Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Fuegenix 2260 grafts (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39718)

CJH16 21 mei 2021 12:10

Fuegenix 2260 grafts
 
5 Bijlage(n)
Beste Mensen,

Ik lees al een enige tijd mee (sinds 2008), ik was toen 21 en had last van haaruitval. Al was het gering. Daarna wel het een en ander geprobeerd zoals; laserhelm, verschillende shampoos en voedingssupplementen. Echt meer heb ik toen niet ondernomen omdat de haaruitval redelijk stabiel was en ik niet "kalend" oogde.

Tot een aantal jaar geleden ik mij toch weer begon te ergeren aan mijn haarlijn. Ik stond op het punt om een haartransplantatie te laten uitvoeren in Turkije door een van de bekende/commerciële klinieken. Deze heb ik destijds afgezegd i.v.m. de politieke situatie in Turkijke.

Begin van dit jaar begon het toch weer te kriebelen. En na lang lezen en onderzoek, eigenlijk via Haarweb, kwam ik bij Dr Munib Ahmad van Fuegenix terecht. Het consult was erg prettig en ik merkte al gelijk de deskundigheid. Mijn donorgebied en overige haren werd uitgebreid onderzocht en vergroot. Wat mij erg aansprak is dat de arts zelf bij het gehele proces betrokken is. Hij voert de behandeling geheel zelf uit. Van het tekenen van de haarlijn tot het plaatsen van de grafts. De assistente(s) ondersteunen bij het sorteren van de grafts en het plaatsen van de grafts. De grafts worden zorgvuldig gesorteerd en geplaatst op het aantal haartjes om zo een natuurlijk resultaat te creëren.

Afgelopen week was het zo ver, ik zit nu op dag 6 na de behandeling. De behandeling zelf is mij erg meegevallen, al vond ik de verdovingsprikken achter op het hoofd geen pretje. Ook het liggen op de buik was niet altijd even comfortabel. Maar dit hoort er nou eenmaal bij. De zwelling is inmiddels afgezakt. Mijn gezicht heeft de afgelopen dagen bijzondere vormen gehad :D

Genoeg gepraat, hier de foto's:

Situatie voor de behandeling:

CJH16 21 mei 2021 12:18

5 Bijlage(n)
Direct na de behandeling

CJH16 21 mei 2021 12:30

5 Bijlage(n)
huidige stand van zaken

dfw4f4f 21 mei 2021 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CJH16 (Bericht 458928)
huidige stand van zaken

Volgens mij gaat het heel mooi worden! Had je veel last van zwelling oid de dagen erna?

CJH16 21 mei 2021 13:01

4 Bijlage(n)
wat meer duidelijke foto's van de voor-situatie vlak voor de behandeling, ps; ik was al tijden niet meer naar kapper geweest :D

CJH16 21 mei 2021 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f (Bericht 458930)
Volgens mij gaat het heel mooi worden! Had je veel last van zwelling oid de dagen erna?

Thanks, ik hoop het!

Wel veel last gehad van zwelling inderdaad. Pijn eigenlijk niet. Je (achter)hoofd voelt wat "strak" aan. Daardoor voelt het liggen erop soms een beetje vreemd.

Iqbal 21 mei 2021 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CJH16 (Bericht 458920)
Beste Mensen,

Ik lees al een enige tijd mee (sinds 2008), ik was toen 21 en had last van haaruitval. Al was het gering. Daarna wel het een en ander geprobeerd zoals; laserhelm, verschillende shampoos en voedingssupplementen. Echt meer heb ik toen niet ondernomen omdat de haaruitval redelijk stabiel was en ik niet "kalend" oogde.

Tot een aantal jaar geleden ik mij toch weer begon te ergeren aan mijn haarlijn. Ik stond op het punt om een haartransplantatie te laten uitvoeren in Turkije door een van de bekende/commerciële klinieken. Deze heb ik destijds afgezegd i.v.m. de politieke situatie in Turkijke.

