Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

..Angelique.. 9 augustus 2008 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betty (Bericht 174471)
Bedankt voor je reactie. Ik zal het inderdaad eerst even aan moeten kijken.
Stel dat mijn haar vet is, en ik het toch een derde keer wil wassen; wat voor een shampoo raad je mij dan aan? Iets in de trant van Neutral/Dermolin/Babyshampoo? Of alleen Denorex zonder Ketoconazol? En als ik mijn kuur (van 1 maand) heb afgemaakt, kan ik dan over op de "normale" shampoo's?
Hoe gaat het trouwens nu met jouw haaruitval/Seb. Eczeem? Is het een beetje stabiel?

Liefs Betty

Hoi Betty,
mijn haaruitval is echt nog ontzettend erg.... ik gebruik wel een lasercomb in de hoop dat het de conditie van mn hoofdhuid wat verbeterd en mn haren beter groeien, dus wie weet verlies ik daar ook nog wel extra haar van.
Eergister had ik geen keto gebruikt en had meteen weer een paar schilfertjes en lichte jeuk- maar daarbij zit ik ook niet goed in mn vel de laatste dagen....

ik zou als ik jou was nu beslist geen andere shampoos gebruiken dan voorgeschreven. Neutral/Dermolin/Babyshampoo laten een vettig laagje op je hoofd achter wat niet goed is bij seb. eczeem; ze creeëren ook juist een omgeving waarin die schimmel denk ik kan overleven.

ik denk niet dat je snel vettig haar zal krijgen met denorex/ketoconazol. en dus die derde keer in de week niet nodig is om te wassen. Als je het toch maar niks vind ga het dan van 2x in de week het 2x in de 6 dagen ermee behandelen

waarschijnlijk moet je na die maand nog minimaal 1x per week ketoconazol blijven gebruiken.
maar welke shampoo normaal het beste is om te gebruiken weet ik dus niet. heb ook al heel veel dingen geprobeerd.

Betty 9 augustus 2008 22:20

Wat vervelend voor je... Echt zo rottig!!!!!!!!!! Tis om depressief van te worden... Ik hoop heel erg voor je dat het snel de goede kant opgaat!!!! Niet de moed opgeven... Er komt vast verbetering in na verloop van tijd!
Bedankt voor je reactie, ik heb er zeker wat aan.
Liefs Betty

Soldaat 11 augustus 2008 17:45

Angelique en Betty, hebben jullie ook last van stress gehad? Stressige periodes waarin je totaal niet lekker in je vel zat? Ik wel namelijk en heb nu iig diffuus haaruitval over mijn hele lichaam.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betty (Bericht 174462)
Aan de uiteinden van mijn (vaak lange) haren zit een wittig talgknopje/schilferbolletje. Ik heb gister voor het eerst mijn haar gewassen met de middeltjes van de dokter. Ik kan nog niet zeggen of mijn haaruitval daarvan erger is geworden

Is er inmiddels al meer resultaat geboekt met die middelen? Helpt het al een beetje of nog totaal niet?


Morgen ga ik naar de huisarts en ben benieuwd wat hij bij mij constateerd. Ik houd jullie ook op de hoogte.

Betty 11 augustus 2008 19:51

Hoi Soldaat, ja; ik heb ook een periode gehad dat ik niet lekker in mijn vel zat... maar dat ik alweer een tijdje terug. De enige stress die ik nú zou kunnen ervaren; wordt veroorzaakt door mijn haaruitval... Ik vind dit zo vreselijk!!! Verder merk ik dus ook dat ik kleine rughaartjes en borsthaartjes verlies?!... Vreemd.... En ik heb ik naar mijn idee nog steeds geen resultaat met de middelen van de dokter, maar dat kan denk ik ook nog wel even duren.. Sterkte bij de huisarts morgen! Ik ben erg benieuwd!!!!!!!
Liefs

Soldaat 12 augustus 2008 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betty (Bericht 174602)
Verder merk ik dus ook dat ik kleine rughaartjes en borsthaartjes verlies?!... Vreemd.... En ik heb ik naar mijn idee nog steeds geen resultaat met de middelen van de dokter, maar dat kan denk ik ook nog wel even duren.. Sterkte bij de huisarts morgen! Ik ben erg benieuwd!!!!!!!
Liefs

Dit heb ik ik ook. Ik verlies ook meer borsthaartjes, wimpers, haar van mijn armen dan normaal. Hoe lang is die stress periode geleden bij jou Betty?

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest. Deze was nogal stug en vluchtig. Ik vertelde hem kort van de haaruitval en de schilfers. Hij ging snel in mijn haar kijken en zei dat hij idd veel schilfers zag. Daarna vertelde ik dat het ook talg was en dat ik vroeger erg last had van acne. Maar dit vond de huisarts te veel uitwijden en hij ging door met dat dit een soort roos schimmel was.

