Citaat:
Citaat:
|
Klote trouwens voor je Ambo! Veel sterkte en dat je maar snel een nieuw kippetje kan scoren!
|
Citaat:
Een "geloof in een opperwezen" heeft bij bepaalde mensen een genetische grondslag. Ik had eerder de analogie van synesthesie gebruikt om aan te duiden hoe dat zich in de hersenen manifesteert. Bekende vormen van synesthesie zijn bijvoorbeeld dat als iemand nummers ziet deze ziet in verschillende kleuren, waar gewone mensen dat niet zien. Of mensen die muziek kunnen zien, omdat het gehoor-deel van de hersenen aan het zicht-deel zit verbonden. Zo hebben mensen die genetisch religieus zijn totaal andere ervaringen bij religieuze symbolen en dergelijken die net zo verstrekkend zijn als bij nummer- en muziek-synesthesie. De onderzoeken die hierop lopen zijn alleen nog vrij vers: Het is alleen met de wetenschap van nu een stuk aannemelijker dat het wel zo is, dan dat het niet zo is. Dit heeft overigens nog helemaal niks te maken met het instituut religie. De instituties om religie heen is een bedenksel van mensen: dat is heel wat anders. Ik denk ook dat een zeer sterke minderheid in Pakistan in de categorie valt van wie religie in de genen zit. Sterker nog: het zou zowaar net zoveel kunnen zijn als mensen die nummer-synesthesie hebben: da's ongeveer 1% Dat zou betekenen dat die overige 94% een stelletje meelopers zijn. :D Trouwens, niet iedereen van die (hypothetische) ene procent is ook een volgeling van een bepaalde religie. Sommige beschrijven het gewoon als een psychose die ze van tijd tot tijd hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar uit welke provincie kom jij eigenlijk? ;) |
Citaat:
Maar dit 'kippetje' betekende heel veel voor me, ben er niet op uit om zo snel mogelijk een ander kippetje te scoren.... Maar wat ik wel erg opvallend vond: op het ene moment vorige maand was ik het nog helemaal en binnen no-time had ze een waslijst vol twijfels over me. Ze zei dat ze dat nu voor een derde keer in verschillende relaties heeft meegemaakt en twijfelt nu ook over haarzelf. Bindingsangst? Zelfbescherming? Ze weet zelf niet wat het is, zegt ze.... Ze vond mij in ieder geval niet veranderd in die maanden, maar ze is anders over me gaan denken. Van de week zien we elkaar nog een keer... |
Citaat:
|
De troepen verhuizen straks gewoon naar Iran, Pakistan of Noord Korea, want oorlog is er sinds mensenheugenis altijd geweest en zal altijd ergens gevoerd worden, onder welke flauwe smoes dan ook; ook in andere werelddelen is altijd wel ergens oorlog.
|
Citaat:
Wellicht helpt 't om volgende keer niet meer zoveel vieze praatjes te vertellen. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
En ik weet heel goed wanneer en waar ik vieze praatjes vertel... ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga er vanuit dat het definitief over is, misschien dat we toch nog op een andere manier elkaar het leven kunnen veraangenamen. |
Vrouwen zijn wel vaker besluiteloos. Misschien denkt ze toch nog kans te maken een jongere god op de kop te tikken en/of een miljonair. :P
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Mening van een 25 jarige snotneus:P |
Ha, daar hebben we weer mijn grote vriend Tato die mij nooit teleursteld op het onderwerp "wat is sexisme":P
|
Citaat:
|
't Lijkt me best een goed idee om Fransje Bauer, Marianne Weber, Jantje Smit, Marco Borsato en nog een paar van dergelijke megazangtalenten te vragen om coma-patiënten weer tot leven te wekken. Ik zou dan ook gillend overeind komen.
|
En dan noemen ze het "this is your wake up call":D
|
Citaat:
Daarbuiten verschillen mannen en vrouwen natuurlijk meer van elkaar dan dat de een een lul heeft en de ander een doos, om het maar plat te zeggen. Degenen die anders beweren zijn gewoon niet goed snik. Op dezelfde manier ben ik trouwens ook gewoon racist. Ik onderken namelijk dat er grote verschillen bestaan tussen de verschillende rassen, zonder dat ik daar nou zelf een waardeoordeel aan verbind. Kijk, mijn favoriete Nederlandse voetballer is bijvoorbeeld Clarence Seedorf, nou die zie je snachts echt niet meer als je begrijpt wat ik bedoel. |
Citaat:
Of, waarschijnlijker, je blijft er in. Letterlijk dan! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier een diepte studie over de andere kant van moeder Theresa in de vorm van een documentaire: http://www.youtube.com/watch?v=9WQ0i3nCx60 Dit is overigens een docu van meneer Hitchens. En hij heeft altijd 1 maatstaf voor zijn onderzoeken: Als grote groepen, in dit geval de katholieke kerk, kritiekloosheid over 1 persoon indoctrineren, dat moet het wel verdomde interessant zijn om te kijken wat er eigenlijk aan de hand is. |
Citaat:
Grappig hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeg, wordt er niet meer stilgestaan bij mijn liefdesverdriet... ;)
|
Citaat:
Citaat:
Zo, nu moet ik even gaan koken zonder koksopleiding. |
Citaat:
In deze zin, waarin je een bevestiging claimt, druk je in wezen uit, dat je het hele proces van studeren om erachter te komen dat je niks weet, zelf hebt doorlopen. Dus: hoe heb je dit proces doorlopen? Heb je ook aantekeningen gemaakt van dat proces en dat vergeleken met anderen die dat proces hebben doorlopen? |
-
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48. |
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.