Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

RAAFIE 16 april 2010 18:58

Je hebt er dus alleen last van op je hoofdhuid strider ?

Strider 16 april 2010 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE (Bericht 248706)
Je hebt er dus alleen last van op je hoofdhuid strider ?

Yes klopt, behaarde hoofdhuid!

Strider 18 april 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE (Bericht 248706)
Je hebt er dus alleen last van op je hoofdhuid strider ?

Hoe zit het eigenlijk met jouw HT, ben je niet bang dat je op die geimplanteerde plekken last van je eczeem gaat krijgen?

Strider 29 april 2010 08:04

Raafie? :)

RAAFIE 29 april 2010 15:38

Mijn SE is zodanig weinig dat ik daar niet bang voor ben.
Ik denk zelf dat ik SE heb gekregen door Ketoconazol en soort gelijken en dat ik gewoon een droge hoofdhuid heb.
Ik was gewoon met een normale shampoo al bijna een jaar en heb bijna geen last meer.

:)

jord-y 1 mei 2010 13:07

http://www.hairreset.nl/hairreset-contact/contact.php

Iemand die hier een mening over heeft?
Zover ik weet is roos en dergelijke soorten toch chronisch? klinkt allemaal wel mooi wat hun aabieden maar heb zo me twijfels.:cool:

Noob 4 mei 2010 01:24

Ik vind dat altijd wel logisch klinken, en heb ook een soort van herkenning. Teveel stress en te weinig bewegen+ slechte voeding, waardoor je lichaam verzuurt raakt en je hoofdhuidlaagje verstoord raakt, waardoor er teveel talg en nieuwe huidcellen gevormd worden.

Aan de andere kant is dit volgens mij geen bewezen theorie, verzuring van het lichaam. En is ligt het commerciële er altijd zo dik bovenop (kijkend naar prijzen vd producten etc)

Tevens zijn de haar "instituten" waar het "onderzoek" uit wordt gevoerd kapsalons. Ik wil niet denigrerend doen, maar als ik mij een kapsters voorstel die een onderzoek moeten uitvoeren krijg ik toch echt mijn twijfels.

DunHaar 11 mei 2010 00:54

Hallo mensen,

Vorige week heb ik mijn haar geverfd en wat heel merkbaar was is dat mijn eczeem weg is. Niks meer. Ik kan krabben wat ik wil maar er komt niks meer onder mijn nagel vandaan.

Herkent nog iemand dit door verf?

Groetjes

Strider 11 mei 2010 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DunHaar (Bericht 251191)
Hallo mensen,

Vorige week heb ik mijn haar geverfd en wat heel merkbaar was is dat mijn eczeem weg is. Niks meer. Ik kan krabben wat ik wil maar er komt niks meer onder mijn nagel vandaan.

Herkent nog iemand dit door verf?

Groetjes

Ik heb het ooit vaker gelezen, erg raar.

Ik ben weer aan het twijfelen om MSM te proberen, zijn er hier mensen die daar ooit enig effect van hebben gemerkt?

AnthonieH 11 mei 2010 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 251194)
Ik heb het ooit vaker gelezen, erg raar.

Ik ben weer aan het twijfelen om MSM te proberen, zijn er hier mensen die daar ooit enig effect van hebben gemerkt?

Wellicht gaat de veroorzaker van het eczeem door de gebruikte chemicaliën dood :)

Ik gebruik zelf pas een dikke maand MSM, dus of het iets doet kan ik niet zeggen. Maar ik voel me er in ieder geval goed bij en dat is ook wat waard.

jord-y 11 mei 2010 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DunHaar (Bericht 251191)
Hallo mensen,

Vorige week heb ik mijn haar geverfd en wat heel merkbaar was is dat mijn eczeem weg is. Niks meer. Ik kan krabben wat ik wil maar er komt niks meer onder mijn nagel vandaan.

Herkent nog iemand dit door verf?

Groetjes

Maar komt het na verloop van tijd neem ik aan wel weer terug? gezien het chronisch is.

