Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Tato 5 december 2009 03:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231393)
Ze mag gerust zwart zijn, je weet dat ik niet discrimineer, als ze maar geen Piet heet. :)

Is het niet willen van een zwarte vrouw discriminatie dan?:o

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231395)
Waar ik tegenin ging met: Mwaa, Religie is aangeboren, niet aangeleerd.

Hm, ik ben even kwijt welke discussie dat dan was, maar bovenstaand statement lijkt me wat kort door de bocht. Zeker klopt het dat sommige mensen van nature sneller geneigd zijn te geloven in een opperwezen dan anderen, maar "nurture" speelt wel degelijk een rol hoor. Dat bijv. 95% van Pakistan Islamitisch is heeft alles ermee te maken dat die mensen dat is aangeleerd van jongs af aan.

Tato 5 december 2009 03:41

Klote trouwens voor je Ambo! Veel sterkte en dat je maar snel een nieuw kippetje kan scoren!

Zameer 5 december 2009 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231421)
Is het niet willen van een zwarte vrouw discriminatie dan?:o



Hm, ik ben even kwijt welke discussie dat dan was, maar bovenstaand statement lijkt me wat kort door de bocht. Zeker klopt het dat sommige mensen van nature sneller geneigd zijn te geloven in een opperwezen dan anderen, maar "nurture" speelt wel degelijk een rol hoor. Dat bijv. 95% van Pakistan Islamitisch is heeft alles ermee te maken dat die mensen dat is aangeleerd van jongs af aan.

Ja, die is zeker kort door de bocht.
Een "geloof in een opperwezen" heeft bij bepaalde mensen een genetische grondslag. Ik had eerder de analogie van synesthesie gebruikt om aan te duiden hoe dat zich in de hersenen manifesteert.

Bekende vormen van synesthesie zijn bijvoorbeeld dat als iemand nummers ziet deze ziet in verschillende kleuren, waar gewone mensen dat niet zien. Of mensen die muziek kunnen zien, omdat het gehoor-deel van de hersenen aan het zicht-deel zit verbonden.

Zo hebben mensen die genetisch religieus zijn totaal andere ervaringen bij religieuze symbolen en dergelijken die net zo verstrekkend zijn als bij nummer- en muziek-synesthesie.

De onderzoeken die hierop lopen zijn alleen nog vrij vers: Het is alleen met de wetenschap van nu een stuk aannemelijker dat het wel zo is, dan dat het niet zo is.

Dit heeft overigens nog helemaal niks te maken met het instituut religie.
De instituties om religie heen is een bedenksel van mensen: dat is heel wat anders.
Ik denk ook dat een zeer sterke minderheid in Pakistan in de categorie valt van wie religie in de genen zit. Sterker nog: het zou zowaar net zoveel kunnen zijn als mensen die nummer-synesthesie hebben: da's ongeveer 1%

Dat zou betekenen dat die overige 94% een stelletje meelopers zijn. :D

Trouwens, niet iedereen van die (hypothetische) ene procent is ook een volgeling van een bepaalde religie. Sommige beschrijven het gewoon als een psychose die ze van tijd tot tijd hebben.

Henk 5 december 2009 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231420)

Als je naar een zwaar middel als een inval grijpt, met honderdduizenden doden en nog veel meer gewonden, mensen die dakloos raken etc. als gevolg, moet je daar meer dan zeer zwaarwegende redenen voor hebben. Gezien het feit dat het Westen al haar leugens niet heeft kunnen onderbouwen is mijn mening zoals die is.

We praten langs elkaar heen. Ik probeer je er op te wijzen dat bijna elke mening die we vormen is gebaseerd op berichten uit de media en onderzoeken van derden. Ik ga er ook van uit dat ze betrouwbaar zijn, maar zeker weten doe je het nooit.

Henk 5 december 2009 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231421)
Is het niet willen van een zwarte vrouw discriminatie dan?:o

Ja. Alleen is deze discriminatie (nog wel) geaccepteerd door de samenleving.

Ambo 5 december 2009 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231415)
Ja, ik herken het Ambo. Zo gauw als ze zeggen "ik kan niets beloven" of "ik weet het nog niet" dan is het eigenlijk al einde verhaal.
Hey maar als je echt in de put komt te zitten, dan kom ik je er uit halen.
Dan gaan we samen stappen. :D

Goed om te horen Henkie!

