Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Soldaat 29 september 2008 15:25

Stinkt Seborroisch eczeem trouwens ook?

seach7 30 september 2008 15:57

Hallo mensen

Ik had ook last van eczeem, korreltjes en vet haar en mijn moeder heeft het ook een beetje. Daarom heb ik Denorex rx gebruikt werkt prima en heb mijn haren gemillimeterd en ik had hiervoor rode hoofdhuid, nu is het weer normaal. Denorex rx heb ik gekregen van huisarts.:D

Soldaat 1 oktober 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door seach7 (Bericht 178421)
Hallo mensen

Ik had ook last van eczeem, korreltjes en vet haar en mijn moeder heeft het ook een beetje. Daarom heb ik Denorex rx gebruikt werkt prima en heb mijn haren gemillimeterd en ik had hiervoor rode hoofdhuid, nu is het weer normaal. Denorex rx heb ik gekregen van huisarts.:D

Je rode huis is opgelost, maar je vet haar en korreltjes ook?

En Denorex is inderdaad best goed spul. Vind het persoonlijk prettiger dan ketoconazol.

kokos 10 oktober 2008 01:20

Hallo iedereen :)

Ik heb al zo'n 2½ jaar last van een soort schimmel/roos/eczeem op mijn hoofdhuid (het begon toen ik opeens van 76 kilo gewicht naar 84 ging door overmatig rotzooi eten).

Nou heb ik afgelopen zomervakantie mijn best gedaan om terug te komen naar mijn ideale gewicht, en ja nu weeg ik weer 73.
Ik hoopte dat de infectie zou wegtrekken, maar hij is er nog steeds.

Het zijn geelachtige schilfers op mijn hoofdhuid (vroeger waren ze nog vettig, nu meer uitgedroogd) wat gepaard gaat met haaruitval.
Ik vraag me eigenlijk af, komt dat haaruitval door de schilfers? want aan het uiteinde van een uitgevallen haartje zie ik een soort van bolletje wat afkomstig is van een schilfer.
Ik ben pas heden naar de dokter geweest en heb een zalf gekregen, jawel hoor, de wel beroemde ketoconazol.
Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken, ik zie afwisselende resultaat, soms is mijn hoofdhuid heel schoon & soms komen er toch weer schilfers.

Ik merk wel wanneer ik mijn haren korter knip & dan mijn haren was, dat het na een week echt helemaal schilferloos wordt.
Maar ik schaam me voor me schilfers dus ik durf niet te kort.

Wat mij nu stoort is eigenlijk de haaruitval, want ik & mijn haren waren heel hecht samen, totdat deze eczeem/schimmel/roos tussen onze relatie kwam.

Wat kan/moet ik doen?
- Kan de haaruitval komen door de schimmel/roos/eczeem?
- Welke middel kan beter werken dan ketoconazol, zonder het nog agressiever te maken?

Alvast echt super bedankt om mijn hartslag een schouderklopje te geven.

Willien 14 oktober 2008 14:52

haaruitval
 
Hallo,
Ik heb ook last van jeuk, schilfertjes en haaruitval.
Wat ik binnenkort wil gaan proberen is het middels MMS (Miracle Mineral Supplement). Als je dit middel gaat gebruiken wordt de natuurlijke zuurgraad van je lichaam weer hersteld en hebben virussen en bacterien maar ook schimmels en gisten (die de problemen veroorzaken) geen kans meer.

http://www.nulpuntenergie.net/gezond...MS-verhaal.pdf

Heeft iemand hier al ervaring mee ??

Hanna 14 oktober 2008 16:15

Screenshot van hun website:

http://img76.imageshack.us/img76/7991/mmszk3.jpg

geelblauw 15 oktober 2008 13:09

Dat je MMS (in medicatie vorm) probeert kan ik begrijpen...
Maar zouden er echt mensen schoonmaakmiddelen innemen, omdat er een beetje MMS in zit??!!

vlaamse reus 25 oktober 2008 09:10

Ik heb MMS geprobeerd en ik kreeg terug Seb Ecz.
Waarschijnlijk omdat ik slecht op zuren reageer (citroenzuur waarmee het moet aangemaakt worden.)
Ik eet ook geen appelsienen bvb om dezelfde reden.
Vorige winter heb grote klistabletten genomen en heel de winter vrij van seb.ecz. geweest.
Nu weer opstoten in wenkbrauwen en onder en naast mijn neus.
De weerstand van het moment is een belangrijke factor in het al dan niet uitbreken van Seb Ecz.

PS : als je mms gaat proberen : GEEN AZIJNEN gebruiken, dat VOEDT schimmels!!!

groeten

koekenbakker 25 oktober 2008 16:22

Hallo beste mensen,

Ben nu 21 jaar en loop al zo'n 6 jaar rond met een irritante kwaal seborroisch eczeem genoemd. Ben 1x naar de dermatoloog geweest die dit vluggetjes heeft geconstateerd, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik dit heb.