Begin van dit jaar begon het toch weer te kriebelen. En na lang lezen en onderzoek, eigenlijk via Haarweb, kwam ik bij Dr Munib Ahmad van Fuegenix terecht. Het consult was erg prettig en ik merkte al gelijk de deskundigheid. Mijn donorgebied en overige haren werd uitgebreid onderzocht en vergroot. Wat mij erg aansprak is dat de arts zelf bij het gehele proces betrokken is. Hij voert de behandeling geheel zelf uit. Van het tekenen van de haarlijn tot het plaatsen van de grafts. De assistente(s) ondersteunen bij het sorteren van de grafts en het plaatsen van de grafts. De grafts worden zorgvuldig gesorteerd en geplaatst op het aantal haartjes om zo een natuurlijk resultaat te creëren.

Afgelopen week was het zo ver, ik zit nu op dag 6 na de behandeling. De behandeling zelf is mij erg meegevallen, al vond ik de verdovingsprikken achter op het hoofd geen pretje. Ook het liggen op de buik was niet altijd even comfortabel. Maar dit hoort er nou eenmaal bij. De zwelling is inmiddels afgezakt. Mijn gezicht heeft de afgelopen dagen bijzondere vormen gehad :D

Genoeg gepraat, hier de foto's:

Situatie voor de behandeling:

Je zou inderdaad niet zeggen dat jij een haartransplantatie nodig zou hebben. In ieder geval heel veel succes met je herstel, moet helemaal goed komen. Ik ga je volgen!

CJH16 21 mei 2021 15:07

Zo op de eerste foto's valt het minder op. Daarom heb ik alsnog de foto's van Fuegenix bijgevoegd. Daarop is wel duidelijker te zien dat het aan de voorkant aan het uitdunnen is 😬. Die foto's zijn gemaakt onder fel led-verlichting.

Roob 22 mei 2021 01:15

Mooi man... Welk middeltje werkte voor jou het beste om je haaruitval van destijds te stabiliseren? Of heb je ze nooit afzonderlijk van elkaar geprobeerd? Zo te zien heb je er door de jaren heen heel wat haren mee gered... Succes man!

CJH16 22 mei 2021 10:05

Thanks!

Ik gebruik nu al zo'n 10 jaar sulfaat vrije shampoo. Ook heb ik jaren lang mijn haar ingesmeerd met emoe olie (het kan haargroei stimuleren). Maar daar ben ik al een tijdje mee gestopt omdat je haar er zo ontzettend vet van wordt. Verder de gebruikelijke middeltjes als extra vitamine en biotine.

Over een aantal weken begin ik met essengen 6!

CJH16 25 mei 2021 21:34

3 Bijlage(n)
9 dagen update

Nog wat korstjes te vinden. Hier en daar zitten er wel kleine haartjes aan de korstjes die eraf komen. Altijd even schrikken... Het haarzakje zal toch niet mee zijn gekomen?

Zwelling is gelukkig nu helemaal weg!

Ik merk zelf op dat mijn haarkleur ineens een stuk donkerder is/oogt voorop, toch jammer dat de getransplanteerde haartjes waarschijnlijk eerst allemaal zullen uitvallen.

Het donor gebied is nog wat gevoelig en kriebelt erop los.

Dave12345 25 mei 2021 21:39

Ziet er goed uit man!
Lopen bijna gelijk, mooie haarlijn man en goed vol!

Roob 25 mei 2021 21:49

Ziet er goed uit hoor! Mooie dichtheid achteraan ook! Leuke foto's voor over een maand of 5 - 6, waarbij je je niet meer kunt voorstellen dat je er toen zo uitzag... :D

CJH16 25 mei 2021 22:01

1 Bijlage(n)
Bedankt mannen!

Het is wel een beetje valsspelen, er zijn veel haren geplaatst tussen de bestaande haren wat de dichtheid natuurlijk ten goede komt!

Foto van donor gebied

dfw4f4f 25 mei 2021 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CJH16 (Bericht 458932)
Thanks, ik hoop het!

Wel veel last gehad van zwelling inderdaad. Pijn eigenlijk niet. Je (achter)hoofd voelt wat "strak" aan. Daardoor voelt het liggen erop soms een beetje vreemd.

Ik heb vorige week dezelfde ingreep gehad als jij, ook inhammen, 2500 grafts. Vandaar mijn vraag, want ik had niet zien aankomen dat de zwelling zo erg zou zijn. Gedeelde smart is halve smart denk ik dan maar.

Overigens ziet je dag 9 foto er goed uit, ze hebben een mooie dichtheid aangehouden. Ben heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.