Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Langdurige 0.15 mg dutasteride gebruikers (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39088)

Boz 23 juli 2020 12:45

Langdurige 0.15 mg dutasteride gebruikers
 
Beste lotgenoten,

Graag zou ik ervaringen willen weten van 0.15 mg dutasteride gebruikers van de
Intermedica kliniek. Dan bedoel ik eigenlijk gebruikers die dit middel al 2 jaar of (beter nog) langer gebruiken. Er zijn heel weinig reviews te vinden en ik vraag me ook af waarom je dutasteride in deze lichtere dosering sowieso niet als commercieel medicijn kan krijgen net als propecia (als dit blijkbaar dus beter zou moeten werken). Zij zijn de enige die dit verstrekken....

Ik gebruik zelf al 14 jaar propecia maar heb de indruk dat het ook langzaam zn werking beetje verliest..... Wil dus eventueel wel overstappen..

Zijn er dus lange termijn gebruikers die me kunnen helpen, is dit medicijn een beter keuze?!

Mvg

Boz 26 juli 2020 10:47

Zijn er niet veel tot nog toe... helemaal niemand?

Negan 26 juli 2020 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boz (Bericht 447101)
Zijn er niet veel tot nog toe... helemaal niemand?

Was daar ook best benieuwd na ja.

Nord 27 juli 2020 22:49

Ik gebruik al zelf bijna 8 jaar Dutasteride van 0,167 mg. Had in het begin wat meer last van bijwerkingen maar na 3 a 6 maanden niet meer. Heb wel het gevoel dat het begin dit jaar qua bijwerkingen wat meer zijn geworden. Kan ook aan ouderdom liggen... Persoonlijk vind ik het te doen.

Boz 27 juli 2020 23:10

Hallo Nord, dank voor je reactie.
Mag ik vragen hoe oud je nu bent en heb je in die jaren geen haarverlies meer gehad?
Heb je ook eerst propecia gebruikt?

Gr

Negan 27 juli 2020 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boz (Bericht 447181)
Hallo Nord, dank voor je reactie.
Mag ik vragen hoe oud je nu bent en heb je in die jaren geen haarverlies meer gehad?
Heb je ook eerst propecia gebruikt?

Gr

En wat zijn de klachten die je ervaarde de eerste tijd? En de klachten nu? Sorry dat ik u aanvul!

Nord 28 juli 2020 23:53

Ik was 21 toen ik merkte dat ik een flink stuk dunner haar had op het voorste gedeelte van mijn hoofd. Voorheen had ik een volle bos haar. Na een keer met een hand vol gel door mijn haren heen kon ik mijn hoofdhuid zien en toen schrok ik mij rot. Een aantal maanden daarna gelijk met minoxidil begonnen hetzelfde jaar nog dutasteride erbij genomen. Ik heb nooit eerder propecia (of welke vorm van finasteride) gebruikt. Voor mij voelde het toentertijd als het einde van mijn wereld zoals ik het kende. Ik nam dan ook niet genoegen met een minder effectief middel terwijl er iets sterkers was.

Ik durf te zeggen dat als ik niet de middel gebruikt had die ik al jaren neem dat ik meer als de helft van mijn haren niet gered zou hebben. Dit baseer ik voornamelijk op de bos hare van mijn mannelijke familieleden, die hadden een stuk minder haar als ik nu. Bijwerkingen zijn voornamelijk verminderde libido, maar gelukkig doet alles het daaronder nog wel :)

PJKG 29 juli 2020 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nord (Bericht 447228)
Ik was 21 toen ik merkte dat ik een flink stuk dunner haar had op het voorste gedeelte van mijn hoofd. Voorheen had ik een volle bos haar. Na een keer met een hand vol gel door mijn haren heen kon ik mijn hoofdhuid zien en toen schrok ik mij rot. Een aantal maanden daarna gelijk met minoxidil begonnen hetzelfde jaar nog dutasteride erbij genomen. Ik heb nooit eerder propecia (of welke vorm van finasteride) gebruikt. Voor mij voelde het toentertijd als het einde van mijn wereld zoals ik het kende. Ik nam dan ook niet genoegen met een minder effectief middel terwijl er iets sterkers was.

Ik durf te zeggen dat als ik niet de middel gebruikt had die ik al jaren neem dat ik meer als de helft van mijn haren niet gered zou hebben. Dit baseer ik voornamelijk op de bos hare van mijn mannelijke familieleden, die hadden een stuk minder haar als ik nu. Bijwerkingen zijn voornamelijk verminderde libido, maar gelukkig doet alles het daaronder nog wel :)

Heb jij een recept voor dutasteride van je huisarts? Niet elke huisarts / apotheek verkoopt net namelijk. Of koop je het van een 'trusted' website?

Nord 31 juli 2020 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PJKG (Bericht 447241)
Heb jij een recept voor dutasteride van je huisarts? Niet elke huisarts / apotheek verkoopt net namelijk. Of koop je het van een 'trusted' website?

Nee niet via een recept. Veels te duur hier. Heb het jaren geleden via een trusted website gekocht. Heb het alleen nooit laten testen er echt de concentratie duta in zit als wat ze beweren. Maar op basis van de bijwerkingen geloof ik het wel.

PJKG 31 juli 2020 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nord (Bericht 447320)
Nee niet via een recept. Veels te duur hier. Heb het jaren geleden via een trusted website gekocht. Heb het alleen nooit laten testen er echt de concentratie duta in zit als wat ze beweren. Maar op basis van de bijwerkingen geloof ik het wel.

Goed om te weten, zou je mij die website eens kunnen doorsturen misschien? Via PM mag ook uiteraard.

Boz 31 juli 2020 13:08

Is er niemand verder die de 0.15 mg van intermedica gebruikt
Of iemand die (goede) ervaringen heeft over intermedica ?

Boz 3 augustus 2020 11:08

Dat geeft weinig vertrouwen, of de gebruikers zijn tevreden en zitten niet veel op
een forum of bijna niemand gebruikt het lijkt me ....
Hopelijk het eerste dan

Negan 3 augustus 2020 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boz (Bericht 447459)
Dat geeft weinig vertrouwen, of de gebruikers zijn tevreden en zitten niet veel op
een forum of bijna niemand gebruikt het lijkt me ....
Hopelijk het eerste dan

Het is sowieso een feit dat de meeste niet op een forum zitten vaak kom je hier als het slecht gaat of perse iets wilt weten. Gaat het goed zoek je dit niet op zeg maar.

Boz 3 augustus 2020 20:31

Als je het zo bekijkt dan zou het een (iets) beter middel zijn als propecia....
Het lijkt inderdaad zo dat als het een matig middel is het klachten op internet
zou regenen. Ik blijf het wel opmerkelijk vinden dat dutasteride niet een officieel
geregistreerd middel tegen kaalheid is, als het toch wat beter is schijnbaar dan.

Boz 11 augustus 2020 15:33

Nog steeds helemaal niemand?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.