Wel heb ik soms last van een beetje rode huid langs mijn neus, niet heel rood, maar toch hinderlijk, schilfert niet echt dus geen vette gele of witte schilfers!!! Wel heb ik in mijn haren veel schilfers, zijn niet vet ofzo gewoon droge rommel, dat vind ik echt irritant. De roodheid naast mijn neus heb ik aardig onder controle dmv geen lactose innemen en vichy creme smeren. Sauna en in de zon liggen of zonnebank doen ook wonderen. Soms laait het weer een aantal dagen op, maar daar valt wel overheen te komen.

Ik zit nu met het volgende punt, na wat te lezen op internet kom ik op het idee dat ik misschien wel allergisch kan zijn voor mijn beugel die ik al zo'n 6 jaar heb. Heb nu nog zo'n draadje achter mijn tanden, zou dit verbang kunnen hebben met de roos in mijn haar en een ietswat rode gezichthuid (naast de neus)? Ik zit eraan te denken om dat draadje er eigenhandig uit te slopen.

Verder zou ik graag goede shampoo willen hebben zodat de schilfers op mijn kop weggaan, want een zwart shirt aantrekken zit er nu niet in !!! Liefst geen Selsun of crap want dit kan weer irriteren op de gezichthuid dacht ik gehoord te hebben.

Hoor graag van jullie,

Groet.

Willien 26 oktober 2008 14:10

Een goede shampoo is Actigener.

geelblauw 26 oktober 2008 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 180843)
Ik zit nu met het volgende punt, na wat te lezen op internet kom ik op het idee dat ik misschien wel allergisch kan zijn voor mijn beugel die ik al zo'n 6 jaar heb. Heb nu nog zo'n draadje achter mijn tanden, zou dit verbang kunnen hebben met de roos in mijn haar en een ietswat rode gezichthuid (naast de neus)? Ik zit eraan te denken om dat draadje er eigenhandig uit te slopen.


Hoe kom je aan die info dat die verband met elkaar kunnen houden?????
Het klinkt wel interessant, maar ook zo vreemd.
Ben heel benieuwd.

valentijn 28 oktober 2008 14:47

@vlaamse reus

Je adviseert geen azijnen te gebruiken, omdat dit de schimmel zou voeden. Opvallend is dat veel mensen er juist baat bij hebben als zij appelcider azijn op hun hoofd aanbrengen. Kun je misschien uitleggen waarom azijn de schimmel zou voeden?

@kokos

Naar mijn weten is Ketoconazol een relatief mild middel (in vergelijking met andere middelen). Op de website: http://www.huidziekten.nl/zakboek/de...eborroicum.htm kun je zelf bekijken wat er zoal kan worden voorgeschreven. Als je de namen van de middelen opzoekt op google, kun je bekijken wat de bijwerkingen kunnen zijn. Op http://www.earthclinic.com/CURES/seb...ermatitis.html vind je een alternatief voor de medische wereld.

Even een update van mijn kant:

Ik ben twee weken terug toch maar weer naar de dermatoloog gegaan. Zij stelde al gauw vast dat het geen eczeem was, en ging vervolgens in overleg met een andere dermatoloog. De term psoriasis viel, maar een uiteindelijke diagnose stelde zij niet. Ze vertelde mij dat alle middelen niet zouden helpen tenzij ik eerst de dikke lagen schilfers (korsten) had verwijderd. Ze schreef mij een zalf (axungia, salicylzuur en teer) voor die ik 5 dagen moest gebruiken. Deze zalf heb ik al eerder gebruikt, toen zonder resultaat. Omdat het vrij vervelende zalf is om aan te brengen (blijft in je haren hangen halverwege) heb ik besloten om alle haren zou kort mogelijk af te knippen met tondeuze. Het ziet er op dit moment echt niet uit, maar op deze manier kan ik het optimaal behandelen.

Ik ben vandaag terug gegaan naar de dermatoloog (m'n vaste). Hij vertelde mij dat er toch nog veel korsten zaten. Ik moest vervolgens mee komen naar een aparte kamer waar ik met een speciaal licht beschenen werd (waarschijnlijk om schimmels op te sporen). Ook nam hij een soort monster af, om te onderzoeken onder de microscoop. Hij kon geen sporen van schimmels vinden. Hij heeft voor de zekerheid nog een monster genomen en opgestuurd naar het lab. Over drie weken moet ik terugkomen voor de uitslag en verdere behandeling. Zijn diagnose was: toch een ernstige vorm van eczeem met mogelijk een schimmelinfectie. Ik heb nu Trisporal (oraal) en Nizoral (terug bij af) voorgeschreven gekregen.

Al met al ben ik toch blij dat ik terug ben gegaan naar de dermatoloog. Ik hoopte dat het vanzelf wel weg zou gaan en dat ik met alternatieve middelen wel iets zou kunnen bereiken. Achteraf denk ik nu dat het nooit zo extreem was geworden als ik het vanaf het begin grondig had aangepakt. Seb. eczeem is naar mijn weten geen veroorzaker van permanente haaruitval, maar schept wel omstandigheden (vet, warm, vochtig, weinig licht) voor een secundaire infectie. Een infectie kan op den duur wel leiden tot permanente haaruitval (naar mijn weten). Hierin misschien ook een advies voor anderen die twijfelen om naar de dermatoloog te gaan. Let wel, mijn vorm is extreem, er zijn 'mildere' vormen die wellicht wel kunnen worden aangepakt met alternatieve middelen.

geelblauw 28 oktober 2008 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valentijn (Bericht 181137)
@vlaamse reus
Let wel, mijn vorm is extreem, er zijn 'mildere' vormen die wellicht wel kunnen worden aangepakt met alternatieve middelen.