Maar uit welke provincie kom jij eigenlijk? ;)

Ambo 5 december 2009 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231422)
Klote trouwens voor je Ambo! Veel sterkte en dat je maar snel een nieuw kippetje kan scoren!

Dank je Tato!

Maar dit 'kippetje' betekende heel veel voor me, ben er niet op uit om zo snel mogelijk een ander kippetje te scoren....

Maar wat ik wel erg opvallend vond: op het ene moment vorige maand was ik het nog helemaal en binnen no-time had ze een waslijst vol twijfels over me. Ze zei dat ze dat nu voor een derde keer in verschillende relaties heeft meegemaakt en twijfelt nu ook over haarzelf. Bindingsangst? Zelfbescherming? Ze weet zelf niet wat het is, zegt ze.... Ze vond mij in ieder geval niet veranderd in die maanden, maar ze is anders over me gaan denken. Van de week zien we elkaar nog een keer...

AnthonieH 5 december 2009 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231428)
We praten langs elkaar heen. Ik probeer je er op te wijzen dat bijna elke mening die we vormen is gebaseerd op berichten uit de media en onderzoeken van derden. Ik ga er ook van uit dat ze betrouwbaar zijn, maar zeker weten doe je het nooit.

Zo te horen is de mening van Tato gevormd in het koffiehuis. Altijd veel beter en juister dan de Westerse media :cool:

Hanna 5 december 2009 14:16

De troepen verhuizen straks gewoon naar Iran, Pakistan of Noord Korea, want oorlog is er sinds mensenheugenis altijd geweest en zal altijd ergens gevoerd worden, onder welke flauwe smoes dan ook; ook in andere werelddelen is altijd wel ergens oorlog.

Hanna 5 december 2009 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231432)
Maar dit 'kippetje' betekende heel veel voor me, ben er niet op uit om zo snel mogelijk een ander kippetje te scoren.......

Sterkte Ambo!
Wellicht helpt 't om volgende keer niet meer zoveel vieze praatjes te vertellen. ;)

Henk 5 december 2009 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231430)
Goed om te horen Henkie!

Maar uit welke provincie kom jij eigenlijk? ;)

Net onder die van jou. ;)

Ambo 5 december 2009 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231460)
Sterkte Ambo!
Wellicht helpt 't om volgende keer niet meer zoveel vieze praatjes te vertellen. ;)

Dank je Hanna.

En ik weet heel goed wanneer en waar ik vieze praatjes vertel... ;)

Limbo 5 december 2009 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231400)
Een meisje van 16 klimt bij de sint op schoot. De sint vraagt wat ze graag wil hebben. Het meisje zegt ietwat blozend dat ze nu wel een keer wat haar rond haar genitaliën wil hebben, het wordt er nu toch wel tijd voor zegt ze.

'Oke', zegt de sint, 'mag het ook een hele baard zijn?'

Die mag er wel zijn!:P

Limbo 5 december 2009 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231432)
Maar wat ik wel erg opvallend vond: op het ene moment vorige maand was ik het nog helemaal en binnen no-time had ze een waslijst vol twijfels over me. Ze zei dat ze dat nu voor een derde keer in verschillende relaties heeft meegemaakt en twijfelt nu ook over haarzelf. Bindingsangst? Zelfbescherming? Ze weet zelf niet wat het is, zegt ze.... Ze vond mij in ieder geval niet veranderd in die maanden, maar ze is anders over me gaan denken. Van de week zien we elkaar nog een keer...

Heb ik nu iets gemist of is er nog sprake van een status quo?? Even niet goed opletten hier en je moet 50 posts opeens gaan lezen...

Ambo 5 december 2009 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231473)
Heb ik nu iets gemist of is er nog sprake van een status quo?? Even niet goed opletten hier en je moet 50 posts opeens gaan lezen...

Ze heeft nog steeds erge twijfels, teveel om er voor te willen gaan. Aan de andere kant ook nog behoefte aan me...

Ik ga er vanuit dat het definitief over is, misschien dat we toch nog op een andere manier elkaar het leven kunnen veraangenamen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.