Hanna 11 mei 2010 17:23

Waarschijnlijk is de hoeveelheid gist/schimmel tijdelijk verminderd door de chemicaliën in de haarverf.
Bij seb.eczeem zal de genezing volgens mij van binnenuit moeten gebeuren, want ieder mens heeft die gist/schimmel op de huid, alleen niet in zulke grote hoeveelheden.

DunHaar 11 mei 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251211)
Maar komt het na verloop van tijd neem ik aan wel weer terug? gezien het chronisch is.

Het zal waarschijnlijk mss nog terug komen maar voor nu ben ik hartstikke blij en voel dat me hoofdhuid wat rustig is en eczeem vrij.

DunHaar 11 mei 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 251233)
Waarschijnlijk is de hoeveelheid gist/schimmel tijdelijk verminderd door de chemicaliën in de haarverf.
Bij seb.eczeem zal de genezing volgens mij van binnenuit moeten gebeuren, want ieder mens heeft die gist/schimmel op de huid, alleen niet in zulke grote hoeveelheden.

Ja denk ook dat het door de chemicalien komt. Alleen zou ik niet weten hoe je zoiets van binnen uit moet genezen

Hanna 11 mei 2010 18:25

Minderen met produkten die veel suiker en verzadigde vetzuren bevatten, zou al verbetering kunnen bewerkstelligen. Dus geen chocola, koekjes, snoep, kaas, boter, etc.
Sommige leden, zoals X-zeem, hebben een hele dieetlijst gemaakt.

Strider 11 mei 2010 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 251239)
Minderen met produkten die veel suiker en verzadigde vetzuren bevatten, zou al verbetering kunnen bewerkstelligen. Dus geen chocola, koekjes, snoep, kaas, boter, etc.
Sommige leden, zoals X-zeem, hebben een hele dieetlijst gemaakt.

Check, ik heb alleen boter op mijn boterhammen, en wat saus bij mijn aardappelen, maar voor de rest eet ik praktisch vet en suiker vrij.

Alhoewel er in aardappels natuurlijk ook suikers zitten, maarja.

RAAFIE 11 mei 2010 19:15

Je zou ook kunnen overwegen om even 3 weken te stoppen met vlees eten.
Vis alleen de witte varianten ( panga tilapia kabeljauw koolvis ).
Vlees vervangers eten zoals ( tofu e.d. )
Vlees schijnt je lichaam in erge maten te verzuren .

Hanna 11 mei 2010 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE (Bericht 251247)
Je zou ook kunnen overwegen om even 3 weken te stoppen met vlees eten.
Vis alleen de witte varianten ( panga tilapia kabeljauw koolvis ).
Vlees vervangers eten zoals ( tofu e.d. )
Vlees schijnt je lichaam in erge maten te verzuren .

Vlees bevat juist ijzer; bij ijzertekort krijg je haaruitval; wel altijd verse vitamine C bij vlees gebruiken, om het ijzer beter te laten opnemen door het lichaam; dus combineren met zelf-geperst sinaasappelsap en/of verse bladgroenten of broccoli. Geen sap uit een pak, waar grotendeels water en kleurstoffen in zitten.

Van de vissoorten bevatten de "vette" vissen (zoals makreel, haring, zalm, paling, heilbot, bokking, sardines, forel) veel vitamine A, D, B-vitamines en onverzadigde vetten die hart- en vaatziekten voorkomen.

jord-y 12 mei 2010 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 251239)
Minderen met produkten die veel suiker en verzadigde vetzuren bevatten, zou al verbetering kunnen bewerkstelligen. Dus geen chocola, koekjes, snoep, kaas, boter, etc.
Sommige leden, zoals X-zeem, hebben een hele dieetlijst gemaakt.

