Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Giselle 29 januari 2012 07:42

Ik heb geen last meer van SE sinds ik Yasmin gebruik. Mijn hoofdhuid is daardoor minder vet en ik heb minder jeuk. Blijkbaar hing de SE daarmee samen. Ik gebruik ook geen ketoconazole meer, wat mijn haar uitdroogde. Grote opluchting dat ik hier in elk geval van af ben.

Strider 29 januari 2012 18:03

Yasmin? Heb je daar iets meer informatie over :)

DenDane 1 maart 2012 16:58

Cutivate
 
Heb deze huidziekte sinds mijn 18de, en bij mij vooral rondom de neus streek. Het is zo erg geweest dat ik soms niet meer durfde buiten komen, en dan ik geen relatie meer gehad heb tot mijn 30ste. Mijn gezicht leek alsof ik gaan skieën was met een grote skibril en helemaal rondom deze bril verbrand was. Zoals de meeste hier had ik alles geprobeerd, en ben van de ene dermatoloog naar de andere gegaan zonder resultaat. Tot ik gewoon eens bij mijn huisarts ben langsgegaan. Deze schreef mij "Cutivate" voor, en nu reeds 2 jaar heb ik geen last meer gehad van deze aandoening.
Het is wel geen creme dat je elke dag mag gebruiken. Ik gebruik het nu misschien nog één keer om de 2-3 weken.
Dagelijks s'avonds na het douchen ( geen zeep, geen shampoo, gewoon warm water ) verwijder ik wel met een heel zachte handdoek heel langzaam de losse schilfertjes, en kijk dan of er al dan niet tekenen zijn van deze vorm van eczema.
De cutivate gebruik ik dan enkel als ik merk dat de huid zeer rood begint te worden.
Voor de rest natuurlijk meer buiten gaan, meer zon enzovoort.

Succes ! :)

Firebird 17 maart 2012 23:38

Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat :crybaby:.

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit :). M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.

Hakuna 18 maart 2012 02:36

Ik heb dat betreffende eczeem ook gehad en dacht dat de hardnekkige schilfers en korsten van de Minoxidil kwamen, maar bleek bij nader onderzoek SE te zijn..,

Ik heb het middel Betamethason gekregen van de huisarts , en dit kleine flesje van 30 ml bracht letterlijk rust op mijn hoofdhuid. Na een paar dagen was ik er al vanaf en gebruik ik nog maar 1 keer per dag een paar druppels als onderhoudsdosering tot het flesje op is.

jord-y 18 maart 2012 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 (Bericht 303337)
Ik heb dat betreffende eczeem ook gehad en dacht dat de hardnekkige schilfers en korsten van de Minoxidil kwamen, maar bleek bij nader onderzoek SE te zijn..,

Ik heb het middel Betamethason gekregen van de huisarts , en dit kleine flesje van 30 ml bracht letterlijk rust op mijn hoofdhuid. Na een paar dagen was ik er al vanaf en gebruik ik nog maar 1 keer per dag een paar druppels als onderhoudsdosering tot het flesje op is.

Afijn voor jouw werkt het dus vrij doeltreffend, maar denk dat bij de meeste die een echte hardnekkige SE hebben of het nou door stres of door andere dingen komt het echt niet even weg is door simpelweg dat middeltje te gebruiken wat jij hebt gebruikt vaak is het chronisch oftewel het geneest niet.
Ikzelf merk dat ik door minder te douchen, dus ook niet teveel water op je hoofd [wat vaak ookt je hoofdhuid belast en uitdroogt] en in momenten dat ik een stuk minder stres heb het ook een stuk minder is.
Maar weg is het zeker niet:)
Heb btw ook al verschillende dingen geprobeert in voeding, 1 en 2% keto shampoo's, olieen etc etc.

Noob 18 maart 2012 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firebird (Bericht 303332)
Hi,

Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Klopt die naam? ik kan die shampoo niet vinden!

Firebird 19 maart 2012 20:39

Citaat:

Klopt die naam? ik kan die shampoo niet vinden!
Sorry, nee, ik was twee producten door elkaar aan het halen... ik besefte het wat later nog, maar had niet gedacht dat iemand er effectief ging naar kijken :o.