Ik zei dat daar toch geen haaruitval bij hoorde en liet hem snel zien hoeveel haren ik verloor (ik ging mijn hoofd schudden boven de witte tafel en er vielen wel 30 binnen 30 sec). Ook liet ik hem jou probleem en oplossing van de huisarts lezen Betty (Ketoconazol shampoo/gel en Denorex Rx shampoo). Ik had namelijk jou bericht van het forum uitgeprint. De huisarts zei dat hij mij dat ook al wilde voorschrijven en heb dit dus ook gekregen.

Verder vond de huisarts het ook verstandig om toch maar een bloedonderzoek te doen. Ik heb dus vanochtend direct ook mijn bloed laten onderzoeken en krijg hierover volgende week donderdag bericht en een tweede afspraak met de huisarts. Mijn huisarts noemde het een schimmel en hij noemde het niet direct Seborroïsch eczeem. Ik denk dat hij er te weinig ervaring mee heeft :confused:. Nu weet ik nog niet waar ik aan toe ben.

Ondertussen zal ik die Ketoconazol shampoo/gel en Denorex Rx shampoo eens gaan gebruiken bij het douchen. Ik hoop zo dat mijn "schimmel" wegtrekt.

Hanna 12 augustus 2008 13:35

@Soldaat,

Je hebt een fijne huisarts die jouw klachten serieus genomen heeft en ook nog bloedonderzoek laat doen. Het is waarschijnlijk ook inderdaad een schimmel en dat hij 't niet direct seborroïsch eczeem wil noemen, komt volgens mij omdat je geen talgplakken en korsten op je hoofd hebt en het bij jou dus niet zo ernstig is.

Soldaat 12 augustus 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 174666)
@Soldaat,

Je hebt een fijne huisarts die jouw klachten serieus genomen heeft en ook nog bloedonderzoek laat doen. Het is waarschijnlijk ook inderdaad een schimmel en dat hij 't niet direct seborroïsch eczeem wil noemen, komt volgens mij omdat je geen talgplakken en korsten op je hoofd hebt en het bij jou dus niet zo ernstig is.

Oh okay :), bedankt voor de geruststelling Hanna! Ik denk en hoop dat dat het is :).

De haaruitval zal dan wel van de stress komen. Dit is diffuus en behoorlijk veel haren tegelijk. Of kan dit ook door die schimmel komen?

Hanna 12 augustus 2008 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat (Bericht 174675)
Dit is diffuus en behoorlijk veel haren tegelijk. Of kan dit ook door die schimmel komen?

Yep! Maar de dokter laat niet voor niets een bloedonderzoek doen; er kan nog iets anders aan de hand zijn en daarover wil hij zekerheid.

..Angelique.. 12 augustus 2008 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat (Bericht 174595)
Angelique en Betty, hebben jullie ook last van stress gehad? Stressige periodes waarin je totaal niet lekker in je vel zat? Ik wel namelijk en heb nu iig diffuus haaruitval over mijn hele lichaam.

ik had toen inderdaad hele erge stress. Niet depressief ofzo hoor (heb ik vroeger ook wel gehad) maar dus echt dat ik mezelf heel erg druk maakte. Mn haar begon toen ook langzaam diffuus uit te vallen, en daarbij kreeg ik nog eens heftige jeukaanvallen waarbij ik hevig over mn slapen zat te krabben. Verder ook haarpijn in mijn slaap. Schilfers waren echt nihiel.

Maar goed, inmiddels is dat al anderhalf jaar geleden en heb ik misschien in april weer nieuwe stress gekregen waardoor mn problemen ineens weer 3x zo erg zijn terug gekomen.
Het is in ieder geval nog niet weggeweest bij mij... ik werk wel aan mezelf, en voel nu de laatste 2 maanden niet echt stress, maar helaas is er nog niks veranderd. Het gekke is bij mij dat het echt om "haaruitval" gaat nu. Heb niet meer dat echt sterke eczeem idee op mn hoofd. Ik heb hooguit een paar korreltjes, roodheid en dan achter wat irritatie gehad. De haaruitval staat in ieder geval echt centraal en geeft me de meeste ongemakken. :(

verder denk ik inderdaad dat er ook tijdelijke schimmeltjes bestaan, dat zou dan verklaren waarom de meeste mannen op het forum hier baat hebben bij rooscure.
Maar als het onstaan is vanwege stress, en als je haar al serieus uitvalt dan denk ik dat het echt "dieper" zit en het een stuk moeilijker is.

Betty 12 augustus 2008 19:02

----------


Dit heb ik ik ook. Ik verlies ook meer borsthaartjes, wimpers, haar van mijn armen dan normaal. Hoe lang is die stress periode geleden bij jou Betty?


