Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Appleyard M 18 december 2007 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaamse reus (Bericht 147696)
Onlangs ontdekte ik het bestaan van : www.miraclemineral.org
Wonderbaarlijke resultaten worden hiermee geboekt.
Ook las ik over een genezing van hardnekkige dandruft (haarroos, dacht ik).
Maar ik ga nog verder op zoek naar andere resultaten ivm de huid in't algemeen.

hier meer :

http://www.nulpuntenergie.net/gezondheid/MMS.htm

http://nl.youtube.com/watch?v=oeZsY7iMiqc

Dit is zeker interessant. Na wat speurwerk op internet lijkt het wel of dit écht een wondermiddel is ook al klinkt het woord wondermiddel beetje zweverig. Ik heb een mailtje gestuurd naar die site met de vraag of het ook exceem en seborroisch exceem ten goede zou kunnen komen. Ik weet niet of ik het zelf zou gebruiken, ben nogal terughoudend met dit soort middeltjes, maar ik ga het zeker onthouden! I'll keep you posted.

DaNnY_24 8 januari 2008 14:28

Nou, ik heb nu dus 4 weken de voorgeschreven middelen (nizoral hoofdgel en creme) gebruikt en alle klachten zijn verdwenen (hoofdroos en bij me snor rode schilfferende vlekken).

Alleen kben naar de kapper geweest en heb alles lekker kort laten knippen, zie ik tot mijn verbassing dat ik inhammen heb :( (was me nooit opgevallen omdat me haar lang was). Komen deze inhammen door het gebruik van nizoral????? Ik doe aan powerliften en bodybuilding + thaiboxen waardoor me testosteron erg hoog is zou het daarmee te maken hebben???

IK WIL NIET KAAL WORDEN!!!!!!!!!!!!!

valencia. 8 januari 2008 16:08

Alle mannen hebben toch een beetje inhammen? door je korte coupe valt het nu gewoon meer op. dus laat je haar in het vervolg lang.

dat het door ketoconazol komt lijkt me sterk

bij seb. eczeem zouden de haren ook weer terug moeten groeien als je door de schilfering ook erge haaruitval had.

ik heb zelf geen seb. eczeem maar ben wel allergisch voor parfum. dus voor iedereen waarbij de ketaconazol niet werkt maar wel klachten met stekende jeuk, haaruitval en lichte schilfering blijven houden; kijk dus ook eens naar je shampoo en conditioner!
een dermatoloog of huisarts ziet niet het verschil tussen seb. eczeem en allergisch contact eczeem..

lanny 9 januari 2008 00:58

exceem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 150326)
Dit is zeker interessant. Na wat speurwerk op internet lijkt het wel of dit écht een wondermiddel is ook al klinkt het woord wondermiddel beetje zweverig. Ik heb een mailtje gestuurd naar die site met de vraag of het ook exceem en seborroisch exceem ten goede zou kunnen komen. Ik weet niet of ik het zelf zou gebruiken, ben nogal terughoudend met dit soort middeltjes, maar ik ga het zeker onthouden! I'll keep you posted.

Is exceem een soort schimmel?

chris27 31 januari 2008 23:07

Het topic is weliswaar niet heel actief meer, maar ik wil toch mijn ervaringen nog even delen...

In 2005 had ik ongelooflijke vette korsten in mijn haar. De kapper had het al over mogelijke stress (dat zou best eens kunnen kloppen) en dat ik het in de olie moest zetten om los te weken. Even speuren op internet leerde mij dit forum kennen en één van de opties die hier genoemd werd, was Guhl Rozemarijn shampoo. Geprobeerd en tadaaaa!!! Weg korsten. Ik helemaal :D. Ben jullie eeuwig dankbaar!!

Begin 2006 ging ik naar de huisarts om mijn zogenaamde "droge huid" te laten onderzoeken. Vooral achter de oren, boven de ogen en onder wenkbrauwen. Ik smeerde het normaliter altijd 's ochtends dicht met Sanex balsam en dat ging over het algemeen goed. Alleen wil je ook wel eens daar van af. Dus meldde de huisarts "Seborroïsch eczeem" en ik kreeg Ketoconazol en hydrocortison zalf mee. Van de Ketoconazol werd de schilfering alleen maar erger, van de hydrocortison kreeg ik allemaal blaasjes en vandaaruit kleine onstekinkjes, en rode vlekken over het hele gezicht, vooral naast de neus en boven de ogen. Dus daar meteen mee opgehouden, alleen stopten de klachten niet, het bleef rood. Was ik er maar nooit mee begonnen, dacht ik toen. Zucht...

Weer naar dit forum. Hier las ik: na het haar wassen met Guhl eens flink schrobben met het schuim over het gezicht. Meteen na het douchen in de spiegel kijken en huh?? Rode vlekken weg? Nou ja, weg, je kon in ieder geval zien dat de huid een stuk rustiger was geworden. Tijdelijk dan, want na een poosje kalmeren, schilferde de huid weer alsof het een lieve lust was! Intussen ook een (hier op het forum genoemd) blauw blik nivea crème gehaald en daarmee daarna ingesmeerd. Het komt over als een vrij heftige "behandeling", de huid trekt (Voor het aanbrengen van de crème) flink. Na het aanbrengen van de Nivea is het eerst nog flink rood, maar kalmeert vrij vlot. Dus heb ik nu weer de Ketoconazol gepakt en voordat ik op bed ga, spoel ik de huid goed schoon (lijkt mij belangrijk) met water, smeer de boel in met Ketoconazol en meteen daarna met de Nivea crème. Hier ben ik pas net mee begonnen, dus ik kan niet echt zeggen of het echt wat oplevert. Extreem schilferen doet het nu niet en het voelt iets rustiger aan.

Omdat ik een "denkend" beroep heb, zit ik vaak met m'n handen aan mijn hoofd te wrijven. Schilfertjes er af wrijven voelt op zich wel goed, maar hier wordt het niet beter van!!!!!! Ook als ik zit te stressen, krijg ik wel eens opmerkingen: "wat heb je een rood hoofd"! Ook heb ik het idee (niet lachen) dat wanneer ik lang met een beker dampende koffie rond mijn neus hang, dat die hete koffielucht ook niet goed is. Het zou tenminste verklaren waarom de vlekken rond mijn neus het meest hardnekkig zijn.

Dus wat doe ik:
- Van de hydrocortison afblijven
- bij erge rode vlekken, huid wassen met schuim van Guhl Rozemarijn shampoo en meteen insmeren met nivea
- 3x daags ('s ochtends, na werktijd en voor naar bed gaan) huid schoon spoelen met alleen schoon water, zo koud mogelijk. Voordat je waar dan ook mee gaat smeren, sowieso eerst goed spoelen, anders smeer je verontreinigingen in je huid met alle gevolgen van dien.
- 's avonds behandeling met Ketoconazol en meteen Nivea erachteraan
- 's ochtends insmeren met Nivea
- proberen van de huid af te blijven!
- proberen stress situtaties te mijden, maar dat is makkelijker gezegd...
- koffie in één keer achterover smijten :D

Het is op deze manier redelijk acceptabel. De ene keer is het beter dan de andere keer. Maar ik denk er wel over ook eens naar de homeopaat te gaan ofzo. De huisarts zei nl. glashard dat ik "er maar een weg in moest zien te vinden" :puke:

Wie herkent zich in mijn constateringen en ziet nog een mogelijke verbetering in mijn "behandelprogramma"? Wie heeft ervaring met de homeopaat?

theo sluis 1 februari 2008 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 154373)
nog een mogelijke verbetering in mijn "behandelprogramma"?

Behandelingen van seborroïsch eczeem:

Rond de neus is een voorkeursplaats voor seb. eczeem. Dus de koffiedamp speelt waarschijnlijk geen rol.

