Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Henk 6 december 2009 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231692)
Sja ... om het heel simpel te stellen, vragen als:
"waarom denkt iemand dat de vraag of water nat is, een domme vraag is, indien die door een volwassene wordt gesteld?"
(om terug te komen bij dat argument van Henk)

vind ik echt super interessant. :)

Zameer, ik ben het met je eens. Hoe meer ik er over nadenk, des te meer twijfel ik er over als het wel een domme vraag is.
Is "nat" niet eigenlijk een gevoelskwestie (nee, Ambo)? Alhoewel, water heeft als kenmerk dat je er nat van wordt. Pfff, vermoeiend hoor. Ik pas. Filosofeer jij nog maar even verder. Misschien haak ik later nog wel een keer in.

Tato 6 december 2009 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231715)
Ik zou 't wel geinig vinden als jij smoorverliefd wordt op een lieve en bloedmooie negerin,

Ik heb best, vooral op de middelbare school, negroide (wel vaak half of kwart blank) meiden leuk gevonden maar het ging altijd maar tot een bepaalde hoogte. Ik heb bijvoorbeeld nooit gehad dat ik direct het "wow" gevoel had bij een zwart meisje terwijl ik dat wel kan hebben bij vrouwen van Kaukasische komaf.

Niks aan te doen maar wat niet is kan nog komen. Zie het niet gebeuren maar ok;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231715)
want verliefdworden heb je zelf niet in de hand. :P

Mja maar na een tijdje weet je wel wat je interessant vind en wat niet.

agatha 6 december 2009 20:26

Is communicatie niet gewoon dat we afspraken hebben gemaakt onderling. We noemen groen allemaal groen en een tafel een tafel. Zo hebben we ook afgesproken dat we water als substantie nat vinden en dat leer je als kind. Later je afvragen of water nat is geeft aan dat je ofwel héél dom bent(want je kan dat blijkbaar niet onthouden), ofwel je komt uit een cultuur waar andere afspraken gelden, ofwel je wil alles weer ter discussie stellen omdat je denkt dat je tot een betere oplossing komt. Ik denk dat het belangrijker is dat we elkaar begrijpen zodat je ook open blijft staan voor allerlei indrukken en dat zijn er al genoeg zonder dat we de "ïs water nat" discusiie over gaan doen.

Zameer 6 december 2009 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231719)
Nee, geen religieuze oorsprong, je voelt het, ervaart het, krijgt visioenen of wat dan ook; niet uit te leggen aan degenen die daar geen enkele ervaring mee hebben.

Ik heb ook ideeen en visies, meestal over het kunstwerk wat ik ga maken. Maar: Omdat ik dagboeken bijhou en die vergelijk met andere kunstenaars, kan ik globaal, soms vrij nauwkeurig, aanwijzen waar globale ideeen, visies en zelfs dromen vandaan komen.

Maar het gaat om de dingen die jij betitelt als "wijsheid" uit die visioenen.
De oorsprong van dit hele verhaal kwam uit die discussie over de projectie van Ramses als een messias. En over het bespreken van de andere kant van een verhaal: Waarbij ik die docu postte over moeder Theresa. waarbij een totaal beeld over iemand nog best een ander plaatje kan laten zien.

Het maakt mij ook niet uit of iemand "wijsheid" haalt uit visioenen, of wat dan ook, het gaat er meer om hoe je dat allemaal relateert en een plaats geeft.

Daarom postte ik ook die lezing van Brian Greene, die gaat over natuurkunde, maar ook puur om ideeen en visioenen binnen die natuurkunde, en hoe dat na een hele lange tijd is geevolueerd tot iets wat zowaar aantoonbaar kan zijn.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231719)
Prima, want op de kunstacademie word je gedwongen allerlei kennis uit boeken in je kop te stampen in plaats van lekker creatief bezig te zijn; zelfs bij tekenen en schilderen dien je je aan allerlei door hun bedachte regels te houden, net als op een muziekschool; desastreus voor een scheppende geest.

Nee hoor, dit is meerledig niet waar.
Als je die lezingen heb gezien dan is het ook duidelijk waarm.

Henk 6 december 2009 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231729)
Is communicatie niet gewoon dat we afspraken hebben gemaakt onderling. We noemen groen allemaal groen en een tafel een tafel. Zo hebben we ook afgesproken dat we water als substantie nat vinden en dat leer je als kind. Later je afvragen of water nat is geeft aan dat je ofwel héél dom bent(want je kan dat blijkbaar niet onthouden), ofwel je komt uit een cultuur waar andere afspraken gelden, ofwel je wil alles weer ter discussie stellen omdat je denkt dat je tot een betere oplossing komt. Ik denk dat het belangrijker is dat we elkaar begrijpen zodat je ook open blijft staan voor allerlei indrukken en dat zijn er al genoeg zonder dat we de "ïs water nat" discusiie over gaan doen.