Dit is de shampoo: Bioderma Nodé DS+.

Ik had het op Sensibio DS+, wat een huidcrème is :).

valentijn 20 maart 2012 00:19

Mooi om te lezen dat mensen oplossing vinden. Volgens mij heb ik een ernstige vorm want niets lijkt echt te werken en dan met name op mijn hoofdhuid. Ik ben nu al een paar jaar verder en heb echt tig medicijnen en niet-medicijnen geprobeer maar nooit met blijvend resultaat. :mad:

Nu maar weer een bestelling gedaan voor 30 euro, hopen dat dat iets wordt. Denk dat ik wel honderden euro's verder ben inmiddels :P

Vind het ook wel opvallend dat ik bijna altijd na een douchebeurt er slechter uitkom, dwz aanzienlijk meer jeuk en steken. Ik steek de kop maar echt heel kort on de douche en dan lauw water. Straks ben ik allergisch voor het Nederlandse kraanwater...

Edy_Spaghetti 21 maart 2012 03:59

Seborroïsch eczeem rond de mond en neusvleugels
 
Beste mensen,

Ben blij dat ik jullie gevonden heb, en waarbij nog gepost wordt tot de dag van vandaag. Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Heb dit probleem al zeker 3 jaar. Snap in godsnaam niet hoe ik dit opeens heb gekregen.:crybaby: Ben naar huisarts geweest en heb allerlei middeltje gekregen, alleen weet ik niet precies meer wat. Maar dit hielp niet. Toen ben ik naar de dermatoloog gegaan. Ze hebben vastgesteld dat het SE is. Ik heb van hun toen ketaconazol shampoo, ketaconazol creme en triamcinolon creme gekregen. Dit 4 tot 6weken volgehouden en toen ermee gestopt. het hielp, maar later kwam het weer terug. Vervolgens ben ik teruggegaan naar de dermatoloog, en hun zeiden ja veel kunnen we niet doen, het is chronisch. En ze hebben me weer hetzelfde stront gegeven.

Heb dit voor lange tijd volgehouden en eerlijk gezegd krijg je er gewoon de schijt van SE. Als ik stop dan krijg ik rond mijn mond schilfers en langs me neusvleugels ook maar dit gaat gepaard met hardnekkige roodheid en branderigheid. Ook krijg ik nu vaker langs me neusvleugels harde rode bultjes die de dag erna puisten zijn. Pfffff gebruik tot de dag van vandaag elke dag een soort mix van ketaconazol creme en triamcinolon. Wil zo graag stoppen, maar durf het niet. Ik weet ook niet wat ik anders kan gebruiken wat effectiever werkt.:crybaby:

Heb een nieuwere versie zeg maar van die mix creme's omdat die oude al op is, maar toen ik opsmeerde gisteren kreeg ik de volgende dag van die rode bultjes rond me neusvleugels. En het probleem is ook dat de houdbaarheidsdatum al afgelopen is sinds oktober 2011, maar ben momenteel niet in Nederland..Pfff ik weet me echt geen raad, durf echt soms niet naar buiten door deze onzin.

Strider 21 maart 2012 09:14

Als je gek wordt van de jeuk zou ik nog steeds de haarweb topical aanraden. Ik gebruik hem nog steeds iedere dag en ondanks de kleine hoeveelheid die ik gebruik merk ik altijd een vermindering in mijn jeuk:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29745

Edy_Spaghetti 25 maart 2012 07:35

Heb ook tussen borstkas zeg maar een schilferig plekje wat nooit weggaat....nu heb ik al een week niks gesmeerd op me gezicht..maar ik krijg langs neusvleugel overal kleine puistjes...heeft iemand dit ook en wat kan ik ertegen doen??? word er strontziek van:crybaby: Iemand???

Andrew123 26 maart 2012 21:36

Heb je al eens geprobeerd met pure Aloe Vera Gel, rechtstreeks uit de plant? Ik heb ook al ong 15 jaar last van SE langs de neusvleugels, en sinds ik smeer met gel uit de Aloe Vera plant heb ik niks last meer (al ong 2 jaar). Ik smeer wel ong. om de 2 dagen een heel dun laagje.
Pas op met tubes Aloe Vera Gel. Ik heb verschillende merken geprobeerd en bijna allemaal deugen ze niet... Probeer het dus met de gel uit een plant.

