Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Hanna 15 mei 2010 16:54

Seb. eczeem heeft niets te maken met luchtvervuiling.
Bij pasgeboren baby's zie je 't soms al. Kwestie van hormonen en afweerstoornissen.
Zie: http://www.huidziekten.nl/zakboek/de...roicumBerg.htm

AnthonieH 15 mei 2010 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 251655)
Dit vraag ik mij af. 30 jaar terug had je nog weinig auto's tegenwoordig woon je al snel langs een drukke stadsweg met een hele hoge verkeersintensiteit die non-stop doorgaat (behalve snachts dan). 30 jaar terug woonde je waarschijnlijk ook vrijer (vaker boerderij etc)

Dertig jaar geleden vervuilde 1 auto voor misschien wel 10 auto's van nu. Een catalysator? Die kenden we alleen al een term uit de scheikundels. Dertig jaar geleden woonde ook het merendeel van de mensen in de buurt van wegen of in de stad. Dertig jaar geleden was roken doodnormaal, in huis, op het werk, zelfs in de klas (al was het daar al niet helemaal normaal meer). Emissienormen voor zware industrie waren veel minder streng. Ontzwavelen, denitrificeren, rookgasbehandeling werden amper toegepast.

Natuurlijk de jaren 50, 60 en 70 waren nog erger. De lucht werd toen al snel schoner, maar vergeleken met nu was het huilen.

Vroeger was echt niet alles beter.

Noob 15 mei 2010 21:29

Vroeger had je veel minder industrie ;) als je het aantal auto's door 10 deelt heb je er nog veel meer dan toen. Ik heb het ook over fijnstof etc. diesels hadden ze toen ook niet die vervuilen erg, evenals vrachtwagens vliegtuigen, brommers, schepen vuilverbrandingen etc.
Het is allemaal wel schoner gemaakt (autos fabr.) maar of dat opweegt tegen de vermeerdering ervan is de vraag ;)

AnthonieH 15 mei 2010 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 251714)
Vroeger had je veel minder industrie ;) als je het aantal auto's door 10 deelt heb je er nog veel meer dan toen. Ik heb het ook over fijnstof etc. diesels hadden ze toen ook niet die vervuilen erg, evenals vrachtwagens vliegtuigen, brommers, schepen vuilverbrandingen etc.
Het is allemaal wel schoner gemaakt (autos fabr.) maar of dat opweegt tegen de vermeerdering ervan is de vraag ;)

Het aantal auto's is sinds 1980 echt niet vertienvoudigd. Ik kan de statistieken niet vinden, alleen dat er nu 15% meer auto's zijn dan in 1990 ... dus die vertienvoudiging zou tussen 1980 en 1990 moeten zijn opgetreden ;)

De industrie is ook niet gegroeid, alleen maar schoner geworden. We zijn steeds verder richting een diensteneconomie gegroeid.

Wat frapant is, is dat de lucht zo schoon is dat we nog maar half zo vaak mist hebben als begin jaren tachtig!

Hanna 16 mei 2010 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251697)
Dertig jaar geleden vervuilde 1 auto voor misschien wel 10 auto's van nu.

Ik meen me te herinneren dat niet zolang geleden bewezen werd dat een oude 2CV géén grotere vervuiler was dan een moderne auto, en dus Amsterdam wèl in mocht.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251697)
Dertig jaar geleden was roken doodnormaal, in huis, op het werk, zelfs in de klas .

Dertig jaar geleden waren er geen goed geïsoleerde kierdichte woningen, maar ventileerden de huizen, kantoren en scholen aan alle kanten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 251714)
....diesels hadden ze toen ook niet...

Lees ik nou goed wat daar staat?
Diesels hadden ze toen niet???

AnthonieH 16 mei 2010 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 251745)
Ik meen me te herinneren dat niet zolang geleden bewezen werd dat een oude 2CV géén grotere vervuiler was dan een moderne auto, en dus Amsterdam wèl in mocht.

