Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Overstap Fina naar Dutasteride (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34249)

radoman 5 november 2014 19:18

Overstap Fina naar Dutasteride
 
Door achterblijvende resultaten en nu toch echt aardige inhammen heb ik besloten om van Fina naar Duta over te stappen.

Nou lijkt het wel alsof ik ineens een stuk sneller kaal wordt.. zou dit kunnen duiden op shedding? Ik neem nu sinds een maand om de dag duta 0,5 mg en de andere dag neem ik nog 1,25 mg fina totdat mijn voorraad op is.

Wanneer zou je normaliter kunnen merken of Duta aanslaat? Is shedding na een maand normaal?

AnthonieH 5 november 2014 20:42

Een shedding begint inderdaad zo na een maand tot 6 weken en het kan zeker 6 weken aanhouden. Of een middel aanslaat kun je in de regel na 6 maanden wel bepalen.

HairCoach 5 november 2014 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radoman (Bericht 361191)
Door achterblijvende resultaten en nu toch echt aardige inhammen heb ik besloten om van Fina naar Duta over te stappen.

Nou lijkt het wel alsof ik ineens een stuk sneller kaal wordt.. zou dit kunnen duiden op shedding? Ik neem nu sinds een maand om de dag duta 0,5 mg en de andere dag neem ik nog 1,25 mg fina totdat mijn voorraad op is.

Wanneer zou je normaliter kunnen merken of Duta aanslaat? Is shedding na een maand normaal?

Er is al veel over geschreven, maar nogmaals;

Haren in de front zone zijn gevoeliger voor Testosteron.
Haren achterop zijn gevoeliger voor DHT

Beide uiteraard bij erfelijke aanleg.
(info van mijn dermatoloog van een jaar of 6 terug)

Zowel fina als duta verhogen testosteron niveau.
Is de frontzone een probleemgebied bij jou, zou het kunnen dat het averechts werkt.

Hairpilot 5 november 2014 22:33

Als dat zou kloppen, wat raad je dan aan voor de voorkant HairCoach? Spiro..?

HairCoach 6 november 2014 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot (Bericht 361230)
Als dat zou kloppen, wat raad je dan aan voor de voorkant HairCoach? Spiro..?

Wat ik zelf doe (geen garanties);
Fina (4x per week) en duta (3x per week).
Per dag 50 gram zoethout om het testosteron niveau te verminderen en druivenpit om de binding naar oestrogeen te drukken.

M. Hayden 6 november 2014 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach (Bericht 361242)
Wat ik zelf doe (geen garanties);
Fina (4x per week) en duta (3x per week).
Per dag 50 gram zoethout om het testosteron niveau te verminderen en druivenpit om de binding naar oestrogeen te drukken.

Door het verlagen van je testosteron ga je toch sneller verouderen, ik heb het dan over de huid. Ook zal het je metabolisme vertragen met alle gevolgen van dien. Je zal ook minder spierweefsel aanmaken en sneller vermoeid raken om over je libido maar te zwijgen. Deze symptomen zijn wetenschappelijke feiten die voorkomen door het verlagen van testosteron productie naarmate je ouder wordt en jullie versnellen dit proces door kunstmatig het testosterongehalte te verminderen.
Ik zou er toch mee opletten met het verlagen van je testosteron.
Wat ben je met een flinke haardos als je eruit ziet als een uitgezakte oude vent:P

inter 6 november 2014 09:16

Ik dacht dat alleen door DHT je haaruitval op je hoofd kreeg.
Heb elf wel is een anabolen kuur gedaan met testerone en winstrol nu wist ik wel dat winstrol killing kan zijn voor je haar maar dat testerone op zichzelf het veroorzaakt wist ik niet:crybaby:

Hairpilot 6 november 2014 12:25

Waarom de druivenpit? Oestrogeen is goed voor het haar, toch? Aromatase inhibitors mijd je toch juist beter? Puur haar gewijs, hé. Btw, je inbox is full :)

@M. Hayden: Minder libido en moeilijker aanmaken van spierweefsel heb je gelijk in, maar hoe kom je bij slappere huid? Proof? Men zegt wel eens dat vrouwen na hun menopauze (serieuze drop in oestrogeen) juist sneller verouderen (en vaak ook met uitdunnend haar te maken krijgen).