Ik ga binnenkort brood zonder gist en andere slechte toevoegingen eten
Schijnt dat gist ook 1 van de boosdoeners is van eczeem of roos en dergelijke dus ik ben benieuwd laat het nog wel weten wanneer ik begin.
Zit alleen met het probleem waar ik natuurwinkels of broodwinkels kan vinden die zulk brood verkopen zoals tarwekiembrood of zuurdesembrood
:)

AnthonieH 12 mei 2010 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251376)
Ik ga binnenkort brood zonder gist en andere slechte toevoegingen eten
Schijnt dat gist ook 1 van de boosdoeners is van eczeem of roos en dergelijke dus ik ben benieuwd laat het nog wel weten wanneer ik begin.
Zit alleen met het probleem waar ik natuurwinkels of broodwinkels kan vinden die zulk brood verkopen zoals tarwekiembrood of zuurdesembrood
:)

:D

Over klokken en klepels gesproken ;)

Dit gaat totaal geen zoden aan de dijk zetten. Je kunt ook ophouden met water drinken omdat water een van de boosdoeners is bij sterfgevallen op zee.

jord-y 12 mei 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251378)
:D

Over klokken en klepels gesproken ;)

Dit gaat totaal geen zoden aan de dijk zetten. Je kunt ook ophouden met water drinken omdat water een van de boosdoeners is bij sterfgevallen op zee.

Misschien beetje overdreven reactie?
Wat ik lees op internet op de meeste sites ik ga er vanuit dat dat enigszins klopt is dat gist wel zeker een boosdoener kan zijn voor schimmel,candida(sowieso) of eczeem en dergelijke.
Kan het op zijn minst proberen toch? en heb jij er ervaring mee dan gezien jij het er niet mee eens bent:cool:
En het voorbeeld over dat water slaat ook nergens op;)

AnthonieH 12 mei 2010 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251379)
Misschien beetje overdreven reactie?
Wat ik lees op internet op de meeste sites ik ga er vanuit dat dat enigszins klopt is dat gist wel zeker een boosdoener kan zijn voor schimmel,candida(sowieso) of eczeem en dergelijke.
Kan het op zijn minst proberen toch? en heb jij er ervaring mee dan gezien jij het er niet mee eens bent:cool:
En het voorbeeld over dat water slaat ook nergens op;)

Sorry, ik was wat tactloos, maar ik vond het gewoon grappig.

De gist in kwestie groeit op je huid, Jord-y. Je dieet kan op sommige soorten eczeem wel degelijk effect hebben, maar het consumeren van producten die met gist gemaakt zijn heeft er werkelijk niks mee te maken.

Vandaar mijn voorbeeld over water. In water kun je verdrinken, maar niet meer drinken van water helpt er niet tegen. Van schimmels kun je eczeem krijgen, maar het niet meer nuttigen van schimmelkaasjes helpt niks tegen zwemmerseczeem. Hetzelfde geldt voor gist.

jord-y 12 mei 2010 21:39

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251386)
Sorry, ik was wat tactloos, maar ik vond het gewoon grappig.

De gist in kwestie groeit op je huid, Jord-y. Je dieet kan op sommige soorten eczeem wel degelijk effect hebben, maar het consumeren van producten die met gist gemaakt zijn heeft er werkelijk niks mee te maken.

Vandaar mijn voorbeeld over water. In water kun je verdrinken, maar niet meer drinken van water helpt er niet tegen. Van schimmels kun je eczeem krijgen, maar het niet meer nuttigen van schimmelkaasjes helpt niks tegen zwemmerseczeem. Hetzelfde geldt voor gist.

Gist in kwestie groeit op de huid?

http://candida.pilliewillie.nl/

Kleine moeite om het 1 weekje uit te proberen,als het werkt moet je het sowieso wel in een weekje moeten merken het verschil.
Het is een vrij vervelende klacht,dusja zoiets probeer ik dan graag.
Mensen met allergie voor het gist zou dat best eens kunnen veroorzaken.
Blijf het raar vinden dat er voor zulke problemen zoals roos etc weinig oplossingen zijn deze tijd.

AnthonieH 12 mei 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251391)
Gist in kwestie groeit op de huid?

Ja.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251391)
http://candida.pilliewillie.nl/

Kleine moeite om het 1 weekje uit te proberen,als het werkt moet je het sowieso wel in een weekje moeten merken het verschil.
Het is een vrij vervelende klacht,dusja zoiets probeer ik dan graag.
Mensen met allergie voor het gist zou dat best eens kunnen veroorzaken.
Blijf het raar vinden dat er voor zulke problemen zoals roos etc weinig oplossingen zijn deze tijd.

Meestal wordt een koolhydraatarm dieet aangeraden. Dus vooral geen suiker.