Onderzoek grondig waar je stress vandaan komt en wat je in je leven zonodig kunt veranderen. Stress is ook slecht voor de rest van je lichaam! Teveel werkuren bijv? Wissel denkarbeid eventueel één dag per week af met een meer lichamelijk baantje.

Haar wassen met groene zeep, oftewel 'zachte zeep'. Dat is een ouderwets zeepproduct, te koop bij supermarkten.

Experimenteer met veel meer verschillende producten tegen seb. eczeem.

Gezicht kun je deppen met tea tree oil. Bij Kruidvat 10 ml, 2 euro, zuinig in gebruik. Zoek op internet de waarschuwingen over dit middel.

Gezicht kun je deppen met appelazijn. Is ook goedkoop.

Gezicht kun je deppen met eenvoudige zonnebloemolie.

Vraag verwjzing naar een dermatoloog. Huisarts zou dat moeten geven bij chronische huidklachten. Mogelijk kan het ook zonder verwijzing, of kun je verwijzing krijgen van een andere huisarts.

Er zijn veel andere alternatieve geneeswijzen dan alleen homeopaat.

Succes.

Appleyard M 1 februari 2008 11:09

Beste Chris,

Ik herken veel van je klachten zoals roodheid en schilfering. Ik raad je ten eerste aan door te blijven gaan met Gulh Rozemarijn shampoo, na jaren allerlei verschillende shampoos geprobeerd te hebben bevalt mij Guhl nog steeds het beste.

Over dat 3x per dag spoelen: je gezicht spoelen droogt je huid - weliswaar niet erg, maar toch - uit, wat kan leiden tot meer roodheid en schilfering. Ik weet dus niet of dit heel goed is voor je huid.

Ook moet je oppassen met Ketaconazol: ook al is het een relatief onschuldig middel, als je het langdurig gebruikt kan je huid onomkeerbaar verdunnen en gevoeliger worden. Daarbij krijg je met hormonale behandelingen als je er mee stopt vaak je exzeem terug in ergere mate. Ik gebruik al jaren (heb deze aandoening zo'n 9 jaar nu) geen hormonale behandelingen meer omdat ze altijd maar tijdelijk werken.

Over de koffie: ik zou kunnen bedenken dat de dampen je huid vochtig maken wat irriterend is voor je exzeem maar dit is heel persoonsafhankelijk denk ik.

Er zijn een aantal dingen die ik je verder kan aanraden: doe veel research op internet naar de aandoening. Zoals theo al zei, er zijn veel alternatieve middeltjes op internet te vinden die betere resultaten boeken dan hormonale zalven. Het is alleen ontzettend persoonsgebonden, je moet dus echt een beetje gaan experimenteren. Hier een paar tips die voor mij hebben gewerkt:

1) MSM capsules (te koop bij De Tuinen). 1500 tot 3000mg per dag. Heeft bij mij geholpen tegen roodheid en ruwe huid. Het is totaal ongevaarlijk omdat je een overschot in de wc achterlaat :)

2) Nivea Sensitive Balance Dagcreme: een betere optie dan het blauwe blik omdat het hypoallergeen is en beter intrekt.

3) Gezicht schoonmaken met een hele milde lotion. Ook hier geldt weer: experimenteren.

En probeer stress altijd te vermijden, hier komt helemaal niets goeds van. Enjoy the good life!

Succes

theo sluis 1 februari 2008 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 154409)
Beste Chris,
Ik raad je ten eerste aan door te blijven gaan met Gulh Rozemarijn shampoo, na jaren allerlei verschillende shampoos geprobeerd te hebben bevalt mij Guhl nog steeds het beste.

Verschillende mensen kunnen heel verschillend reageren op een bepaald middel, zoals je zelf ook schreef.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 154409)
Ook moet je oppassen met Ketaconazol: ook al is het een relatief onschuldig middel, als je het langdurig gebruikt kan je huid onomkeerbaar verdunnen en gevoeliger worden.

Heb je hier een weblink over? Ketoconazol is een schimmeldodend middel, geen corticosteroïd. Ben je misschien in de war met hydrocortison?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 154409)
1) MSM capsules (te koop bij De Tuinen). 1500 tot 3000mg per dag. Heeft bij mij geholpen tegen roodheid en ruwe huid.

Is het niet efficiënter om dagelijks een pil te nemen waar alle benodigde vitaminen en mineralen inzitten?

chris27 1 februari 2008 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 154409)
Beste Chris,


1) MSM capsules (te koop bij De Tuinen). 1500 tot 3000mg per dag. Heeft bij mij geholpen tegen roodheid en ruwe huid. Het is totaal ongevaarlijk omdat je een overschot in de wc achterlaat :)

2) Nivea Sensitive Balance Dagcreme: een betere optie dan het blauwe blik omdat het hypoallergeen is en beter intrekt.
Succes

Morgen meteen naar de winkel! Als het ongevaarlijk is, kan het ook geen kwaad te proberen denk ik maar zo. In ieder geval bedankt voor de suggesties!!!

Ik had ook het idee trouwens, dat Ketoconazol ongevaarlijk is. Hydrocortison raak ik nooit meer aan!

Appleyard M 1 februari 2008 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 154452)
Verschillende mensen kunnen heel verschillend reageren op een bepaald middel, zoals je zelf ook schreef.

Yeah stimm wie ein büs (lol)... maar dat doet verder geen afbreuk aan het feit dat het bij mij werkt en bij hem ook zoals hij zegt en het mij daarom niet onlogisch lijkt het hem aan te raden verder te gebruiken. Je hoort mij niet zeggen dat het bij iedereen werkt. Snap niet helemaal waarom je me daarop aanspreekt als je zegt: 'zoals je zelf ook schreef', maar laten we geen mieren neuken, beetje onbelangrijk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 154452)
Heb je hier een weblink over? Ketoconazol is een schimmeldodend middel, geen corticosteroïd. Ben je misschien in de war met hydrocortison?

Je hebt inderdaad gelijk :cool: Ik heb het nog ff opgezocht en ik was inderdaad in de war met hydrocortison. Ik heb zelf hier ook nog ketaconazol liggen (ongebruikt though) en het is hydrocortison waar ik al jaren mee ben gestopt. My bad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 154452)
Is het niet efficiënter om dagelijks een pil te nemen waar alle benodigde vitaminen en mineralen inzitten?

Zou best kunnen. Ik zeg alleen dat bij mij MSM capsules hebben gewerkt tegen roodheid en een ruwe huid en ik kan daar aan toevoegen dat vitaminenpillen (waar vaak MSM niet bij zit) dat niet hebben gedaan. Bovendien, vitaminen en mineralen zijn makkelijker uit dagelijkse producten te halen dan MSM volgens mij.

Het zijn maar simpele tips die ik geef om te PROBEREN omdat ze bij mij hebben geholpen. Ik pretendeer niet wetenschappelijk onderbouwd te zijn; het zijn gewoon mijn ervaringen waarmee ik iemand probeer te helpen. Ik zeg niet dat dit altijd, overal en bij iedereen werkt. Zoals ik ook al zei, zelf research doen en experimenteren is belangrijk. Ik heb geen zin om bij alles wat ik zeg weblinks en wetenschappelijke onderzoeken te posten omdat je bij dit soort aandoeningen gewoon moet ondervinden hoe het werkt. En ik heb er geen zin an om dat op te zoeken:D

chris27 1 februari 2008 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 154494)
(...) bij mij MSM capsules hebben gewerkt tegen roodheid en een ruwe huid en ik kan daar aan toevoegen dat vitaminenpillen (waar vaak MSM niet bij zit) dat niet hebben gedaan. Bovendien, vitaminen en mineralen zijn makkelijker uit dagelijkse producten te halen dan MSM volgens mij.

Aangezien er bij mij in de buurt geen "de Tuinen" zit, ben ik even op internet gaan struinen naar MSM capsules in online shops. Voor zover ik kan zien staat MSM voor Methyl Sulfonyl Methaan, maar wordt toegepast voor gewrichtspijnen etc. Is MSM een uniform product of zijn er verschillende varianten? Weet je dat toevallig?