Spreek je hier over alternatieven qua verschillende soorten cremes en shampoos? Of heb je het over de alternatieve geneeswijze?

In geval van het laatste. Aan welke alternatieve geneeswijze denk jij dan?

koekenbakker 30 oktober 2008 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 180934)
Hoe kom je aan die info dat die verband met elkaar kunnen houden?????
Het klinkt wel interessant, maar ook zo vreemd.
Ben heel benieuwd.

Kijk in zo'n draadje zit Nikkel. In nederland zijn ontiechelijk veel mensen met een nikkelallergie. Het is het onderzoeken waard, of jouw problemen zijn begonnen bij een beugel/draadje achter je tanden.

vlaamse reus 1 november 2008 16:21

[quote=valentijn;181137]@vlaamse reus

Je adviseert geen azijnen te gebruiken, omdat dit de schimmel zou voeden. Opvallend is dat veel mensen er juist baat bij hebben als zij appelcider azijn op hun hoofd aanbrengen. Kun je misschien uitleggen waarom azijn de schimmel zou voeden?


Dat haal ik van de voorschriften voor MMS die o.a. door Jim Humble worden gegeven.
Ik weet dat ik persoonlijk GEEN zure dingen verdraag en de SE dan de kop opsteekt of erger wordt, dit kan bij anderen anders liggen.
Het is inderdaad wat contradictorisch want in een zuur milieu kunnen geen schimmels overleven, luidt het. Maar dat is dan eerder uitwendig , denk ik.

Allergieën als oorzaak : Zou wel eens goed kunnen. Ik ben bvb allergisch voor huisstofmijt en dat put je lijf uit want je lichaam vecht constant tegen die allergie, zo heb je (zonder dat je het misschien voelt) minder weerstand tegen kwalen zoals eczeem bvb.
Schakel allergieën uit en je zal verbetering zien optreden.

En laat je niet wijsmaken dat je moet 'leren leven' met allergieën en dat je de gevolgen moet bestrijden met pilletjes e.d.
Allergie vertrekt vanuit een minder goed werkend orgaan (maag, lever,...) en laat die ook net de huid beïnvloeden....

VidiVici 19 november 2008 12:04

Mijn oplossing:)!
 
Beste mensen,

Wil met jullie graag deze ervaring delen!

Ik heb ongeveer nu al 5 jaar last van korreltjes,zeer vette hoofd, met plakjes gele speul en heerlijke jeuk de er bij komt kijken. Wat onder het kopje Seborroisch Eczeem valt volgens mij dermatoloog.

Heb toen van de dokter,zoals vele, Ketnoconazal gekregen en vele andere meuk. Het hielp tijdelijk maar moest het constant gebruiken over de 3 jaar.

Nu ben ik al 3 maanden zonder door dit wonder middel:

-Tea tree olie (Thursday Plantation) 2x
-Shamphoo van Guhl Rozemarijn, anti-roos

Gebruik:
Doe wat uit de shampoo en gooi 1 hele flesje er bij in. Was hier om de dag je haar mee. In het begin tipte ik met een wattenstaafje de plekjes ervoor nog ff aan met pure tea tree olie (van het andere flesjes).

Na 2 weken was mijn SC voor 99% weg. Hierna kocht ik 1 normale guhl shampoo, en wisselde het af. Na 4 weken gebruikte ik geen shampoo meer met tea tree olie, en met SC is nog steeds voor 99% weg.

Belangrijk om te weten!:
Tea tree olie dood schimmels. Het wordt gezegt dat bij constant gebruik voor lange tijd het lichaam zoals bij Antibiotica niet meer reageerd. (Van Chinese dokter begrepen en ook bronnen gevonden op internet) Daarom raad ik aan om af te bouwen wanneer het mogelijk is!

Volgens chineze begrippen mag je pure tea tree olie alleen mengen op basis van 10ml op 100ml.

Veel succes!

PS. Voor sterk haar, gebruik Nivea Hair Recharge. Werkt wonderlijk bij mij. Wat ik goed kon gebruiken na al die meuk van de dermatoloog en 5 jaar CS.