Roos en seborroïsch eczeem worden niet veroorzaakt door een allergie voor gist in het eten. Maar ja, proberen staat je vrij.

De gist groeit gewoon op je huid, het nestelt zich in de allerkleinste hoekjes en gaatjes en het overleeft ook in je beddegoed, in je kleding, in je haarborstel, ..... Daarom is het vrijwel onmogelijk om afdoende te bestrijden. Zelf heb ik er ook last van in de liesstreek en een creme met miconazolnitraat maakt er heel snel korte metten mee ... maar niet definief. Zo af en toe komt het toch weer terug.

jord-y 12 mei 2010 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251402)
Ja.Meestal wordt een koolhydraatarm dieet aangeraden. Dus vooral geen suiker.

Roos en seborroïsch eczeem worden niet veroorzaakt door een allergie voor gist in het eten. Maar ja, proberen staat je vrij.

De gist groeit gewoon op je huid, het nestelt zich in de allerkleinste hoekjes en gaatjes en het overleeft ook in je beddegoed, in je kleding, in je haarborstel, ..... Daarom is het vrijwel onmogelijk om afdoende te bestrijden. Zelf heb ik er ook last van in de liesstreek en een creme met miconazolnitraat maakt er heel snel korte metten mee ... maar niet definief. Zo af en toe komt het toch weer terug.

Ok alleen hoe ziet het er in je liesstreek dan uit of heb je alleen last van schilfers?
Ik heb naast mijn hoofdhuid op dagen dat ik er echt last van heb schilfers,jeuk en steken dus roos denk ik dan,maar in mijn (zwarte)boxershort zie ik aan de einde van de dag allemaal witte kleine schilfertjes is dat dan ook roos of seb,eczeem? me huid ziet er gewoon normaal uit de billen en bovenbenen.

AnthonieH 12 mei 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251403)
Ok alleen hoe ziet het er in je liesstreek dan uit of heb je alleen last van schilfers?
Ik heb naast mijn hoofdhuid op dagen dat ik er echt last van heb schilfers,jeuk en steken dus roos denk ik dan,maar in mijn (zwarte)boxershort zie ik aan de einde van de dag allemaal witte kleine schilfertjes is dat dan ook roos of seb,eczeem? me huid ziet er gewoon normaal uit de billen en bovenbenen.
Op de site staat trouwens wel dat gistinfecties ook in het bloedvoorkomen dusja.

Bij mij wordt de huid rood en een beetje opgezet. En als ik er niks aan doe, dan wordt het pijnlijk en komt er ook vocht uit. Maar zo ver is het na de eerste keer nooit meer gekomen, ik ben er tijdig bij met bestrijden. Als het ook maar een beetje rood wordt ga ik smeren. Bij het genezen vervelt de huid bij mij. Op dat moment zie ik dus ook witte schilfertjes.

jord-y 12 mei 2010 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251404)
Bij mij wordt de huid rood en een beetje opgezet. En als ik er niks aan doe, dan wordt het pijnlijk en komt er ook vocht uit. Maar zo ver is het na de eerste keer nooit meer gekomen, ik ben er tijdig bij met bestrijden. Als het ook maar een beetje rood wordt ga ik smeren. Bij het genezen vervelt de huid bij mij. Op dat moment zie ik dus ook witte schilfertjes.

Ok dan vraag ik me af of ik uberhaupt eczeem hebt.
Ik heb alleen soms wat jeuk op de billen en ronde die streek en witte hele kleine punt/schilfertjes in mijn boxershort zou roos zich ook kunnen bevinden op zo n plek? Valt me wel op dat het alleen op plekken voorkomt waar haren zitten.

AnthonieH 12 mei 2010 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251408)
Ok dan vraag ik me af of ik uberhaupt eczeem hebt.
Ik heb alleen soms wat jeuk op de billen en ronde die streek en witte hele kleine punt/schilfertjes in mijn boxershort zou roos zich ook kunnen bevinden op zo n plek? Valt me wel op dat het alleen op plekken voorkomt waar haren zitten.

Geen idee, maar je zou je ook daar eens kunnen wassen met Rooscure, sowieso is het schimmeldodend.

