Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Beoordeling haarlijn voor implantatie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11354)

Limbo 13 juni 2007 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morehair (Bericht 133519)
Hoeveel grafts heeft Transplantaatje ongeveer al berekend.

Dat klopt, 2500, maar dan nog... Enfin, waar bemoei ik me eigenlijk mee?:P

Morehair 13 juni 2007 22:02

2500?

Spiderman 13 juni 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morehair (Bericht 133528)
2500?


Nee 2500 haren. Dat zijn 1800 tot 1900 grafts, tenmisnste volgens Transplantaatje.:P

Limbo 14 juni 2007 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 (Bericht 133530)
Nee 2500 haren. Dat zijn 1800 tot 1900 grafts, tenmisnste volgens Transplantaatje.:P

Goed gezien; ik ben toe aan vakantie!

transplantaatje 14 juni 2007 09:35

Onze inschatting via de foto was vooral om jullie te laten zien hoe je voor jezelf een redelijke inschatting kunt maken van het benodigde aantal transplantaten. Het is voor ons onmogelijk om even een offerte en het exacte aantal transplantaten via deze foto`s te bepalen. Hier moet altijd nog een consult gesprek aan vooraf gaan om dit juist te kunnen bepalen! Ook worden er tijdens een consult natuurlijk medische vragen gesteld die erg van belang kunnen zijn of dat iemand wel een haartransplantatie moet ondergaan.

Limbo 14 juni 2007 10:55

Zoals ik al dacht!

Spiderman 14 juni 2007 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 133540)
Goed gezien; ik ben toe aan vakantie!

Hahaha, je bent toch pas op vakantie geweest?:D

Limbo 14 juni 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 (Bericht 133566)
Hahaha, je bent toch pas op vakantie geweest?:D

Net?? Precies 3 maanden geleden. Dat weet ik omdat de chemocar een keer per 3 maanden komt en deze week was het weer zo ver!

Spiderman 14 juni 2007 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 133568)
Net?? Precies 3 maanden geleden. Dat weet ik omdat de chemocar een keer per 3 maanden komt en deze week was het weer zo ver!

Zo lang geleden alweer? Het lijkt wel of de tijd steeds sneller gaat!

Limbo 14 juni 2007 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 (Bericht 133570)
Zo lang geleden alweer? Het lijkt wel of de tijd steeds sneller gaat!

Ff off-topic: naarmate je ouder wordt heb je het gevoel dat de tijd sneller gaat. Ik zal maar niet uitleggen waarom!

Rogier 14 juni 2007 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD (Bericht 133514)
Ja ik weet vrij zeker dat het door de proscar komt. Ik heb op het plaatje zoveel mogelijk gel als mogelijk in mijn haar gedaan en het zo plat mogelijk gestyled. Dus in de praktijk hoor ik weinig van mijn omgeving, maar het is meer voor mezelf. Ik denk overigens niet dat ik nog veel kaler word, mijn vader heeft dezelfde haarlijn (minder voorhoofd, heeft bij mij ook nooit haar gezeten :cool:) en die heeft dat al jaren eigenlijk. Ik denk dat het wel redelijk stabiel zal blijven. Mijn aanvangen en 6 maanden later weer stoppen met Proscar heeft ook een tik gegeven.

Leuk dat de ene het niet nodig vindt en de andere wel. Ik heb veel aan jullie visie en denk er nog over na. Wellicht dat ik de haarlijn wat minder kan verlagen en de inhammen wat minder kan opvullen. Wil wel iets van hammen houden voor de natuurlijke vorm. Hierbij twee nieuwe foto's, de eerste is vanuit ander perpectief, tweede zonder water gel etc.

Haartransplantaatje, wat gaat dat kosten bij jullie?

Dik (27)

Een collega van me heeft de (natuurlijke) haarlijn die jij getekend hebt, en hij heeft mooi dik vol haar, maar we noemen hem dan ook de "one inch forehead" Toch siert het hem niet want zo'n haarlijn suggereert een jongetje van 5.
Daarnaast zal een transplantatie met zo'n haarlijn nooit mooi worden, een HT is altijd dunner en dat wordt met zo'n haarlijn nog eens zeer versterkt. (je gaat nl. dan op het ht haar kijken) Ook heb je zoveel grafts nodig dat je een enorme aanslag doet op je donorvoorraad. Wees wijs!