Dertig jaar geleden waren er geen goed geïsoleerde kierdichte woningen, maar ventileerden de huizen, kantoren en scholen aan alle kanten.

Dat van de 2CV was onzin. Die auto is wel relatief zuinig, maar heel smerig. Argument was dus dat ie per kilometer ook maar heel weinig CO2 uitstoot ... voor het broeikaseffect misschien een goed argument, maar voor luchtvervuiling in de stad een onzin-argument.

Of de luchtkwaliteit in een lekkend huis uit 1980 waar gerookt werd beter was dan een modern huis waar niet gerookt wordt betwijfel ik heel sterk. Als ik me de kleur van het oorspronkelijk lichte behang in het tochtige huis van mijn grootouders herinner, dan vrees ik van niet :)

Wat overigens niet wil zeggen dat slechte ventilatie in huizen tegenwoordig geen groot probleem is! Maar probleem daarbij is vooral vocht en de gevolgen daarvan (direct en indirect) voor de gezondheid.

Over die diesels had ik heen gelezen :)

Hanna 16 mei 2010 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251750)
Als ik me de kleur van het oorspronkelijk lichte behang in het tochtige huis van mijn grootouders herinner, dan vrees ik van niet :)

Die oude mensen hadden waarschijnlijk al lang geen puf meer om het plafond te witten en opnieuw te behangen. ;)
Ik heb een gigantisch groot verschil gemerkt tussen wel of geen isolatie.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 251750)
Wat overigens niet wil zeggen dat slechte ventilatie in huizen tegenwoordig geen groot probleem is! Maar probleem daarbij is vooral vocht en de gevolgen daarvan (direct en indirect) voor de gezondheid.

Inderdaad, daarom staat bij ons de afzuiginstallatie 24/7 aan en ook de radiatoren bijna het hele jaar, anders is het erg vochtig in huis; over milieuvervuiling gesproken...(!)

Die IJslandse aswolken lijken mij trouwens de ergste vervuilers sinds mensens heugenis.

DunHaar 17 mei 2010 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 251408)
Ok dan vraag ik me af of ik uberhaupt eczeem hebt.
Ik heb alleen soms wat jeuk op de billen en ronde die streek en witte hele kleine punt/schilfertjes in mijn boxershort zou roos zich ook kunnen bevinden op zo n plek? Valt me wel op dat het alleen op plekken voorkomt waar haren zitten.

Als het echt kleine puntjes zijn en je hebt jeuk dan is het misschien schaamluis. Ga maar even googlen of je hebt echt eczeem. Je kunt beter naar de dokter

theo sluis 21 mei 2010 16:18

Behandelingen voor seborroïsch eczeem
 
Een vermoedelijk effectieve remedie tegen seborroïsch eczeem onder het hoofdhaar: Scheer het haar helemaal af of heel kort. En behandel dan de hoofdhuid met een antischimmel-crème of lotion. De werkzame stof kan daarbij zijn bijvooreeld miconazolnitraat, ketoconazol of clotrimazol.

Ook gewone keukenazijn op de hoofdhuid insmeren kan goed helpen, eventueeel verdund met water. Na bijvoorbeeld een uur intrekken kun je dat weer uitspoelen. Daarbij hoef je het haar niet af te scheren.

Een antischimmelmiddel kan ook verwerkt zijn in een speciale gel, die je in nat haar stevig inwrijft en na een paar minuten weer moet uitspoelen.

jord-y 22 mei 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DunHaar (Bericht 251851)
Als het echt kleine puntjes zijn en je hebt jeuk dan is het misschien schaamluis. Ga maar even googlen of je hebt echt eczeem. Je kunt beter naar de dokter

schaamluis lijkt me stug haha:rolleyes: dan zit het ook niet op je billen of aan de achterkant van je boxershort witte mini schilfertjes en het zijn echt hele kleine witte schilfertjes geen eitjes of iets dergelijks.
Ene keer is het meer andere keer bijna niet dus heeft met weerstand te maken,stres dan kom ik al gauw uit op eczeem want op me hoofd gaat dat het precies hetzelfde alleen dan zijn het wel echt schilfers.