Ja, dat is zo. Ik kwam even in een melancholische bui, omdat Zameer's redenatie mij deed herinneren aan de discussies die ik met een vriend van mij had (heel lang geleden :o). Dat water nat is ligt wat dat betreft dan ook wel vast. Maar wat betreft groen, wanneer is het nog groen. :P

Zameer 6 december 2009 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231729)
Is communicatie niet gewoon dat we afspraken hebben gemaakt onderling. We noemen groen allemaal groen en een tafel een tafel. Zo hebben we ook afgesproken dat we water als substantie nat vinden en dat leer je als kind. Later je afvragen of water nat is geeft aan dat je ofwel héél dom bent(want je kan dat blijkbaar niet onthouden), ofwel je komt uit een cultuur waar andere afspraken gelden, ofwel je wil alles weer ter discussie stellen omdat je denkt dat je tot een betere oplossing komt. Ik denk dat het belangrijker is dat we elkaar begrijpen zodat je ook open blijft staan voor allerlei indrukken en dat zijn er al genoeg zonder dat we de "ïs water nat" discusiie over gaan doen.

Ja, klopt ..

De engelse uitdrukking van nat (wet) is ook net een andere dan de nederlandse:
http://www.thefreedictionary.com/wet

De context ligt dan ook wat vager, nou ja, de context is dan eigenlijk de vraag.

AnthonieH 6 december 2009 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231733)
Dat water nat is ligt wat dat betreft dan ook wel vast. Maar wat betreft groen, wanneer is het nog groen. :P

Water kan veel meer zijn dan nat. Warm, koud, helder, zout, vies, verfrissend, mooi ... Bovendien, zolang je het water niet aanraakt, waarom zou je het dan als nat omschrijven? Het is er, maar voor jou is nat dan niet een eigenschap waar je tegenaan loopt. Om nog maar niet te spreken over de fysische toestand. Is ijs nat? En stoom (voordat het condenseert op je huid natuurlijk, want dan is het weer water ;)) ....

En niet alleen water is nat.

Trouwens, zeg je in het dagelijks leven ooit dat water nat is? De weg is nat. Je haren zijn nat. Je jas is nat .... maar water, nat?

Henk 6 december 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 231736)
Water kan veel meer zijn dan nat. Warm, koud, helder, zout, vies, verfrissend, mooi ... Bovendien, zolang je het water niet aanraakt, waarom zou je het dan als nat omschrijven? Het is er, maar voor jou is nat dan niet een eigenschap waar je tegenaan loopt. Om nog maar niet te spreken over de fysische toestand. Is ijs nat? En stoom (voordat het condenseert op je huid natuurlijk, want dan is het weer water ;)) ....

En niet alleen water is nat.

Trouwens, zeg je in het dagelijks leven ooit dat water nat is? De weg is nat. Je haren zijn nat. Je jas is nat .... maar water, nat?

Ja, maar wanneer is de weg nat. Na een paar druppels, na een kleine regenbui, na een flinke regenbui. Dat kan per persoon verschillend zijn.

agatha 6 december 2009 20:51

Nee he, ga jij d'r nog effe met frisse energie tegenaan. Ik haak af.

Ambo 6 december 2009 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231724)
Zameer, ik ben het met je eens. Hoe meer ik er over nadenk, des te meer twijfel ik er over als het wel een domme vraag is.
Is "nat" niet eigenlijk een gevoelskwestie (nee, Ambo)? Alhoewel, water heeft als kenmerk dat je er nat van wordt. Pfff, vermoeiend hoor. Ik pas. Filosofeer jij nog maar even verder. Misschien haak ik later nog wel een keer in.

Jeetje Henk, word je ook al filosofisch, of zit je aan die zelfgekweekte biologische paddestoelen te snuiven??

Nat vind ik verder essentieel, anders krijg ik er schroeivlekken op... :P

Ambo 6 december 2009 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231738)
Nee he, ga jij d'r nog effe met frisse energie tegenaan. Ik haak af.

Ben je er nat van geworden? :P

Henk 6 december 2009 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231744)
Ben je er nat van geworden? :P

Ambo...

Ambo 6 december 2009 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231745)
Ambo...

Ja, Henk?

Henk 6 december 2009 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231743)
Jeetje Henk, word je ook al filosofisch, of zit je aan die zelfgekweekte biologische paddestoelen te snuiven??

Te veel koffie denk ik.

Henk 6 december 2009 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231747)
Ja, Henk?

Er zijn nu nog maar 2 vrouwen die het aandurven om in de VAENW-rubriek te komen. Wees er zuinig op. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.