Ben erg blij met je suggesties, het geeft de burger weer wat moed, laten we maar zeggen. Je weet vast zelf ook hoe het je dagelijks leven kan beïnvloeden.

En ik blijf Guhl inderdaad gebruiken. Koop af en toe tijdens acties flink in :D

Appleyard M 2 februari 2008 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 154506)
Voor zover ik kan zien staat MSM voor Methyl Sulfonyl Methaan, maar wordt toegepast voor gewrichtspijnen etc. Is MSM een uniform product of zijn er verschillende varianten? Weet je dat toevallig?

Klopt van die gewrichtspijnen. Dat is de bekende werking waar het ook voor wordt aangeboden maar op fora hebben veel mensen aangegeven er ook baat bij te hebben met huid- en haarproblemen (ik ook dus). Je hebt wel verschillende varianten van MSM van de verschillende bedrijven (ik gebruik het huismerk De Tuinen) maar de verschillen in werking daarvan weet ik niet. Even tussendoor, ik ben altijd wel een voorstander van zo min mogelijk kunstmatige voedingsstoffen en heb daarom pillen met alleen MSM en geen andere mineralen of stoffen. Maar dat is je eigen keuze.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 154506)
Ben erg blij met je suggesties, het geeft de burger weer wat moed, laten we maar zeggen. Je weet vast zelf ook hoe het je dagelijks leven kan beïnvloeden.

Ik weet zeker dat het je dagelijks leven kan beïnvloeden :) Ik ben nu 19 en heb het al sinds het eind van de basisschool dus ik heb wel ervaring met de negatieve gevoelens:cool:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris27 (Bericht 154506)
En ik blijf Guhl inderdaad gebruiken. Koop af en toe tijdens acties flink in :D

Wat een Nederlander ben je ook :P HAMSTEEREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.

chris27 3 februari 2008 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 154534)
Wat een Nederlander ben je ook :P HAMSTEEREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.

Ik zag in de folder van De Tuinen dat MSM 750 mg voor de helft van 't geld is tot 19 februari! :D.

Wat ik me nog afvroeg: wat is bij jou het verschil in wel en niet gebruiken? Ben je nu helemaal verlost van roodheid/schilferigheid/blaasjes? Hoeveel gebruik je daarbij per dag?

Hanna 3 februari 2008 14:22

Kruidvat had het vroeger ook in het assortiment, later gooiden ze alles in de opruiming. Misschien hebben ze 't nu weer, maar dan met een nieuw etiketje ofzo; dergelijke dingen gebeuren wel vaker.

Appleyard M 4 februari 2008 00:17

Ik slik 1500 mg (2x 750 van de Tuinen) per dag en na een week of 2, 3 merkte ik dat mijn huid minder snel rood werd en minder heftig. Ook voelde de huid zachter aan. Het heeft in geen opzicht voor totale verlichting gezorgd: minder roodheid, minder ruwe huid (en daarmee iets minder schilferig) waren de enige positieve effecten maar deze effecten vond ik al moeilijk te bereiken met een eenvoudig voedingssupplement. In combinatie met een andere producten en vooral omdat het veilig in gebruik is (volgens de verpakking van de Tuinen kun je 1 tot 4 pillen per dag veilig nemen; twee keer zo veel als ik nu slik) ervaar ik het als positief.

Ik wil er wel even aan toevoegen dat de werking op je huid allerminst bewezen is en bijna alle informatie in relatie tot die mogelijke werking op de huid is volgens mij gebaseerd op eigen ervaring van mensen, niet op wetenschappelijk onderzoek.

vlaamse reus 20 februari 2008 22:20

Ghul shampoo was bij mij een ramp : meer jeuk, niks verbetering.
Gebruikte 1 keer Selsun en het was zo goed als weg. (de roos bedoel ik).
Slik nu ook geruime tijd Grote Klis-tabletten die ik bestel via de apotheek, na 1 potje, kwam er stilaan verbetering. Ben nu de hele winter zo goed als vrij van seb exzeem.
Enkel pijn-koortswerende middelen (Ibuprofen bvb) geven opflakkering.
Regelmatig huid 's avonds onderhouden met Locobas repaircrème.

Heb ook Hennep-olie ontdekt : http://www.phoenixtears.ca/

Ik heb nog niet alles gelezen en het zou me verbazen of het in de benelux verkrijgbaar is, maar het geneest uitwendig ook huidkanker, waarom niet seb. exzeem???
Ben nog verder op zoek naar meer gegevens....
Wie meer weet, mag natuurlijk al posten..

valencia. 21 februari 2008 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lanny (Bericht 152224)
Is exceem een soort schimmel?

seb. eczeem (roos) wordt veroorzaakt door een schimmel.

eigenlijk hadden ze het beter seb. roos kunnen noemen want ik vind eczeem vrij verwarrend.

er zijn namelijk nog een heleboel andere soorten eczeem. Zo kunnen bepaalde stoffen ook eczeem veroorzaken > irritatief (overgevoelig) of allergisch contact eczeem.

Appleyard M 21 februari 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencia. (Bericht 156902)
seb. eczeem (roos) wordt veroorzaakt door een schimmel.

eigenlijk hadden ze het beter seb. roos kunnen noemen want ik vind eczeem vrij verwarrend.

er zijn namelijk nog een heleboel andere soorten eczeem. Zo kunnen bepaalde stoffen ook eczeem veroorzaken > irritatief (overgevoelig) of allergisch contact eczeem.

SE is volgens mij inderdaad een beetje een buitenbeentje als het gaat om soorten exceem. Het probleem is dat nog niet bewezen is wat nou precies SE veroorzaakt. De verklaring die ik het meeste hoor en lees is dat het een allergische reactie van het immuunsysteem is (dat dan door genetische afkomst of predisposition - ben ff het Nederlandse woord kwijt - anders is dan bij mensen zonder SE) op de aanwezigheid van de schimmel Malassezia furfur.

Maar er speelt van alles mee; dieet, omgeving en klimaat spelen ook allemaal mee. Bovendien is ook nog eens geen enkele huid hetzelfde, waardoor sommige producten bij de een goede resultaten boeken en bij de ander juist voor verergering zorgen.

theo sluis 21 februari 2008 15:14

Waar is teatree oil goedkoop?
 
Teatree oil of theeboomolie kan goed helpen tegen seborroïsch eczeem. Waar kun je teatreeoil goedkoop krijgen, van welk merk en hoeveel procent teatree-olie zit er dan in?

kevin 21 februari 2008 15:16

Bij een of andere drogisterij, Etos, Kruidvat etc. De Tuinen zal het zeker weten wel hebben.

theo sluis 21 februari 2008 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevin (Bericht 156949)
Bij een of andere drogisterij, Etos, Kruidvat etc. De Tuinen zal het zeker weten wel hebben.

Bedankt, weet je ook iets over prijzen in verhouding tot de inhoud?

Kruidvat verkoopt flesjes van 10 ml voor 2 euro. Maar er staat niet op hoe geconcentreerd het is. En dat staat ook niet op andere producen van het merk Kruidvat, waar teatree oil in zit.

kevin 21 februari 2008 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 156960)
Bedankt, weet je ook iets over prijzen in verhouding tot de inhoud?

Kruidvat verkoopt flesjes van 10 ml voor 2 euro. Maar er staat niet op hoe geconcentreerd het is. En dat staat ook niet op andere producen van het merk Kruidvat, waar teatree oil in zit.

Geen idee. Misschien dat ze dat daar weten. Ik weet wel dat Tee Tree erg sterk is, dus veel is er niet van nodig.

valencia. 21 februari 2008 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 156929)
SE is volgens mij inderdaad een beetje een buitenbeentje als het gaat om soorten exceem. Het probleem is dat nog niet bewezen is wat nou precies SE veroorzaakt. De verklaring die ik het meeste hoor en lees is dat het een allergische reactie van het immuunsysteem is (dat dan door genetische afkomst of predisposition - ben ff het Nederlandse woord kwijt - anders is dan bij mensen zonder SE) op de aanwezigheid van de schimmel Malassezia furfur.