Sarray 24 mei 2010 00:59

http://i47.tinypic.com/2emfzti.jpg
http://i49.tinypic.com/mlj9s2.jpg

Zoals je ziet is het vrij heftig bij me de foto's laten het niet heel duidelijk bij me wenkbrauwe zien maar daar is het ook erg rood aant het worden (En dat is het ergste gedeelte want bij me voorhoofd en zijkant valt er haar over heen)

Het begon ongeveer 1 jaar geleden alleen bij me voorhoofd maar tis steeds erger en erger geworden en nu zelfs bij me wenkbrauwen en stukje op me wang

Ben en paar keer naar huisarts geweest en heb een zalf gekregen "Miconazolnitraat/Hydrocortison Actavis" en een shampoo "Denorex Rx"

Maar het lijkt maar nie echt te helpen :( Hebben jullie mischien adviezen wat het zou kunnen minderen?

Ik vond het toen bij me voorhoofd geen big deal maar nu het op me wang en wenkbrauwen komt word ik wel erg onzeker

Hanna 24 mei 2010 02:56

Dit lijkt mij eerder psoriasis dan seb.eczeem. Ga terug naar de huisarts en als hij geen oplossing weet, vraag je een verwijsbrief naar een dermatoloog.

Sterkte!

Sarray 24 mei 2010 12:25

Toen het net kwam zei de huisarts ook dat het Psoriasis is naar mate het meer kwam zei die dat het toch Seb.Eczeem was toen ik zelf maar eens ging google kwam ik ook dit tegen

We zien onscherp begrensde roodheid en meestal wat gelige fijne schilfering op de huid. De voorkeursplaatsen zijn de haargrenzen, de wenkbrauwen, de plooien naast de neus en in en achter de oren

Dit behoorde bij de symptonen van het eczeem en dat zijn ook precies de plaatsen waar ik het ook heb

Zou een Dermateloog me goed kunnen helpen denk je?

Hanna 24 mei 2010 14:34

Aangezien je schrijft dat je dit al meer dan een jaar hebt en dat 't steeds erger wordt, zou ik er inderdaad mee naar een dermatoloog gaan. Per slot van rekening is dat een deskundige in huidaandoeningen en er zijn ontzettend veel varianten van eczeemsoorten.

ThinkVision 24 mei 2010 14:38

Miconazolnitraat/Hydrocortison moet je wel trouw 2x per dag over het hele gebied insmeren voor een langere periode, heb je dat gedaan?

Sarray 24 mei 2010 18:28

Nou om heel eerlijk te zijn heb ik dat 2 weken gedaan en daarna eigenlijk mee gestopt omdat er niet echt iets gebeurde

theo sluis 24 mei 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S
Ik vond het toen bij me voorhoofd geen big deal maar nu het op me wang en wenkbrauwen komt word ik wel erg onzeker

Waarom ben je niet veel eerder naar een dermatoloog gegaan? Vraag aan je huisarts daarvoor een verwijzing. En als die huidarts het niet weet, probeer je een andere dermatolog.

Sarray 24 mei 2010 19:44

Nou ik had een tijd gehad dat die Denorex Shampoo wel een effect gaf van vermindering maar opgegeven moment werkte het gewoon niet meer ofzo

Zal deze week inderdaad maar eens naar een Dermatoloog vragen hopen dat hun wel weten wat zou kunnen werken :(

Soldaat 28 mei 2010 16:09

Sarray, als je ook gele plekke hebt dan kun je guhl rozemarijn shampoo in combinatie met babyolie proberen. Ik gebruik nu al een aardige tijd (meer dan half jaar) babyolie na het douchen en 's avond voor ik naar bed ga en heb nu minder last van die grote gele plekken.