Bulckie 23 november 2008 21:50

Dermatoloog dr. Devos Steven Oostende
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulckie (Bericht 172334)
Mijn broer heeft ook nog seb.eczema gehad.
Dermatoloog Dr. Steven Devos stelde bij hem die diagnose nadat Dermatoloog Dr. Guy Speelman verkeerdelijk had gezegd dat het Lupus was.
Een huidbiopt bracht de waarheid aan het licht.
Behandeling met Sporanox co en Clobex shampoo loste het probleem in 2 weken op!
Bedankt dr.Devos www.dermatoloogdevos.net
Hij is nog vriendelijk ook :)


Inderdaad, die Dr. Devos te Oostende is de allerbeste!!! Een super-dermatoloog! Hij hielp al verschillende familieleden van mij, alsook enkele vrienden.
Ik ga er al 2 jaar voor Botox en rimpelvulling (met hyaluronzuur).
Dermatoloog Dr. Devos Steven doet dit super goed en is erg vriendelijk!
www.dermatoloogdevos.net
en ook voor meer info: http://groups.google.com/group/botox-oostende
Groetjes,
Rietje

geelblauw 24 november 2008 19:19

Bulckie,
In iedere post die je schrijft maak je reclame voor dr. De(sluwe)vos.
Is dat omdat hij klanten nodig heeft, of omdat hij werkelijk zo goed is?
;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaamse reus (Bericht 180813)
Vorige winter heb grote klistabletten genomen en heel de winter vrij van seb.ecz. geweest.

Waarom ben je dan gestopt met Grote Klis? Is het vanwege de belasting van je lever waar je eerder over sprak?

horecaspoiler 29 december 2008 22:05

Guhl rozemarijn
 
Lieve mensen, ik lees overal paardenmiddelen tegen dit irritante exceem, probeer nu gewoon eens guhl rozemarijn! Ik heb er geen last meer van en ben tevens van allerlei aggressieve rotzooi verlost!

kevin 30 december 2008 12:21

Voor de mensen met eczeem en/of psoriasis:

http://articles.mercola.com/sites/ar...-remedies.aspx

vlaamse reus 2 januari 2009 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevin (Bericht 186940)
Voor de mensen met eczeem en/of psoriasis:

http://articles.mercola.com/sites/ar...-remedies.aspx

super interessante site, zeker de reaktie's van (ex)-patienten.
Ik wil de aandacht vestigen op het gebruik van tea tree en lavendel bij mannen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In de reaktie's lees je dat dat de hormonen kan verstoren en kan leiden tot borstontwikkelingen bij mannen, vooral bij jonge mannen en kinderen die in hun groei zijn.
En het kan leiden tot de afname van sexuele drang.
ZEKER EENS DOORNEMEN en opletten met tea tree en lavendel.

David1972 3 januari 2009 12:30

Waarom schrijf jij hier SLUWE Devos?
Dermatoloog Devos is ook mijn grote held ; hij hielp mij prima zowel op medisch vlak (toen ik een zona had) als estetisch (botox). Hij is makkelijk bereikbaar en vriendelijk. Kun je van veel andere artsen niet zeggen!
Klanten heeft hij natuurlijk nodig, zoals elke zelfstandige dr, maar reclame krijgt hij gratis van mij en vele anderen, die erg tevreden zijn.
Artsen mogen trouwens geen reclame maken (zoals dierenartsen en apothekers), ze moeten enkel rekenen op tevreden patiënten en hun mond-aan-mond reclame. Ik versta dus Bulckie maar al te goed, want dr.Devos is WERKELIJK zo goed!
Groeten,
David


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 183847)
Bulckie,
In iedere post die je schrijft maak je reclame voor dr. De(sluwe)vos.
Is dat omdat hij klanten nodig heeft, of omdat hij werkelijk zo goed is?
;)



Waarom ben je dan gestopt met Grote Klis? Is het vanwege de belasting van je lever waar je eerder over sprak?


Soldaat 7 januari 2009 12:34

Ik loop al een tijdje met onderstaande vragen rond. Misschien weet iemand hier iets van? Wat is jullie ervaring met zon/zonnenbank, zee?
  1. Hoe werkt de zon op je SE? Zie je verbetering of verslechtering als je veel in de zon zit? Het zelfde geldt ook voor de zonnenbank.
  2. Hoe werkt de zee op je SE? Merk je in periodes dat je in de zee hebt gezwommen verbetering of verslechtering?
  3. Is korter haar beter voor je SE? Kan het daardoor sneller overgaan?
Kunnen jullie wat over jullie ervaringen vertellen?
Ben hier erg benieuwd naar :).

chris27 7 januari 2009 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 167235)
Status op dit moment: alle vlekken weg!! Ik heb trouw de hierboven (zie bericht #285) genoemde teerzalf gesmeerd en op gegeven moment hoefde ik zelfs de Cetomacrogolcreme niet meer te gebruiken, want ook de schilfering verdween! Nu smeer ik zo 2-3 keer per week de zalf ter preventie. En de stank? Ach, daar wen je aan. Heb van anderen ook nog geen klachten gehoord (in de geest van: "wat stinkt het hier!")

Ik heb in dit forum alleen niemand anders over teerzalf gehoord, ben ik echt de enige met deze ervaring?