----------


Hoi Soldaat,
Kon de huisarts vanmiddag jouw haaruitval-probleem wijten aan de stress?
Zijn er geen speciale pilletjes/middeltjes die heel natuurlijk/onschadelijk zijn die stress kunnen beperken, aangzien het mijzelf veeel moeite kost?
Die stress van mij is begonnen toen ik 3 jaar geleden een periode niet goed in mijn vel zat... (toen ontwikkelde ik ook een eetstoornis).. Ik denk dat die eetstoornis de haaruitval in gang heeft gezet en dat de stress die deze haaruitval met zich mee heeft gebracht, het haarprobleem in stand houdt.
Ik probeer nu dus ook zo min mogelijk te stressen.. Ik ga met yoga beginnen en probeer min. 8 uur per nacht te slapen en goed te eten (veel onverzadigde vetten, vit. B, ijzer, zink etcetera). Het is een moeilijk proces, maar het zal niet voor niets zijn.
Goed dat je een bloedonderzoek laat doen! Bij mij kwam daar uit dat ik een ijzertekort heb (bloedarmoede). Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Het voelt goed dat we elkaar op deze manier op de hoogte houden. Ik vind er veel steun aan. Hoelang moet jij die Denorex Rx shampoo en de Ketoconazol gebruiken? Ik een maand, ben er nieuwsgierig wat het met mijn haar(uitval) zal doen!
Succes en Sterkte!!!! (Enneh, probeer zo min mogelijk te stressen:), I know it's difficult!)

Soldaat 13 augustus 2008 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betty (Bericht 174706)
----------


Dit heb ik ik ook. Ik verlies ook meer borsthaartjes, wimpers, haar van mijn armen dan normaal. Hoe lang is die stress periode geleden bij jou Betty?


----------


Hoi Soldaat,
Kon de huisarts vanmiddag jouw haaruitval-probleem wijten aan de stress?
Zijn er geen speciale pilletjes/middeltjes die heel natuurlijk/onschadelijk zijn die stress kunnen beperken, aangzien het mijzelf veeel moeite kost?
Die stress van mij is begonnen toen ik 3 jaar geleden een periode niet goed in mijn vel zat... (toen ontwikkelde ik ook een eetstoornis).. Ik denk dat die eetstoornis de haaruitval in gang heeft gezet en dat de stress die deze haaruitval met zich mee heeft gebracht, het haarprobleem in stand houdt.
Ik probeer nu dus ook zo min mogelijk te stressen.. Ik ga met yoga beginnen en probeer min. 8 uur per nacht te slapen en goed te eten (veel onverzadigde vetten, vit. B, ijzer, zink etcetera). Het is een moeilijk proces, maar het zal niet voor niets zijn.
Goed dat je een bloedonderzoek laat doen! Bij mij kwam daar uit dat ik een ijzertekort heb (bloedarmoede). Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Het voelt goed dat we elkaar op deze manier op de hoogte houden. Ik vind er veel steun aan. Hoelang moet jij die Denorex Rx shampoo en de Ketoconazol gebruiken? Ik een maand, ben er nieuwsgierig wat het met mijn haar(uitval) zal doen!
Succes en Sterkte!!!! (Enneh, probeer zo min mogelijk te stressen:), I know it's difficult!)


Hey Betty,

Hij wist de oorzaak niet en ging niet echt in op het verhaal van stress. Had vergeten om te melden dat ik ook verder haaruitval had dan alleen op mijn hoofd. Dit zal ik volgende week donderdag (2e afspraak) zeker vermelden.

Ik hoop wel dat er middeltjes tegen de stress zijn idd. Deze zouden goed van pas komen. Zeker als ze verder niet schadelijk zijn. Het stressen probeer ik te verminderen door vooral te letten op de positieve kant van het leven. Ik kreeg echt weer een negatieve spiraal die bijna naar lichte depressiviteit/paniek neigde. Hier wil ik voor eens en altijd vanaf en daarom lees ik hier nu boeken over en zal dit zeker proberen om lang vol te houden en de info ook echt te gaan gebruiken in mijn leven.

Ik denk dat ik die denorex en keto~ ook een maand moet gebruiken (2x per week). Er werd mij niet echt een periode voorgelegd door de huisarts. Misschien ook wel omdat ik volgende week donderdag alweer kan langskomen.

Trouwens, gister heb ik het gelijk voor het eerst gebruikt tijdens het douchen. Mijn haaruitval was gigantisch. Ik denk dat ik nog nooit zoveel haaruitval heb gehad. Ik had hele plukken gewoon in mijn handen na het wassen van mijn haren met beide shampoo's (heb wel 5min gewacht bij elk om te laten intrekken). Ook in het putje lag echt een grote hoeveelheid haren en bij het afdrogen van mijn haren verloor ik er weer een hele hoop. Ook mijn t-shirt welke ik na het douchen aan had getrokken zat er onder en 's ochtends op mijn bed en na even haren schudden boven de wasbak weer enorm veel verloren. Best schrikken maar probeer er niet meer over door te denken of te piekeren. Ik heb dit gewoon nu en heb gelukkig geen ergere ziekte als bv kanker en probeer daarom een positievere houding te kweken bij mijzelf. Had jij ook een ergere haaruitval bij het gebruiken van deze shampoo's (bij de eerste keer bv)?