Edy_Spaghetti 27 maart 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew123 (Bericht 303828)
Heb je al eens geprobeerd met pure Aloe Vera Gel, rechtstreeks uit de plant? Ik heb ook al ong 15 jaar last van SE langs de neusvleugels, en sinds ik smeer met gel uit de Aloe Vera plant heb ik niks last meer (al ong 2 jaar). Ik smeer wel ong. om de 2 dagen een heel dun laagje.
Pas op met tubes Aloe Vera Gel. Ik heb verschillende merken geprobeerd en bijna allemaal deugen ze niet... Probeer het dus met de gel uit een plant.

Welke soort plant is het beste dan, of maakt dat niet uit? Moet je het de hele nacht op je gezicht laten of 15 intrekken? Kun je die sap trouwens ook puur drinken?

Pure kokosolie kan dat ook helpen?

bnassen 29 maart 2012 13:57

Se
 
Beste 'lotgenoten',

Ook ik wil hier even mijn verhaal doen...
Ook ik heb ontzettend veel last van SE, dit vooral op de hoofdhuid met het gepaarde haarverlies, verlies van stukjes korst (soms wel 1 cm op 1 cm groot), roodheid en ontzettende jeuk. Deze fenomenen heb ik ook achter mijn oren...

In mijn aangezicht heb ik het ook, maar dit weet ik te onderdrukken door KERIUM crème aan te brengen en wanneer dit niet helpt breng ik een voor mij persoonlijk samengestelde cortisonencrème aan, maar dit heel uitzonderlijk.

Zoals bij vele mensen heb ook ik er bijna geen last van als ik in één of ander warm/zonnig land op vakantie ben. Zonnebanken weiger ik resoluut...
Ik sport ook zeer veel, namelijk 3 maal per week loop ik 15km, en zweet ik ontzettend hard. Ik heb een vettige huid...

Het probleem voor mij is dus vooral mijn hoofdhuid en de achterkant van mijn oren. Ik heb hiervoor al talloze champoo's gebruikt zoals Nizoral, Dermolin, etc... maar niets helpt...
Telkens ik mijn haren was (en ik probeer dit uit noodzaak te beperken tot 1 maal per week na het sporten + met koud water) verergert het, met het bekende gevolg, 'verkorsting' van mijn hoofdhuid.

In mijn situatie is dit zeer vervelend... Ik heb een managerfunctie en heb dagelijks meetings met klanten of potentiële klanten, ik vind dus dat ik niet zeer proper overkom naar andere mensen toe, alhoewel ik dus wel degelijk zeer proper en hygiënisch ben...

Mijn vraag is of er simpelweg gewoon geen lotion (dus geen shampoo) bestaat die je 's morgens aanbrengt en die de 'verkorsting' van mijn hoofdhuid tegenhoudt?

Ik heb vrijwel alle 87 pagina's van dit forum gelezen :D en volgende 'producten' heb ik er van onthouden, werken deze ook wel degelijk voor mijn hoofdhuid? :

rozemarijn GUHL, denorex, keto 2% gel, Betamethason, lithium gluconate 8%, stieprox, aloe vera, etc...

Bedankt voor jullie tips...

groeten

Noob 30 maart 2012 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bnassen (Bericht 303968)
Beste 'lotgenoten',

Het probleem voor mij is dus vooral mijn hoofdhuid en de achterkant van mijn oren. Ik heb hiervoor al talloze champoo's gebruikt zoals Nizoral, Dermolin, etc... maar niets helpt...

rozemarijn GUHL, denorex, keto 2% gel, Betamethason, lithium gluconate 8%, stieprox, aloe vera, etc...

Wat helpt is per persoon afhankelijk. Ik vind dat 1 keer wassen per week wel weinig is. Vaak moet je met SE juist geregeld wassen om je hoofdhuid schoon te krijgen. Jij zegt dat er na het wassen juist korstvorming ontstaat. Dan zou ik eerder wassen met een hele zachte neutrale shampoo.

