Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AA - Behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=65)
-   -   haartransplantatie?? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7889)

uhm 6 december 2005 00:03

haartransplantatie??
 
Om het ff kort te houden, wil zo nog pitten :P
Ik heb dus ook AA, maar ja al bijna 2 jaar,
eerst HEEEEEEEEEEEL lang maar een plekje gehad, daarna allemaal plekjes op mn hoofd,
daarna alles weer terug, daarna 1 plekje erbij, maar ik heb wel zon gevoel dat dat goed gaat komen,
ook omdat ik voorheen altijd al met petjes en mutjes rond heb gelopen en ik me echt niet schaam als ik ss lekker wil zwemmen ofzo :D
maar het probleem, misschien ben ik ook maar een angsthaas, zijn mn wenkbrauwen en wimpers,
wat nou als die uitvallen :) en ik dacht zelf, heel af en toe, aan haartransplantatie, niet mogelijk zeker?
Geld is geen probleem, want mn leven gaat voor het geld, t
enminste voor je wenkbrauwen en wimpers zou het wel handig zijn als het kan omdat het om een klein gebied gaat,
en nog een vraag, moet ik nou echt na bijna 2 jaar nog steeds bang zijn voor mn wimpers, of wat dan ook ergens op mn lichaam, heb er eerder nooit last van gehad,
alleen dat klassieke aa, trouwens ook 2 neven van me, eentje na 3 maanden genezen AL 3 jaar ofzo (minimaal) en eentje al na 4 maanden :D had het ook in zn baard, maar dat was al DIRECT op het begina, zn haar en zn baard, maar tot slot kan dat nou? Dat AA spontaan ergens anders kan komen, tjsa alles kan, maar wat zijn de kansen, ervaringen??

gr.

Lies86 6 december 2005 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uhm
Om het ff kort te houden, wil zo nog pitten :P
Ik heb dus ook AA, maar ja al bijna 2 jaar, eerst HEEEEEEEEEEEL lang maar een plekje gehad, daarna allemaal plekjes op mn hoofd, daarna alles weer terug, daarna 1 plekje erbij, maar ik heb wel zon gevoel dat dat goed gaat komen, ook omdat ik voorheen altijd al met petjes en mutjes rond heb gelopen en ik me echt niet schaam als ik ss lekker wil zwemmen ofzo :D maar het probleem, misschien ben ik ook maar een angsthaas, zijn mn wenkbrauwen en wimpers, wat nou als die uitvallen :) en ik dacht zelf, heel af en toe, aan haartransplantatie, niet mogelijk zeker? Geld is geen probleem, want mn leven gaat voor het geld, tenminste voor je wenkbrauwen en wimpers zou het wel handig zijn als het kan omdat het om een klein gebied gaat, en nog een vraag, moet ik nou echt na bijna 2 jaar nog steeds bang zijn voor mn wimpers, of wat dan ook ergens op mn lichaam, heb er eerder nooit last van gehad, alleen dat klassieke aa, trouwens ook 2 neven van me, eentje na 3 maanden genezen AL 3 jaar ofzo (minimaal) en eentje al na 4 maanden :D had het ook in zn baard, maar dat was al DIRECT op het begina, zn haar en zn baard, maar tot slot kan dat nou? Dat AA spontaan ergens anders kan komen, tjsa alles kan, maar wat zijn de kansen, ervaringen??

gr.

Hoi hoi!
Welkom op ons forum.
Je berichtje klinkt best wel panniekerig, en daarom dacht ik laat ik maar meteeen reageren.
Over AA kunnen we kort en lang vertellen.
Op dit forum wordt er vooral veel besproken over geneeswijze en acceptatie enzo.
Een hoop van jou vragen zijn al beantwoord, dus ik zou zeggen als je iets zoekt, kijk dan ook even op het forum met de zoekfunctie!
Er staat echt al een hoop op

AA is tot op heden nooit echt genezen. Soms komen de haren wel terug.
Maar het kan ALTIJD weer uitvallen.
De artsen weten namelijk niet precies waar AA vandaan komt.
Sommige zeggen stress (bij mij zeker niet het geval)
Andere zeggen hormonen.
Weer volgende beweren dat het door je schildklier komt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De haarwortels ontsteken en de haar valt uit, maar waar de ontsteking vandaan komt is tot op vandaag nog onbekend.
En omdat het geen levensbedreidgende ziekte is, wordt er ook niet al te veel onderzoek naar gedaan.

