Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

AnthonieH 21 februari 2010 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 242473)
In het nationaal belang moet AnthonieH zijn moderatorschap maar aan de wilgen hangen om MP te kunnen worden! :)

Je mag maar hopen van niet :)

Eerste punt op mijn agenda zijn auto's. Die milieuverpestende verslaving moet maar eens afgelopen zijn. Fossiele brandstoffen alleen voor noodzakelijke zaken, dus landbouw en transport. Geen gepiep over verlies aan mobiliteit, leer maar fietsen, zoek werk dichter bij huis en ga lekker op de Veluwe op vakantie.

En dat transport kan een stuk minder als we ons consumptiegedrag eens naar een normaal niveau terugbrengen. Dus minder sinaasappels en bananen en geen Parmaham meer die is gemaakt van Italiaanse biggetjes die naar Nederlands varkensfabrieken worden vervoerd om vervolgens als volwassen varkens weer op transport naar Italie te gaan om als ham weer terug te komen ... en dat soort onzinnige zaken. 7 caloriën aan productie, transport en verpakking voor iedere calorië die we eten. Misdadig.

En dan nog al dat dierenleed. Varkens laten we gefaseerd uitsterven, kippen gebruiken we alleen nog voor eieren en koeien alleen voor melk (en na hun dood voor leer).

En ik ga toch heus een quotum instellen voor aantal mensen per km2. Iedereen is welkom om te blijven, maar niet iedereen kunnen we ontvangen. We kunnen sowieso niet door blijven gaan met het roven van de meest ondernemende mensen uit economisch achtergebleven landen. Ook niet als die mensen heel graag hier willen zijn omdat het leven hun hier meer kansen biedt. Laten ze eerst de energie die hun land in hun opvoeding heeft gestoken weer terugbetalen.

Op veel punten vind ik het standpunt van rechts dom en dat van links dommer. En andersom. Van die vervloekte heilige koe van de VVD tot dat multiculti sprookje van de PvdA, ik vind dat ze allemaal wel eens onder meer kritisch licht worden gehouden zonder meteen een links/rechts labeltje aan dat licht te hangen.

Extreem links en extreem rechts doen zijn beiden even verwerpelijk. Allebei hebben ze geen respect voor een hele grote meerderheid van de samenleving. Dat de een daar geniepiger in is dan de ander is geen excuus :)

Zameer 21 februari 2010 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242481)
Je mag maar hopen van niet :)

Eerste punt op mijn agenda zijn auto's. Die milieuverpestende verslaving moet maar eens afgelopen zijn. Fossiele brandstoffen alleen voor noodzakelijke zaken, dus landbouw en transport. Geen gepiep over verlies aan mobiliteit, leer maar fietsen, zoek werk dichter bij huis en ga lekker op de Veluwe op vakantie.

En dat transport kan een stuk minder als we ons consumptiegedrag eens naar een normaal niveau terugbrengen. Dus minder sinaasappels en bananen en geen Parmaham meer die is gemaakt van Italiaanse biggetjes die naar Nederlands varkensfabrieken worden vervoerd om vervolgens als volwassen varkens weer op transport naar Italie te gaan om als ham weer terug te komen ... en dat soort onzinnige zaken. 7 caloriën aan productie, transport en verpakking voor iedere calorië die we eten. Misdadig.

En dan nog al dat dierenleed. Varkens laten we gefaseerd uitsterven, kippen gebruiken we alleen nog voor eieren en koeien alleen voor melk (en na hun dood voor leer).

En ik ga toch heus een quotum instellen voor aantal mensen per km2. Iedereen is welkom om te blijven, maar niet iedereen kunnen we ontvangen. We kunnen sowieso niet door blijven gaan met het roven van de meest ondernemende mensen uit economisch achtergebleven landen. Ook niet als die mensen heel graag hier willen zijn omdat het leven hun hier meer kansen biedt. Laten ze eerst de energie die hun land in hun opvoeding heeft gestoken weer terugbetalen.

Op veel punten vind ik het standpunt van rechts dom en dat van links dommer. En andersom. Van die vervloekte heilige koe van de VVD tot dat multiculti sprookje van de PvdA, ik vind dat ze allemaal wel eens onder meer kritisch licht worden gehouden zonder meteen een links/rechts labeltje aan dat licht te hangen.