Ik vind btw. wel dat je als manager de Nederlandse taal moet beheersen en dus niet champoo schrijft. Tenzij je een supermarkt managed ;)

Andrew123 2 april 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edy_Spaghetti (Bericht 303850)
Welke soort plant is het beste dan, of maakt dat niet uit? Moet je het de hele nacht op je gezicht laten of 15 intrekken? Kun je die sap trouwens ook puur drinken?

Pure kokosolie kan dat ook helpen?


Gewoon een Aloë Vera plant die je in de winkel koopt. Ik denk dat dit meestal Aloë Vera Barbadensis is... Een stukje afknippen en de gel uit het blad knijpen en naast de neus smeren. Het trekt er snel in hoor...
Van kokosolie weet ik niet of het helpt. Dat is natuurlijk iets heel anders dan Aloe Vera.

Edy_Spaghetti 4 april 2012 16:11

Wat denken jullie van Elidel? Heb gekregen van de dermatoloog....kan het helpen?

valentijn 5 april 2012 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edy_Spaghetti (Bericht 304293)
Wat denken jullie van Elidel? Heb gekregen van de dermatoloog....kan het helpen?

Zeker. de werkzame stof is al vaker wetenschappelijk bewezen effectief. Heb je dit voor je gezicht gekregen? Wist overigensn iet dat deze stof al beschikbaar was in Nederland voor seb. eczeem.

bnassen 5 april 2012 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 304043)
Wat helpt is per persoon afhankelijk. Ik vind dat 1 keer wassen per week wel weinig is. Vaak moet je met SE juist geregeld wassen om je hoofdhuid schoon te krijgen. Jij zegt dat er na het wassen juist korstvorming ontstaat. Dan zou ik eerder wassen met een hele zachte neutrale shampoo.

Ik vind btw. wel dat je als manager de Nederlandse taal moet beheersen en dus niet champoo schrijft. Tenzij je een supermarkt managed ;)

Ik heb dus ondertussen de ROZEMARIJN GUHL shampoo geprobeerd en ik moet zeggen dat dit mij heel wat vooruit geholpen heeft. na 2 keer mijn hoofdhuid gewassen te hebben met dit product is de verkorsting al heel wat minder... me happy :D

@Noob: het siert je zo'n opmerking te maken!! Ik heb ondertussen zo'n tiental producten geprobeerd en er zitten wel degelijk champoos en shampoos tussen...

Noob 6 april 2012 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bnassen (Bericht 304350)
Ik heb ondertussen zo'n tiental producten geprobeerd en er zitten wel degelijk champoos en shampoos tussen...

Vandaar dat ze misschien niet werkten!:D want zo schrijf je dat gewoon niet, zoek anders maar eens op google.

MLa 11 april 2012 00:06

Ik heb tropicorte gebruikt samen met pillen tegen de gist. Het is hierdoor helema weggeweest, maar helaas ook weer teruggekomen. Ht is nu 2 jaar later en ben net gestopt met topicorte met verhoogde zuurgraad. Ik ga binnenkort weernaar de dermatoloog. Waarschijnlijk zal ik topicorte morten blijven gebruiken, het gaat hierdoor bijna helemaal weg, zolang ne het maar genoeg gebruikt.. Ketocozanol shampoo gebruik ik ook, maar of het werkt.. Als k alleen die shampoo gebruik gebeurt er niks. Nu is me hoofdhuid weer helemaal rood het jeukt en prikt. Zonder lotion is het niet te doen. Ik denk dat ik die guhl shampoo ga proberen. Iemand ervaring met topicorte?

rabbit 14 april 2012 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edy_Spaghetti (Bericht 304293)
Wat denken jullie van Elidel? Heb gekregen van de dermatoloog....kan het helpen?

Heb het ook gekregen, als zalf. (België hier)

Ik ben niet bepaald beter af met elidel dan met het ducray product van bij de apo.

Beide helpen mij matig. De strepen in de nasolabiale plooi en sommige vlekken naast mijn neus gaan eigenlijk nooit weg. Al sta ik op mijn hoofd.
In het beste geval zijn ze een dag of twee minder zichtbaar (ik ben zo een leuke die de zalf ook niet dagelijks gebruikt, en als je het vergeet... je kent het ... :-S)

Met de zon, zoals hier vaak wordt aangehaald, heb ik matige ervaringen en ik zou dan ook alle medepatiënten willen vragen hier niet te enthousiast mee om te springen.
Er zou een kleine groep van patiënten zijn, mn zij met een bleke huid (waaronder ikzelf) waarbij de zon net een averechts effect kan hebben en alles verergert.