M. Hayden 6 november 2014 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot (Bericht 361271)
Waarom de druivenpit? Oestrogeen is goed voor het haar, toch? Aromatase inhibitors mijd je toch juist beter? Puur haar gewijs, hé. Btw, je inbox is full :)

@M. Hayden: Minder libido en moeilijker aanmaken van spierweefsel heb je gelijk in, maar hoe kom je bij slappere huid? Proof? Men zegt wel eens dat vrouwen na hun menopauze (serieuze drop in oestrogeen) juist sneller verouderen (en vaak ook met uitdunnend haar te maken krijgen).

http://gezondheidsweb.blogspot.be/20...stosteron.html
Dit is de eerste bron die ik tegenkom maar google maar eens testosteron en rimpels.
Quote uit het stuk,
Gebrekssymptomen:
Slappere wangen.
Een bleke gelaatskleur.
Droge ogen.
Een strakke blik.
Kleine rimpels rond de mond, wangen en in de ooghoeken.
Weinig of geen baardgroei (bij mannen).
Een slap voorkomen zoals:
..........- Een kromme rug
..........- Slappe buik
..........- Dikke heupen
Verlies of gebrek aan haar op borst en buik (bij mannen).
Een slappe penis, soms met verhardingen (symptomen van een fibrose die tot een verkromming van de penis in erectie kan lijden).
Te grote en te weke voorhuid.
De testes week en/of klein.
De prostaat, groot, week, onregelmatig en/of ontstoken.
Aanhoudende vermoeidheid.
Neiging tot depressiviteit.
Verlies aan zelfvertrouwen.
Gebrek aan lef.
Overdreven gevoeligheid.
Angst.
Onrustig slapen.
Black-outs.
Gebrek aan creativiteit.
Ongewild starre houding bij confrontaties en beslissingen.
Opvliegingen.
Niet zo veel zin meer in seks.
Zwakkere erectie en zaadlozing.
Gebrek aan gevoel in de clitoris.

Hairpilot 6 november 2014 12:53

Hmmm, vraag is natuurlijk wat het verschil is tussen een lichte afremming van testosteron en een schrijnend tekort.. De meesten die fina of duta gebruiken, hebben al een iets hogere testosteron waarde.

Als de testosteron hypothese trouwens zou kloppen, zouden de ultieme aanpak dus zijn om de androgene receptoren in de scalp uit te schakelen. Ze ongevoelig maken voor alle androgenen. Dan mag je zoveel testo en DHT in je lichaam hebben als je maar wil. Is dit het principe niet van RU? Vraag me af of dit nu echt zo goed werkt. Anders lijkt me dat effectief op termijn de ultieme behandeling van AGA te worden: een geneesmiddel dat de gevoeligheid van de receptoren voor androgenen uitschakelt of sterk beperkt.

PS: Wat doen topical Spiro? Idem? Of gewone androgenen blokkeren? Niks met de receptoren te maken dus?

Wolkenkrabber 6 november 2014 17:29

Dutasteride is naar mijn idee beter dan Finasteride. Ieder zijn eigen ervaring ermee, uittesten is de beste optie denk ik. Alleen is Dutasteride wel verdomd duur, op dokteronline kost die al iets van 90 euro ofzo. Te gek voor woorden.

radoman 6 november 2014 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach (Bericht 361216)
Er is al veel over geschreven, maar nogmaals;

Haren in de front zone zijn gevoeliger voor Testosteron.
Haren achterop zijn gevoeliger voor DHT

Beide uiteraard bij erfelijke aanleg.
(info van mijn dermatoloog van een jaar of 6 terug)

Zowel fina als duta verhogen testosteron niveau.
Is de frontzone een probleemgebied bij jou, zou het kunnen dat het averechts werkt.

Het is dus een aardige gok.. of het is shedding of ik maak het erger?

Top.. haha.

Wolkenkrabber 6 november 2014 22:36

@haircoach

Met alle respect, frontzone testosteron en kruin DHT? Hoe komt het dat bij mensen die DHT-remmers innemen dat de front dan intact blijft? Ik vraag mij af uit welke research je dit haalt.

cees 7 november 2014 11:44

Maar Finasteride en Saw Palmetto veranderd toch niks aan de hoeveelheid testesteron in je lichaam? Of krijg je van Finas en SP een ouder uiterlijk?

AnthonieH 7 november 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cees (Bericht 361351)
Maar Finasteride en Saw Palmetto veranderd toch niks aan de hoeveelheid testesteron in je lichaam? Of krijg je van Finas en SP een ouder uiterlijk?

Je testosteron gaat wel iets omhoog. En veel fina-gebruikers rapporteren juist een jonger uiterlijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.