Tato |
5 december 2009 17:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha
(Bericht 231498)
Ha, daar hebben we weer mijn grote vriend Tato die mij nooit teleursteld op het onderwerp "wat is sexisme":P
|
Laatst was ik op een internationaal feestje en toen vroegen 2 meisjes mij of ik sexist ben, uiteraard beantwoorde ik met ja. Daarop volgend kwam er een Frans mannetje aangezet die vond dat dat allemaal niet kon en waarom ik dat dan was enzo (hij wilde goede sier maken natuurlijk;)). Ik bleef rustig en ik vroeghem offie van mannen of vrouwen hield. Nou hij was dus hetero (was er niet aan af te zien, maar ok), vervolgens stelde ik dat hij dus wat betreft sex mensen boven anderen prefereerde op basis van sekse, mannen werden zelfs helemaal uitgesloten omdat ze man zijn. Conclusie, hij was dus net zo goed een sexist. Ja toen stond die wijndrinker wel even met zn mond vol tanden;)
Daarbuiten verschillen mannen en vrouwen natuurlijk meer van elkaar dan dat de een een lul heeft en de ander een doos, om het maar plat te zeggen. Degenen die anders beweren zijn gewoon niet goed snik.
Op dezelfde manier ben ik trouwens ook gewoon racist. Ik onderken namelijk dat er grote verschillen bestaan tussen de verschillende rassen, zonder dat ik daar nou zelf een waardeoordeel aan verbind. Kijk, mijn favoriete Nederlandse voetballer is bijvoorbeeld Clarence Seedorf, nou die zie je snachts echt niet meer als je begrijpt wat ik bedoel.
|