Heb nog wel steeds SE, maar in een iets beheersbare versie. Ik hoop zo dat er een oplossing komt die werkt voor iedereen die het heeft. Soms wordt je gek van de jeuk en de haaruitval :(!!

pindaolie 10 juni 2010 01:58

pindaolie exceem
 
geloof me of niet ik had 18 jaar exceem op beide benen en na het gebruik van pindaolie (stond op ayurvedisch website) is mijn exceem helemaaaaal weg, wonder gewoon, in het begin leek het erger te worden maar schijn bedriegt het is helemaaal weg gelukkig, ook als je roos hebt gebruik pinda olie (arachideolie) maar test eerst een klein beetje op je huid, sommige mensen kunnen er alergisch op reageren, zie ook ayurvedische olien voor exceem er zijn meer oplossingen te vinden, alleen deze was voor mij de juiste remedie

jord-y 13 juni 2010 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pindaolie (Bericht 253876)
geloof me of niet ik had 18 jaar exceem op beide benen en na het gebruik van pindaolie (stond op ayurvedisch website) is mijn exceem helemaaaaal weg, wonder gewoon, in het begin leek het erger te worden maar schijn bedriegt het is helemaaal weg gelukkig, ook als je roos hebt gebruik pinda olie (arachideolie) maar test eerst een klein beetje op je huid, sommige mensen kunnen er alergisch op reageren, zie ook ayurvedische olien voor exceem er zijn meer oplossingen te vinden, alleen deze was voor mij de juiste remedie

Zucht en nu moeten mensen geloven dat je echt van je eczeem af bent leuk allemaal die indianenverhalen,maar ik geloof er geen ruk van :cool: eczeem kan je niet ff oplossen vooral niet van de buitenkant(wel verlichtende werking) zal eerder dan oraal met medicijnen of iets dergelijks moeten gebeuren,maar ook dat bestaat momenteel helaas niet

Strider 17 juni 2010 09:43

Ik kom hier wel eens berichten tegen dat finasteride de oorzaker kan zijn van seborroïsch eczeem. Ik heb zelf deze vraag ook regelmatig via de PM gekregen.

Nu ben ik hier al een tijdje over aan het piekeren, en vermoed zelf ook dat bij mij finasteride de trigger is geweest voor mijn seborroïsch eczeem. Helemaal zeker ben ik er niet van, maar ik ben eind 2006 gestart met finasteride, en eind 2006 heb ik op haarforum ook geklaagd over een pijnlijke hoofdhuid.

Wat ik me nu afvroeg, zijn er mensen met seborroïsch eczeem die hetzelfde idee hebben ooit gestopt met finasteride? En zoja verdween destijds het seborroïsch eczeem?

papatata 17 juni 2010 10:52

Dat gevoel heb ik ook met alopesan 400,heb nog steeds een flinke bos haar maar sinds ik alopesan gebruikte merkte ik dat me hormonen anders gingen werken en nu heb ik seborroïsch eczeem.

Ben vorige week naar de Dermatoloog geweest en kreeg shampoo en gel en heb tot nu toe geen jeuk meer gehad gelukkig.
Maar hoe kan je merken dat je haren weer gaan groeien?door een lichte tinteling?

AnthonieH 19 juni 2010 09:41

Kan het niet zo zijn dat seborroïsch eczeem er al was, maar nog in een beginfase? Een fase waarin de irritatie nog licht is, maar haaruitval al wel goed merkbaar? In dat geval zijn middelen als saw palmetto of finasteride niet de oorzaak, maar het gebruik ervan is een gevolg ....

.... mensen gebruiken het om haaruitval te bestrijden en het eczeem blijft ondertussen sterker worden tot het zeer hinderlijke (en als eczeem herkend) wordt.