Maar er speelt van alles mee; dieet, omgeving en klimaat spelen ook allemaal mee. Bovendien is ook nog eens geen enkele huid hetzelfde, waardoor sommige producten bij de een goede resultaten boeken en bij de ander juist voor verergering zorgen.

Ik denk dat daarom veel mensen er last van blijven houden....

Alleen de mensen met seb. eczeem (roos) zullen baat hebben bij een anti schimmel middel.

De overige personen hebben een andere vorm van eczeem en zullen zeep, geurstoffen en bepaalde voedingsmiddelen moeten ontwijken.

Het probleem is alleen dat veel mensen daar niet toe bereid zijn.

Huisartsen en dermatologen snappen er in ieder geval niets van.

Jasmijntje 23 februari 2008 21:02

Hallo,

IK ben nieuw hier, kwam per toeval op deze site, maar ja wat heet toeval.
Sinds ongeveer een jaar ben ik overgestapt op volledig 100% natuurlijke verzorgingsproducten en dus ook shampoos. Ik kan echt zeggen dat het me goed doet, in de wetenschap dat je zo min mogelijk rotzooi op je lichaam smeert. Want het is nogal wat wat ik hier allemaal lees over seborroisch eczeem etc... Volgens mij komt het allemaal van die rommel die ze er steeds meer in lijken te stoppen.:( Wat betreft die roos e.d...... is er een goeie natuurlijke shampoo 100% BDIH keurmerk (zeg maar het eco keurmerk maar dan voor cosmetica) dat is antiroosshampoo van Harmonie, de Ambachtelijke (zie hun site) hierin zit o.a. Cade-olie (juniperus oxicedrus) etherische olie uit teer van jeneverbes en cassia olie, dit is een natuurlijk antibacterieel middel, een soort plantaardig teer wat goed is tegen roos, seborroe etc..... lees het maar eens na. Shampoo van Hauschka is ook goed, maar deze heeft geen specif. antiroosshampoo, welliswaar wel een hoofdlotion, dit heet Neem-haarlotion, hierin zit berk, kliswortel etc. en zonder conserveermiddelen.
Dit is ook heel verkwikkend voor een jeukerige hoofdhuid met allerlei 'kwalen'. Wat ik hier ook las is appelciderazijn, dit is idd goed voor de huid, bevat veel kalium. Inwendig is appelcider heilzaam maar ook voor de huid. Azijn is zowiezo antibacterieel, het is voor heel veel dingen toepasbaar.

Verder zou ik echt die hormonen middeltjes niet aanraden, het middel is vaak erger dan de kwaal en lokt wellicht nog meer meer allergische reacties uit. Daarbij lijkt me te vaak haarwassen heel slecht, dwz iedere dag is niet goed, en daarbij, hoe vaker je je haar wast hoe sneller het vet wordt. De natuurlijke zuurgraad wordt zo verstoord en zorgt ook weer voor allergieen e.d. Ik hoop dat ik hierbij mag bijdragen aan goeie tips, zoals er idd al vele op deze site zijn gegeven. En last but not least, kijk ook eens bij: "Ik eis een lichaam zonder gif".

carmenlita 26 februari 2008 12:18

Hoi

Die van het kruidvat is inderdaad goedkoop.Ik heb deze geprobeerd.
Helaas kun je die niet vergelijken met de olie van de tuinen.
Deze is veel geconcentreerder en werkt beter.
Prijsverschil is wel groot.Ongeveer 2 euro en 11 euro

keltos 26 februari 2008 19:04

ebay:D

Strider 28 februari 2008 16:05

Zijn er hier mensen die ook regelmatig last hebben van gevoelige plekjes op hun hoofd. En dan meer het gevoel of dat het een blauwe plek is?

Joellie 29 februari 2008 17:19

seborroisch eczeem nieuwsgierig
 
Beste mensen.... Tom Dawson is op de goede weg.
Wie meer wilt weten over de inhoud werking seborroisch eczeem zie hieronder
http://images.google.nl/imgres?imgur...NL239%26sa%3DN


en

http://images.google.nl/imgres?imgur...NL239%26sa%3DN

en
http://www.pgbeautyscience.com/breakthroughs-xiv.html


Ik ben erg benieuwd naar voeding relatie darmen. zelf denk ik mogelijk lekkende darm (dikke darm)
(ik weet dat er een relatie is, maar wat zou het mogelijk kunnen zijn)

één van de vetten van je talgvet is de voeding voor M. Globosa
Is het talgvet anders van samenstelling dan bij normale mensen?

Doorboort het oliezuur wat het gist M.Globosa produceert alleen onze huid waardoor de onze huid gaat schilferen? Of als je dit oliezuur zou aanbrengen op een gezonde huid, wat zou er dan gebeuren?

Wat is de meest minst gunstige factor in temperatuur en luchtvochtigheid van M.Globosa. zodat het traag groeit.?

dat zijn vragen die me nog bezighouden. Graag een antwoord als iemand het weet.

geelblauw 3 maart 2008 22:29

Zo te lezen heb jij je al goed in het onderwerp verdiept, maar voor mij is het niet erg duidelijk wat je bedoeld.
Bijvoobeeld:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 157853)
Ik ben erg benieuwd naar voeding relatie darmen. zelf denk ik mogelijk lekkende darm (dikke darm)
(ik weet dat er een relatie is, maar wat zou het mogelijk kunnen zijn)

Wat bedoel je eigenlijk? Dat mensen met sebboroisch eczeem mogelijk een lekkende (dikke) darm hebben ofzo?

Ik ben heel benieuwd wat je bedoeld, want het klinkt wel interessant!

Joellie 4 maart 2008 10:31

seborroisch eczeem
 
Hoi Geelblauw,:rolleyes:

ja, maar het zijn vermoedens... Ik ben mensen tegengekomen die eraf zijn gekomen met een anti candida dieet. en vervolgens het nemen van de juiste probiotica. Bij een hevige candida infectie kan je darmwand gaan lekken.
Op zijn engels Leaky Gut syndrom.

Volgens mij heb je dan ook continue meer trek in snoep en zoetigheid. dit had ik zeker wel. Er is ook candida bij mij geconstateerd. terwijl dit nu wel weg is. kan ik nog wel een lekkende darm hebben. Ook vermoed ik dit omdat ik een tijdje onder behandeling stond van een chinese arts die mij Radix Polygoni Multiflori 100%.tabletten ( je moet alleen die 100procent hebben want anders werkt het niet) gaf. dit is varkensgras maar denk wel de vruchten ervan. Tijdens dit gebruik ben je 100 procent oke. Dit smeert o.a. ook de darmen maar geeft ook bescherming aan je lever.

Veel symptonen van mensen met SD zijn.
- prikkel jeuk in neus - verstopt - slijmvlies ontsteking
- soms niezen
- bij ernstige SE depressie (tijdelijk)
- etc. diarree?? Zelf niet.
- lichte reumatische klachten
- vermoeidheid

mogelijke oorzaken moeheid..
Infecties
Metabole stoornissen ( kan veel oorzaken hebben)
Hematologische en oncologische aandoeningen
Nuromusculaire aandoeningen

Het kan ook aan andere zaken liggen die ik ben tegengekomen op forums.
- Lever eitwit problemen
- galblaas ( gal )
- Kalium gevoeligheid - zit ook in hoge mate in bananen.
- etc

Eet maar eens Knoflook met spitkool en aardappelen (bevat ook veel kalium maar gaat eruit bij koken) met kip. je zult zien dat je bijna of geen SE zult hebben de volgende dag. Spitskool heeft een licht antibiotische werking. knoflook is anti bacterieel etc.