Verder had ik niet echt jeuk of verergering van mijn symptonen. Ook heb ik vandaag niet echt last van veel jeuk ofzo. De schilfers zitten nog duidelijk op mijn hoofd maar denk wel dat de shampoo's kunnen gaan helpen en ze uiteindelijk kunnen gaan verminderen. Hoe gaat dit nu bij jou?

Jij ook veel sterkte he! Fijn dat we elkaar zo kunnen ondersteunen en onze ervaringen kunnen uitwisselen :D! We gaan er gewoon hard aan werken en onze situaties verbeteren!

Betty 13 augustus 2008 19:18

Hoi Soldaat,

Lijkt me goed om bij de volgende afspraak te melden dat je ook ander (lichaams-) haar verliest. Dit heb ik ook gedaan en bij mij hield de dermatoloog het op stress. Ik probeer ook zoveel mogelijk positief te blijven, omdat ik weet dat áls ik (weer) in een dip raak, dit de haaruitval niet ten goede komt... Lastig proces hoor...
Ik weet niet precies of ik veel meer haaruitval heb gehad door de shampoo's... Ik verlies altijd extra veel haar met wassen :S
Vergeet niet dat je de shampoo nu extra goed inmasseert en 2 keer je haar wast, dus dat dit sowieso wel extra haaruitval kan geven omdat er gewoon meer loskomt.
De middeltjes gaan echt helpen tegen de roos/schilfers, dat kan niet anders.
En stel dat je wat extra haaruitval zou krijgen... na een maand mogen we stoppen met de shampoo's (dus dan geen rede meer tot extra veel haaruitval) en dan zijn we hopelijk van de schilfers af!!! Overigens lijkt het me sterk dat je na één keer haarwassen, je meer haar verliest? Het is een proces van binnenuit lijkt mij...?
Najah, we keep in touch!!! Succes!!!
Liefs B.

Soldaat 14 augustus 2008 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betty (Bericht 174798)
Hoi Soldaat,
Ik weet niet precies of ik veel meer haaruitval heb gehad door de shampoo's... Ik verlies altijd extra veel haar met wassen :S
Vergeet niet dat je de shampoo nu extra goed inmasseert en 2 keer je haar wast, dus dat dit sowieso wel extra haaruitval kan geven omdat er gewoon meer loskomt.
De middeltjes gaan echt helpen tegen de roos/schilfers, dat kan niet anders.
En stel dat je wat extra haaruitval zou krijgen... na een maand mogen we stoppen met de shampoo's (dus dan geen rede meer tot extra veel haaruitval) en dan zijn we hopelijk van de schilfers af!!! Overigens lijkt het me sterk dat je na één keer haarwassen, je meer haar verliest? Het is een proces van binnenuit lijkt mij...?
Najah, we keep in touch!!! Succes!!!
Liefs B.

Ik ga het zeker melden aan de huisarts. Het is idd super moeilijk om ondanks dit alles positief te blijven en alle stress uit je hoofd te verbannen.

Het zal vast komen doordat ik nu extra lang mijn haar was en het idd goed laat intrekken op mijn hoofdhuid. Ook spoel ik het goed uit en ga ik langer met mijn handen door het haar. Dit moet wel om de shampoo goed te laten werken. Ik denk dat dit idd zorgt voor het extra haaruitval.

Bedankt voor je berichtjes steeds Betty! Veel sterkte toegewenst!

Lon 14 augustus 2008 12:57

Hoi Soldaat,

Waarschijnlijk komt de extra haaruitval inderdaad door het extra wassen. Hoe vaker je je haren wast, hoe meer haren er los komen. Dus als je nu je haren 2 of 3 keer wast, met inmasseren en in laten werken, komen er gewoon veel meer haren los te zitten dan wanneer je je haren maar 1 keer wast.

groetjes,
Lonneke

Dundee 14 augustus 2008 13:21

Max 1 tot 2 x per week wassen is zeker aangeraden, anders was je steeds de natuurlijke huidaanmaak/beschermlaag van je hoofdhuid eraf. Mijn hoofdhuid is pas genezen na 4maanden sukkelen ,nadat ik dit deed. Het gebruik van Rozemarijn Weleda shampoo ..en een olie op de hoofdhuid voor het wassen. Gebruik het beste Rozemarijn of Dermolin shampoo ..en blijf met aggresieve middelen zoals nizoral /ketocenazol van je hoofdhuid ..want daarmee maak je hem helemaal naar de kl*te en word het alleen maar erger...dat je totaal niets meer gaat kunnen verdragen op je hoofdhuid ..zelfs geen beetje gel ..haarlak ..of gewone shampoo uit de supermarkt ..maar enkel hypoallergeen shampoo's

Soldaat 14 augustus 2008 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lon (Bericht 174874)
Waarschijnlijk komt de extra haaruitval inderdaad door het extra wassen. Hoe vaker je je haren wast, hoe meer haren er los komen. Dus als je nu je haren 2 of 3 keer wast, met inmasseren en in laten werken, komen er gewoon veel meer haren los te zitten dan wanneer je je haren maar 1 keer wast.

Ok bedankt Lonneke :D!