Transplantatie kan niet bij AA.
De haren vallen dan weer uit, je haren zijn namelijk niet ziek, maar er zit een ontsteking rondom de wortel, die ook met een transplantatie gewoon weer terug kan komen.
Weggegooit geld dus.

Je hebt verschillende soorten AA.
AA betekend letterlijk pleksgewijze kaalheid. Zoals je misschien bij jezelf ook wel hebt gezien valt het haar altijd in plekjes uit. Dit kan op je hoofd zijn, maar ook op je armen of benen. De verschillende vormen van AA kunnen altijd in elkaar overlopen.

AA Totalis.
Het hoofdhaar valt volledig uit, over de rest van je lichaam heb je nog wel haar.
Je wenkbrouwen en je wimpers heb je ook niet meer.

AA Universalis.
Deze variant heb ik zelf.
Het gehele lichaams haar valt uit.
Letterlijk van top tot teen. Ik ben volledig kaal, en heb de keuze gemaakt geen haarwerk te dragen.
Daar voel ik me prettiger bij.

In deze thread kun je hier ook meer duidelijkheid over vinden:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7783
Maar gebruik ook eens de zoekfuntie, je zult een hoop vinden!

Mocht je nog meer willen weten dan horen we het graag!

Enne verder nog een vriendelijk verzoekje, zou je de volgende keer wat meer enters willen gebruiken?
Dat maakt je verhaal iets overzichtelijker.
Ik moest je verhaal nu 4 keer lezen vorodat ik het begreep!
Nu heb ik je post even aangepast, ik hoop dat je dat niet erg vind!!

Lies

uhm 6 december 2005 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Hoi hoi!
Welkom op ons forum.
Je berichtje klinkt best wel panniekerig, en daarom dacht ik laat ik maar meteeen reageren.
Over AA kunnen we kort en lang vertellen.
Op dit forum wordt er vooral veel besproken over geneeswijze en acceptatie enzo.
Een hoop van jou vragen zijn al beantwoord, dus ik zou zeggen als je iets zoekt, kijk dan ook even op het forum met de zoekfunctie!
Er staat echt al een hoop op

AA is tot op heden nooit echt genezen. Soms komen de haren wel terug.
Maar het kan ALTIJD weer uitvallen.
De artsen weten namelijk niet precies waar AA vandaan komt.
Sommige zeggen stress (bij mij zeker niet het geval)
Andere zeggen hormonen.
Weer volgende beweren dat het door je schildklier komt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De haarwortels ontsteken en de haar valt uit, maar waar de ontsteking vandaan komt is tot op vandaag nog onbekend.
En omdat het geen levensbedreidgende ziekte is, wordt er ook niet al te veel onderzoek naar gedaan.

Transplantatie kan niet bij AA.
De haren vallen dan weer uit, je haren zijn namelijk niet ziek, maar er zit een ontsteking rondom de wortel, die ook met een transplantatie gewoon weer terug kan komen.
Weggegooit geld dus.

Je hebt verschillende soorten AA.
AA betekend letterlijk pleksgewijze kaalheid. Zoals je misschien bij jezelf ook wel hebt gezien valt het haar altijd in plekjes uit. Dit kan op je hoofd zijn, maar ook op je armen of benen. De verschillende vormen van AA kunnen altijd in elkaar overlopen.

AA Totalis.
Het hoofdhaar valt volledig uit, over de rest van je lichaam heb je nog wel haar.
Je wenkbrouwen en je wimpers heb je ook niet meer.

