Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Tato 5 december 2009 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231519)
Heb jij dan je stambomen doorgespit tot minstens 6 generaties terug, om te kunnen beoordelen tot welk ras jij zelf behoort?

Nou min of meer wel maar hoezo zou dat relevant zijn voor de discussie dan?

Zameer 5 december 2009 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231522)
Falende doktoren zullen dergelijke verhalen altijd bagatelliseren; zelf laten ze uit onmacht een coma-patiënt gewoon verrekken; over zo'n patiënt was onlangs weer een documentaire op t.v.; alleen door toedoen van zijn liefhebbende familieleden zag je de patiënt, na 24 jaar in coma te hebben gelegen, er nu langzaam bovenop komen.

Nou ja, een eenzijdig verhaal blijft een eenzijdig verhaal, en wordt maar al te vaak gebruikt voor velerlei propaganda.

Hier een diepte studie over de andere kant van moeder Theresa in de vorm van een documentaire:
http://www.youtube.com/watch?v=9WQ0i3nCx60

Dit is overigens een docu van meneer Hitchens. En hij heeft altijd 1 maatstaf voor zijn onderzoeken:
Als grote groepen, in dit geval de katholieke kerk, kritiekloosheid over 1 persoon indoctrineren, dat moet het wel verdomde interessant zijn om te kijken wat er eigenlijk aan de hand is.

Tato 5 december 2009 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231528)
Nou ja, een eenzijdig verhaal blijft een eenzijdig verhaal, en wordt maar al te vaak gebruikt voor velerlei propaganda.

Mee eens, een man roept hier door Ramses weer tot leven te zijn gebracht en de doorgaans zo kritische Hanna neemt het klakkeloos voor waar aan en komt met termen als messias.

Grappig hoor.

Zameer 5 december 2009 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231531)
Mee eens, een man roept hier door Ramses weer tot leven te zijn gebracht en de doorgaans zo kritische Hanna neemt het klakkeloos voor waar aan en komt met termen als messias.

Grappig hoor.

Nou ja: typisch, eerder .. ;)

Tato 5 december 2009 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231533)
Nou ja: typisch, eerder .. ;)

Zal wel weer een schreeuw om aandacht zijn;)

Ambo 5 december 2009 18:05

Zeg, wordt er niet meer stilgestaan bij mijn liefdesverdriet... ;)

Hanna 5 december 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231525)
Nou min of meer wel maar hoezo zou dat relevant zijn voor de discussie dan?

Nee, want bij jou is alles achteraf toch alleen maar een grapje.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231528)
Nou ja, een eenzijdig verhaal blijft een eenzijdig verhaal, en wordt maar al te vaak gebruikt voor velerlei propaganda.

Hier een diepte studie over de andere kant van moeder Theresa in de vorm van een documentaire:
http://www.youtube.com/watch?v=9WQ0i3nCx60

Dit is overigens een docu van meneer Hitchens. En hij heeft altijd 1 maatstaf voor zijn onderzoeken:
Als grote groepen, in dit geval de katholieke kerk, kritiekloosheid over 1 persoon indoctrineren, dat moet het wel verdomde interessant zijn om te kijken wat er eigenlijk aan de hand is.

Er is meer tussen hemel en aarde. En hoe meer je studeert, hoe meer je er achter zult komen dat je niks weet en zelfs voor nog meer vragen komt te staan; dat zal iedere geleerde beamen. Verder zit jij op een totaal andere golflengte als ik; er werd voor Ramses als messias geen propaganda gemaakt en de katholieke kerk en moeder Theresa hebben met dit onderwerp ook totaal niets te maken.

Zo, nu moet ik even gaan koken zonder koksopleiding.

Zameer 5 december 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231536)

Er is meer tussen hemel en aarde. En hoe meer je studeert, hoe meer je er achter zult komen dat je niks weet.

a. wat is uberhaupt een hemel? En wat is dan het onderscheid tussen hemel en aarde?

In deze zin, waarin je een bevestiging claimt, druk je in wezen uit, dat je het hele proces van studeren om erachter te komen dat je niks weet, zelf hebt doorlopen.
Dus: hoe heb je dit proces doorlopen?
Heb je ook aantekeningen gemaakt van dat proces en dat vergeleken met anderen die dat proces hebben doorlopen?

Zameer 5 december 2009 18:41

-

Tato 5 december 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231540)
Tato, laat 'r ff ingaan op mijn vragen, nu kan ze die gemakkelijk ontwijken.

Wat zeggie?:D

Zameer 5 december 2009 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231541)
Wat zeggie?:D

tsss, 't ging over je kont .. :D

agatha 5 december 2009 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231535)
Zeg, wordt er niet meer stilgestaan bij mijn liefdesverdriet... ;)

Tis een schande dat ze het langer hebben over iemand die dood is dan iemand die leeft. Jongens, verman jullie en richt je op Ambo. Gaat het nog een beetje poepie:D

Tato 5 december 2009 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231543)
Tis een schande dat ze het langer hebben over iemand die dood is dan iemand die leeft. Jongens, verman jullie en richt je op Ambo. Gaat het nog een beetje poepie:D

Ik heb er nog wat over gezegd maar dat werd door jou als "sexisme" weggewoven.

Zameer 5 december 2009 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231545)
Ik heb er nog wat over gezegd maar dat werd door jou als "sexisme" weggewoven.

Dat was ook nogal generaliserend. :D

Ambo 5 december 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231543)
Tis een schande dat ze het langer hebben over iemand die dood is dan iemand die leeft. Jongens, verman jullie en richt je op Ambo. Gaat het nog een beetje poepie:D

Nou, heb het er vandaag best wel moeilijk mee, meer dan twee weken geleden toen ze haar twijfels uitsprak....

Maar heb mijn schatjes van kinderen hier en ondertussen maar even de woonkamer geruimd en afgewassen. Het oog wil ook wat... ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.