Weet je toevallig ook een oplossing tegen de melkzuur op de hoofdhuid? Dit wordt namelijk veroorzaakt door stress en dit lijkt toch wel heel erg op de oorzaak van mijn haarproblemen.

Lon 14 augustus 2008 14:02

Hoi Soldaat,

Helaas weet ik niet wat je daar tegen kunt doen...

Ik denk dat er weinig anders op zit dan proberen zo min mogelijk stress te hebben, hoe moeilijk het ook is. Komt de stress door de haaruitval of heb je een andere reden?

Als het stress is van de haaruitval zou je jezelf misschien even een verbod op kunnen leggen om ook maar iets te zoeken op internet over haren (uit ervaring kan ik zeggen dat dat soms heel bevrijdend werkt!) Op zo'n forum zitten kan nl. wel fijn zijn, maar ook veel (onnodige) stress opleveren. Niet tellen, geen uitgevallen haren zoeken, gezond leven en regelmatig iets leuks doen zodat je wat afleiding hebt.

Verder je even berusten in je haarproblematiek; je hebt nu shampoo en medicijnen, er wordt dus aan gewerkt, laat het even helemaal los! Daarna zie je wel weer verder. Nu kan je even toch niets anders doen dan afwachten.

Ik weet het, het is moeilijk...

Lonneke

Soldaat 15 augustus 2008 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lon (Bericht 174903)
Hoi Soldaat,

Helaas weet ik niet wat je daar tegen kunt doen...

Ik denk dat er weinig anders op zit dan proberen zo min mogelijk stress te hebben, hoe moeilijk het ook is. Komt de stress door de haaruitval of heb je een andere reden?

Als het stress is van de haaruitval zou je jezelf misschien even een verbod op kunnen leggen om ook maar iets te zoeken op internet over haren (uit ervaring kan ik zeggen dat dat soms heel bevrijdend werkt!) Op zo'n forum zitten kan nl. wel fijn zijn, maar ook veel (onnodige) stress opleveren. Niet tellen, geen uitgevallen haren zoeken, gezond leven en regelmatig iets leuks doen zodat je wat afleiding hebt.

Verder je even berusten in je haarproblematiek; je hebt nu shampoo en medicijnen, er wordt dus aan gewerkt, laat het even helemaal los! Daarna zie je wel weer verder. Nu kan je even toch niets anders doen dan afwachten.

Ik weet het, het is moeilijk...

Lonneke

Bij mij komt de stress door een andere reden. Ik was er wel al een poosje vanaf maar de stress heeft het weer helemaal aangewakkerd. Ik kan dus weer opnieuw beginnen hiermee.

Ik laat het maar even berusten maar ga wel het forum en internet in de gaten houden om eventuele symptonen te herkennen. Ik wil niet te laat zijn met het vinden van de oorzaak en dan achteraf mijzelf de schuld kunnen geven omdat ik niet mijn best heb gedaan om er vanaf te komen. Ik ga wat minder over de gevolgen voor mijn kapsel/uiterlijk nadenken.

Bedankt Lonneke :)!

boefie74 8 september 2008 02:55

eczeem
 
Hoi,

Ben nieuw op dit forum en lees dat ik niet alleen op de wereld ben met een hoofdhuid probleem. Ook bij mij is seborroisch eczeem geconstateerd en loop er al een paar jaar mee. Gebruik topicorte, teershampoo en ketoconazol met wisselend succes. Daarnaast gebruik ik sinds enige tijd visolie en borage olie. Ook dit heeft niet mogen baten. Mijn haren vallen uit maar daar kan ik redelijk mee leven. wat mijn grootste probleem is, is dat ik donker ben en precies onder mijn haargrens en inhammen een witte balk heb. Het lijkt alsof ik te lang in de zon heb gelegen en al die tijd een pet op heb. Wat ik in deze forum voornamelijk lees is dat de meeste mensen voornamelijk grote plakkaten op de hoofdhuid hebben. Bij mij valt dat wel mee. Af en toe wat schilfers en jeuk maar lang niet zo erg als de gemiddelde lid van dit forum. Heb eigenlijk 3 vragen:

Heb ik daadwerkelijk seborroisch eczeem
Hoe kom ik van die afschuwelijke witte balk af
Zijn er nog meer deelgenoten (donker huidskleur)

Ik hoop dat julie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Hanna 8 september 2008 13:19

Ik heb begrepen dat eczeem door veel verschillende soorten schimmel/gist kan ontstaan en dat de ernst van de aandoening ook afhangt van je eigen weerstand.

Kun je die witte balk niet gewoon bij laten kleuren door de zon of hoogtezon? Zo niet, dan zul je make-up moeten gebruiken.

echoes 8 september 2008 14:23

Boefie, heeft jou dermatoloog Psoriasis uitgesloten? P komt veelal voor bij de haargrens, scheiding en in de nek.