Strider 19 juni 2010 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 254338)
Kan het niet zo zijn dat seborroïsch eczeem er al was, maar nog in een beginfase? Een fase waarin de irritatie nog licht is, maar haaruitval al wel goed merkbaar? In dat geval zijn middelen als saw palmetto of finasteride niet de oorzaak, maar het gebruik ervan is een gevolg ....

.... mensen gebruiken het om haaruitval te bestrijden en het eczeem blijft ondertussen sterker worden tot het zeer hinderlijke (en als eczeem herkend) wordt.

Ja daar denk ik ook wel eens aan, ik ben ook van plan om een tijdje te stoppen met finasteride om te kijken hoe mijn eczeem daarop reageert.

Maar misschien reageren mijn haren daar ook wel op...

w12345r 23 juni 2010 13:44

Bij mij is ook (een beetje) Seborroisch eczeem gevonden...
Ik gebruik nou 1 week ketaconazol shampoo, maar mijn haren gaan er pijn van doen (haarwortelpijn). En ik heb het gevoel dat ik er een nog drogere hoofdhuid van krijg (had al een droge hoofdhuid).

Zijn er nog andere middeltjes dan ketaconazol shampoo's?

En kan het zijn dat het seborroisch eczeem mijn inhammen veroorzaakt heeft?

Jojo76 24 juni 2010 11:43

Van de week zag ik op de tv de reclame voor de nieuwe anti-roos shampoos van Nivea http://www.nivea.nl/products/show/Pure%20Color%20Anti-Roos%20Shampoo Heeft iemand deze al eens gebruikt en werkt het? Ik blijf last houden van droge schilfertjes ondanks dat ik Guhl anti-roos gebruik.

Wat ik me ook afvraag is wat voor hoofdhuid ik nu heb. Ik heb mijn haar altijd al na 2 dagen vet als ik het heb gewassen maar heb wel droge schilfertjes. Heb ik dan nu een vette of droge hoofdhuid?

papatata 24 juni 2010 12:31

W12345r ik gebruik nu 2 weken ketaconazol shampoo en heb echt helemaal geen jeuk meer gehad.
Ik doe van tevoren eerst wassen met een neutral shampoo en dan pas ketaconazol en helemaal nergens geen last van.
Maar heeft je dermatoloog geen gel meegegeven die je om de dag moet gebruiken?

w12345r 24 juni 2010 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door papatata (Bericht 254724)
W12345r ik gebruik nu 2 weken ketaconazol shampoo en heb echt helemaal geen jeuk meer gehad.
Ik doe van tevoren eerst wassen met een neutral shampoo en dan pas ketaconazol en helemaal nergens geen last van.
Maar heeft je dermatoloog geen gel meegegeven die je om de dag moet gebruiken?

Ik heb de ketaconazol shampoo van de huisarts gekregen...
De jeuk is inderdaad weg, heb nu dus alleen die haarwortelpijn.

Hanna 24 juni 2010 19:00

W12345r,
Maak s.v.p. een handtekening onder je berichten, zodat wij allemaal kunnen zien welke middelen je al uitgeprobeerd hebt.
Tegen de jeuk: Rozemarijnshampoo van Guhl of Weleda?

w12345r 27 juni 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 254770)
W12345r,
Maak s.v.p. een handtekening onder je berichten, zodat wij allemaal kunnen zien welke middelen je al uitgeprobeerd hebt.
Tegen de jeuk: Rozemarijnshampoo van Guhl of Weleda?

Is het wel verstandig om door te gaan met de ketaconazol shampoo?
De jeuk gaat er namelijk wel van weg, en ik heb het idee dat het ook wle wat help tegen het seborroisch eczeem.
Alleen die haarpijn...

Hanna 27 juni 2010 13:26

Keto is tamelijk agressief. Misschien moet je gewoon 's rozemarijnshampoo een tijdje proberen.