AA Universalis.
Deze variant heb ik zelf.
Het gehele lichaams haar valt uit.
Letterlijk van top tot teen. Ik ben volledig kaal, en heb de keuze gemaakt geen haarwerk te dragen.
Daar voel ik me prettiger bij.

In deze thread kun je hier ook meer duidelijkheid over vinden:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7783
Maar gebruik ook eens de zoekfuntie, je zult een hoop vinden!

Mocht je nog meer willen weten dan horen we het graag!

Enne verder nog een vriendelijk verzoekje, zou je de volgende keer wat meer enters willen gebruiken?
Dat maakt je verhaal iets overzichtelijker.
Ik moest je verhaal nu 4 keer lezen vorodat ik het begreep!
Nu heb ik je post even aangepast, ik hoop dat je dat niet erg vind!!

Lies

Maar wat ik maar niet begrijp is dat de meesten tóch hun AA op het hoofd hebben en dan bedoel ik écht je hoofdhaar, dus waar je je gel enz indoet :D en niet op je wimpers b.v weet niet hoeveel procent dat het geval is (dat wimpers enz uitvallen)?? En hoe ging dat bij jou? Alles héél snel weg, hoor je namelijk wel vaker die ALLES hebben verloren, of het ligt aan mij.

gr.

Lies86 6 december 2005 20:03

Eey!

Mijn wenkbrouwen en wimpers vielen ongeveer 4 weken nadat ik helemaal kaal werd uit.
En zijn nooit meer terug gekomen. (8 jaar nu in totaal)
Terwijl mijn haar wel gewoon terug is gekomen tot 2 keer toe.
Dat staat geloof ik compleet los van elkaar!

Lies

Annewil 7 december 2005 05:08

Hallo uhm


ik ben 52, en heb sinds mei/juni dit jaar AA universalis (net als Lies). Bij mij viel al het haar tegelijk uit, dus hoofd, armen, benen, wimpers... en wat dies meer zij, binnen iets van 6 weken.

Had ik het ooit eerder gehad? Ja, ergens toen ik eind twintig, begin dertig was heb ik één enkele ronde kale plek gehad op mijn hoofd, ongeveer ter grootte van een vroegere rijksdaalder. Die groeide binnen enkele maanden weer helemaal dicht. Verder nooit enig symptoom op haargebied. Integendeel, ik had een veel dichtere inplant dan de meeste mensen, en daarbij ook nog dik haar.

Is er een genetische factor (erfelijkheid?) Ja, dat denk ik zeker, want ook mijn 81-jarige moeder is al iets van 25 jaar volkomen kaal. Bij haar kwamen na verloop van tijd de wimpers en wenkbrauwen wel terug. Bij mijn moeder ging de haaruitval echter zeer geleidelijk, ze deed er zeker 10 of meer jaar over om te bereiken wat mijn lijf in iets van 6 weken lukte.

Zijn er stressfactoren? Als je ervan uitgaat dat je er "aanleg" voor kunt hebben (genetische predispositie), dan denk ik dat er wel degelijk ook een "aanleiding" zal zijn die de AA uitlokt. Welke aanleiding dit is, weten de artsen niet. Veel mensen die zo kaal worden als ik hadden tevoren al een wat overdreven afweersysteem (dus klachten van bijvoorbeeld eczeem of astma, of bronchitis).

Herken ik bij mezelf stressfactoren? Ongeveer een half jaar voor ik volledig kaal werd had ik een zware longontsteking en ik kreeg daar toen een heftige antibioticakuur voor. Ik was erg ziek, met zeer hoge koorts. Is daardoor mijn afweer in overdrive gegaan? Ik weet het niet. Normaal wordt een tijd aangehouden van ongeveer drie maanden voor AA je overkomt. Volgens sommige artsen had het dan dus eerder moeten gebeuren. Aan de andere kant is het natuurlijk ook mogelijk dat het inderdaad al veel eerder begon, maar dat niemand het merkte (inclusief ikzelf), omdat ik zo verschrikkelijk veel haar had. Ik zie mezelf achteraf terug op een foto in maart en dan denk ik....... ja, toen kon je het eigenlijk al zien... Dus wellicht is het geleidelijker gegaan dan ik merkte.