Of eet spagetti bolognaise en je bent aan de beurt. alcohol, suiker,
verzadigde vetzuren, rode paprika, tomaten, pepers, bananen. tofu, bonen. etc.

Maar om zeker te zijn van de lekkende darm wil ik een test gaan doen op een lekkende darm binnenkort.
Ik doe nu al vanaf juni een anticandida dieet. telkens als ik de probiotica neem wordt het erger. Dus vandaar dat ik het laat checken.

Ik ga ervan uit dat Propecia 8 jaar geleden de boosdoender bij mij is geweest. Het begon bij mij tijdens die periode in mijn gehoorgang. Propecia kan je darmflora net zoals veel andere medicijnen overhoop leggen. Het blijft echter wel een vermoeden. Want propecia kan ook andere verstoringen brengen in je lichaam. Overigens valt mij op dat er opvallend veel mensen die dutasteride / propecia hebben gebruikt last hebben van dit SE. Natuurlijk is dit wel het haarwebforum maar in verhouding tot andere forums komt dit wel goed aan de orde hier. Vermoedens zijn er ook omdat er een nauwe verbondenheid ligt in de werking van medicijnen voor Alopecia/kaalheid en SE.

Wat interessant is is om af te turven bij welke voeding SE optreedt en kijken wat de geneme deler is. Dit natuurlijk wel als er geen zon is en als het ook niet koud is met een normale luchtvochtigheid van rond de 55 procent. dus ook geen airconditionair..
Het zou leuk zijn als mensen de moeite nemen om hun voedingspatroon te plaatsen en te melden bij welke zaken ze geen of wel eczeem krijgen.

Ik vermoed dat zolang je niet weet wat de oorzaak is dat je het beste de ontstekingswaarden zolaag mogelijk houdt in het lichaam.. (dit heb ik ook van forums) dus een goede verhouding van omega 3 en 6 in het lichaam. Hier ben ik momenteel ook mee bezig om dit uit te zoeken. i.s.m een dieet

http://www.naturally-healed.com/2.html deze jongen heb ik ook contact mee gehad. heeft redelijk succes. maar kan meer rendement halen als hij de groene bonen eruithaalt. Maar dit geeft ook aan dat voeding een belangrijke relatie is.

kortom je moet starten waar je denkt waar het aan ligt. Ik denk dat het een leaky gut is. Maar mocht dat niet zo zijn dan blijf ik doorgaan met zoeken.

groeten! Hoe denk jij erover?

Joellie 20 maart 2008 12:44

seborroisch eczeem propecia
 
Onderstaand verhaal is nog niet volledig... Dus het kan verwarrend overkomen. Binnenkort hoop ik dit duidelijk weer te geven.

Ik krijg toch echt steeds meer vermoedens dat propecia (finasteride-proscar) de boosdoender is bij veel mensen. Hieronder overgenomen uit een onderzoek. Hieronder typ ik telkens wat eventuele bronnen en aanwijzingen.

zie bron http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h34606.pdf
FINASTERIDE 5 MG PCH
filmomhulde tabletten
MODULE I : ALGEMENE GEGEVENS Datum : 16 augustus 2007
1.3.1 : Productinformatie Bladzijde : 5

Huid- en onderhuidaandoeningen:
Vaak(>1/100, <1/10)
- Huiduitslag

Hieronder heb ik een citaat van de p450 enzymgroep. Delta desaturase enzym d6d is ook van deze groep. Daar ik in een ander artikel iets had gevonden
dat dit enzym ook het metabolisme doet/verzorgt voor de samenstelling van het het talgvet. Dit artikel zal ik ook plaatsen. 1 van de 3 vetten van het talgvet is de voeding voor het gist M. Globosa (zie bron Tom Dawson P&G) die weer verantwoordelijk is voor Seborroisch Eczeem. Nu geef ik een antwoord op een vraag die ik mezelf eerder stelde. Is het de samenstelling van het talgvet dat anders is bij anderen of is het de huidbarriere die anders is bij anderen waardoor we dit seborroisch eczeem hebben?? Vermoedelijk dus de samenstelling van het talgvet. Je zou dit kunnen checken om te kijken of het oliezuur wat de afscheiding is van M.Globosa ook bij gezonde mensen een ontstekingsreactie zou veroorzaken... Anders is het de huidbarriere en vervalt het in een cyclus >>> oliezuur doorboort stratum corneum (dit geeft prik/steek gevoel)>>> veroorzaakt snellere deling huidcellen >>> gevolgd door ontstekingsreactie >>> veroorzaakt ook meer talg (wat weer voeding is voor M. Globosa)

In het artikel van P&G blijkt het toch de huidbarriere te zijn die niet in orde is in plaats van de samenstelling van het talgvet.
als ik het goed lees. . zie tekst figure 3b
http://www.pgbeautyscience.com/the-t...treatment.html

Het cytochroom P450 enzymsysteem (CYP) is een verzameling van 57 verschillende enzymen. Van deze P450 enzymen zijn er 15 belangrijk bij de afbraakvan diverse llichaamsvreemde stoffen (waaronder verschillende medicijnen
Finasteride wordt voornamelijk gemetaboliseerd door de cytochroom-P450-3A4-enzymen in de lever. In vitro is gebleken dat stoffen die de cytochroom-P450-3A-enzymactiviteit remmen, waarschijnlijk de metabolisering van finasteride remmen.
Dutasteride / Avodart wordt voornamelijk gemetaboliseerd via het cytochroom-P450 3A4 en 3A5.

Androgenic (”male”) hormones such as testosterone have multiple effects in the body, including actions in the skin, hair follicles and prostate gland. Hair follicles and sebaceous (oil-producing) glands in the skin are particularly responsive to androgenic hormones.
Testosterone is the most potent of the androgenic hormones. Its actions on hair follicles, skin and prostate tissue is not direct however; These tissues are responsive to a form of testosterone called dihydrotestosterone (DHT); testosterone is converted to DHT by the enzyme 5-alpha-reductase. Finasteride acts by inhibiting the action of 5-alpha-reductase and thus inhibiting the conversion of testosterone into DHT.

Side effects finasteride
Side effects that usually do not require medical attention (report to your prescriber or health care professional if they continue or are bothersome):
•breast enlargement or tenderness
skin rash
•sexual difficulties (less sexual desire or ability to get an erection)



Hieronder staan twee seborroisch eczeem berichten van forums die succesvol reageren op Evening Primrose Oil . (volgens mij Teunisbloem olie)
Wel verwonderlijk omdat een teveel een ontstekingsreactie zou moeten veroorzaken.

I had serious seb dermatitis on my face and scalp until I realized that I was too high in omega 3 and low on omega 6. Took me a few years to figure it out and THEN I got the fatty acid profile blood test from Great Smokies which confirmed it. omega 3 and omega 6 compete for the same enzymes that will convert them to their active metabolites. These enzymes seem to prefer omega 3 and thus supplementation with only omega 3 could cause deficiency of omega 6 or GLA. There are also things which can inhibit enzyme conversion altogether, in which case GLA supplements would be called for.
My seb derm almost completely healed after four days of borage oil/primrose supplementation. BUT I have to avoid ALL (even tiny amounts) of omega 3 otherwise it doesnt work. This is the crazy part about my omega 3 allergy, one bite of something with omega 3 and my borage oil supplements turn into a source of inflammation-when I avoid O3 the borage/primrose oil acts as an anti-inflammatory. Perhaps there is a mineral deficiency at play here, virus's can block conversion also. hen again you probably already know all this =)