Noob 14 mei 2010 00:50

Verergering bij??
- eten
- minder beweging
- stress
- luchtvervuiling
- haarprodukten (shampoos, gel, verf, blonderen)
- en natuurlijk de genen

Na wat lezen op internet hoor ik vaker luchtvervuiling. Ik vraag mij af hoeveel invloed dat kan hebben?

maw woont iedereen hier de seborroisch eczeem heeft in de stad of iig vervuild gebied?:rolleyes:

AnthonieH 14 mei 2010 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 251522)
Verergering bij??
- eten
- minder beweging
- stress
- luchtvervuiling
- haarprodukten (shampoos, gel, verf, blonderen)
- en natuurlijk de genen

Na wat lezen op internet hoor ik vaker luchtvervuiling. Ik vraag mij af hoeveel invloed dat kan hebben?

maw woont iedereen hier de seborroisch eczeem heeft in de stad of iig vervuild gebied?:rolleyes:

Mmm, dat van die luchtvervuiling wil ik nog wel betwijfelen. Net als bij astma en andere allergiën zal eerder blijken dat we het allemaal te schoon houden :)

De lucht buiten is veel schoner nu dan bijvoorbeeld 30 jaar geleden. En binnenshuis is de lucht nog dramatischer verbeterd sinds walmende olielampen, rokende kolenkachels en sigaretten steeds meer uit de huiskamers (en zelfs schoollokalen) zijn verdwenen. Maar als het wel effect heeft, dan zou je het moeten kunnen zien in de statistieken. Kindertjes van 30 of 40 jaar geleden zouden dan meer last moeten hebben gehad van bijvoorbeeld 'berg' dan kindertjes nu.

Strider 14 mei 2010 16:36

Welke MSM gebruiken jullie eigenlijk?

AnthonieH 14 mei 2010 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 251553)
Welke MSM gebruiken jullie eigenlijk?

Ik heb momenteel het glucosamine & MSM complex van De Tuinen ... misschien helpt het meteen bij wat pijnlijk gewrichten (even rustig aan doen met fitness is niet echt een optie ;))

Strider 14 mei 2010 17:09

Hmmm das zeker in poedervorm? Vindt pilvorm toch wel wat handiger

AnthonieH 14 mei 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 251559)
Hmmm das zeker in poedervorm? Vindt pilvorm toch wel wat handiger

Nee, ik koop alles in pilvorm. Inslikken met een slok water en klaar. Poedertjes vind ik ook niet zo handig.

Strider 14 mei 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251560)
Nee, ik koop alles in pilvorm. Inslikken met een slok water en klaar. Poedertjes vind ik ook niet zo handig.

Wat kosten die? :)

AnthonieH 14 mei 2010 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 251564)
Wat kosten die? :)

19,99 voor 60 pillen. Maar de 2e pot is gratis, dus 120 pillen voor 19,99.

Strider 14 mei 2010 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251567)
19,99 voor 60 pillen. Maar de 2e pot is gratis, dus 120 pillen voor 19,99.

Dan is BIO MSM toch echt wel wat goedkoper.

13.75 voor 120 pillen.

AnthonieH 14 mei 2010 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 251570)
Dan is BIO MSM toch echt wel wat goedkoper.

13.75 voor 120 pillen.

Ik heb het in een opwelling gekocht ... en ik hoopte met glucosamine + MSM gelijk van twee walletjes te eten :cool:

Hanna 14 mei 2010 19:36

Nog eentje off-topic: ik ken iemand die alles geprobeerd heeft, maar zweert bij MSM voor pijnlijke gewrichten. ;)

Noob 15 mei 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251525)
Mmm, dat van die luchtvervuiling wil ik nog wel betwijfelen. Net als bij astma en andere allergiën zal eerder blijken dat we het allemaal te schoon houden :)

De lucht buiten is veel schoner nu dan bijvoorbeeld 30 jaar geleden.

Dit vraag ik mij af. 30 jaar terug had je nog weinig auto's tegenwoordig woon je al snel langs een drukke stadsweg met een hele hoge verkeersintensiteit die non-stop doorgaat (behalve snachts dan). 30 jaar terug woonde je waarschijnlijk ook vrijer (vaker boerderij etc)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.