Een poosje niet op het forum geweest, kijk nu weer even de nagekomen berichten na, maar nog steeds lees ik niets over de teerzalf die ik (en inmiddels iemand anders van dit forum) met succes op het gezicht gebruik (na gebruik van Hydrocortison en Ketoconazol). Wil natuurlijk niets aan jullie opdringen, maar het is gewoon een goedkoop en geen hormoonhoudend middel. :)

Ik heb de zalf van de dermatoloog, maar wellicht kun je het ook zo zelf van de apotheek halen. Het komt van de magistrale bereider.

chris27 7 januari 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat (Bericht 187784)
Ik loop al een tijdje met onderstaande vragen rond. Misschien weet iemand hier iets van? Wat is jullie ervaring met zon/zonnenbank, zee?
  1. Hoe werkt de zon op je SE? Zie je verbetering of verslechtering als je veel in de zon zit? Het zelfde geldt ook voor de zonnenbank.
  2. Hoe werkt de zee op je SE? Merk je in periodes dat je in de zee hebt gezwommen verbetering of verslechtering?
  3. Is korter haar beter voor je SE? Kan het daardoor sneller overgaan?
Kunnen jullie wat over jullie ervaringen vertellen?
Ben hier erg benieuwd naar :).

1. Zon schijnt goed te zijn voor SE. Maar zelf heb ik de ervaring als je zont en je gebruikt Ketoconazol, dat je dan weer een andere vorm van uitslag krijgt. Maar daar heb ik verder overigens niemand over gehoord. Ketoconazol werkte trouwens bij mij sowieso averechts :mad:
2. Geen idee...
3. Korter haar = minder broeierig = beter tegen SE. Je leest regelmatig berichten dat het SE beter beheersbaar wordt met kort haar.

Mijn ervaring in een notendop: heel veel geexperimenteerd met voeding, Ketoconazol, Hydrocortison en diverse "gewone" crèmes, al dan niet in combinaties (bv. eerst een laag Keto, dan dichtsealen met Nivea (sja, in de wanhoop doe je allerlei dingen)). Alleen averechtse effecten waren waarneembaar (op gegeven moment kwam ik bijna niet meer buiten) Daarna de huid laten bijkomen van alle geëxperimenteer (een week of 2-3 zonder welk middel dan ook en alleen wassen met koud water) en begonnen met teerzalf van de dermatoloog. In het gezicht ben ik nu probleemvrij. De enige schilfering heb ik nu nog in mijn behaarde hoofdhuid, zij het heeeeel licht. Dit was ik dagelijks met Guhl Rozemarijn. Wel heb ik daarbij lichte haaruitval.

Easy_G 12 januari 2009 14:41

Hallo allemaal,

Ook ik heb te horen gekregen dat ik seborrhoisch eczeem heb, de aandoening uit zich bij mij vooral in schilfers op het gezicht en tussen het haar, maar wat ik nog erger vind is dat mijn gezicht vooral in de winter helemaal rood is.
Ik heb ook de ketoconazol crem en shampoo gehad maar deze helpen niet erg goed moet ik eerlijk zeggen.
Chris helpt die teerzalf echt zo goed? heb jij een ernstige vorm van SE?
Hoe ben je aan de zalf gekomen? ik zou graag wat meer info van je willen ik heb namelijk nog nooit iets gebruikt met teer erin dus misschien dat het bij mij ook wel wat helpt.

groeten

Faithynon 13 januari 2009 10:49

Eczeem
 
Goedemorgen,

Sinds begin dit jaar heb ik ook seborroisch eczeem, het begon met een flinke jeuk en droge brandende plekken achter in mijn nek. Toen ik aan het backpacken was door schotland ontdekte ik echter ook kosrsten op mijn hoofd.

Sindsdien wordt het alleen maar erger. De jeuk, korsten en schilfers zitten met name bovenop mijn hoofd. Achter in mijn nek heb ik rode plekken en schilfers. En het mooiste is, het jeukt uiteraard als een gek!

Nu heb ik van de dermatoloog keto schapoo gekregen, tropicorte lotion en een zalf voor in mijn nek waar ik de naam even van kwijt ben. Maar ik heb niet het idee dat het helpt.

Inmiddels is van mijn dikke bos golvend lang haar ook nog maar een zielig hoopje over...
Iemand nog tips en ideeen? Bijvoorbeeld oosterse geneeskunst, heeft iemand daar positieve ervaring mee?

Groetjes
Faith

Stresskipje 13 januari 2009 19:31

Hoi,

Hier waarschijnlijk nog een slachtoffer van SE. Bij mij is het echter beperkt tot mijn wenkbrauwen en wimpers. Van de huisarts heb ik ketoconazol creme meegekregen, maar vooralsnog gaat de haaruitval vrolijk door. Het is alleen niet meer zo rood en vurig. Ben uiteindelijk ook gestopt met die creme omdat het idee kreeg dat mijn haarwortels nog meer ingekapseld werden door dat spul (als dat uberhaubt kan). Iedere week hoop ik dat die week de haaruitval eindelijk gaat stoppen, maar helaas. Mijn wimperrand jeukt soms nog wel, maarja, daar kan ik ook moeilijk creme gaan smeren. Ik denk dat ondertussen toch al wel 75% van mijn wimpers weg is. Baal er ontzettend van. Ondanks dat er veel haar uitvalt groeien er bij mijn wenkbauwen ook wel nieuwe haartjes, maar op een gegeven moment zijn de cycli op lijkt me zo. Daar ben ik erg bang voor. Heb wel voor het eerst sinds jaren de make-up look afgeschaft. Werd ook wel eens tijd. Maar om nu te zeggen dat ik me goed voel bij mijn nieuwe extra blote konten gezicht. Niet echt. Ik weet dat ik er niet zo mee zou moeten zitten met alle afgevallen haren, daar komen ze toch niet van terug. Maar weten en doen zijn twee verschillende dingen helaas.