Daanie81 11 september 2008 18:25

Hallo ik ben nieuw op dit forum maar ook al een lange tijd in het bezit van de hoofdhuidproblemen, schilvertjes, jeuk, nare geur, vette huid, bultjes etc en sinds begin dit jaar na een heftige stress tijd ook haaruitval. Laatst kwam de huisarts dan eindelijk met een conclusie: seborroisch exceem. kreeg ketoconazol mee en een cremetje..geen resulaat, had zelf al selsun en de hele collectie van shampoos geprobeerd in het verleden maar het werd er niet beter op. Na het lezen van al jullie ervaringen ben ik naar de drogist gerend en heb die Guhl shampoo rozemarijn gekocht en dat nieuwe middel van de reclame Dermalex repair hoofdlotion (16,95). En ik kan zeggen dat de jeuk meteen minder werd, de lotion mag je voor een maand gebruiken en meerdere malen per dag, het verkoelt een beetje. Na deze maand moet je een paar dagen wachten voor je het weer mag gebruiken, helaas komt de jeuk dan wel weer een beetje terug. Voor de haaruitval helpt bij mij de shampoo van Kerastase tegen haaruitval het beste (17 euro!). Gebruik nu even de guhl rozemarijn maar merk meteen dat de haaruitval veel erger wordt. Verder maar das misschien al bekend is het heel belangrijk vitamine B complex te gebruiken. En verder zon en zee en veel rust maar ja dat hebben we hier nou eenmaal niet.. Bedankt allemaal voor berichtjes op dit forum, voel me een beetje sterker nu ik weet niet de enige te zijn met deze vreselijke aandoening

Hanna 12 september 2008 01:44

Daanie,

Kabouterplop heeft het over Guhl antiroosshampoo als beste oplossing voor hem, misschien is dat ook iets voor jou, zie:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7882&#6

geelblauw 13 september 2008 14:32

Er zijn blijkbaar genoeg mensen die seborroisch-achtige klachten hebben en geen baat hadden bij Ketoconazol, Topicorte, etc. (Net als ik.)

Nu zit ik te denken wat Fucidil voor effect op de hoofdhuid zou kunnen hebben. Fucidil is een antibioticum (tegen bacterien), maar indien Ketoconazol en Topicorte niet helpen.. zou het misschien kunnen dat de kwaal misschien niet met schimmel te maken heeft, maar wel met een bacterie. Heeft iemand hier een antwoord op?

Hanna 13 september 2008 15:05

Geen idee, maar ik weet wel dat er heel veel soorten schimmels en gisten bestaan.
Is er bij jou geen biopt van de hoofdhuid genomen?

geelblauw 14 september 2008 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 177217)
Geen idee, maar ik weet wel dat er heel veel soorten schimmels en gisten bestaan.
Is er bij jou geen biopt van de hoofdhuid genomen?

Nee, er is geen biopt genomen, de dermatoloog heb ik er zelfs nooit over gehoord. Maar wat gaan ze bij een biopt doen? Haren (met wortel en al) eruit trekken, of een stukje hoofdhuid wegsnijden, of nog iets anders?

Hanna 14 september 2008 19:05

Bij een biopt wordt er een mini stukje huid uitgeknipt voor onderzoek in het laboratorium. Misschien is 't bij jou ook mogelijk om wat schimmel van de huid af te krabben en dat dan naar het lab te sturen.

joliene 16 september 2008 10:45

Vrouwen-vitamines-HPU
 
Hallo allemaal,

Aangezien ik al jarenlang verschillende klachten heb (fibromyalgie) en denk dat ik ook nevenaandoeningen heb, ben ik gaan zoeken op het web. Het schijnt dat veel mensen met fibromylagie/ME/CVS ook (of in plaats daarvan) HPU hebben. HPU is een erfelijke stofwisselingsziekte die veel bij vrouwen voorkomt en nog niet vaak erkend wordt. Je kunt jaren met vage klachten rond blijven lopen.
Via google kwam ik uit op berichten van dit forum waarin er werd gesproken over vitamine B6 en het bevorderen van een gezonde haargroei. Ik ben dus via HPU op dit forum uitgekomen. Bij HPU is er sprake van een tekort aan vitamine B6.
Misschien verstandig om eens te kijken op de volgende site http://www.hpupatientenvereniging.nl/. Misschien herken je het één en ander.
(Ik wist niet goed waar ik dit bericht moest plaatsen dus vandaar dat ik het hier plaats)

Groetjes Joliene

..Angelique.. 16 september 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 177212)
Er zijn blijkbaar genoeg mensen die seborroisch-achtige klachten hebben en geen baat hadden bij Ketoconazol, Topicorte, etc. (Net als ik.)