Vakantie kan mogelijk ook vooral effect hebben omwille van de zee met zijn zouten, mineralen en sporenelementen in de lucht en minder omgevingsvervuiling (of andere vervuiling).


Bnassen, ik ben een tijdlang zeer tevreden geweest met een shampoo van Ducray Kerytol. Maar er zijn hier tal van producten van op de markt en er zijn er ook die bij mij totaal niets afdoen.

Voor mij een zeer dramatisch effect op mijn haar en allesbehalve aangenaam ruikend, maar ook Dercos van Vichy (de groene) voor vette schilfers heeft me jarenlang tevreden gehouden. (Erna ben ik naar de Ducray overgeschakeld)

Ik was stomverbaasd over de hulp van Guhl rozemarijn antiroos, ik ben er ongelofelijk content van geweest, voor ongeveer een maand lang ... Daarna is de roos door mijn schuld (vettig laten worden :-s) terug doorgebroken en hupakee, de guhl lijkt niets meer af te doen... (En ook met de andere medische shampoos ben ik uitgeprocedeerd. :-S).

rabbit 14 april 2012 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MLa (Bericht 304713)
Ik heb tropicorte gebruikt samen met pillen tegen de gist. Het is hierdoor helema weggeweest, maar helaas ook weer teruggekomen. Ht is nu 2 jaar later en ben net gestopt met topicorte met verhoogde zuurgraad. Ik ga binnenkort weernaar de dermatoloog. Waarschijnlijk zal ik topicorte morten blijven gebruiken, het gaat hierdoor bijna helemaal weg, zolang ne het maar genoeg gebruikt.. Ketocozanol shampoo gebruik ik ook, maar of het werkt.. Als k alleen die shampoo gebruik gebeurt er niks. Nu is me hoofdhuid weer helemaal rood het jeukt en prikt. Zonder lotion is het niet te doen. Ik denk dat ik die guhl shampoo ga proberen. Iemand ervaring met topicorte?


Die GUHL is een echt wonderproduct... Ik vond hem beter dan tal van medische shampoos van de apotheker die ik heb geprobeerd.

Maar ik heb dus (zie mijn "help" topic) de grote stommiteit begaan om mijn haar opnieuw vettig te laten worden door omstandigheden (douche kapot ofzo :-s) waardoor de S.E. weer sterker is opgewakkerd.
Resultaat is dat de GUHL niets meer afdeed en dat nooit meer gedaan heeft ...
Erna verscheidene pogingen opnieuw gedaan. Waarvan momenteel één ... Vanmiddag haar gewassen en kan momenteel wel een ongeluk begaan van de jeuk op mijn hoofdhuid ...
De medische shampoos doen het niet weg, maar dat jeuken en irriteren gaan ze tenminste wel tegen dus ...


Mijn advies:

Koop GUHL Rozemarijn zeker, maar vermijd dan ook omgevingsfactoren die het weer doen opstoten.
Ik denk dat als dat niet bij mij gebeurd was, ik GUHL een ereplaats in mijn schap had gegeven en hem voor eeuwig en altijd had gebruikt, want eigenlijk werkte hij beter dan alle andere medische shampoos!... (Mijn SE was er effectief zo goed als mee verdwenen)... Straf eigenlijk ... maar het was wel zo... :-S
Ik hoop dat ik binnen korte tijd kan zeggen dat dit terug het geval is. Maar heden wil hij voor mij dus niets meer doen... Mijn S.E. is allicht gewend geraakt aan het werkzame bestanddeel door het een maal te overwinnen... en lacht het nu gewoon uit in zijn gezicht zo te voelen. :-s