DaNnY_24 30 juni 2010 01:59

Jullie zouden allemaal eens extra hoge doseringen vitamines en miniralen moeten nemen.

Per dag ter aanvaulling van de normale voeding:
5 gram vit c (bruis
30 mg Zink
Retinol (vitamine A in levertraan) 3 eetlepels
Een Multivitamine
Whey Eiwit - 100 gram per dag gemixt met Melk
Creatine 5 gram per dag
1.5 liter Halfvolle melk
Krachttraining
3 tot 8 liter water per dag (hoe meer vocht je verliest des te meer vocht er ingenomen dient te worden).
Voldoende Nachtrust (minimaal 8 uur uur slaap per dag)
Met lauw water gezicht wassen.
Regelmatig en voorzichtig scheren
Hele gezicht een weekje insmeren met ketoconazol of miconazol bij voorkeur snachts om het aantal sporen te verminderen.

voor me haar gebruik ik nu al een tijdje gewone head en scholders, werkt prima.

Succes,

Georgie 30 juni 2010 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255332)
Jullie zouden allemaal eens extra hoge doseringen vitamines en miniralen moeten nemen.

Per dag ter aanvaulling van de normale voeding:
5 gram vit c (bruis
30 mg Zink
Retinol (vitamine A in levertraan) 3 eetlepels
Een Multivitamine
Whey Eiwit - 100 gram per dag gemixt met Melk
Creatine 5 gram per dag
1.5 liter Halfvolle melk
Krachttraining
3 tot 8 liter water per dag (hoe meer vocht je verliest des te meer vocht er ingenomen dient te worden).
Voldoende Nachtrust (minimaal 8 uur uur slaap per dag)
Met lauw water gezicht wassen.
Regelmatig en voorzichtig scheren
Hele gezicht een weekje insmeren met ketoconazol of miconazol bij voorkeur snachts om het aantal sporen te verminderen.

voor me haar gebruik ik nu al een tijdje gewone head en scholders, werkt prima.

Succes,

Teveel zink is niet goed, teveel vitamine C is niet goed, teveel vitamine A is niet goed. En 3 tot 8 liter water drinken per dag is echt waanzin. Nergens goed voor.
Zijn je adviezen gebaseerd op betrouwbare bronnen/onderzoeken?

DaNnY_24 30 juni 2010 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Georgie (Bericht 255338)
Teveel zink is niet goed, teveel vitamine C is niet goed, teveel vitamine A is niet goed. En 3 tot 8 liter water drinken per dag is echt waanzin. Nergens goed voor.
Zijn je adviezen gebaseerd op betrouwbare bronnen/onderzoeken?

Opmezelf.

Wat is teveel vitamine c? de overheid hanteert 30 mg per dag met een bovengrans van 300 mg, terwijl de therapeutischehoeveelheid op 10 mg per dag ligt.

30mg zink kan ook geen kwaad.

Vitamine a zorgt ervoor dat de talgproductie minder word hetgeen een grote rol speelt in het onstaan van seboroisch eczeem. ;).

Kijk er zijn altijd van die zieke mensen "zoals jij" die dingen tegenspreken die werken... warrom??? ik weet het niet, waaschijnlijk zijn ze gewoon ongelukkig.

Oja BRON : http://nl.wikipedia.org/wiki/Linus_Pauling

Ik probeer jullie dus alleen te helpen, ik heb zelf ook erge roos en seb eczee gehad ben ik nu al 1,5 jaar helemaal vanaf met speciale voeding.

En natuurlijk kun je het ook in minder mate nemen, dus 2 gram vit enz enz.

Hanna 30 juni 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255340)
Oja BRON : http://nl.wikipedia.org/wiki/Linus_Pauling

.......Ik probeer jullie dus alleen te helpen, ik heb zelf ook erge roos en seb eczee gehad ben ik nu al 1,5 jaar helemaal vanaf met speciale voeding.

