Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Limbo 4 december 2009 13:37

Kom Zameer. Zet er een punt achter. Dit heeft geen zin!

Zameer 4 december 2009 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231309)
Kom Zameer. Zet er een punt achter. Dit heeft geen zin!

Dat was ook mijn punt. :D

Maar uuhm, hou je een beetje van FOX-News? :D
(Nu we het er in principe toch over hebben)

Dit is echt prachtig:
http://www.youtube.com/watch?v=ouKaZ0g79kU

:D

Tato 4 december 2009 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231296)
Hij schreef niet dat zijn muziek bagger was, maar dat de persoon zelf bagger was.

Een zeer duidelijk gevalletje van lezen wat je wil lezen.

Limbo 4 december 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231310)
Dat was ook mijn punt. :D

Maar uuhm, hou je een beetje van FOX-News? :D
(Nu we het er in principe toch over hebben)

Dit is echt prachtig:
http://www.youtube.com/watch?v=ouKaZ0g79kU

:D

Mooi.

Nee, ik kan niet naar youtube kijken op mijn laptop van de zaak (zonder fiscale bijtelling)!

Limbo 4 december 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231311)
Een zeer duidelijk gevalletje van lezen wat je wil lezen.

Tato, ook jij wint dit niet. Laat toch zitten man, verspilde energie!

Tato 4 december 2009 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231306)
Wat ik schreef in die post bedoelde ik heel generiek: Mensen die zo overtuigd zijn van hun morele gelijk dat ze daarmee het recht denken te kopen om een (politieke) agenda uit te voeren en daarmee eigenlijk meer kwaad dan goed doen,

Dat klopt en die mensen zie je vooral bij religieuze groeperingen. Er zitten daar nogal wat personen die allerlei vergaande en ondoordachte denkbeelden hebben maar daar niet over in discussie willen treden want "zij zijn Christelijk en dit is wat hun geloof hen voorschrijft". En passant voelen ze zich ook nog eens een partij superieur aan de rest want zij behoren tot die groep die het allemaal zoveel beter dan de rest zou zien.

Tuig van de richel is het.

Hanna 4 december 2009 14:13

Limbo,
Heel verstandig van je, dat je nooit advocaat bent geworden.;)

Tato 4 december 2009 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231313)
Tato, ook jij wint dit niet. Laat toch zitten man, verspilde energie!

Ik ga er al een tijdje niet meer zo serieus op in, maar als er echt onzin verteld wordt wil ik daar nog wel een zinnetje aan besteden om dat tegen te spreken.

Eén zinnetje he, niet meer;)

Hanna 4 december 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 231301)
Ach, het is niet kies om dat nu te zeggen. Maar ik geloof niet dat het een heilige was en ik vraag me af of Ramses zelf zich in dat beeld zou herkennen. Volgens mij was het wel iemand die dwars kon liggen en die heel goed wist dat ie daarmee niet alleen vrienden maakte.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de biografie van Joop Admiraal die hier aangehaald wordt

Hij was extreem charismatisch, ondanks zijn rare fratsen; het is niet uit te leggen aan mensen die hem niet meegemaakt hebben. Ik ken nog zo iemand die werkelijk alles kan flikken, waarna de gedupeerde toch moet lachen en alleen zichzelf iets kan verwijten.

Hier kun je die biografie bestellen.

Henk 4 december 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231314)
Dat klopt en die mensen zie je vooral bij religieuze groeperingen. Er zitten daar nogal wat personen die allerlei vergaande en ondoordachte denkbeelden hebben maar daar niet over in discussie willen treden want "zij zijn Christelijk en dit is wat hun geloof hen voorschrijft". En passant voelen ze zich ook nog eens een partij superieur aan de rest want zij behoren tot die groep die het allemaal zoveel beter dan de rest zou zien.

Tuig van de richel is het.

Ik vind dat wel heel erg generaliserend Tato. Net zo generaliserend als Wilders met allochtonen. Pas op dat je niet dezelfde fout begaat.
Ik ben ook Christen en tuurlijk zijn er Christenen die denken dat ze superieur zijn, maar die zijn er ook bij Atheïsten, Moslims of wat dan ook.

Tato 4 december 2009 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231318)
Ik vind dat wel heel erg generaliserend Tato. Net zo generaliserend als Wilders met allochtonen. Pas op dat je niet dezelfde fout begaat.
Ik ben ook Christen en tuurlijk zijn er Christenen die denken dat ze superieur zijn, maar die zijn er ook bij Atheïsten, Moslims of wat dan ook.