Testimonial: healing seborrheic dermatitis and eczema with Evening Primrose Oil

About 6 years ago I was diagnosed with seborrheic dermatitis on my face and eczema on my hands. The "dermy" said they were two totally different things. But I noticed when one would improve the other would and vise versa. That began my search for answers. I just knew it had something to do with nutrition. I FOUND answers...the same ones you found; it has to do with leaky gut syndrome and lack of essential fatty acids. It took me years of research...mostly on the internet... to find that out. I wish I had come across your web site or Edgar Cayce's information. I didn't find either as I was searching the internet for answers. But eventually, I got a clue that led me to the answers and have healed myself.
You say you haven't gotten total relief yet, therefore I want to share what my experience revealed to me in hopes it might be of help to you and others. I could see a direct relationship to taking Evening Primrose Oil...within 20-30 minutes the redness and stinging would be reduced. I knew I was on the right track and I took EPO (the one that seemed to have the most effect on me) along with some other fatty acids for over a year and got lots of improvement but did not totally get rid of the rough and peeling skin which flaked off continually. So I decided to start increasing my dose of EPO.
Over quite a few months...maybe another year...I gradually increased from 3 pills, twice a day to 12 pills morning and evening and 6 more at lunch. It took a while but eventually all signs of the red, burning, peeling, flaking skin went away. I maintained that dose for a while and then started experimenting with a gradual reduction. I thought perhaps I had depleted my supply of fatty acids by following such a strict no fat diet for several years. I thought perhaps there was a need to overload with EPO and then to seek to reduce the doseage to find the proper level for maintainence. This seemed to be the case. I reduced gradually down to 2 pills morning and evening and I can even skip a dose every now and then without ill effect. I noticed that your dosages were quite small compared to mine. You can do what you will with my information, but it took a great deal more than your dosage to get me well.
I felt compelled to share that with you in hopes it might be of use to you, after reading about your courageous struggle. Bear in mind, it took two years to get the result I was looking for, after I had previously done 2 years of research to find our what might help. It does not happen overnight. I'm sure you, of all people realize that. I've tried to share this information with several people and it seems to fall on deaf ears. I hope, after your similar experience you will be interested in my experience. I only share in hopes of helping anyone who is suffering. My case was not nearly as bad as yours. I cannot imagine the agony you endured. Bless you and I hope what I have said will be of use to you.
Incidentally, After being on the fatty acids for a while, My cholesterol results amazed my doctors; LDL 95, HDL 109 and Triglicerides 49. For a comparison, the normal reading for LDL, so I was told, should be under 200, for HDL, below 130 and triglicerides 200 or below. I credit my Abnormally good reading to the fatty acids, especially the EPO.

candykake
02-10-2006, 03:44 PM

I had horrible seberea(can't spell) on my scalp.Dr Weill recomended evening primrose oil.I didn't think there was any way that would work but it actually does. It took about 2 wks of taking 500 mg capsules 2x a day for it to totally go away.I couldnt believe it.Now i take 1 1000mg capsule a day and thats it.If i forget to take it for a few days it starts to come back so i guess it's something that I will always have to take. I dont have it on my face but it wouldn't surprize me if it would work for that.

Appleyard M 21 maart 2008 10:09

Ik ken het verhaal inderdaad over de balans tussen Omega 3 en Omega vetzuren. Ik heb zelf ook jaren visolie capsules geslikt zonder al teveel succes (toen ik ermee stopte gebeurde er niets, geen verbetering en ook geen verslechtering).

Echter, ik krijg het idee dat er in een supplement van Primrose Oil een veel hogere dosering zit en dat een hoge dosering, zoals één van je bronnen zegt, nodig is. Weet jij wat EPO is? Ik neem aan dat je bron niet de hormoon EPO bedoelt:D

Het is in ieder geval interessante informatie en ik ga maar eens kijken of ik aan die Primrose Oil/teunisbloemolie kan komen, al zijn mijn verwachtingen niet zo hooggespannen.

Babsje 21 maart 2008 12:25

Soms snap ik er niets meer van....

Het klinkt allemaal zo bekend...zo is het bij mij ook begonnen. Korsten op m'n hoofd, vettige korsten, als ik die wegkrabte kwam er een vettige substantie/vocht uit. Ook achter mijn oren, dit scheurde in en er ontstond een soort wondvocht (allemaal reukloos overigens)
Ik heb toendertijd ketaconazol shampoo gekregen en zelf ook nog rooscure en selsun gebruikt....ik weet dat de eerste niet werkte, de laatste twee branden heel erg.

Dit beeld is echter veranderd in rode vlekken op het hoofd, schilferend en droog, heel droog. Hoofdhuid droog en trekkerig. Er is echt geen sprake meer van dikke opgestapelde of vette natte schilfers...
Arts noemde psoriases maar ik geloof dat eigenlijk niet. Verder heb ik erge haaruitval, heel erge haaruitval, de 100 haren op een dag haal ik ruimschoots.

Tijdje locoid gebruikt, dat remde wel de jeuk en de schilfering van de plekken, maar er zit veel alcohol in en dat maakt mijn hoofdhuid weer zo droog, wat ook weer schilfering geeft. Daarnaast leek het ook weer haaruitval te triggeren, hoewel ik hier op het forum las, dat dat waarschijnlijk niet zo was.

Wel heb ik vaak eczeemverschijnselen op mijn voorhoofd (haarrand en iets lager) dat duid weer wel op seb-eczeem toch? Al is dit ook een heel droge eczeem. Ook 1 keer langs m'n neusvleugels gehad en in de rand van m'n oorschelp. Hydrocorison, en nu zelfs sterkte 2 (tri....nog wat?) helpt hier goed tegen.

Daarnaast nog regelmatig weer een heel ander soort eczeem in m'n nek, vuurode, sterk afgebakende vlekjes/plekken die 'zomaar' de kop opsteken (vaak in combinatie met stress) hoewel dit weer geen verband met mijn hoofdhuid lijkt te hebben.

Ik weet het dus niet meer, seb-eczeem, of toch contacteczeem (cosmetica) problemen zijn vreselijk veregerd na haren verven (nu 3 mnd terug) dat doe ik dus nooit meer.

4 april naar mauritskliniek in Utrecht, m'n huisarts weet het ook niet meer...

(en ik ook niet dus )

Joellie 21 maart 2008 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M (Bericht 160358)
Ik ken het verhaal inderdaad over de balans tussen Omega 3 en Omega vetzuren. Ik heb zelf ook jaren visolie capsules geslikt zonder al teveel succes (toen ik ermee stopte gebeurde er niets, geen verbetering en ook geen verslechtering).

Echter, ik krijg het idee dat er in een supplement van Primrose Oil een veel hogere dosering zit en dat een hoge dosering, zoals één van je bronnen zegt, nodig is. Weet jij wat EPO is? Ik neem aan dat je bron niet de hormoon EPO bedoelt:D

Het is in ieder geval interessante informatie en ik ga maar eens kijken of ik aan die Primrose Oil/teunisbloemolie kan komen, al zijn mijn verwachtingen niet zo hooggespannen.

Hi,
En terecht dat je verwachtingen niet hoog gespannen zijn. Iedereen is al jaren bezig zonder resultaat.
EPO - evening primrose oil. of terwijl teunisbloem olie. Mag ik vragen hoe hoog je inname was van de visolie capsules? Mijn vraag omdat ik via een andere forum gebruiker IT'S ME het volgende had ontvangen. Ben wel benieuwd naar jou grammenbereik! De EPO is overigens OMEGA 6 en volgens eerder bericht niet samen met omega 3.