rabbit 14 april 2012 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 302468)
Heb deze huidziekte sinds mijn 18de, en bij mij vooral rondom de neus streek. Het is zo erg geweest dat ik soms niet meer durfde buiten komen, en dan ik geen relatie meer gehad heb tot mijn 30ste. Mijn gezicht leek alsof ik gaan skieën was met een grote skibril en helemaal rondom deze bril verbrand was. Zoals de meeste hier had ik alles geprobeerd, en ben van de ene dermatoloog naar de andere gegaan zonder resultaat. Tot ik gewoon eens bij mijn huisarts ben langsgegaan. Deze schreef mij "Cutivate" voor, en nu reeds 2 jaar heb ik geen last meer gehad van deze aandoening.
Het is wel geen creme dat je elke dag mag gebruiken. Ik gebruik het nu misschien nog één keer om de 2-3 weken.
Dagelijks s'avonds na het douchen ( geen zeep, geen shampoo, gewoon warm water ) verwijder ik wel met een heel zachte handdoek heel langzaam de losse schilfertjes, en kijk dan of er al dan niet tekenen zijn van deze vorm van eczema.
De cutivate gebruik ik dan enkel als ik merk dat de huid zeer rood begint te worden.
Voor de rest natuurlijk meer buiten gaan, meer zon enzovoort.

Succes ! :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firebird (Bericht 303332)
Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat :crybaby:.

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit :). M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.


Grote delen van jullie verhalen zijn ongelofelijk herkenbaar.

Het geeft me hoop dat jullie ervan af zijn geraakt.

Ik ben een meisje van 26 en de S.E. is bij momenten echt zeer ontsierend ... volledig weg is het nooit. Je ziet altijd waar het heeft gestaan / meestal ook snel wederkeert.
Ik moet wel toegeven dat ik geen heldin ben in onderhoudsbehandelingen.

En de S.E. op mijn scalp alsook achter de oren is een nog grotere ramp. Ik ga dus zeker eens informeren naar deze producten! Thanks!

boefie74 16 april 2012 09:42

SE donkere huid
 
2 Bijlage(n)
http://nl.picturepush.com/+XlmrHoi,

Ik loop al bijna 10 jaar met SE rond. In het begin had ik last van pigmentverschil bij mijn haargrens icm met jeuk/schilfers. In de loop der jaren is de jeuk verdwenen maar het pigmentprobleem is helaas niet verdwenen. Erg vervelend allemaal. Ik ben van origine Surinaams en heb een donkere huid. Tussen mijn haargrens en voorhoofd ontstaat (ongeveer 4 a 5 maanden per jaar) een "witte balk" van rond de 4 centimeter. Ik gebruik zelf Topicorte en denorex shampoo. Maar goed, ik blijf met het probleem zitten. Zijn er mensen die hetzelfde hebben en wat zijn de mogelijkheden? Zelf smeer (noodgedwongen) ik dagelijks make-up op mijn voorhoofd maar wordt daar heel erg ongelukkig van. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

http://nl.picturepush.com/+Xlmz http://nl.picturepush.com/+Xlmr
Alvast bedankt voor de reacties.

Boefie74

Noob 16 april 2012 19:57

Het ziet er niet meer rood en geïrriteerd uit! Is de Se dus weg? maar heb je een kleurverschil als litteken over?

boefie74 16 april 2012 22:34

Nee dat niet. Het pigmentverschil verdwijnt na ongeveer 5 a 6 maanden. soms nog langer. Ik heb ook erg mijn twijfels of het wel SE is. Diverse dermatologen zeggen van wel maar ik heb weinig tot geen last van schilfers. Vandaar ook mijn bericht hopende op andere lotgenoten. Wellicht dat zij of anderen weten wat het is en of er uberhaupt iets aan te doen is.

Noob 17 april 2012 14:41

Lees dit maar eens.
http://www.apotheek.nl/Medische_info...10704&rId=1236

boefie74 17 april 2012 22:07

ik word daar niet echt wijzer van. Moet ik nu Selsun gaan gebruiken dan?

Noob 18 april 2012 21:17

Er staat wat over je probleem:

Schimmel- en gistinfecties van de huid

Pityriasis versicolor is een onschuldige huidaandoening die wordt veroorzaakt door een bepaalde gistsoort. Deze gist is normaal bij iedereen op de huid aanwezig, maar kan soms de bovenste huidlaag aantasten. Hierbij wordt de vorming van pigment verstoord. Er ontstaan kleine verkleurde vlekken op de huid. De vlekken zien er donkerder uit op een witte huid, en lichter op een gebruinde huid.