Nu zit ik te denken wat Fucidil voor effect op de hoofdhuid zou kunnen hebben. Fucidil is een antibioticum (tegen bacterien), maar indien Ketoconazol en Topicorte niet helpen.. zou het misschien kunnen dat de kwaal misschien niet met schimmel te maken heeft, maar wel met een bacterie. Heeft iemand hier een antwoord op?

ik heb daar in alle wanhoop ook al aangedacht, (je bedoeld fucidin)
komt omdat ik elders ook een plekje altijd heb gehad wat zo nu en dan opspeelde en waarbij het met een paar keer smeren weg was, en dan hééél lang weg bleef. Was een zelf gemaakt receptje van de apotheek met bijnierschormonen erbij!!
Maar geen dokter wil er dus wat van weten als ik erover begin.
ze blijven erbij dat het op je kop dus met een schimmel te maken heeft.
Maar ik denk wel dat er ooit een dag komt dat ik gewoon dat tubetje er ook op smeer....

geelblauw 17 september 2008 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. (Bericht 177397)
Maar geen dokter wil er dus wat van weten als ik erover begin.
ze blijven erbij dat het op je kop dus met een schimmel te maken heeft.

Ja, die artsen denken vaak niet eens mee. Ze kennen vaak alleen het bekende rijtje. Eczeem=>hormoonzalf, Jeuk op behaarde hoofdhuid=> Ketoconazol, etc. Er wordt totaal niet onderzocht waar de echte oorzaak zou kunnen liggen.
Stel je voor dat je er na 10 jaar zelf achter komt dat het gewoon een allergie blijkt te zijn voor bijvoorbeeld melkproducten. Dan had die arts ook 10 jaar geleden een simpel onderzoekje kunnen laten uitvoeren! Heb je 10 jaar voor niets met al die problemen gelopen....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. (Bericht 177397)
Maar ik denk wel dat er ooit een dag komt dat ik gewoon dat tubetje er ook op smeer....

Zou je dan zo vriendelijk willen zijn je bevindingen hier op Haarweb te posten?

Hanna 17 september 2008 13:19

Fucidin lijkt mij niet het juiste middel, ook niet vanwege de bijwerkingen.

http://www.huidziekten.nl/woundcare/...ucidinzalf.htm

geelblauw 18 september 2008 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 177486)
Fucidin lijkt mij niet het juiste middel

Maar als Ketoconazol, Topicorte en dergelijke niet helpen, bestaat de kans dat het eczeem op de hoofdhuid niet veroorzaakt wordt door een schimmel.

Indien het eczeem op de hoofdhuid veroorzaakt wordt door een bacterie is Ficidin misschien juist wel een oplossing.

Er zijn namelijk veel mensen met eczeem op het lichaam die Fucidin voorgeschreven krijgen.

Zou je kunnen aangeven waarom jij denkt dat het niet het proberen waard is (indien Keto, Topi, e.d. totaal niet werkt)?

Hanna 18 september 2008 21:30

Alleen al vanwege de bijwerkingen. Heb je die gelezen?
Verder zou ik een dermatoloog om alternatieven vragen en als er geen alternatieven meer zijn en jij nog steeds last hebt van jeuk, schilfers, korrels, korsten, e.d. zou ik een doorverwijzing naar een allergoloog, internist en/of immunoloog vragen.

..Angelique.. 18 september 2008 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 177592)
Alleen al vanwege de bijwerkingen. Heb je die gelezen?

Het zijn "mogelijke bijwerkingen".
zoals ik al eerder zei gebruik ik het met succes op een andere rode/schilferende jeukende plek op mn lichaam.
Dat heb ik al 12 jaar zitten en komt zo nu en dan terug.
na een paar keer smeren met fucidin + bijnierschorshormoon is het verdwenen. en dan bedoel ik echt voor een heééle lange tijd. soms 1 of 2 jaar.
stel je voor dat je dat effect met je hoofdhuid zou kunnen bereiken?
hoeveel haar er in een jaar tijd weer aan zou kunnen groeien op een herstelde hoofdhuid enzo
maar het lijkt wel of dokters ons geen genezing gunnen- en de apotheek geld willen verdienen

geelblauw, heb je al eens elke dag betamethason in combi met 2x per week ketoconazol geprobeerd?

alleen keto haalde bij mij ook niks uit. nu gaat het redelijk dus. en ben nog wel 2x geopereerd afgelopen 3 maanden en heb anti biotica gehad en heftige stress

volgens mij is het gebruik van een ontstekingsremmer/bijnierschorshormoon echt essencieel. zeker als je er ook gigantische haaruitval bij hebt en een rood hoofd
van de betamethason verdwijnt dat gewoon.
en van die bijwerkingen zoals dunne huid is gewoon onzin. tuurlijk moet je het met mate gebruiken en het na 2-3 weken afbouwen tot 1x of 2x per week . maar ik wil in ieder geval wel graag mn lange haar behouden en niet met een dun bosje rondlopen en alle nare bijwerkingen die het eczeem me geeft

barman 19 september 2008 16:37

Ik heb nu ruim 10 jaar last van Seborroïsch eczeem. Vaak bij dokter geweest en bij de dermatoloog. Af en toe weer een shampoo gebruiken, dan weer een ander bijnierschorshormoon middeltje maar na 10 jaar experimenteren nooit van de klachten afgekomen. Ook heb ik schilfers bij mijn neus en oren.