"Therapeutische doseringen liggen in het grammenbereik, grammen EPA + DHA per dag. Een capsule bevat 300 mg EPA+DHA, dus dat zijn toch echt wel 5 of meer capsules per dag. Op de website van de Roode Roos staat de waarschuwing "De maximale dagdosering is 5 capsules per dag, tenzij anders geadviseerd.", wat nergens op slaat, want bijwerkingenvan visolie zijn er eigenlijk niet. Alleen mensen die bloedverdunnende medicatie gebruiken moeten oppassen, want de bloedstolling wordt wel beïnvloed bij doseringen van meer dan 3 gram visolie per dag. Ook zwaar zieke mensen met hartfalen moeten oppassen met visolie. Voor alle anderen is er geen enkele reden om zuinig aan te doen met de dosering visolie. Integendeel. Om de omega-3/omega-6 balans weer goed te krijgen, zou ik juist een tijd (paar maanden) erg hoog doseren (10 of meer gram olie per dag). Het voordeel is ook dat je dan beter kunt beoordelen of er effect optreedt. Als er niets gebeurt ligt het tenminste niet aan de dosering. Als er wel effect optreedt, kun je gaan minderen tot je voor je de juiste dosering hebt waarbij voldoende effect blijft optreden.
Bij doseringen van 10 gram visolie per dag of meer, is het wellicht raadzamer om een visolie drinkolie te kopen, overigens ook verkrijgbaar bij de Roode Roos (
http://www.derooderoos.com/catalog/product_info.php?products_id=1996). Die kun je op een lepeltje gieten en (net als vroeger de levertraan) zo naar binnen lepelen. "
Als ik het goed begrijp kan je dan geen omega 3 nemen als je EPO neemt. Je moet EPO extreem hoog doseren wat ik eruit opmaak. We kunnen beter eerst nog ff meer informatie winnen. Ik kreeg ook bericht dat ongeraffineerde kokosolie succesvol moest zijn op uitwendige behandeling op de plekken. zie bericht hieronder
dit heb ik ook nagekeken op andere forums en mensen zijn er wel positief over. (kan niks beloven!!!) Ik heb twijfels over de inname omdat het verzadigde verzuren zijn. Of een andere citaat/ bericht waar ook teunisbloem inzit. zie hieronder

" Iets anders is dat niet alleen mijn hoofdhuid, maar ook mijn voorhoofd (wenkbrauwen, neusflanken, oren) schilferen en soms rood zijn. Sinds een week gebruik ik nu Rosa Mosqueta Gezichtsolie van Weleda (http://www.weleda.nl/ ) en het resultaat is verbluffend. Een prachtig huidje! En ik gebruik maar een halve capsule per dag dus dat is dan 2 maanden voor 15 euro=25 cent per dag. To be continued "

"Hello Joel:
Yes, with diet and food based supplements you can certainly heal seborroic dermatitis. Topically one of the best applications is raw coconut oil. Best brand is coco-de-creme. Look it up on the internet and take 3 tablespoons internally on a daily basis and apply the oil externally. Of course you must also clean up your diet and be on other supplements but the coconut oil is the #1 food internally and externally for SD."

Wat ik ook niet snap is dat verzadigde vetten ook van grote invloed zijn. Bijvoorbeeld citerende van eerdere post van Jaapie die succes heeft met
zijn dieet zie hieronder. Hij neemt dus geen verzadigde vetten. Het kan ook liggen aan de verhouding en het anti onstekings dieet.
Als ik veel olijfolie nuttig waar +/- 13 gram verzadigd vet in zit of tortilla chips welke gebakken is in palmolie dan constateer ik vaak schilfering daarna. Met bepaalde noten ook. Volgens mij kun je macademia noten ongestoord eten. Drink maar eens het sap van Cool best de orange juice. Kan me herinneren dat je echt dan geen last hebt. Er zijn dus absoluut zaken waarmee je het Eczeem mee kan beïnvloeden.

Jaapie
NW 2-

member.php?u=793&member.php?u=793
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.458
Ik ben al een tijdje bezig met een zelf samengesteld dieet, met de juiste verhouding macronutrienten, en Omega 6 - 3 ratio van 1:1. Echt ongelovelijk wat het doet. Mijn seb. eczeem is weg, en heb bijna geen haaruitval meer.
Tevens is mijn spiergroei en kracht enorm toegenomen. Ik voel me veel beter in m'n vel, kan me beter concentreren etc.

Anti-inflammatory dieet met KEV macronutrienten percentage van: 40%, 35%, 25%Geen verzadigde vetten, omega 3 tot 6 ratio van 1:1.

Angel.. 21 maart 2008 16:09

Aan babsje..
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babsje (Bericht 160377)
Soms snap ik er niets meer van....

Het klinkt allemaal zo bekend...zo is het bij mij ook begonnen. Korsten op m'n hoofd, vettige korsten, als ik die wegkrabte kwam er een vettige substantie/vocht uit. Ook achter mijn oren, dit scheurde in en er ontstond een soort wondvocht (allemaal reukloos overigens)
Ik heb toendertijd ketaconazol shampoo gekregen en zelf ook nog rooscure en selsun gebruikt....ik weet dat de eerste niet werkte, de laatste twee branden heel erg.

Dit beeld is echter veranderd in rode vlekken op het hoofd, schilferend en droog, heel droog. Hoofdhuid droog en trekkerig. Er is echt geen sprake meer van dikke opgestapelde of vette natte schilfers...
Arts noemde psoriases maar ik geloof dat eigenlijk niet. Verder heb ik erge haaruitval, heel erge haaruitval, de 100 haren op een dag haal ik ruimschoots.

Tijdje locoid gebruikt, dat remde wel de jeuk en de schilfering van de plekken, maar er zit veel alcohol in en dat maakt mijn hoofdhuid weer zo droog, wat ook weer schilfering geeft. Daarnaast leek het ook weer haaruitval te triggeren, hoewel ik hier op het forum las, dat dat waarschijnlijk niet zo was.

Wel heb ik vaak eczeemverschijnselen op mijn voorhoofd (haarrand en iets lager) dat duid weer wel op seb-eczeem toch? Al is dit ook een heel droge eczeem. Ook 1 keer langs m'n neusvleugels gehad en in de rand van m'n oorschelp. Hydrocorison, en nu zelfs sterkte 2 (tri....nog wat?) helpt hier goed tegen.

Daarnaast nog regelmatig weer een heel ander soort eczeem in m'n nek, vuurode, sterk afgebakende vlekjes/plekken die 'zomaar' de kop opsteken (vaak in combinatie met stress) hoewel dit weer geen verband met mijn hoofdhuid lijkt te hebben.

Ik weet het dus niet meer, seb-eczeem, of toch contacteczeem (cosmetica) problemen zijn vreselijk veregerd na haren verven (nu 3 mnd terug) dat doe ik dus nooit meer.

4 april naar mauritskliniek in Utrecht, m'n huisarts weet het ook niet meer...

(en ik ook niet dus )

Hoi Babsje,
in selsun shampoo en rooscure zit allebei parfum!! en in ketoconazol 2% shampoo niet.
weet je zeker dat je minimaal 6 - 8 weken lang je haar goed 3x per week ermee gewassen hebt?
Ik ben namelijk ook na 4 weken ermee gekapt. uiteindelijk denk ik dat het wel iets bij mij heeft gedaan voor mn pony gedeelte...
ik heb daarna maandenlang parfum en cosmetica producten ontweken maar ik bleef last houden van een plek achter op mn kruin. Daarom ben ik nu toch weer met ketoconazol begonnen (althans voor ene helft van mn hoofd, de andere was ik met dermolin, want het word anders helemaal stro) ik moet nu zeggen dat ik na een week toch iets verbetering merk.

Babsje 21 maart 2008 17:23

Nee, heb het zeker geen 6-8 weken gedaan. Denk 4 weken 2 keer in de week. Dat kreeg ik ook voorgeschreven volgens mij. Weet dat er vreseijk droog haar van kreeg en dat ik een hele gespannen hoofdhuid had.

Angel.. 21 maart 2008 18:46

Het is inderdaad rotspul, maar toch wel mn laatste strohalm.
Al die hormoonlotions hielpen ook niet.
Ik heb een vermoeden dat het op den duur wel werkt, de shampoo die je na 5 min uitspoelt is immers niet zo krachtig als een zalf die je 2x per dag aanbrengt en in laat trekken. Ik denk dat iedereen echt te snel resultaat verwacht.
Ik heb zelf die fout destijds gemaakt, en zie dat anderen er ook na 3 weken mee kappen en naar andere "oorzaken" gaan lopen zoeken....