Door behandeling met seleensulfide wordt de gist gedood. De schilfers verdwijnen snel. De vlekjes blijven echter vrij lang zichtbaar. Het duurt namelijk een paar maanden voordat de vorming van pigment weer hersteld is. Zonlicht kan hierbij helpen.

boefie74 19 april 2012 10:01

Hallo Noob,

Bedankt voor de informatie. ik ga me erin verdiepen.

Strider 19 april 2012 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firebird (Bericht 303332)
Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat :crybaby:.

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit :). M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.

Is Efalith Lipocreme ook bedoelt voor de behaarde huid? Klinkt interessant, maar jammer dat er zo weinig over te vinden is.

Edy_Spaghetti 23 april 2012 02:49

Aloe vera helpt bij mij niet echt...die Elidel ook 2 weken gebruikt elke dag twee keer opgesmeerd en dan gestopt...ben bang dat je er kanker van kan krijgen als je te lang gebruikt....maar nu begint het weer op te komen bah bah...weet me echt geen raad meer:crybaby:..wordt er echt kotsbeu van...durf ook geen hydrocortisones cremes meer aan te raken...

Edy_Spaghetti 26 april 2012 18:15

Verhoogt de creme Elidel de kans op kanker?

Strider 9 mei 2012 18:15

Zijn er al ooit SB mensen hier geweest die een tijdje geen lactose producten hebben gebruikt? Ik heb dit eigenlijk nog nooit gedaan, en ben wel benieuwt of dit effect heeft gehad :)

Strider 9 mei 2012 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 303583)
Als je gek wordt van de jeuk zou ik nog steeds de haarweb topical aanraden. Ik gebruik hem nog steeds iedere dag en ondanks de kleine hoeveelheid die ik gebruik merk ik altijd een vermindering in mijn jeuk:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29745

Ik blijf de haarweb topical spammen in dit topic. Ik ben zojuist toevallig op sciencedirect een onderzoek tegen gekomen waar EGCG is getest tegen Seborroïsch eczeem. En het verklaard waarom de HW topical een vermindering in jeuk en irritatie geeft:

http://www.sciencedirect.com/science...90962208022640

Citaat:

Phase II management of seborrheic dermatitis with 2% analogue of green tea extract in a hydrophilic cream: A placebo-controlled, double-blind study

Objective: To evaluate the clinical efficacy, tolerability, and safety of 2% analogue of green tea extract (EGCg) in a hydrophilic cream to cure and manage patients with seborrheicdermatitis.

Methods: Subjects (n = 100; 52 males and 48 females) 18 to 70 years of age with clinically diagnosed seborrheicdermatitis were recruited by referrals from local clinics. They were sequentially randomized into two parallel groups. Each patient was allocated with an identical precoded tube containing 50 g (either active or placebo) with instructions on how to topically use the trial cream for two times a day for 6 weeks. Complete absence of clinical signs of treated inflammation, scaling, and itching was documented as cured. Dermatologic and photographic methods were used both at the baseline and on scheduled weekly clinic visits.

Results: By the end of the study, marked clinically beneficial improvement was observed in both the groups. Breaking the code disclosed that 2% analogue of EGCg hydrophilic cream contributed statistically significantly higher reduction in mean inflammatory lesion count than placebo. Considering the Investigator's Global Assessment, therapeutic success in terms of a clearing scalings, inflammation, and itching was recorded in 78% of the active group and 4% in placebo subjects (P < .0001).

Conclusion: The study demonstrates that 2% analogue of EGCg in a hydrophilic cream is safe, tolerable, and clinically more efficacious than placebo in reducing the severity of seborrheicdermatitis.
En het mooiste aan de topical is dat dit geen cremé is, dus veeeeel makkelijker aan te brengen dan cremé die gebruikt is in het onderzoek.

Noob 15 mei 2012 23:38

EGCG: Is dat een stof die in groene thee zit? en gebruik je dit al tegen SE?

Strider 16 mei 2012 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 306861)
EGCG: Is dat een stof die in groene thee zit? en gebruik je dit al tegen SE?

Jep dat is juist de werkzame stof in groene thee :)

Noob 19 mei 2012 14:46

En die stof zit in jou haartopical?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.