Zameer |
6 december 2009 21:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
(Bericht 231719)
Nee, geen religieuze oorsprong, je voelt het, ervaart het, krijgt visioenen of wat dan ook; niet uit te leggen aan degenen die daar geen enkele ervaring mee hebben.
|
Ik heb ook ideeen en visies, meestal over het kunstwerk wat ik ga maken. Maar: Omdat ik dagboeken bijhou en die vergelijk met andere kunstenaars, kan ik globaal, soms vrij nauwkeurig, aanwijzen waar globale ideeen, visies en zelfs dromen vandaan komen.
Maar het gaat om de dingen die jij betitelt als "wijsheid" uit die visioenen.
De oorsprong van dit hele verhaal kwam uit die discussie over de projectie van Ramses als een messias. En over het bespreken van de andere kant van een verhaal: Waarbij ik die docu postte over moeder Theresa. waarbij een totaal beeld over iemand nog best een ander plaatje kan laten zien.
Het maakt mij ook niet uit of iemand "wijsheid" haalt uit visioenen, of wat dan ook, het gaat er meer om hoe je dat allemaal relateert en een plaats geeft.
Daarom postte ik ook die lezing van Brian Greene, die gaat over natuurkunde, maar ook puur om ideeen en visioenen binnen die natuurkunde, en hoe dat na een hele lange tijd is geevolueerd tot iets wat zowaar aantoonbaar kan zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
(Bericht 231719)
Prima, want op de kunstacademie word je gedwongen allerlei kennis uit boeken in je kop te stampen in plaats van lekker creatief bezig te zijn; zelfs bij tekenen en schilderen dien je je aan allerlei door hun bedachte regels te houden, net als op een muziekschool; desastreus voor een scheppende geest.
|
Nee hoor, dit is meerledig niet waar.
Als je die lezingen heb gezien dan is het ook duidelijk waarm.
|