Weet iemand eigenlijk het mechanisme achter de haaruitval bij SE?

Groetjes, en succes iedereen!!

jehan 13 januari 2009 22:59

Seb. Eczeem
 
Al jaren heb ik last van Seborrhoïsch eczeem.
Als kind al had ik last van roos, toen ik midden 40 was kreeg ik opeens een rode plek aan één kant van mijn voorhoofd pal onder de haarlijn. Sindsdien heeft het zich uitgebreid tot mijn hele haarlijn, mijn oren, plekken langs mijn neus, wenkbrauwen en plekken op mijn borst. Ik heb geen haaruitval.
Vanaf het begin van de uitslag kreeg ik diprosalic voorgeschreven. Dit gebruik ik nog steeds maar wel in minimale hoeveelheden en alleen als het eczeem heftig is. Sinds kort gebruik ik ook shampo met heel weinigTea Trea olie.
Mijn ervaringen:
Diprosalic werkt heel goed, bevat echter corticosteroïden, dus zeer, zeer minimaal gebruiken.
Tea Tree olie lijkt het eczeem rustiger te maken.
Kom zo min mogelijk aan het eczeem, daardoor blijft het rustig.
Zon en zee zijn het beste medicijn, bij mij was het eczeem helemaal weg na een 2-weekse vakantie op de waddeneilanden. Helaas kwam het na een week weer net zo hard weer terug.

chris27 14 januari 2009 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 188373)
Chris helpt die teerzalf echt zo goed? heb jij een ernstige vorm van SE?
Hoe ben je aan de zalf gekomen? ik zou graag wat meer info van je willen ik heb namelijk nog nooit iets gebruikt met teer erin dus misschien dat het bij mij ook wel wat helpt.
groeten

Ik heb de zalf via de dermatoloog. Via de huisarts kreeg ik eerst Ketoconazol en Hydrocortison. Daar werd het alleen maar veel erger van en kreeg toen een doorverwijzing voor de dermatoloog. Deze schreef Ketoconazol en de teerzalf voor. De Ketoconazol heb ik echter niet gebruikt gezien de ervaringen, de teerzalf ben ik direct mee begonnen. Het werd eerst even wat erger, maar later zwakte het af en op dit moment smeer ik max. 1 of 2 keer per week. En echt alles is weg. Als ik eens een keer vergeet te smeren, zie ik naast de neus wel weer wat plekjes verschijnen en die blijven vervolgens dan wel 2/3 dagen nog zichtbaar als ik meteen weer "bijsmeer". Het is dus wel zaak het bij te houden.

Naast de teer zit er ook Sulfur (zwavel) in, wat door homeopaten ook vaak voor eczeem wordt voorgeschreven.

De ernst was bij mij: heel veel rode vlekken/bultjes/blaasjes op mijn voorhoofd (tegen de haarrand), naast de neus en schilfering en vette korsten in de behaarde hoofdhuid. Zwaar vervelend als je in vergadering zit en de persoon tegenover je zit de hele tijd in plaats van in je ogen, boven je ogen te kijken :mad:
Nu: af en toe lichte schilfering op voorhoofd (smeer ik weg met nivea of een neutrale creme van de dermatoloog) en lichte schilfering en haaruitval op de behaarde hoofdhuid (ik was m'n haar met Guhl Rozemarijn). Ik durf in ieder geval de deur weer uit :D

Easy_G 15 januari 2009 18:45

Chris bedankt voor je reactie.
Zou je mij precies het recept willen geven of de naam van de zalf want ik denk dat ik het ook wel een keer ga proberen.

Ik heb ook last van lichte haaruitval, uitvallende wimpers/wenkbrauwen maar het ergste van allemaal vind ik toch de schilfering en de roodheid op bijna me hele gezicht, alleen het voorhoofd is bij mij nog niet aangedaan.
Wat ik merk is dat ontstekingsremmende middelen de roodheid een heel stuk kunnen terug brengen, ik heb namelijk een tijdje diclofenac moeten slikken na een operatie en ook toen was het seborrhoisch eczeem minder bij mij.
Het meest frustrerende vind ik dan ook dat er nog geen goed medicijn is voor deze aandoening, iedereen maar opzadelen met hormoonzalven en weet ik wat voor middelen waar je je eigen scheel aan betaald.
Maarja, ik geef de moet niet op en probeer elke dag gewoon over straat te lopen alsof er niks aan de hand al is dat niet zo makkelijk als mensen je zitten aan te staren.
Als we elkaar blijven informeren komt er ooit een oplossing hopelijk.
groeten

chris27 15 januari 2009 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 188750)
Chris bedankt voor je reactie.
Zou je mij precies het recept willen geven of de naam van de zalf want ik denk dat ik het ook wel een keer ga proberen.