AnthonieH 14 juni 2007 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD (Bericht 133463)
Bedankt alvast voor de reacties. Het midden van mijn voorhoofd bijna ja, maar die is ook best groot nu. Het is ook vooral mijn hoge voorhoofd die het meteen allemaal wat kaler doet lijken. Dat is de reden dat deze haarlijn kan, normaal zit je namelijk al snel met een kalende kruin. Dit is absoluut, (nog niet) het geval. Ik zou dus graag mijn voorhoofdhaarlijn 1 a 1,5cm verlagen ook.

Op consult is misschien wel eens een goed idee. Iemand goede opties. Ik lees FUE, maar evt laser? €5000 vind ik redelijk maximaal voor mijn 'probleem'.

Je moet erg voorzichtig zijn met het verlagen van je voorhoofdhaarlijn. Ik heb zelf een HT gehad waarbij de haarlijn vooral verstevigd is met grote transplantatiedichtheid en bij de inhammen met ruim anderhalve centimeter verlaagd. Met een FUE kwam het neer op 1400 grafts en de kosten waren niet zo heel veel meer dan de 5000 euro die je noemt.

Ik zou zelf altijd voor FUE gaan voor een eerste HT, zeker als je voldoende dicht donorhaar hebt en er een redelijke zekerheid is dat je haaruitval niet al te snel zal voortschrijden (die zekerheid is bij jou wat twijfelachtig omdat je finasteride niet lijkt te verdragen).

Ik vermoed dat je voorhoofd altijd al wat hoger is geweest dan gemiddeld, dat is onderdeel van wie je bent.

De meesten hanteren de 4-vinger-regel. Leg je hand op je voorhoofd met de pink tegen de bovenkant van de wenkbrauwen. Je haarlijn zou dan ongeveer gelijk met de bovenkant van je wijsvinger moet zijn.

Op de bijgevoegde foto van je haarlijn heb ik proberen aan te geven wat vergelijkbaar is met mijn behandeling. Misschien moet je die lijnen eens op je hoofd trekken en proberen te bedenken hoe het zou zijn als dat gebied weer dicht beplant is met haar.

Ik ben er zelf steeds tevredener over. In het begin dacht ik nog wel eens dat het best een tikje lager had gekund, maar het is zoals de anderen zeggen, als je moet kiezen voor een haarlijn die nog misschien wel 50 jaar mee moet ... kies dan voor de haarlijn van een dertiger en niet die van een tiener.

DikkieD 17 juni 2007 11:57

Ik denk dat je met die laatste foto wel rond de 4 vingers zit, ik zou zelf de lijn nog iets lager willen hebben. FUE lijkt dan de beste methode. Ik wacht eerst nog eens af of het stabiel blijft nu na het stoppen met proscar. Als dat zo is wil ik wel eens overwegen of een FUE tot de mogelijkheden behoort. 5000 ben je wel kwijt denk ik

AnthonieH 17 juni 2007 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD (Bericht 133808)
Ik denk dat je met die laatste foto wel rond de 4 vingers zit, ik zou zelf de lijn nog iets lager willen hebben. FUE lijkt dan de beste methode. Ik wacht eerst nog eens af of het stabiel blijft nu na het stoppen met proscar. Als dat zo is wil ik wel eens overwegen of een FUE tot de mogelijkheden behoort. 5000 ben je wel kwijt denk ik

Ik kan me wel voorstellen dat je het iets lager nog wilt, bij mij knaagt dat ook nog altijd. Maar het is net als met je gezicht laten gladtrekken met botox, opvulmiddelen of een facelift. Je kunt het discreet aanpakken of je kunt het doen op de 'Marijke Helwegen'-manier, grondig :cool:

Ik ga zo in de thread waar ik mijn voortgang rapporteerde maar eens foto's plaatsen, dan kun je een beetje zien wat je kunt verwachten met 1400 grafts in een FUE.

DikkieD 23 juni 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 133816)
Ik kan me wel voorstellen dat je het iets lager nog wilt, bij mij knaagt dat ook nog altijd. Maar het is net als met je gezicht laten gladtrekken met botox, opvulmiddelen of een facelift. Je kunt het discreet aanpakken of je kunt het doen op de 'Marijke Helwegen'-manier, grondig :cool:

Ik ga zo in de thread waar ik mijn voortgang rapporteerde maar eens foto's plaatsen, dan kun je een beetje zien wat je kunt verwachten met 1400 grafts in een FUE.


Wat zou een behandeling ongeveer kosten zoals jij die tekende hierboven. Bij een FUE gebruikt men een donorgebied om haren weg te halen toch. Wil dat zeggen dat je dusnooit meer haar hebt achterop je hoofd waar je dat haar weghaalt? Zijn er wachtlijsten momenteel bij klinieken?

gr.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.