Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Hanna 5 april 2010 18:58

Ik gebruikte de term "kleurlingen", omdat ze lang niet allemaal zwart zijn; ook bosjesmannen hebben een beige/bruine huidskleur.

De blanken hadden beter uit zichzelf al kunnen vertrekken; niet wachten tot ze het land uitgeschopt zullen worden, zoals 60 jaar geleden in Indonesië gebeurde.

agatha 5 april 2010 19:13

En die deden dat ook alleen onder druk van de Amerikanen, blijkbaar zijn we net kauwgum niet weg te krijgen. De Engelsen kunnen re trouwens ook wat van, vechten dolgraag om kale rotsen in andermans gebied en de Fransen winnen met nog steeds de meeste kolonien.

Tato 5 april 2010 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247599)
Weer een totaal fout gebruik van de term kleurlingen. Voor mij geeft het aan dat je dus niet veel actueel inzicht hebt in de situatie, maar je laat leiden door sentimenten gebaseerd op vooroordelen en heel oude kennis.

Zo is het maar net.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 247602)
Ik persoonlijk vind halfbloedjes de leukste en mooiste mensen ter wereld:D:P

Wat grappig, eerst oreren over "rascisme" (en dan dus niet weten dat de term "racisme" is) en hoe fout dat wel niet is en even later zelf een waardeoordeel dat puur gebaseerd is op raciale gronden deponeren.

Hanna 5 april 2010 19:23

Enkele blanken op strategisch belangrijke punten, kan ik me voorstellen, maar waarom ze hele landen mogen blijven bezetten, is mij een raadsel.
Fransen zijn trouwens geen kaaskoppen en in het algemeen erg tolerant, dat scheelt wellicht.

Mijn familie in 1820 al vertrokken uit Zuid Afrika.

Tato 5 april 2010 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247623)
Enkele blanken op strategisch belangrijke punten, kan ik me voorstellen, maar waarom ze hele landen mogen blijven bezetten, is mij een raadsel.
Fransen zijn trouwens geen kaaskoppen en in het algemeen erg tolerant, dat scheelt wellicht.

Mijn familie in 1820 al vertrokken uit Zuid Afrika.

Ik ben het met je eens dat het wenselijk zou zijn als de blanken van daar gewoon terugkomen naar Europa. Maar vanuit jullie standpunten vind ik het maar raar. Jullie zijn toch tegen racisme, dus waarom zouden de blanken dan weg moeten. Omdat ze blank zijn? Lijkt me een puur racistisch standpunt.

Hanna 5 april 2010 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 247624)
Ik ben het met je eens dat het wenselijk zou zijn als de blanken van daar gewoon terugkomen naar Europa. Maar vanuit jullie standpunten vind ik het maar raar. Jullie zijn toch tegen racisme, dus waarom zouden de blanken dan weg moeten. Omdat ze blank zijn? Lijkt me een puur racistisch standpunt.

Nee, niet omdat ze blank zijn, maar omdat de meesten er een mentaliteit op na houden die niet deugt, in het algemeen zeer vergelijkbaar met de mentaliteit van de Hollanders in Indonesië.

Tato 5 april 2010 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247632)
Nee, niet omdat ze blank zijn, maar omdat de meesten er een mentaliteit op na houden die niet deugt, in het algemeen zeer vergelijkbaar met de mentaliteit van de Hollanders in Indonesië.

En hoe weet je dat ze een mentaliteit hebben die niet deugt?

Is het niet generaliserend? Ik bedoel als ik zeg dat Negers in Nederland een mentaliteit hebben die niet deugt staat heel Nederland op de achterste poten van verontwaardiging...

agatha 5 april 2010 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 247622)
Wat grappig, eerst oreren over "rascisme" (en dan dus niet weten dat de term "racisme" is) en hoe fout dat wel niet is en even later zelf een waardeoordeel dat puur gebaseerd is op raciale gronden deponeren.

En dat ging er in één moeite doorheen:P:D

Ambo 5 april 2010 20:35

Jongens, blijven we een beetje on topic hier, anders ga ik er een paar afschieten...

agatha 5 april 2010 20:54

Laten we dan maar wachten tot er weer iemand dood gaat;)

Hanna 5 april 2010 20:56

Ja maar, ik kan geen nieuwe dooien vinden...

Zou Limbo jouw nieuwe avatar wel mooi vinden? :D

Sorry voor wat ik zei over jouw vorige avatar; ik had mijn bril niet op. :)

agatha 5 april 2010 21:03

Dat geeft niets. Wel eens aan een hond gedacht?:D

Ambo 5 april 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247643)
Zou Limbo jouw nieuwe avatar wel mooi vinden? :D

Positief over iets van mij zijn? Dat krijgt die zijn bek niet uit... :confused:

Hanna 5 april 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 247644)
Dat geeft niets. Wel eens aan een hond gedacht?:D

Een naakthond? Of snap ik nu weer iets verkeerd? :o

AnthonieH 5 april 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 247601)
Dat is jouw mening Antonie, blijkbaar vindt jij ook dat de VOC mentaliteit terug moet. Een land binnenvallen, je eigen bevolking daat installeren en de autochtone bevolking en grond uitbuiten en vinden ook na jaren dat dat je recht als blanke bent. Helaas voor jou ben ik ook in Zuid Afrika geweest en heb er vrienden wonen dus ik ben wel degelijk op de hoogte en al vindt je mijn gedachtengang gedateerd dan is dat meer dan alleen maar roepen dat ie gedateerd is.

Ik stoor met gewoon aan het gemak waarmee over grote groepen mensen geoordeeld wordt. Wat dat betreft zie ik weinig verschil met mensen als die Terreblanche. Die had zijn oordeel over hele bevolkingsgroepen ook heel helder.

Ik vind ook je beschrijving van het 'kolonisatieproces' nogal vreselijk erg ongelofelijk kort door de bocht. Ook dat stoort me. Je hebt er misschien vrienden, maar je kennis van de ontstaansgeschiedenis van het land is vrijwel onbestaand.

Zo maak je ook in het bovenstaande (vermoed ik) weer een fout met autochtone bevolking. Kun je me vertellen welke volkeren het gebied bevolkten toen de VOC zich in die regio vestigde en hoeveel procent van de bevolking die nu nog uitmaken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.