Op de verpakking staat "SOL CARBONIS DETERGENS 1,5 ML; SULFUR AD USUM EXTERNUM 1,5 G; CREMOR LANETTE I 27,0 G". Het is een product van "de magistrale bereider" uit Oud-Beyerland, bij de apotheek gehaald. Ik weet niet zeker of je een recept moet hebben, ik meen echter dat dat niet noodzakelijk is.

Heb toevallig net vandaag een nieuwe tube gekregen, daar staat ook nog een artikelnummer op: 5130, chargenr. 07L10/B. Het is in ieder geval geen standaard product wat je uit een schap kunt kopen.

Vertaald in het Nederlands zijn de ingredienten 5% koolteeroplossing, 5% zwavel en 90% lanettecreme. Volgens de bijsluiter: "koolteer werkt ontstekingsremmend en jeukstillend. Het gaat overmatige groei van huidcellen tegen. Zwavel werkt licht ontsmettend en heeft een licht afschilferende werking".

Hoop dat het bij jou ook effect heeft: ben benieuwd.

Martijn 16 januari 2009 11:18

Dat middeltje komt me bekend voor. Klopt het dat je dit heel dun uit moet smeren? Volgens mij krijg je bij regelmatig gebruik ook een gelere huid door de zwavel...

chris27 16 januari 2009 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn (Bericht 188810)
Dat middeltje komt me bekend voor. Klopt het dat je dit heel dun uit moet smeren? Volgens mij krijg je bij regelmatig gebruik ook een gelere huid door de zwavel...

Klopt inderdaad dat je het dun uit moet smeren. Dikker mag ook wel, maar dan gaat de opgebrachte laag ahw weer loslaten en dat is wat een vreemd gezicht. Spoelen met water is dan genoeg om dat te herstellen. Opnieuw smeren is dan ook niet nodig.

Gele huid herken ik overigens niet. Ik smeer nu sinds april meen ik, eerst dagelijks, langzaamaan afnemend naar 1-2x per week.

Easy_G 16 januari 2009 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 188758)
Op de verpakking staat "SOL CARBONIS DETERGENS 1,5 ML; SULFUR AD USUM EXTERNUM 1,5 G; CREMOR LANETTE I 27,0 G". Het is een product van "de magistrale bereider" uit Oud-Beyerland, bij de apotheek gehaald. Ik weet niet zeker of je een recept moet hebben, ik meen echter dat dat niet noodzakelijk is.

Heb toevallig net vandaag een nieuwe tube gekregen, daar staat ook nog een artikelnummer op: 5130, chargenr. 07L10/B. Het is in ieder geval geen standaard product wat je uit een schap kunt kopen.

Vertaald in het Nederlands zijn de ingredienten 5% koolteeroplossing, 5% zwavel en 90% lanettecreme. Volgens de bijsluiter: "koolteer werkt ontstekingsremmend en jeukstillend. Het gaat overmatige groei van huidcellen tegen. Zwavel werkt licht ontsmettend en heeft een licht afschilferende werking".

Hoop dat het bij jou ook effect heeft: ben benieuwd.

Zijn er meer mensen bekend met dit product? of in ieder geval een creme met koolteer erin.
Ik kan niet zo veel vinden op internet over koolteercreme/zalf, tegenwoordig word iedereen gelijk aan de ketoconazol gezet wat een schimmeldodend middel zou moeten zijn, maar ik heb het idee dat het bij SE het belangrijkste is dat er word opgetreden tegen de ontstekingreactie.

boekhouder 17 januari 2009 12:16

dag, kben nieuw op dit forum maar helaas niet met de problematiek van SE. kben een jongen van 22 jaar en heb al 7tal jaar last van SE. bij mij situeert het SE zich achter en langs mijn oren, langs beide kanten van mijn neus, tussen en in mijn wenkbrauwen en soms ook op mijn voorhoofd.

kheb zoals velen hieronder al heel wat middeltjes geprobeerd. eerst bij de huisarts geweest die schreef nizoral creme voor maar daarmee was absoluut geen verbetering merkbaar. dan een drietal keren naar een dermatoloog geweest die ook allerlei middeltjes voorschreef.

uiteindelijk was er één product dat mij echt hielp om het SE echt te doen verdwijnen langs mijn neus en op mijn voorhoofd en dat was Efalith lipocrème (louis Widmer). dankzij dit product durf ik me terug in het openbaar vertonen want tot daarvoor had ik ook last van depressies, minderwaardigheidsgevoel en andere "leuke" dingen omdat ik me zo slecht voelde door dat SE.

kheb heel dit forum eens van de eerste tot de laatste reactie overlopen en het viel me op dat dit product bijna nooit vermeld wordt. bij mij is het althans zeer doeltreffend om het SE te onderdrukken. het is spijtig genoeg wel zo dat wanneer ik met die Efalith creme stop het SE vrij snel en heftig terug opflakkert.

omdat ik zo doodgraag voor eens en voor altijd van dat SE wil verlost geraken heb ik een tweetal maanden terug eens mijn toevlucht gezocht tot een homeopaat. ik kreeg een kuur voorgeschreven van 30 dagen ( met bepaalde homeopatische middeltjes o.a. korreltjes) en die homeopaat raadde me ook aan om meer ontspanning in te bouwen in mijn leven omdat ik de lat voor mij heel hoog leg (ik weet dat ik sterk prestatiegericht ben en vrij streng ben voor mezelf).