Extreem links en extreem rechts doen zijn beiden even verwerpelijk. Allebei hebben ze geen respect voor een hele grote meerderheid van de samenleving. Dat de een daar geniepiger in is dan de ander is geen excuus :)

Nou ja, er zijn wat slimmere oplossingen: Bevolkingsafname bijvoorbeeld, en dat gaat heel snel als je een poos de AOW afschaft. :P

En qua vlees? We kunnen ook mensen eten.

Qua mobiliteit: Maximumsnelheid afschaffen. Dat helpt met de bevolkinsafname. Bovendien moet het gas- en rempedaal vervangen worden door een aan/uit knop, dus: plankgas of handrem.

En zo zie je maar: Je zit al heel rap met een jonge, dynamische bevolking. En dat zonder die idiote quota en "dierenleed"-nonsense :D

Kom Tato, we gaan zeehond bakken :)

De slogan voor dit politiek programma?
Minimum snelheid, Maximum leeftijd ..

goed he, Anthonie? :D

AnthonieH 21 februari 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 242499)
De slogan voor dit politiek programma?
Minimum snelheid, Maximum leeftijd ..

daar ga ik voor :D

Hanna 22 februari 2010 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242481)
Eerste punt op mijn agenda zijn auto's. Die milieuverpestende verslaving moet maar eens afgelopen zijn. Fossiele brandstoffen alleen voor noodzakelijke zaken, dus landbouw en transport. Geen gepiep over verlies aan mobiliteit, leer maar fietsen, zoek werk dichter bij huis en ga lekker op de Veluwe op vakantie.

Jij gaat als MP het goede voorbeeld geven en gaat dan op de fiets naar het werk en ook op de fiets naar je verre vakantiebestemming of naar de Veluwe? ;)
Heb je ook al een fiets in de woonkamer om stroom op te wekken?

Ik heb 't nog steeds knetterkoud, ondanks dikke kleren en de radiator hoog.
Waar blijft die 'global warming'? :(
Anders vries ik hartstikke dood (om toch 'on topic' te blijven) :)

Strider 22 februari 2010 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242481)
Je mag maar hopen van niet :)

Eerste punt op mijn agenda zijn auto's. Die milieuverpestende verslaving moet maar eens afgelopen zijn. Fossiele brandstoffen alleen voor noodzakelijke zaken, dus landbouw en transport. Geen gepiep over verlies aan mobiliteit, leer maar fietsen, zoek werk dichter bij huis en ga lekker op de Veluwe op vakantie.

Lekker realistisch ;)

agatha 22 februari 2010 11:16

Volgens mij gaat Antonie toch elk jaar naar de caravan van zijn ouders in Spanje?:P

Hanna 22 februari 2010 14:30

...en naar Scandinavië, heb ik begrepen uit enkele posten op dit forum. :)

AnthonieH 22 februari 2010 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 242602)
...en naar Scandinavië, heb ik begrepen uit enkele posten op dit forum. :)

Ja joh, vorig jaar twee keer een vliegreis naar Spanje en twee naar Zweden. Het jaar daarvoor ook twee naar Spanje, een naar Zweden en twee naar Engeland. Dit jaar pas nog naar Spanje. Later dit jaar vast nog een keertje en Bulgarije, Finland en Zweden staan ook alweer op het programma.

Maar dat is de kern van het probleem he. Waarom zou ik iets doen als mijn buurman niks doet. De grote respons hier was ook een grote jij-bak :)

En ik persoonlijk? Ik geloof ook niet in die oplossing. Tenzij er dus een verlicht despoot opstaat die de wereldheerschappij overneemt. Ik zorg dus gewoon dat ik zo goed mogelijk in conditie blijf en ik fiets naar mijn werk. Als dalijk de benzine op raakt, dan hoeven we niet meer te kiezen en dan hoef ik in ieder geval geen lijf van 100 kilo met versleten knieën mee te slepen op mijn fietsje.

Hanna 22 februari 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242610)
Tenzij er dus een verlicht despoot opstaat die de wereldheerschappij overneemt.