Ik kan nog andere dingen bedenken: Ik heb stressvol werk en doe bovendien een hbo-studie. Na die longontsteking merkte ik dat ik minder aankon dan ervoor. Dat ik me eerder zorgen maakte en minder kon "hebben", eerder moe was. Af en toe es een dag vrij moest nemen. Dat vind ik wel een signaal.
Ook heb ik nu al drie jaar een soort ontstoken plek aan mijn voet. Eerst werd dat gediagnosticeerd als eczeem, in juni van dit jaar dacht men aan een schimmelinfectie. Maar wat de artsen ook inzetten, anti-eczeem créme, anti-schimmelkuren, zalfjes of tabletten, niets helpt. Ik kan me ook voorstellen dat mijn lichaam daarvan in de stress schiet en een soort "overdrive" aanzet om zich te beschermen....

Dit zijn mijn ervaringen van het afgelopen jaar. Ik ben benieuwd of je iets herkent, of wellicht iemand anders?

groetjes, en sterkte!

Annewil

Assie 7 december 2005 16:08

Grappig hoe onvoorspelbaar AA is.
12 jaar geleden na een zwangerschap met veel lichamelijke complicaties voor mij verloor ik mijn wenkbrauwen en later ook mijn wimpers. Ik leef daar nu dus al 12 jaar mee (of beter: zonder!)
Pas 2 jaar geleden viel in 3 maanden tijd al mijn haar uit, over mijn hele lichaam.(was enorm gespannen en moe in die tijd...de killer??) Tot op heden nergens een haartje te zien.
Zo zie je maar niets is voorspelbaar het enige wat je kunt doen is het leven maar nemen zoals het is.
gr. Assie

uhm 9 juni 2006 10:50

wou ff melden dat weer haar terugkomt (heel veel zelfs, niet alleen donshaartjes maar echt stevige dikke die uitgroeien overal)! Ik wil GEEN felicitaties ECHT niet.
Maar wat ik WEL zou willen zeggen:

1) Gebruik geen medicijnen, heb ik OOK niet gebruikt. En na 6 maanden haar terug, m`n vorige AA deed er wat langer over

2) Heb altijd een muts gedragen en m`n haar groeit gewoon, dus niet denken dat MET muts je haar niet groeit!

3) AA is niet het ergste op de wereld, zo heb ik deze 6 maanden eigenlijk geleefd. En kijk het resultaat ;)

4) Mocht het haar uitvallen TIJDENS een terugkeer, wees niet getreurd, dat plekje komt even snel terug!!! Lijkt of ALLES IN ÉËN KEER gaat, m`n nieuwste plekje was met de andere plekjes binnen 3 weken ONHERKENBAAR voor m`n AA

Voor mezelf:

5) Mutsje dragen met 25/30 graden, daar heb ik geen moeite mee, de zon doet me niks komt denk ik door m`n genen, als ik voetbal zweten meestal m`n vrienden meer! Maar ik was van plan zo`n ``zakdoek`` over m`n hoofd te doen met een wit petje op ofzo, staat ook beter op het strand ;). Staat leuker, zo iets:

http://www.tpub.com/content/medical/...4295_121_2.jpg

Trouwens: ik was dus van plan dat plaatje linksonder aan te houden!!

iemand leuke winkel die dat soort dingen in hippe kleuren verkoopt?? Iemand ervaringen ermee?? Tis dus eigenlijk NET geen hoofddoek :)

En nog ff:

geniet van het leven en haal eruit wat erin zit, de kans bestaat ALTIJD dat je morgen IN EENS gehandicapt ben of erger......

