar eerlijk gezegd vooral bij mannen die al wat ouder waren.

Hakuna 14 december 2012 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 319406)

Ik heb wel eens vaker goede resultaten van minoxidil gezien, maar eerlijk gezegd vooral bij mannen die al wat ouder waren.


Kan wel eens kloppen wat je zegt, ik ben ook niet meer de jongste en Minoxidil heeft bij mijn haar na ruim 1,4 jaar gebruik wel veel effect opgeleverd. Maar gebruik dan ook nog Fina en allelij supplementen erbij

Ben dan ook niet van plan om te stoppen en/of mijn regime te veranderen.

Hairpilot 15 december 2012 02:00

Dit filmpje kwam ook langs op HairLossTalk. Daar werd geconcludeerd dat de man bijna zeker concelears gebruikt. Ik gebruik zelf overigens ook 1x dag minox.

Memeber 15 december 2012 16:56

Ja en ik smeer 1 x per dag poep op m'n hoofd. Dit is natuurlijk gewoon crap. Kan niet, bestaat niet hoe ongelofelijk goed je ook reageert op een medicijn. Al zou de beste man finasteride en minoxidil gebruiken en ook nog eens een HT hebben genomen, dan nog zou ik hem waarschijnlijk verdenken van het gebruik van toppik of iets dergelijks.

21reinier 15 december 2012 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 319406)
(...) Maar waarom zou iemand de kluit willen belazeren?

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af, maar er schijnen mensen te zijn die daar plezier in hebben.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot (Bericht 319435)
(...) Ik gebruik zelf overigens ook 1x dag minox.

Je gebruikt het al redelijk lang 1x per dag, toch? Ben je van plan in de nabije toekomst al over te schakelen naar de volledige dosering, of ben je al tevreden met de resultaten die je tot nu toe op deze manier behaalt?

Hairpilot 16 december 2012 15:48

Nu nog net geen 3,5 maanden bezig. Gaat vrij goed, soms denk ik dat stabilisatie nadert. Of toch in elk geval beter dan 1 à 2 maanden geleden wanneer er een shedding was. Ik wil minstens 6 maanden doorgaan. Pas overstappen naar een volwaardige dosering als ik merk dat 1x gewoon niet voldoende is om iets van stabilisatie te bekomen. Fina wil ik niet echt aan beginnen, dus 'volle minox' dosering is momenteel de laatste stap die ik kan nemen.

ziezo 17 december 2012 10:21

Ik gebruik al jaren iets meer dan 1ml en dat blijkt voldoende te zijn.
Als ik foto bekijk die ik hier heb geplaatst lijk ik er weer op vooruit te zijn gegaan.
Ik denk dat er na jaren nog slapende haren terug kunnen groeien.

Memeber 17 december 2012 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot (Bericht 319530)
Nu nog net geen 3,5 maanden bezig. Gaat vrij goed, soms denk ik dat stabilisatie nadert. Of toch in elk geval beter dan 1 à 2 maanden geleden wanneer er een shedding was. Ik wil minstens 6 maanden doorgaan. Pas overstappen naar een volwaardige dosering als ik merk dat 1x gewoon niet voldoende is om iets van stabilisatie te bekomen. Fina wil ik niet echt aan beginnen, dus 'volle minox' dosering is momenteel de laatste stap die ik kan nemen.

Hoe lang heeft de shedding bij jou geduurd? Ik verlies al weken meer dan 300 haren per dag. Hele kleine haartjes die erg dun zijn, soms zitten er echter wel dikke haren tussen.

IK gebruik nu weer 1.5 maand minoxidil en 2.5 maanden finasteride.

Ik heb beide veel langer gebruikt dit is echter de eerste keer dat ik non stop achter elkaar zonder pauze medicijnen gebruik. Dit wil ik ook minimaal half jaar volhouden.

Hairpilot 17 december 2012 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Memeber (Bericht 319575)
Hoe lang heeft de shedding bij jou geduurd? Ik verlies al weken meer dan 300 haren per dag. Hele kleine haartjes die erg dun zijn, soms zitten er echter wel dikke haren tussen.

IK gebruik nu weer 1.5 maand minoxidil en 2.5 maanden finasteride.

Ik heb beide veel langer gebruikt dit is echter de eerste keer dat ik non stop achter elkaar zonder pauze medicijnen gebruik. Dit wil ik ook minimaal half jaar volhouden.

Geen idee eigenlijk. Zeer moeilijk vast te stellen, soms heb ik nauwelijks haren in mijn handen tijdens het wassen (of ja, enkele) en soms zijn het er nog steeds superveel. Soms denk ik dat ik stabilisatie nader, andere keren denk ik dat het slechter dan ooit is.. Hair loss is a bitch.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.