Nu ben ik er een beetje klaar mee eigenlijk. De dokter vindt me een zeurpiet, de dermataloog kijkt 1 seconde naar mijn hoofd en schrijft op basis daarvan weer het zoveelste middeltje voor en ik begin een beetje de hoop te kwijt te raken dat dit ooit nog weg gaat. Ik had een mooie dos haren maar dit begint flink af te nemen door de flinke haaruitval en de jeuk op mijn hoofd begint vervelende vormen aan te nemen.

Iemand tips en advies hoe ik er het best kan leren leven of misschien zelfs een mogelijke oplossing?

Ik weet niet zo goed wat ik met deze post probeer te bereiken maar in ieder geval heb ik mijn hart even gelucht.

valentijn 22 september 2008 18:16

Hmm barman,

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik denk dat ik je gevoel goed kan herkennen. Ik loop er dan wel wat minder lang mee rond, maar word er evengoed moedeloos van. Op sommige dagen gaat het (mentaal) beter, maar er zijn ook dagen waarop ik vaak te laat kom op afspraken omdat ik de ene schilfer na de andere schilfer moet wegknippen, om het nog enigszins toonbaar te maken. Sinds een jaar draag ik als ik naar buiten ga een pet, en hij staat me totaal niet, maar wat moet ik anders? Ik merk dat ik veel sociale activiteiten wil ondernemen, maar dat ik ervan weerhouden word omdat ik geen zin heb om de hele avond met een pet op te zitten, of aan iedereen te moeten uitleggen wat ik precies heb.

In september had ik nog een afspraak staan voor de dermatoloog, maar ik heb m afgezegd omdat ik niet weer vier weken met een of ander agressief goedje aan te slag wil wat toch niet werkt. En als t werkt, dan stopt de werking gelijk nadat je er mee stopt, heb je vaak de nodige bijwerkingen, is dat dan zoveel beter? Ik probeer nu zelf af en toe wat dingen waarvan ik op het internet lees dat ze bij anderen werken, om mezelf toch het idee te geven dat ik het er niet bij laat zitten.

Een echte tip of oplossing heb ik niet (die is er ook niet voor zover ik weet), maar het helpt mij om er over te praten met familie en met personen die hetzelfde probleem hebben (zoals je zelf misschien wel gemerkt hebt). Er is wel een hele lijst aan middelen die je kan proberen (denk aan appelazijn, kokosolie) maar bij mij heeft het nooit echt geholpen.

Overigens probeer ik geen mensen te ontmoedigen middelen van de dermatoloog uit te proberen, het kan zijn dat jij er wel resultaat mee boekt, maar dit is eerlijk hoe ik me voel.

geelblauw 23 september 2008 15:19

Seborroisch eczeem (SE) is toch ook een soort schimmel? (Er worden immers anti-schimmel shampoo's als Ketoconazol voorgeschreven tegen SE.)

Zijn er mensen op dit forum die wel een een anti-schimmel kuur (tabletten) hebben gehad van een huisarts/dermatoloog?
Bijvoorbeeld: Lamisil (terbinafine) , Trisporal (itraconazol) , Diflucan (fluconazol) en Griseofulvine (125 mg).

Zo ja, wat waren de effecten?
Of zijn deze medicijnen totaal niet geschikt voor SE?

kas 23 september 2008 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 177915)
Seborroisch eczeem (SE) is toch ook een soort schimmel? (Er worden immers anti-schimmel shampoo's als Ketoconazol voorgeschreven tegen SE.)

Zijn er mensen op dit forum die wel een een anti-schimmel kuur (tabletten) hebben gehad van een huisarts/dermatoloog?
Bijvoorbeeld: Lamisil (terbinafine) , Trisporal (itraconazol) , Diflucan (fluconazol) en Griseofulvine (125 mg).

Zo ja, wat waren de effecten?
Of zijn deze medicijnen totaal niet geschikt voor SE?


Ja ik, een kuur van 4 of 8 dat ben ik vergeten weken Itraconazol i.c.m. keto voor de hoofdhuid.
Ik kan totaal niet zeggen dat het iets heeft bijgedragen in positieve zin. Keto alleen volstaat nu ook, destijds onvoldoende maar de toevoeging van Itraconazol had eigenlijk geen impact.
Kitty

barman 24 september 2008 21:34

@ valentijn,

Ik zou de dermatoloog toch gewoon proberen. Toen ik in het begin echt super last van grote "plakken" roos heeft het goed geholpen. Ik moest slapen met een douchemuts op icm met een soort schuim. Binnen een paar dagen was alles los verdwenen. Het haalde echter niet de oorzaak weg. In ieder geval succes met het bestrijden van het eczeem.

@ geelblauw

Ik heb laatst een 8 weekse kuur gevolgd. Geen zichtbaar resultaat.

geelblauw 25 september 2008 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barman (Bericht 178025)
Ik heb laatst een 8 weekse kuur gevolgd. Geen zichtbaar resultaat.

Weet je toevallig ook de naam nog van de medicijnen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.