Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Concert ervaringen (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=12926)

kevin 5 maart 2008 14:45

Concert ervaringen
 
Hoooi,

Ik kan binnenkort kiezen voor een muziekconcert in de 013 (Dommelsch Zaal) in Tilburg of Paradiso in Amsterdam. Weet iemand welke de beste ervaring geeft qua sfeer, geluid etc.

Thanks!

Tai 5 maart 2008 14:50

Paradiso staat bekend om z'n sfeer...en volgens mij ook vanwege het geluid..het is toch dedicated daarop toegerust? Paradiso dus volgens mij de betere van de 2.

Maar los van je vraag wil ik er ook wel een stellen: waarom maken sommige bands zo'n pokkeherrie? :eek: Ja, het zijn de mensen aan het mengpaneel die dat veroorzaken, maar die hebben dan al een of andere gehoorbeschadiging denk ik, want hard is nl niet altijd mooier..soms het tegenovergestelde!

Zaterdag was ik een trip down memory lane aan het doen in Den Bosch bij Level42. Ga al jaar en dag naar hun concert in NL en de laatste jaren ook altijd 1x per jaar met mijn broer naar de UK (eigen publiek, toch leuker).
Maar zaterdag was ik maar wat blij dat ik mijn oordopjes bij me had...wat een herrie. Nergens voor nodig lijkt me...iets zachter kan best en het publiek hoeft ook niet met suizende oren weg te gaan (waar ik dus geen last van had :) )

kevin 5 maart 2008 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tai (Bericht 158659)
Paradiso staat bekend om z'n sfeer...en volgens mij ook vanwege het geluid..het is toch dedicated daarop toegerust? Paradiso dus volgens mij de betere van de 2.

Maar los van je vraag wil ik er ook wel een stellen: waarom maken sommige bands zo'n pokkeherrie? :eek: Ja, het zijn de mensen aan het mengpaneel die dat veroorzaken, maar die hebben dan al een of andere gehoorbeschadiging denk ik, want hard is nl niet altijd mooier..soms het tegenovergestelde!

Zaterdag was ik een trip down memory lane aan het doen in Den Bosch bij Level42. Ga al jaar en dag naar hun concert in NL en de laatste jaren ook altijd 1x per jaar met mijn broer naar de UK (eigen publiek, toch leuker).
Maar zaterdag was ik maar wat blij dat ik mijn oordopjes bij me had...wat een herrie. Nergens voor nodig lijkt me...iets zachter kan best en het publiek hoeft ook niet met suizende oren weg te gaan (waar ik dus geen last van had :) )

Paradiso is al uitverkocht :confused:.

Veel mensen vinden hard geluid iets speciaals hebben. Het geeft meestal wel een extra dimensie aan de belevenis, maar het geluid moet niet pijn doen aan je oren ;).

Stefke 5 maart 2008 16:53

Ik vond Tivoli in het centrum van Utrecht ook echt een prachtige sfeer hebben, het geluid vond ik ook erg bijzonder. (komt ook door de band vond ik) Bijkomend voordeel is dat de zalen niet al te groot zijn.

Je gaat dus niet af voor een super groot publiek :P


Een andere aanrader is 'de Boerderij' in Zoetermeer. Qua sfeer heeft het niet veel speciaals te bieden, maar het geluid was goed te noemen.

INT 5 maart 2008 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefke (Bericht 158678)


Een andere aanrader is 'de Boerderij' in Zoetermeer. Qua sfeer heeft het niet veel speciaals te bieden, maar het geluid was goed te noemen.


In boerderij is inderdaad ontzettend goed geluid. Ik heb de band intwine daar eens mogen zien en dat was echt een geweldig optreden! Natuurlijk niet alleen door het geluid maar ook omdat het gewoon geweldige muzikanten zijn!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.