Nee hoor, niet generaliserend. Ik zeg dan ook dat er bij religieuze groeperingen veel van zulke mensen rondlopen, niet dat ze dat per definitie zijn.

Het komt mij te vaak voor dat Christelijken het monopolie op de waarheid claimen, gebaseerd op de Bijbel en op het feit dat ze denken rechtsstreeks in verbinding met God te staan. De Christelijken die niet zo zijn hoeven zich uiteraard niet aangesproken te voelen.

Henk 4 december 2009 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231319)
Nee hoor, niet generaliserend. Ik zeg dan ook dat er bij religieuze groeperingen veel van zulke mensen rondlopen, niet dat ze dat per definitie zijn.

Het komt mij te vaak voor dat Christelijken het monopolie op de waarheid claimen, gebaseerd op de Bijbel en op het feit dat ze denken rechtsstreeks in verbinding met God te staan. De Christelijken die niet zo zijn hoeven zich uiteraard niet aangesproken te voelen.

Ja, dat is makkelijk. Net zoiets als dat ik zou zeggen dat er bij allochtonen veel uitschot, maar daarna zeggen dat degenen die niet zo zijn zich niet aangesproken hoeven te voelen.
Jij hebt toch ook "jouw waarheid" die claim je toch ook vanergens op.
Ik merk het in mijn omgeving niet "dat er veel van zulke mensen" rondlopen. Om eerlijk te zijn, ik kijk ook niet zo zwart/wit. Christen,Moslim, Allochtoon, Autochtoon. Mijn ervaring is dat er overal eikels en engelen tussen zitten.

Limbo 4 december 2009 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231315)
Limbo,
Heel verstandig van je, dat je nooit advocaat bent geworden.;)

Ja. Dat is idd niets voor mij.:P

Zameer 4 december 2009 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231314)
Dat klopt en die mensen zie je vooral bij religieuze groeperingen. Er zitten daar nogal wat personen die allerlei vergaande en ondoordachte denkbeelden hebben maar daar niet over in discussie willen treden want "zij zijn Christelijk en dit is wat hun geloof hen voorschrijft". En passant voelen ze zich ook nog eens een partij superieur aan de rest want zij behoren tot die groep die het allemaal zoveel beter dan de rest zou zien.

Tuig van de richel is het.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231318)
Ik vind dat wel heel erg generaliserend Tato. Net zo generaliserend als Wilders met allochtonen. Pas op dat je niet dezelfde fout begaat.
Ik ben ook Christen en tuurlijk zijn er Christenen die denken dat ze superieur zijn, maar die zijn er ook bij Atheïsten, Moslims of wat dan ook.

Hij bedoelt het ook helemaal niet generaliserend hoor. Maar: in de westerse samenleving zijn mensen die handelen volgens de Christelijke religie het meest gedocumenteerd en gecommuniceerd, gewoon om het feit dat er veel Christenen zijn in het westen (Europa + VS).

Maar: religie in z'n breedte is inmiddels ook op verschillende vlakken neurologisch kwantificeerbaar:
Sommige mensen zijn meer of juist minder gevoelig voor religieus denken en religieuze emoties.
Om het op z'n simpelst te stellen manifesteert zich dit op twee manieren:
- Als een vorm van synesthesie:
Mensen met een religieuze gevoeligheid ervaren religieuze symbolen (let wel: de religieuze symbolen die ze zijn aangeleerd) volslagen anders dan mensen die dat niet hebben.
- Als vorm van epileptie in de temporale kwabben:
Wanneer dit gebeurt ervaren mensen visioenen.

In beide gevallen gaat het over een stukje "bekabeling" in de hersenen die wat anders in elkaar zitten dan "doorgaans".

Dit zeg ik vooruitlopend op een onderzoek die nu gaande is, maar je zou kunnen in wezen kunnen stellen dat dit erfelijk is. (zoals iedere andere vorm van synesthesie erfelijk is)

Hanna 4 december 2009 15:00

Niet te gelóóóven! :o

****************

De meeste eikels vind je tussen de mohammedaapsen/islamietjes, hindoetjes en gereverkeerden, maar hierdoor mag niemand zich aangesproken voelen.

WOEHEHEHAAAHIHIHIHOOOOO!!!!!! :P:D:rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.