Maar dat ben JIJ toch? :P

agatha 22 februari 2010 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242610)
Ja joh, vorig jaar twee keer een vliegreis naar Spanje en twee naar Zweden. Het jaar daarvoor ook twee naar Spanje, een naar Zweden en twee naar Engeland. Dit jaar pas nog naar Spanje. Later dit jaar vast nog een keertje en Bulgarije, Finland en Zweden staan ook alweer op het programma.

Maar dat is de kern van het probleem he. Waarom zou ik iets doen als mijn buurman niks doet. De grote respons hier was ook een grote jij-bak :)

En ik persoonlijk? Ik geloof ook niet in die oplossing. Tenzij er dus een verlicht despoot opstaat die de wereldheerschappij overneemt. Ik zorg dus gewoon dat ik zo goed mogelijk in conditie blijf en ik fiets naar mijn werk. Als dalijk de benzine op raakt, dan hoeven we niet meer te kiezen en dan hoef ik in ieder geval geen lijf van 100 kilo met versleten knieën mee te slepen op mijn fietsje.

Ik hoop dat je in je anti-rook overtuiging cconsequenter bent:P

Zameer 22 februari 2010 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 242610)
Ja joh, vorig jaar twee keer een vliegreis naar Spanje en twee naar Zweden. Het jaar daarvoor ook twee naar Spanje, een naar Zweden en twee naar Engeland. Dit jaar pas nog naar Spanje. Later dit jaar vast nog een keertje en Bulgarije, Finland en Zweden staan ook alweer op het programma.

Maar dat is de kern van het probleem he. Waarom zou ik iets doen als mijn buurman niks doet. De grote respons hier was ook een grote jij-bak :)

En ik persoonlijk? Ik geloof ook niet in die oplossing. Tenzij er dus een verlicht despoot opstaat die de wereldheerschappij overneemt. Ik zorg dus gewoon dat ik zo goed mogelijk in conditie blijf en ik fiets naar mijn werk. Als dalijk de benzine op raakt, dan hoeven we niet meer te kiezen en dan hoef ik in ieder geval geen lijf van 100 kilo met versleten knieën mee te slepen op mijn fietsje.

Europees vliegverkeer is maar 0.3% van de totale CO2 uitstoot, hoor.
Intercontinentaal verkeer gaat over de overige 2.7%

Dus dat kan je prima blijven doen.
Je fietst al, dus als je er nog wat bovenop wilt doen, dan moet je niet meer in een huis wonen. Gewoon in een tent. :D Als ik het goed had begerepen gebruiken bewoonde gebouwen nog wel het hoogste percentage.

Dus, Anothonie .. Maak je borst maar nat, want .. het regent .. :D

Limbo 26 februari 2010 18:00

Nonkelbob, de Belgische kindervriend, is als Bob ook de zak. Hij is niet meer...

Ambo 26 februari 2010 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 243127)
Nonkelbob, de Belgische kindervriend, is als Bob ook de zak. Hij is niet meer...

Bob de Jong viel ook tegen op de 10 km.... :(

Limbo 26 februari 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 243132)
Bob de Jong viel ook tegen op de 10 km.... :(

Alle Bob's vallen tegen deze dagen!

Ambo 27 februari 2010 12:32

Man met langste haar overleden
vrijdag 26 februari 2010

De man die waarschijnlijk de langste haren had van de wereld, is op 79-jarige leeftijd overleden. Dat wordt gezegd in het Vietnamese nieuws.

Niemand weet hoe lang het haar van de Vietnamees precies was toen hij overleed. Vier jaar geleden stond in de krant dat zijn lokken maar liefst 6,20 meter lang waren.
Officieel had hij niet de langste haren van de wereld, want de lengte is nooit gecontroleerd door het wereldrecordboek. Daarin staat het record op naam van een Chinese man met haren van 5,60 meter.
De langharige man liet zijn haar vijftig jaar lang groeien. Volgens zijn vrouw ging hij nooit meer naar de kapper, omdat hij in het vroeger vaak ziek werd na een kappersbezoekje. Hij had wel veel last van het haar: hij kon geen helm op en het was lastig het gewicht de hele dag te balanceren op zijn hoofd. Hij bond het op en beschermde het met een sjaal.
Bekijk hier beelden van de haardos:


http://www.youtube.com/watch?v=hYaYCPmFWKw


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.