Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

agatha 9 januari 2015 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 365489)
Maar door een etiket als Nazi op te plakken ben jij geen haar beter. Je bagateliseert negatieve sentimenten, je dehumaniseert een grote groep mensen en maakt ze monddood. Je waant je moreel overduidelijk superieur en je bent een haatzaaier. Want begrip voelen voor een Nazi is onmogelijk. Daarvoor voel je alleen haat.

Ik vind het alleen maar dom en verwerpelijk dat je zo denk. Ik hoop dat je eens aan zelfreflectie gaat doen. Wellicht zul je dan ontdekken dat vooroordelen en ongerichte haat je niet vreemd zijn.


Je volgt meer de lijn van die terroristen. Met het verschil dat zij mensen dood maakten met kogels terwijl jij ze monddood maakt met een besmette naam :)

Wow. We waren het hier unaniem eens dat wat er gebeurd is verschrikkelijk is. Vrijheid van meningsuiting en is een voorrecht wat maar weinig wereldbewoners hebben. Het zou heel jammer zijn als daar beledigingen uit voortvloeien. Een mening verwerpelijk vinden is één ding maar het op de man uitspelen is een tweede.

Lange tenen om het geschreven woord en wat afbeeldingen heeft geleidt tot een afschuwelijke moordpartij. Tolerantie en begrip voor de mening van een ander zijn sleutelwoorden die je mag verwachten van volwassenen die de luxe hebben van goede educatie en algemene ontwikkeling. Ik zie het even niet terug hier(en ook niet in de posts van Limbo).

Misschien het beste voorbeeld van hoe een fijne ontspannen sfeer kan omslaan in afkeer en onbegrip tussen 2 mensen die al jaren goed door een deur kunnen. Dit stukje geschiedenis is nog geen dag uit en leidt op deze vierkante mm al tot wrok.

Hoop echt dat jullie beide er effe nog een nachtje over slapen.

Limbo 10 januari 2015 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 365510)
Wat flauw. Tot 1000 tellen telt niet als 'zelfreflectie'. Ik ben niet bang voor het oordeel van anderen, dus rapporteer gerust.

Ballen noch ruggengraat. We are done.

Limbo 10 januari 2015 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 365513)
Wow. We waren het hier unaniem eens dat wat er gebeurd is verschrikkelijk is. Vrijheid van meningsuiting en is een voorrecht wat maar weinig wereldbewoners hebben. Het zou heel jammer zijn als daar beledigingen uit voortvloeien. Een mening verwerpelijk vinden is één ding maar het op de man uitspelen is een tweede.

Lange tenen om het geschreven woord en wat afbeeldingen heeft geleidt tot een afschuwelijke moordpartij. Tolerantie en begrip voor de mening van een ander zijn sleutelwoorden die je mag verwachten van volwassenen die de luxe hebben van goede educatie en algemene ontwikkeling. Ik zie het even niet terug hier(en ook niet in de posts van Limbo).

Misschien het beste voorbeeld van hoe een fijne ontspannen sfeer kan omslaan in afkeer en onbegrip tussen 2 mensen die al jaren goed door een deur kunnen. Dit stukje geschiedenis is nog geen dag uit en leidt op deze vierkante mm al tot wrok.

Hoop echt dat jullie beide er effe nog een nachtje over slapen.

Iets meer steun had ik van jou wel verwacht.

Limbo 10 januari 2015 06:49

Henk, Elser, agatha. Ik weet niet of een forum waarbij een moderator ongestraft iemand in de rug kan steken vanwege diens lange tenen en Limbo nog samengaan. De tijd zal het leren. Adieë wa!

agatha 10 januari 2015 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 365523)
Iets meer steun had ik van jou wel verwacht.


Als iemand zo buiten proportioneel reageert, in al die jaren tijd, en het zo niet strookt met zijn normale manier van doen, dan kan het zijn dat iemand niet lekker in zijn vel zit.

Dat maakt zijn aanmatigende en beledigende manier van schrijven niet goed maar we vliegen allemaal wel eens uit de bocht.

Ik begrijp dat je boos bent maar door hier weg te blijven maak je ook iets kapot voor Henk, Elser en mij. Ik zou dat oprecht jammer vinden.

Limbo 10 januari 2015 09:23

Nou, vooruit dan. Je hebt gelijk. Wat me redelijk boos maakt is dat hij zo'n gedrag als moderator ten toon stelt. Was hij geen moderator dan hadden we gewoon een agreement to disagree. En dat allemaal omdat ik stelde dat Charlie koren op de molen voor bruinhemden is. I don't get it.

Enfin. Laten we maar overgaan tot de orde van de dag.:P

AnthonieH 10 januari 2015 10:47

Ik ken Limbo niet als persoon en wellicht waren zijn bruinhemden de rode vlag waardoor ik recente ergernissen over sommige zaken in de wereld op hem projecteerde. Excuus voor de felheid.

Limbo 10 januari 2015 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 365534)
Ik ken Limbo niet als persoon en wellicht waren zijn bruinhemden de rode vlag waardoor ik recente ergernissen over sommige zaken in de wereld op hem projecteerde. Excuus voor de felheid.

En ik heb jou niet als persoon willen beledigen. Excuus als dat het geval is.

Zand erover!

agatha 10 januari 2015 15:54

:puke: Nou, zo veel virtueel geknuffel hoeft nou ook weer niet. :P

Limbo 10 januari 2015 16:07

Daarom ook zand erover!:P

agatha 10 januari 2015 16:08

Dat is dan wel weer heel on topic:P

agatha 10 januari 2015 16:13

Ik nomineer Fidel alvast.

Limbo 10 januari 2015 16:37

Heb ik gemist.

Elser 10 januari 2015 19:51

Moest bijna huilen, begon al te denken dat er ruzie in de tent was. :crybaby: Volgens mij nomineert Agaath alles wat los en vast zit, zo heb ik nooit een primeur. Best een levendig topic:D

Limbo 10 januari 2015 21:19

Te levendig...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.