uhm 4 juli 2009 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uhm (Bericht 85611)
Om het ff kort te houden, wil zo nog pitten :P
Ik heb dus ook AA, maar ja al bijna 2 jaar,
eerst HEEEEEEEEEEEL lang maar een plekje gehad, daarna allemaal plekjes op mn hoofd,
daarna alles weer terug, daarna 1 plekje erbij, maar ik heb wel zon gevoel dat dat goed gaat komen,
ook omdat ik voorheen altijd al met petjes en mutjes rond heb gelopen en ik me echt niet schaam als ik ss lekker wil zwemmen ofzo :D
maar het probleem, misschien ben ik ook maar een angsthaas, zijn mn wenkbrauwen en wimpers,
wat nou als die uitvallen :) en ik dacht zelf, heel af en toe, aan haartransplantatie, niet mogelijk zeker?
Geld is geen probleem, want mn leven gaat voor het geld, t
enminste voor je wenkbrauwen en wimpers zou het wel handig zijn als het kan omdat het om een klein gebied gaat,
en nog een vraag, moet ik nou echt na bijna 2 jaar nog steeds bang zijn voor mn wimpers, of wat dan ook ergens op mn lichaam, heb er eerder nooit last van gehad,
alleen dat klassieke aa, trouwens ook 2 neven van me, eentje na 3 maanden genezen AL 3 jaar ofzo (minimaal) en eentje al na 4 maanden :D had het ook in zn baard, maar dat was al DIRECT op het begina, zn haar en zn baard, maar tot slot kan dat nou? Dat AA spontaan ergens anders kan komen, tjsa alles kan, maar wat zijn de kansen, ervaringen??

gr.

Grappig dit :) ben nu alweer bijna 4 jaar ouder,, Grappig om te zien hoe ik als jong kind destijds (ben nu 18,, ook niet oud natuurlijk) me zoooo druk maakte om deze afwijking,, en nu? Nu heb ik mijn vwo in 1x gehaald en werk ik aan een grote carriére. M'n wimpers zijn aangetast (waar ik zo bang voor was jaren terug), m'n haar nog steeds onder de plekken,, maar ik ben sterker geworden. Sterker dan ooit,, Want ik loop gewoon met m'n kale plekken rond,, zelfverzekerd,, niemand die me wat maken kan,, Leuk om mijn oude posts terug te lezen :) Tot weer over een paar jaar,,

Ambo 4 juli 2009 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uhm (Bericht 210626)
Grappig dit :) ben nu alweer bijna 4 jaar ouder,, Grappig om te zien hoe ik als jong kind destijds (ben nu 18,, ook niet oud natuurlijk) me zoooo druk maakte om deze afwijking,, en nu? Nu heb ik mijn vwo in 1x gehaald en werk ik aan een grote carriére. M'n wimpers zijn aangetast (waar ik zo bang voor was jaren terug), m'n haar nog steeds onder de plekken,, maar ik ben sterker geworden. Sterker dan ooit,, Want ik loop gewoon met m'n kale plekken rond,, zelfverzekerd,, niemand die me wat maken kan,, Leuk om mijn oude posts terug te lezen :) Tot weer over een paar jaar,,

Mooi man, kon iedereen maar zo goed relativeren, liepen er een stuk minder mensen bij de apotheken en psychologen langs :D

revailing 29 augustus 2009 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lies86 (Bericht 85669)
Eey!

Mijn wenkbrouwen en wimpers vielen ongeveer 4 weken nadat ik helemaal kaal werd uit.
En zijn nooit meer terug gekomen. (8 jaar nu in totaal)
Terwijl mijn haar wel gewoon terug is gekomen tot 2 keer toe.
Dat staat geloof ik compleet los van elkaar!