De droge schilfertjes, jeuk en haaruitval heb ik in ieder geval bij mn pony nooit meer gehad. Die plek op mn achterhoofd is alleen heel hardnekkig. met geurstoffen e.d. lijkt de kriebel toe te nemen. dan gaat het schilferen. Eerst zat het in ieder geval over mn hele hoofd. moet er niet aan denken dat het weer helemaal terug komt....

Babsje 21 maart 2008 18:50

Hmmm heb net mn haar met rozemarijn gewassen van guhl, die kan direct de prullenbak in, het trekt vreselijk in mn nek...toch maar weer dermolin dus. Ik zal 4 april eens vragen bij de dermatoloog, sowieso benieuwd wat die gaat zeggen

Joellie 21 maart 2008 19:33

seborroisch eczeem - Seborreic Dermatitis
 
Wat ook opvalt is het volgende en ben ik ook veelvuldig tegengekomen. lage Vitamine E levels bij mensen die SE hebben zie hieronder

Blood levels of vitamin E, polyunsaturated fatty acids of phospholipids, lipoperoxides and glutathione peroxidase in patients affected with seborrheic dermatitis. Plasma levels of vitamin E (Vit E) and polyunsaturated fatty acids of phospholipids (PUFA-PL) as well as erythrocyte glutathione peroxidase (GSH-Px) activity are significantly lower (P less than 0.001) in patients with seborrheic dermatitis (SD). both HIV seropositive or HIV sero-negative, than in control subjects. No differences are found between HIV sero-positive and sero-negative individuals with SD. The deficiency of PUFA-PL (mainly C20: 3 n-6, C20: 4 n-6 and C22: 6 n-3) which is accompanied by a significant increase of saturated palmitic and stearic acids (P less than 0.001), does not appear to be associated with an active lipoperoxidative process in the plasma. The significant blood deficiency of Vit E, GSH-Px, and particularly of PUFA-PL, may play a pathogenetic role in seborrheic dermatitis.


Nog andere producten..

Trikanol
http://72.14.253.104/search?q=cache:8ndUfM8VLxkJ:www.centerchem.com/PDFs/Trikenol%2520Tech%2520Lit.doc+manuka+Malassezia&hl =en&ct=clnk&cd=3&gl=au

Of Manuka Oil... die tevens ook in de trikanol zit.

Volgens mij is het onderstaande hetzelfde als Haldi kruidpoeder.

turmeric (O, OTC)-- this spice is widely used in many parts of the world such as India. It contains curcumin which has been found to have anti-inflammatory and antioxidant properties [109],[126]. As a result, it may help reduce inflammation in SD.(seborroisch ezeem) It's usually very economical and available in supermarkets or in Indian/Asian grocery stores. A few teaspoons daily added to water should suffice. Some may find it has a rather strong taste. Mixing it with fruit juices or other flavoring agents may make it more pleasing to the palate.

Ik zal de informatie ook posten op andere forums. om de kennis te delen.

Fijn weekend iedereen!

Joellie 22 maart 2008 14:18

5 alpha -reductase enzym - seborroisch eczeem
 
hi!:rolleyes:

nog meer verbanden... langzamerhand meer inzicht in hoe zaken werkzaam zijn. hieronder heb ik informatie gevonden over het beïnvloeden van het 5 alpha reductase enzym (zie eerder bericht over werking) wat weer een uitkomst geeft in de vermindering van o.a. acne en Seborroisch eczeem. Zeker nu ik veel berichten heb gezien over voeding en voedingssupplementen wordt duidelijk dat ze hier ingespeeld wordt oa. op het 5 apha - reductase enzym t.o.v. Seborroisch Eczeem. Dit verklaart veel. Wat ik niet weet of dit de huidbarriere beïnvloed of dat het de talgreductie meer stopt zodat SE verminderd. vermoedelijk dit laatste sowieso. Let wel dat er ook nog een sterk verband moet zijn met de vetzuren.

By maintaining a higher intake of protein in relation
to carbohydrates you reduce the activity of 5 alpha reductase and thus
the formation of the more potent DHT. Avoid consuming carbohydrates
which total more than 60 to 70% of your diet and keep your protein
intake about 40 to 45%.
Since I gear most of my diet towards vegetarian, I avoid meat. They
can contain hormones, pesticides, residual antibiotics and saturated
fat. The best source of protein is from whey. Whey protein powders are
a superior form of protein which require minimal digestion and
depending on how it was manufactured, contains low fat and minimal
lactose plus other ingredients beneficial to health..."
"There are two ways to prevent the negative effects of
dihydrotestosterone on your body. Either you have to inhibit the
activity of 5-alpha reductase or you have to increase the breakdown of
dihydrotestosterone via your liver.
Those nutrients that reduce the activity of 5-alpha reductase include
zinc, soy, flaxseed, pumpkin seed and evening primrose oil. Diets high
in saturated fat such as meat, milk and butter increase 5-alpha
reductase.

To enhance the detoxification capability of your liver, thereby
reducing dihydrotestosterone a diet high in garlic, broccoli, cabbage
and cauliflower would be beneficial.
Consuming lots of berry fruits such as strawberries and blackberries,
as well as taking supplements of the vitamins A, C and E and the herb
St Mary’s thistle (Silybum marianum) would further augment liver
function."

Zinc has been shown to be a beneficial vitamin in the
treatment of both Alopecia Areata and Androgenic Alopecia. Oral zinc
has been shown to be of benefit in Alopecia areata and seems to have
an immunomodulatory effect.There have been studies in which zinc is
shown to inhibit 5 alpha reductase activity, and it is therefor
concluded that zinc is beneficial in diseases and disorders related to
an excess in dihydrotestosterone (DHT)
such as Androgenetic Alopecia, Benign Prostratic Hyperplasma and acne.
There have been studies that have shown that vitamin b6, zinc and
azelaic acid combined together, even at very low concentrations caused
a 90% inhibition of 5 alpha reductase activity. Zinc is a vitamin that
is used in other disorders related to excess dihydrotestosterone, such
as acne and prostratic disease. One may be likely to assume that as it
is of benefit in treating these types of androgen dependent conditions
then it may be of some benefit in the treatment of androgenetic
alopecia. Topical application of zinc has shown to reduce sebum
production and acne. Also some people suffering from acne have been
found to have zinc deficiencies in their skin, despite of the fact
that they may have normal levels within their bloodstream..."
Kelp, a sea weed sold as a dietary supplement, and iodized foods,
such as salt, have shown a direct link to acne and should be limited
or avoided
[...]
Acidophilus, a “friendly” bacteria, is useful in treating acne in that
it checks harmful intestinal bacteria, including yeasts such as
Candida albicans. You can add acidophilus to your diet by consuming
yogurt with live culture or by taking supplements in gel-capsule form
[...]
Fortunately, your natural products store will have a variety of
quality brands of cleansers, toners and topical creams that are gentle
and effective against adult acne, but without these negative effects.
What are some of the ingredients found in these products and their
benefits? Some of the most effective treatments contain tea tree
oil, green tea extract, azelaic acid, ester- C, tocopherol (vitamin E)
and a variety of herbal extracts. Azelaic acid is a naturally
occurring acid that stabilizes keratin production and produces results
comparable to that of Retin-A, benzoyl peroxide or oral antibiotics,
such as tetracycline. Tea tree oil has long been known to possess
antifungal and antibacterial qualities. Green tea, and topical
vitamin C and E are potent antioxidants that help to reduce infection
and inflammation. Other ingredients include fruit acids (AHAs and
BHAs) that act as gentle exfoliates. One relative newcomer to this
list is an algae extract called Phlorogine that has met with great
success in several double-blind studies on adult acne.

Botanicals
Burdock root
Chaparral
Yellow Dock Root
Red Clover
Dandelion
Lavender
Strawberry (leaves)
Turmeric
Horsetail
Angelica
Gota-kola


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.