In die bron die jij noemt, staat geen enkele vorm van bewijs, integendeel:
"Dit wordt vaak gedaan door het toedienen van grote doses vitamines. Door de meeste tegenwoordige reguliere geneeskundigen wordt dit als een pseudo-wetenschap beschouwd."

Verder:
In januari 2008, meer dan 2 jaar geleden, was je al genezen zonder voedingssupplementen:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 152153)
Nou, ik heb nu dus 4 weken de voorgeschreven middelen (nizoral hoofdgel en creme) gebruikt en alle klachten zijn verdwenen (hoofdroos en bij me snor rode schilfferende vlekken).

In april 2008 schreef je:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 165360)
SE verdwijnt (bij gezonde mensen) bij voldoende slaap schone lakens en dekbedden niet te heet douchen, niet uitdrogende producten gebruiken .....

Wanneer er bij bloedonderzoek géén tekorten aan vitaminen en/of mineralen zijn vastgesteld, kan het op eigen houtje slikken van voedingssupplementen gevaarlijk worden; met name een overschot aan vitamine A kan ernstige gevolgen hebben.

Henk 30 juni 2010 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaNnY_24 (Bericht 255340)
Kijk er zijn altijd van die zieke mensen "zoals jij" die dingen tegenspreken die werken... warrom??? ik weet het niet, waaschijnlijk zijn ze gewoon ongelukkig.

Hey Danny, alsnog welkom op ons forum. Zou je ook een beetje willen opletten wat je schrijft. Discussiëren is prima, maar hou het wel even respectvol.

Groet,

Henk. (Moderator Haarweb)

DaNnY_24 30 juni 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 255357)
Hey Danny, alsnog welkom op ons forum. Zou je ook een beetje willen opletten wat je schrijft. Discussiëren is prima, maar hou het wel even respectvol.

Groet,

Henk. (Moderator Haarweb)


Sorry

DaNnY_24 30 juni 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 255351)
In die bron die jij noemt, staat geen enkele vorm van bewijs, integendeel:
"Dit wordt vaak gedaan door het toedienen van grote doses vitamines. Door de meeste tegenwoordige reguliere geneeskundigen wordt dit als een pseudo-wetenschap beschouwd."

Verder:
In januari 2008, meer dan 2 jaar geleden, was je al genezen zonder voedingssupplementen:


In april 2008 schreef je:


Wanneer er bij bloedonderzoek géén tekorten aan vitaminen en/of mineralen zijn vastgesteld, kan het op eigen houtje slikken van voedingssupplementen gevaarlijk worden; met name een overschot aan vitamine A kan ernstige gevolgen hebben.

Vitamine A in Retinol vorm kan idd gevaarlijk zijn, maar niet de hoeveelheid die ik voorschrijf, 3 eetlepels levertraan is al voldoende om de talgproductie met 70% te doen verminderen.

Vitamine C kan daarintegen helemaal geen kwaad ook niet bij hoge doseringen... echter moet je het niet als vervanging nemen.

Er is ook nooi bewezen dat het innemen van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid genoeg is voor iedereen, en SE komt als de weerstand iets lager is icm stress en verkeerde voeding... en bij stress gebruikt het lichaam meer energie en dus meer vitamines en miniralen, dat het bloed dan goed is bij controle zegt niks :) aangezien het per uur kan verschillen en SE ook ineens op kan komen ;).

Maar mensen moeten uit mijn verhaal maar de dingen halen die hun denken dat ze nodig hebben.

Ja ik was er van genezen, echter heb ik er daarna nog vaker last van gehad en nu al heeel lang niet meer en me huid is zo mooi, en weet zeker dat het door deze voeding komt en meer nachtrrust wat ik eerder al zei.

Groetjes

Strider 30 juni 2010 18:09

Ik ben erg benieuwt naar de bron betreffende de talg productie in relatie met levertraan. Heb je die?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.