Lies

Toen ik het kreeg viel 1 kant van mijn wimpers uit , deze kwamen later gelijk met mijn hoofdhaar weer terug


Anderhalf jaar later begon het weer met 1 kale plek , toen 2 en bleef het haar rondom deze plekken oneindig uitvallen , later ontstonden overal plekken heb ik alles maar kaalgeschoren , nu heb ik aan de zeikanten nog haar met plekken ertussen , maar in het midden is alles kaal

Dit is al half jaar aan de gang , heb gelukkig mijn wenkbrouwen/wimpers nog! Als het zo blijft vind ik et wel goed eigenlijk...1e x dat ik het kreeg liep ik ong. 2 jaar mee toen groeide het weer aan.

uhm 13 september 2011 01:35

3 jaar later
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uhm (Bericht 210626)
Grappig dit :) ben nu alweer bijna 4 jaar ouder,, Grappig om te zien hoe ik als jong kind destijds (ben nu 18,, ook niet oud natuurlijk) me zoooo druk maakte om deze afwijking,, en nu? Nu heb ik mijn vwo in 1x gehaald en werk ik aan een grote carriére. M'n wimpers zijn aangetast (waar ik zo bang voor was jaren terug), m'n haar nog steeds onder de plekken,, maar ik ben sterker geworden. Sterker dan ooit,, Want ik loop gewoon met m'n kale plekken rond,, zelfverzekerd,, niemand die me wat maken kan,, Leuk om mijn oude posts terug te lezen :) Tot weer over een paar jaar,,

En weer 3 jaar (eigenlijk 2,5) verder :D Inmiddels ben ik 21 jaar. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Mijn hoofdhaar inmiddels helemaal kwijt en mijn wenkbrauwen/wimpers (deels) ook. Die carrière (= vlieger bij een gerenommeerde maatschappij) waar ik het over had zit ik nu middenin met mijn kale kop en geniet er elke dag van.

Verbijsterend blijf ik het aanpassingsvermogen vinden van een individu. Eerst maakte ik me over van alles en nog wat zorgen (lees maar een paar posts terug van mij in deze topic) en nu ken ik mezelf niet beter dan met mijn kale kop.

Ik hoop dat mijn posts hier in deze topic verspreid over 6 jaar wat hoop geeft voor diegene, die in mijn schoenen staan van enkele jaren terug, midden in onzekerheid. Als ik er bovenop kan komen kunnen jullie het ook.

Nou wie weet tot weer over een paar jaar.

Groetjes!

manja.a 14 september 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uhm (Bericht 291207)
En weer 3 jaar (eigenlijk 2,5) verder :D Inmiddels ben ik 21 jaar. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Mijn hoofdhaar inmiddels helemaal kwijt en mijn wenkbrauwen/wimpers (deels) ook. Die carrière (= vlieger bij een gerenommeerde maatschappij) waar ik het over had zit ik nu middenin met mijn kale kop en geniet er elke dag van.

Verbijsterend blijf ik het aanpassingsvermogen vinden van een individu. Eerst maakte ik me over van alles en nog wat zorgen (lees maar een paar posts terug van mij in deze topic) en nu ken ik mezelf niet beter dan met mijn kale kop.

Ik hoop dat mijn posts hier in deze topic verspreid over 6 jaar wat hoop geeft voor diegene, die in mijn schoenen staan van enkele jaren terug, midden in onzekerheid. Als ik er bovenop kan komen kunnen jullie het ook.

Nou wie weet tot weer over een paar jaar.

Groetjes!

Ik maakte me ook druk... mn status nu is bijna weer helemaal dicht gegroeit en nu gaan mn wimpers eraan ;))) Ik ben ook altijd blijven werken en ben niet bang voor de toekomst... Al word ik misschien kaal... so what, ik ben niet de enige. Ik moet zeggen dat ik me wel minder aantrekkelijk vond als vroeger maar wat blijkt, mannen vinden het helemaal niet erg en ik heb nog steeds sjans en scoor ;))))) . conclussie je zit er zelf meer mee dan je omgeving @ ik zie het wel!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.