Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Hirsutisme - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=77)
-   -   Ik schaam me dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13829)

Maudje3 8 augustus 2008 13:26

Ik schaam me dood
 
Hallo, ik ben een meisje van 17 en heb maar op één plaats echt overbeharing. Het klinkt heel gek maar dat is de plek tussen mijn benen. Iedereen zal wel denken, daar heeft iedereen toch haar? Maar bij mij zit het op een plaats waar het niet hoort te zitten. Het is zegmaar heel erg veel schaamhaar wat doorgroeit. Als ik mijn benen uit elkaar doe zie je het zegmaar helemaal ertussen zitten en ook op mijn benen. Wat moet ik doen? Ik schaam me dood en ik durf helemaal niet in bikini te lopen... Ik voel me hierdoor erg onzeker. Ik hoop dat iemand echt kan zeggen wat ik moet doen. X

Cloud 8 augustus 2008 20:45

Hey Maudje,

Ik heb je bericht verplaatst naar de rubriek hirsutisme (overbeharing), omdat je hier waarschijnlijk meer reacties zal krijgen.

Marte 9 augustus 2008 15:12

dank je cloud,

dag maudje, wat jij hebt, hebben zo veel vrouwen en meisjes, meestal is dat erfelijk, maar veel vrouwen hebben enkel bij de schaamstreek, naar beneden en boven uitdijende overbeharing. Afhankelijk van je kleur schaamhaar en je huidskleur kun je dan het beste sparen en eens denken aan laserbehandeling, dat is dan de beste remedie(en bij lichtere huidskleur en donker schaamhaar voor zover ik weet ook een van de gemakkelijkste soorten overbeharing die te behandelen zijn).(ook trouwens veel meisjes en vrouwen waarvan jij nu misschien denkt dat ze volledig haarloos zijn, maar die het stiekem weghalen of gelaserd hebben, het zijn vaak veel meer mensen dan je verwacht, zou denken of ziet. )

Mijn zussen hebben dit ook allebei gehad en zijn nu succesvol behandeld.
Als je je er erg voor schaamt en je dus graag op je gemak wil voelen als je een behandeling wil ondergaan, dan schijnt korpos een goed centrum te zijn, omdat bij hen vertrouwen en discretie erg belangrijk is. Maar op deze site zijn ook een hoop andere centra opgegeven waar mensen goede reacties en ervaringen bij hadden(kijk eens bij andere discussies).

Neemt natuurlijk niet weg dat het niet leuk is, allerminst, probeer tijdelijk een oplossing te zoeken, die de periode tussen nu en (als je ervoor kiest in de toekomst te willen laseren) je toekomstige behandelingen het best kan overbruggen. Let er dan wel op dat, hoe meer je weghaalt, hoe meer kans dat het erger wordt, zeker als je hier gevoelig bent, kunnen er, door invloed van hormonale veranderingen, de zachte maar onbewust mee weggehaalde haren ook veranderen. EN let op ontstekingen. Ik weet niet welke ontharingsmethode je nu gebruikt of doe je niets? (eigenlijk het beste om erger te voorkomen, alleen is het nadeel dan dat je je bijgevolg ook een hoop moet ontzeggen.)

Mocht je er met familieleden over kunnen praten probeer bij hen eens te horen of zij ook iets dergelijks hebben, dan weet je of het erfelijk is, of te wijten aan andere dingen. En je zou dan ook kunnen vragen wat zij ertegen gedaan hebben.

Los van mogelijke oplossingen en oorzaken, is het vooral belangrijk dat je jezelf er niet onderdoor laat gaan, het is erg belangrijk dat je probeert te voorkomen dat die schaamte en onzekerheid zo groot wordt dat dit volledig je leven beheerst. daar schiet je namelijk helemaal niets mee op, integendeel zelfs, je gaat hier echt aan kapot, en dat is neit de bedoeling. Probeer dus, hoe moeilijk dat ook is, het toch een beetje van je af te zetten, of er voor te zorgen dat je er minder last van hebt. Iedereen hier op het forum heeft wel een moment gehad waarop hij of zij zich verchrikkelijk schaamde, niet buiten durfde (durft) te komen, ..., maar de enige manier om het leven voor jezelf leefbaar te houden is, en/of een oplossing zoeken die bevredigend is en werkt, en/of jezelf accepteren, en dit laatste ga je los van de mogelijkheden toch een beetje moeten doen, hoe moeilijk dat dat ook is, dat bereik je niet op een dag of twee, en makkelijk is het niet, maar wel erg belangrijk.

Hoe dan ook maudje, zoals je ziet ben je niet de enige die zoiets mee maakt , hopelijk heb je hier iets aan, probeer niet te gek te maken met je schaamte, en bekijk eens wat de mogelijkheden zijn voor jou, in de toekomst.

Heel veel succes en sterkte!!!!

xxx marte


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.