ik heb die kuur ondertussen doorlopen en ik moet bekennen dat ik bijna volledig verlost was van SE naar het einde van die kuur toe (wss ook een beetje selffulfilling prophecy maar who cares als het helpt...) maar na enkele dagen/een week kwam het SE toch weer terug. De homeopaat had me sowieso aangeraden om na mijn eerste consultatie binnen 2 maanden terug te gaan. op 28 januari ga ik voor de tweede keer terug naar die homeopaat en ben benieuwd wat er uit de bus zal komen.

veel sterkte gewenst en hopelijk hadden jullie iets aan mijn reactie

RAAFIE 17 januari 2009 12:30

Voor alle mensen met SE wat ik ook heb gehad en nu al 3 maanden vrij van ben.
!Stop het suiker gebruik! daarnaast ben ik aantal supplementen erbij gaan nemen;

Chlorella
Threelac

en Morepha omega 3

sindsdien geen last meer voor de kapotte huid plekken op me handen en gezicht gebruikte ik LOPROX is schimmeldodend middel en hoofdhuid ketoconazol...... misschien dat jullie hier wat aan hebben....

RAAFIE 17 januari 2009 12:38

Toevoeging:

Schimmels voeden zich met suikers ( snelle koolhydraten ) als jij last heb van schimmels in je darmen kan dit zich gaan uiten naar de huid.
Desnoods probeer een week of 4 zonder suiker te leven ( of gebruik het candida dieet ).
Threelac is een supplement wat op milde wijze de schimmel uit je lichaam zou moeten werken...
Chlorella ontgift je lichaam daarnaast zit het boordevol mineralen en vitaminen.

Vannelle69 18 januari 2009 13:45

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest. Bij deze een update van mijn situatie.

Sinds enige maanden gebruik ik Guhl Rozemarijn, en na het wassen Berkenwater. Ik gebruik de variant van het Berkenwater zónder vet. Hij is er ook met vet; ik weet niet of dat eventueel beter zou helpen... (Heb de fles nog niet leeg, dus heb dat nog niet kunnen proberen).
Het effect van deze twee middelen is voor mij vergelijkbaar met het gebruik van Ketoconazol shampoo. Het grote voordeel is dat ik nu "natuurlijk" spul gebruik. Ik heb nog wel jeuk, maar als dat te erg wordt, gebruik ik Dermalex Repair lotion. Dit verkoelt de hoofdhuid en vermindert de jeuk direct! Het lost verder niets op, maar de verzachtende werking vind ik prettig!

Voor de plekken in mijn gezicht gebruik ik nog steeds de Ketoconazol crème die ik van mijn huisarts kreeg. Als ik hier een aantal dagen mee smeer worden de plekken minder. Ik bouw dan altijd direct weer af, en smeer verder liefst eens per week, maar ik vergeet het nog al eens...

Sinds gister een plek naast mijn neus; voor het eerst helaas niet alleen maar op mijn voorhoofd, wenkbrauwen en slapen... Ik smeer hier nu de crème op en hoop dat het daarmee verdwijnt.

Voor wat betreft zon/zonnebank: 's zomers heb ik altijd minder last, maar soms is het effect juist tegenovergestled. Als ik in de zon heb gelegen, of onder de zonnebank vandaan kom, zijn mijn plekken soms ineens enorm zichtbaar (terwijl ik nog niet door had dat ze terug kwamen voor die tijd).

Laatst met de vrieskou waren de klachten op mijn hoofdhuid erger; maar de plekken op mijn gezicht kwamen niet. (Ik had gehoopt dat de droge lucht een positief effect zou hebben, maar dat heb ik dus niet gemerkt).

Ik ga denk ik maar eens proberen vitamine B bij te slikken; kijken of dat helpt.

Weet iemand - met betrekking tot het Berkenwater - of de versie met vet beter zou zijn? (is eczeem juist vet of niet vet?)

Groet
Vannelle

AnthonieH 18 januari 2009 16:54

Berkenwater werkt gewoon niet goed, denk ik. Je zegt zelf dat ketoconazol wel werkt (in het gelaat) en dat het weer terugkomt als je daar steeds weer vroegtijdig mee ophoudt. In plaats van eens goed doorpakken en er misschien wel voorgoed van af te zijn tob je nu met een mix van 'natuurlijke' middelen waar je je goed bij voelt (maar die niet werken) en 'chemische' middelen waar je je niet goed bij voelt (maar die wel lijken te werken).

Ik kan het niet erg slim vinden, maar ja, het geloof in 'natuurlijk = goed' is een ware religie geworden. Vooral niet de aanwijzingen van de huisarts opvolgen dus, want die levert toch alleen chemische rommel. Alles wat goed is komt uit de betere reformzaken, toch? :)

Berkenwater is op basis van alcohol en dat werkt sterk ontvettend (het geloof in het heil van berkenwater stamt nog uit de tijd dat men dacht dat je kaal werd door stofjes die zich in het (vette) sebum ophoopten). Berkenwater met vet lijkt me dan nog het beste voor je huid.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.