Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Hoofdjeuk gepaard aan haarverlies? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=31552)

Nord 8 november 2012 19:57

Hoofdjeuk gepaard aan haarverlies?
 
Ik heb sinds begin zomer last van haarverlies. Dat ging gepaard met jeuk aan m'n hoofd. Nu is het jeuk echter nog erger geworden. Zelfs na het douche heb ik er last van. Mijn haarverlies viel me op nadat m'n allergie begon (ik heb last van hooikoorts/graspollen)

nu vraag ik me af of mijn haarverlies door mijn hoofdjeuk komt (wat daar de oorzaak van ook is :/ ) of dat mijn hoofdjeuk een gevolg van mijn haarverlies is.

Mijn haar word overigens ook heel snel vettig. Ik heb na het douche ook gelijk last van jeuk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al dutasteride besteld en als het goed is heb ik dat morgen binnen.
Ik kan nog anti roos shampoo gebruiken, maar weet niet of dat werkt.

Ook heb ik ergens gelezen dat het misschien aan mijn pH niveau van mijn hoofd licht dat die te zuur is en zo z'n 'afval' stoffen niet kwijt kan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Strider 9 november 2012 09:23

Meer jeuk = bij mij meer haaruitval.

Zo te lezen heb je last van overmatige roos.

koekenbakker 9 november 2012 12:03

Probeer eens shampoo van ph 5.5. Daar kan het ook door komen. En waarom gelijk met duta beginnen? Fina lijkt mij beter.

Gr

Nord 9 november 2012 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 317422)
Probeer eens shampoo van ph 5.5. Daar kan het ook door komen. En waarom gelijk met duta beginnen? Fina lijkt mij beter.

Gr

Ik begin gelijk met duta omdat mij dat aangeraden was, en ik kreeg te horen dat fina maar 75% van je haren redt, en duta 95+%

Ik wil gelijk zo goed mogelijk resultaat zien. Is een pH van 5,5 niet té basisch? Op een andere site boden ze een shampo/lotion van pH 7,4 aan.
De shampoo's zijn: Shampoo Hydrotoxa van salon craft en Haarbodempakking van vicopura.

Als er iemand betere tips heeft voor shampoo's i.v.m. een vettige/jeukende/zure/roos hoofd dan stel ik dat zeer op prijs :)

BTW heb duta al binnen! Dus word vandaag de 1e dag dat ik ze ga gebruiken.

Martijn 9 november 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nord (Bericht 317424)
Is een pH van 5,5 niet té basisch? Op een andere site boden ze een shampo/lotion van pH 7,4 aan.

Ik heb geen verstand van duta of fina, maar een pH van 5.5 is zuurder dan een pH van 7,4...

Nord 9 november 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn (Bericht 317426)
Ik heb geen verstand van duta of fina, maar een pH van 5.5 is zuurder dan een pH van 7,4...

hahah klopt, ik wilde dat nog verbeteren :P
Ja het is dus een zure shampoo terwijl ik een neutrale pH waarde shampoo nodig heb :p

koekenbakker 9 november 2012 19:39

Mij lijkt de ph 5.5 van je huid ook als shampoo nemen beter, probeer eens sebamed. is huidneutraal.

Martijn 9 november 2012 20:48

Volgens wikipedia heeft de huid inderdaad een pH van 5,5...

Nord 12 november 2012 23:09

Bedankt voor de informatie! Ik zal naar die shampoo gaan kijken en misschien dat het me wel helpt :)

Zijn er nog meer mensen met dezelfde problemen?

dZinee 13 november 2012 01:08

welk probleem precies, haaruitval:P?

Ongeveer 1999999999 andere mensen.

Nord 13 november 2012 15:43

Hoofdjeuk!

Ik heb er nu elke dag elke half uur wel last van. Ik heb nog niet heel erg veel haarverlies (thx god) maar ik zie al wel een vergrootte inhammen.
Ik wil weten of dit geholpen kan worden door een shampoo

dZinee 13 november 2012 17:10

Een shampoo kan het zeker verlichten. Of het de jeuk volledig wegneemt is de vraag; en of het de haaruitval wegneemt is zeer te betwisten..

Nord 13 november 2012 21:01

Ik heb op jouw link geklikt en zag de verschillende shampoo's.
Werkt die revita shampoo goed tot nu toe?
Ik heb een product van deze site besteld: http://www.sebamed.nl/nl
Dit zijn shampoo's tegen irritaties, dus hopelijk helpt dit misschien.

dZinee 14 november 2012 09:58

geen idee waarom je die shampoo besteld. Die word nergens vermeld en heb ik nog nooit gezien.

jeroen92 21 januari 2013 00:06

Hoi,

Ik had er ook veel last van, ik gebruik een shampo genaamd "astera' van rene furtherer , aangeraden door mijn dermatoloog, ik kan er mijn jeuk en irritatie mee verlichten, gebruik het wel niet elke dag, dan neemt het effect af merkte ik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.